Nog eens alle tracks geluisterd:
My Angel (HB 2014 Remix)Het origineel heb ik altijd mwa mwa gevonden, maar deze edit vind ik nog een stuk minder. Komt echt heel leeg over allemaal, pure albumvuller dit.
The One Who KnocksDe vocalen maken het een hele catchy track, sterke vocalen trouwens! Maar de rest vind ik verre van boeiend. De kicks in de intro komen totaal niet over. De climax moet een beetje het Frontliner & Max Enforcer - On The Go idee overbrengen, maar weet me ook niet te pakken. Vocalen enige pluspuntje aan dit nummer.
Confessions Of A Serial KillerDie intro is heel leuk gedaan met die cowbells, geeft de intro zo'n creepy sfeertje mee. Ik moest er even aan wennen (vond het niet echt bij elkaar passen), maar de break is echt gaaf gedaan. Eerst dat verhaaltje en vervolgens dat gedeelte van DV8. Vind ik erg sterk gedaan, pluspunten voor DV8 in dit nummer. De climax heeft echt zo'n zany sfeer meegekregen, had de kicks wel iets krachtiger gemaakt! Maar zeker een gaaf nummer dit!
Inhale ExhaleVocalen vind ik zo semi-stoer overkomen en kicks missen een hoop kracht, klinkt te hol. De melodie die daarna opgebouwd wordt is heel fijn, had daar toch mee verder gewerkt... Beide climaxen komen zo heel slap over, met name door de slappe kicks.
EuphoriaVond ik de eerste keer tijdens het luisteren van de preview al een heel matige track. Intro/climax is ontzettend saai en makkelijk. De scherpe synth die gebruikt is in de intro is wel netjes gedaan. Maar voor de rest komt ie heel leeg en saai over op mij...
Braincrackin'Ik heb altijd iets met Slim Shore gehad, dus verwachte hier veel van. Ik vind het een hele fijne remix geworden. Vocalen zorgen er voor dat de trach heel catchy wordt. Die dubbele sounds in de climax is heel gaaf gedaan. Hoewel het nergens echt in uit springt, is het overall gezien een erg sterk nummer!
Bitch FightZelfde geval als met Slim Shore, verwacht altijd veel van Delete. Maar vind het hier echt tegenvallen. Leuk om te zien dat ze niet in de lijn van verwachting produceren, maar had van Delete wel iets lompers verwacht. Sounds in de track zijn opzich wel gaaf, maar kicks/melodie mist de overtuiging bij mij. Het is opzich wel een leuk nummer geworden om af en toe op te zetten, maar had hier zeker meer van verwacht.
SurrenderJe hoort aan de vocal en de sfeer aan het begin direct dat het om een Bob-Front plaat gaat. Sfeer zoals alleen hij het neer weet te zetten! Vind de kicks wel wat krachteloos en slap overkomen, heb ik stiekem toch wel vaker bij de laatste tracks van B-Front. Maar als die break er dan weer in komt, jezus wat heerlijk! Trucje is vaker gedaan, ik weet het, maar is o zo fijn. Eerste climax is niks speciaals, gewoon fijn. Die tweede is echt genieten geblazen, heerlijk wegdromen. Nummer 1 plaat van het album voor mij.
Necropsy 2014Er is tot nu toe nog geen een versie beter/gaver geworden dan de eerste, dus verwachtte er niet veel van. Vind dat die creepy sfeer + dat onafgewerkte (misschien ook de bedoeling) uit het origineel hier helemaal verdwenen is. Erg jammer, vind hem stukken minder zo. Kicks lijken wel meer kracht te hebben dan de rest van de nummers.
PsychopathDat creepy sfeertje is weer heel gaaf gedaan. Melodie die opgebouwd wordt pakt me ook wel. Ben blij dat er geen anti achteraan komt, maar gewoon met de melodie verder gewerkt wordt. Die tweede climax is ook heel gaaf gedaan, misschien is dat geschreeuw er door heen iets té, maar past wel in de rest van de track. Kicks zijn me weer te hol.
Global PandemicJa, ik val in herhaling maar ook hier vind ik de kicks weer erg matig. Het idee achter de track en de sounds die daarbij gebruiks zijn weten me wel te pakken, gaaf gedaan. Climaxkicks klinken al een stuk beter. Dat minimalistische is gaaf gedaan, geeft een hoop drive mee lijkt het. Conclusie: saaie slappe intro met een gaaf vervolg.
Mystery Of SanctuaryVocalen zijn erg mooi gedaan, pakt me meteen. Kicks in de intro klinken nog enigszins aan de holle kant, maar zit wel meer kracht in dan bij de rest. Die break is echt heerlijk, super gedaan! Heerlijk tussen toch al die rauwere sounds. Na Surrender voor mij de gaafste plaat van het album, heerlijk gedaan!
Flip Uhm Op Z´n KantjeDeze heb ik stiekem de laatste tijd toch vaak opgezet, vind die vocalen wel grappig gedaan. Hoewel de rest van de track niet heel spectaculair is (melodie is nog wel gaaf) weet ie me wel te pakken. Leuk gedaan
Clap You RemixHet origineel heb ik altijd een irritante plaat gevonden. Kicks in deze vind ik echt afschuwelijk klinken, wat een holle troep. screechclimax doet me ook helemaal niks. Saaiste nummer van heel het album dit.
Even nog een opmerking over de lengte van de cd, je bent er echt zo door heen. Maar wat wil je met tracks die tegenwoordig niet meer dan 3 minuten duren. Het is voor mij een album geworden die ik niet vaak uit mezelf op zal zetten, maar er zitten wel een aantal tracks tussen die leuk zijn om eens voorbij te horen komen. Toch heeft elke track wel iets wat me weet te boeien, maar zitten er ook weer negatieve punten in.