Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2024 22:23 
 
Hardtraxx Crew

Sound Rush - Power Of The Tribe (Defqon.1 2024 Anthem) (DQ001)

Label: Defqon.1 Records
WEB release: 29/03/2024

Tracks:
Sound Rush - Power Of The Tribe (Defqon.1 2024 Anthem)

Samples:


Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2024 22:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik vind de reverse bass wat zwakjes klinken. De rest van de mid klinkt helaas wat geforceerd

De 1e melodie klinkt wel leuk maar moet echt nog even groeien. 2de melodie klinkt beter!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2024 22:33 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Rubrix schreef:
Ik vind de reverse bass wat zwakjes klinken. De rest van de mid klinkt helaas wat geforceerd

De 1e melodie klinkt wel leuk maar moet echt nog even groeien. 2de melodie klinkt beter!


Ja die eerste kick klinkt in het laag meer gated dan een reverse bass, vond hem ook te (vol) aanwezig in het laag/mid.

Melodie super vet en een keer een ander soort akkoorden patroon. vind het wel een geslaagd anthem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2024 22:33 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Zeer geslaagd anthem. Melodie moet nog een beetje groeien maar ik vind hem vele malen beter dan vorig jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2024 22:37 
 
Hardtraxx Crew

Dat Scrap Attack achtige stukje van de mid intro was leuk, maar verder vond ik m vrij saai.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2024 22:43 
 
Hardtraxxer

1ste climax en melodie :loving: 2de klinkt wat te duister ofzo. Mid intro groeit snel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2024 22:57 
 
Hardtraxxer

Eerste indruk is leuk, niet veel meer dan dat. Maar gaat sowieso nog wel groeien.
Desondanks wel typische Defqon sfeer! Dat vind ik knap.

2e climax wel vetter dan de eerste!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2024 23:48 
 
Hardtraxx Elite

MYTZE schreef:
Dat Scrap Attack achtige stukje van de mid intro was leuk, maar verder vond ik m vrij saai.

Dit inderdaad. Sounds zijn wel erg vet! Melodie is alleen niet anthem-waardig, had net zo goed van een andere (reguliere) plaat kunnen zijn. De 2e mid-intro is weer zo’n geforceerde bedoeling. Ik ga juichen als artiesten een keer daarmee stoppen. Reverse-bass is inderdaad erg zwak zoals meerdere benoemen. Wellicht gaat deze plaat nog wel groeien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2024 23:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Zeer geslaagd anthem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 09:21 
 
Hardtraxxer

Erg fijn anthem met vooral het Defqon gevoel. De mid intro lijkt een knipoog naar Scrap Attack en de melodie blijft vrijwel direct hangen :) 2e melodie kippenvel :loving: net even dat melancholische.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 09:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je kan wel merken dat Sound Rush hun hele hart en ziel in deze prodcutie hebben gestopt. Prima plaatje voor een anthem en een plaat in deze tijd :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 10:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Beste anthem van de afgelopen jaren. Van begin tot eind weet hij me erg te bekoren :thumbsup:

Vooral de 2e climax maakt hem helemaal af met die melo variatie en die moderne kicks :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 10:09 
 
Hardtraxxer

Ik hoor aan alles dat dit een prima anthem is, sowieso de beste in jaren. Alleen doet hij me nog niet zoveel, maar dat zal vast en zeker groeien :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 10:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Aaltveeg schreef:
Ik hoor aan alles dat dit een prima anthem is, sowieso de beste in jaren. Alleen doet hij me nog niet zoveel, maar dat zal vast en zeker groeien :)


Dit :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 10:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het anthem gevoel is er zeker. Leuke mid. Van mij had die tweede climax ook de eerste mogen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 11:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wel een vet anthem!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 12:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Waar ik de afgelopen tijd volgens mij geen enkel anthem meer kan betrappen op het échte anthem gevoel dat ik vroeger wel vaak kreeg bij een anthem, is dit bij dit anthem gelukkig weer als vanouds goed. Pakt wat mij betreft perfect het Defqon gevoel. Knap gedaan! :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 12:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het is minder erg dan ik had verwacht en eigenlijk wel een prima anthem. Qua opbouw lijkt het wel erg veel op het anthem van vorig jaar.
Lekkere opzwepende midintro en alvast de melodie even teasen. Uiteraard een 2e midintro met klotekick. Wel beter te pruimen dan dat achterlijke stukje van SZP in de mid.

Thematische defqon break, goeie zomerse melodie. :thumbsup: de zeehonden kicks in de climax beginnen zelfs al te wennen. Het had beroerder gekund.
De tweede break gaat het live goed doen. De tribe kan dan lekker mee klappen op het 'we will rock you' achtige ritme.
Dat de melodie daarna een octaaf lager gaat, komt bij mij nog niet helemaal lekker binnen. Ik vind het bij primal energy en dragonblood juist onwijs goed werken dat na de opbouw de melodie omhoog gaat. Dat geeft zo'n opzwepend euforisch gevoel.

De kicks in de 2e climax schijnt natuurlijk zo te moeten tegenwoordig, ik krijg er oorpijn van. Maar ook hier, ik hield er rekening mee dat erger zou zijn met rare anti's, kicks en versnellingen.
Leuke twist is wel dat ze voor de eerste climax gekozen hebben voor de 'power of the tribe ' vocal. En voor de 2e climax wel de gebruikelijke def-qon---one.

Afwerking en alle details die er in zitten is wel echt weer geweldig. Ik vraag me daarbij wel af hoe groot het soundpack inmiddels is dat wordt aangeleverd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 13:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Net iets minder dan vorig jaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 14:08 
 
Hardtraxxer

Meh. Mss groeit ie nog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 14:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op zich wel aardig.
Maar naar mijn gevoel worden echte iconische DQ anthems al jaren niet meer gemaakt
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 14:53 
 
Hardtraxx Veteran

Wouter van de Ridder oftewel Ecstatic staat bij de schrijvers. Ben benieuwd welke rol hij hierin heeft gespeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 14:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hmm... die op Scrap Attack gebaseerde mid is vet, maar ik had dan liever de kick gehoord welke ze in hun Project 1 remix hebben gebruikt.

Melodie doet me niet veel, loopt een beetje raar ofzo.

Nee, ik krijg er geen wauw gevoel bij, wat ik wel had bij die van DBSTF in combi met de clip.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 15:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Aaltveeg schreef:
Ik hoor aan alles dat dit een prima anthem is, sowieso de beste in jaren. Alleen doet hij me nog niet zoveel, maar dat zal vast en zeker groeien :)

Hier wel mee eens, al vond ik Primal Energy erg geslaagd. Het klinkt allemaal goed, het Defqon gevoel is zeker aanwezig, maar het doet me nog niet heel veel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 16:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind het een heerlijk anthem :D Is het iets vernieuwends zoals een Scrap Attack of Unite? Nee, maar dat is het al jaren niet. Primal Energy is het laatste anthem wat bij mij is blijven hangen en ik denk dat deze daar zeker bij in de buurt komt :) Sound Rush, als jullie dit toevallig lezen.. mijn complimenten. Toffe mid intro :thumbup:
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle