Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2018 11:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

The Machine - Let It Go (ROUGHRCD001)

Label: Rough Recruits
WEB release: 04/12/2018

Tracks:
1. The Machine - Let It Go
2. The Machine - Away
3. The Machine - Manic
4. The Machine - Season Of Destruction
5. The Machine - Mothertrucker (Mother Mix)
6. The Machine - Mothertrucker (Trucker Mix)

Samples:


Bron:
Roughstate
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2018 12:38 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hmm, iets te standaard raw helaas. Klinkt niet slecht maar het is toch niet wat ik er van hoopte. Hoop dat een paar preview stukjes gewoon mid-intro's zijn maar het komt allemaal niet in de buurt van Back To Life.

Away klinkt wel enorm dik. Steekt er voor mij ook als enige bovenuit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2018 16:15 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Hmm, iets te standaard raw helaas. Klinkt niet slecht maar het is toch niet wat ik er van hoopte. Hoop dat een paar preview stukjes gewoon mid-intro's zijn maar het komt allemaal niet in de buurt van Back To Life.

Away klinkt wel enorm dik. Steekt er voor mij ook als enige bovenuit.


Exact dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2018 16:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Hmm, iets te standaard raw helaas. Klinkt niet slecht maar het is toch niet wat ik er van hoopte.


Dit :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2018 16:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Hmm, iets te standaard raw helaas. Klinkt niet slecht maar het is toch niet wat ik er van hoopte.

Hier inderdaad ook wel mee eens, maar anderzijds kan ik dit van the Machine wel begrijpen. Die man is al jaren bezig, onder het grote publiek/organisaties redelijk ondergewaardeerd en allicht probeert ie zo wat meer naamsbekendheid op te bouwen. Lijkt me geen onlogische gedachte met een release op Rough (recruits) en iets meer standaard raw. Zou het hem ook wel gunnen eigenlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2018 16:45 
 
Hardtraxx Veteran

^ Mhm ondergewaardeerd, idk. Is een van de beste producers maar op dj gebied een totale zoutzak. En heeft niet echt een 'dj kop' ook. Zo'n guy lijkt me gewoon wat minder marketbaar dan al die strakke gelikte dj alphamannetjes in de scene :P van mij mag ie vooral blijven doen wat ie doet, als The Machine echt een mainstage push act zou worden zou z'n muziek nog minder eigen gaan klinken denk ik.

Desalniettemin wel een complete eindbaas op producer gebied.

Manic is heel dik, kende die volgens mij al uit een Unleashed van een paar maanden geleden. Rest is vrij standaard naar mijn smaak tho.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2018 17:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Holy shit dat stukje van Manic :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2018 17:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

nieuwe-tracks-hs/the-machine-manic-t63543.html stukje langer van Manic
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2018 17:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
^ Mhm ondergewaardeerd, idk. Is een van de beste producers maar op dj gebied een totale zoutzak. En heeft niet echt een 'dj kop' ook. Zo'n guy lijkt me gewoon wat minder marketbaar dan al die strakke gelikte dj alphamannetjes in de scene :P van mij mag ie vooral blijven doen wat ie doet, als The Machine echt een mainstage push act zou worden zou z'n muziek nog minder eigen gaan klinken denk ik.

Desalniettemin wel een complete eindbaas op producer gebied.

Manic is heel dik, kende die volgens mij al uit een Unleashed van een paar maanden geleden. Rest is vrij standaard naar mijn smaak tho.


Laatste paar keer dat ik hem heb gezien stond hij er niet als een zoutzak bij. Op Defqon ging hij goed los. Dat was vroeger een dingetje inderdaad, maar volgens mij doet hij dat niet meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2018 17:30 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Pedaalemre schreef:
^ Mhm ondergewaardeerd, idk. Is een van de beste producers maar op dj gebied een totale zoutzak. En heeft niet echt een 'dj kop' ook. Zo'n guy lijkt me gewoon wat minder marketbaar dan al die strakke gelikte dj alphamannetjes in de scene :P van mij mag ie vooral blijven doen wat ie doet, als The Machine echt een mainstage push act zou worden zou z'n muziek nog minder eigen gaan klinken denk ik.

