Jay schreef:
het is niet zozeer haten...
meer frustratie over wat hardstyle dezer dagen is geworden. Zoals wootum als aangeeft het is echt drie keer driet wat er aan mainstream uitkomt.
Ik heb het idee dat vooral de scantraxx boys (met profit als aanvoerder) het meer en meer commercieel aanpakken.
ze produceren wat verkoopt, met weinig variatie, en de term hardstyle is aan het vervagen
hardstyle was een stroming die zich afzette tegen house / trance en commerciele bullshit, het was rauw en hard waarbij de hoofdzaak
was om gewoon stevig te beuken en lekker los te gaan. Tegenwoordig :
- Heart signs (dit vind ik zo bah)
- te lange breaks met aanstekermomentjes en meezing handjeklap mensjes
- elke video die ze maken is ook hetzelfde of komt op het zelfde neer
hardstyle krijgt een te hoog teddybeer gehalte en de profit heeft hier een grote bijdrage in, daarom moet die man gewoon de scene uit voordat
hij alles verpest
hardstyle is niet voor teddyberen en knuffelen GDVd
De hoofdzaak is nog steeds beuken en losgaan dat moet ten eerste wel even gezegd worden
Muziek evolueert en ik snap heel goed dat deze richting er een is die niet jouw smaak is. Toch heb je nu veel meer keuzes en subgenres binnen hardstyle dan dat je die had in het begin.
Hoewel dit soort platen inderdaad (te) makkelijk scoren zijn bij het grote publiek heb je als je alleen al kijkt naar een decibel inmiddels 4 stages waar verschillende hardstyle wordt gedraaid. Early, Raw, Euforisch en een mainstage wat vaak inderdaad veel handjeklap is met een wat hardere artiest afgewisseld.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Theracords artiesten die (teminste in hoeverre ik het mee krijg) steeds meer geboekt worden en early hardstyle wat ook op steeds meer feesten een plaats krijgt kun je niet anders dan concluderen dat het genre veel breder is geworden. En zelfs de mainstream wordt (afgezien van die bootleggs die imo veel te veel aandacht krijgen op dit forum waardoor het lijkt alsof de hele scene aan het vervuilen is) ook weer intressanter met de laatste producties van bijvoorbeeld frontliner en headhunterz die door het merendeel enorm gewaardeerd worden.
Zelf stoor ik me niet zo aan die hartjes en sitdowns (die overigens al jaren worden gedaan! bijv: IQ09), de sfeer is nog altijd super op de feestjes en in 2009 liepen we ook de polonaise door de HMH met Xqlusive Holland. ''Hoort'' ook niet maar heb niemand horen klagen
Over deze plaat: Tja vond het in de zon bij defqon wel oke klinken, maar hoef dit op een binnenfeest niet meer te horen..