Desalniettemin wel een complete eindbaas op producer gebied.

Manic is heel dik, kende die volgens mij al uit een Unleashed van een paar maanden geleden. Rest is vrij standaard naar mijn smaak tho.


Laatste paar keer dat ik hem heb gezien stond hij er niet als een zoutzak bij. Op Defqon ging hij goed los. Dat was vroeger een dingetje inderdaad, maar volgens mij doet hij dat niet meer.


Oh, dat is dan mijn onoplettendheid :P ik had nog dat filmpje van Loudness 2010 in m'n hoofd. Toch zie je wel dat hij al +- 10 jaar aan het releasen is en nooit echt verder is gekomen dan zijnde een 'B-naam'. Ik denk dus wel echt dat een beetje brutaal zijn, een goed en fit uiterlijk en duidelijk aanwezig zijn op social media minimaal 50% van de doorslaggevende factor is of je doorbreekt of niet, helemaal tegenwoordig.

En z'n platen zijn superdik maar vallen niet in die sound die nu echt booming is zoals die 13/12 raw (gelukkig niet tho) of PN/MYST/SZP. En dan woont 'ie daarbovenop ook nog eens in Litouwen >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2018 18:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Pedaalemre schreef:
^ Mhm ondergewaardeerd, idk. Is een van de beste producers maar op dj gebied een totale zoutzak. En heeft niet echt een 'dj kop' ook. Zo'n guy lijkt me gewoon wat minder marketbaar dan al die strakke gelikte dj alphamannetjes in de scene :P van mij mag ie vooral blijven doen wat ie doet, als The Machine echt een mainstage push act zou worden zou z'n muziek nog minder eigen gaan klinken denk ik.

Desalniettemin wel een complete eindbaas op producer gebied.

Manic is heel dik, kende die volgens mij al uit een Unleashed van een paar maanden geleden. Rest is vrij standaard naar mijn smaak tho.


Laatste paar keer dat ik hem heb gezien stond hij er niet als een zoutzak bij. Op Defqon ging hij goed los. Dat was vroeger een dingetje inderdaad, maar volgens mij doet hij dat niet meer.


Op Genesis stond hij samen met Chris One en ging hij volledig uit z'n kokosnoot. Echt compleet tegenovergesteld zoals ik hem ken(de).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2018 20:01 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Nog niet echt overtuigd helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2018 21:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

The Machine is in mijn ogen echt stappen vooruit gegaan op het gebied van 'stage performance'. Wekelijks draait hij (helaas) niet, maar met name tijdens Genesis vond ik hem echt veel energie uitstralen. Er zijn genoeg artiesten die ik een veel mindere uitstraling vind hebben.

Afgezien van Manic zijn de previews uit de teaser nog niet dusdanig om al conclusies te trekken, aangezien het lijkt alsof de meeste tracks hieruit enkel de mid-intro bevat.

Voornamelijk gelet op zijn vroegere releases vind ik The Machine altijd een veelbelovende naam waar ik kwalitatief nooit veel op aan te merken heb.

Pedaalemre schreef:
Broken Balance schreef:
Pedaalemre schreef:
^ Mhm ondergewaardeerd, idk. Is een van de beste producers maar op dj gebied een totale zoutzak. En heeft niet echt een 'dj kop' ook. Zo'n guy lijkt me gewoon wat minder marketbaar dan al die strakke gelikte dj alphamannetjes in de scene :P van mij mag ie vooral blijven doen wat ie doet, als The Machine echt een mainstage push act zou worden zou z'n muziek nog minder eigen gaan klinken denk ik.

Desalniettemin wel een complete eindbaas op producer gebied.

Manic is heel dik, kende die volgens mij al uit een Unleashed van een paar maanden geleden. Rest is vrij standaard naar mijn smaak tho.


Laatste paar keer dat ik hem heb gezien stond hij er niet als een zoutzak bij. Op Defqon ging hij goed los. Dat was vroeger een dingetje inderdaad, maar volgens mij doet hij dat niet meer.


Oh, dat is dan mijn onoplettendheid :P ik had nog dat filmpje van Loudness 2010 in m'n hoofd. Toch zie je wel dat hij al +- 10 jaar aan het releasen is en nooit echt verder is gekomen dan zijnde een 'B-naam'. Ik denk dus wel echt dat een beetje brutaal zijn, een goed en fit uiterlijk en duidelijk aanwezig zijn op social media minimaal 50% van de doorslaggevende factor is of je doorbreekt of niet, helemaal tegenwoordig.

En z'n platen zijn superdik maar vallen niet in die sound die nu echt booming is zoals die 13/12 raw (gelukkig niet tho) of PN/MYST/SZP. En dan woont 'ie daarbovenop ook nog eens in Litouwen >.<


Dat denk ik ook wel en zeker dat laatste. De grote jongens lopen eigenlijk allemaal wel weg met The Machine (Adaro, B-Front en Thera volgens mij), maar de organisaties zullen hem niet snel boeken. De classic concepten komen nu dan weer wel geregeld langs waar hij in voor komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2018 16:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Al fan van Manic sinds ik hem voor het eerst hoorde in de warm-up mix voor Intents 2018 van Adaro. Kicks doen me een beetje denken aan Radical Redemption - Prostitute of Radical Redemption vs Tartaros - One By One. Rest van de tracks moet ik nog even volledig horen voor ik een conclusie trek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2018 13:08 
 
Hardtraxx Newbie

Away is voor mij wel toty kandidaat! :loving:
De drive in dit nummer maakt mij instant super saiyen! :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2018 13:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Bij de fulls blijf ik bij mijn eerste oordel. Away is tof, Manic ook.

De rest is wel een beetje standaard. Had toch liever dat hij een paar platen als Away er in deed en niet 5 platen die lijken op Manic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2018 22:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Hmm, iets te standaard raw helaas. Klinkt niet slecht maar het is toch niet wat ik er van hoopte. Hoop dat een paar preview stukjes gewoon mid-intro's zijn maar het komt allemaal niet in de buurt van Back To Life.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2018 23:19 
 
Hardtraxx Addict

Manic klinkt heel dik, maar voor de rest inderdaad vrij standaard raw meuk. Blijf me verbazen over hoe experimenteel en divers deze man ooit was maar dit de afgelopen jaren maar zelden heeft laten zien. Deed alles met fruity loops en bracht daarmee parel na parel op de markt. Jammer hoor.

*Zet Sound of the Machine en Renaissance weer op*
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2018 01:47 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hij is niet veel minder divers dan eerst. Toen pikte je een The Machine plaat er ook makkelijk uit en je hoorde ook gelijk dat Adventum en Sasha F geghost werden door hem. Expirenteel was hij ook nooit, het was gewoon zijn eigen stijl, hij deed qua opzet niet veel andere dingen dan andere artiesten.

Manic tegenover In My Mind Remix, The Forsaken Lands, Away en Back To Life kun je net zo goed divers noemen.

Btw alleen Manic noemen en de rest standaard raw meuk noemen, dan vraag ik me af of je Away uberhaupt hebt geluisterd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2018 19:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Speciale vermelding voor Away, wat een vette 2e climax en outro ook zeg :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2018 16:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op Away en Manic na is het allemaal toch wel erg standaard raw. Manic is opzich ook niet super spannend maar bevat wel die drive wat ook in platen als Rollin' en Within Each Of Us zat wat hem toch wel vet maakt. De melodie in Away is echt heel fijn. Had dan nog een plaat in die stijl op dit mini album erbij gedaan. Blijft nu toch een erg gemiddelde release die niet echt uitblinkt.
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle