P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Rebelion - Rise From The Streets (Qapital 2019 Anthem) (Q201)

Label: Q-Dance Records
WEB release: 18/01/2019

Tracks:
Rebelion - Rise From The Streets (Qapital 2019 Anthem)

Samples:
View on YouTube

Bron:
The anthem will be released on all portals on Friday 18 January.
Last edited by Pedaalemre on 03 Jan 2019 20:26, edited 3 times in total.
Hardtraxx Veteran
6004 posts member since 2017
last seen 1 day ago
Op het eerste gehoor klinkt het niet eens zo verkeerd, maarja nog wachten op de kicks.
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
View on SoundCloud
Y
Hardtraxxer
184 posts member since 2017
last seen May 2024
Vind dit best prima, in ieder geval niet zo'n experiment met 10 verschillende kicks waarvan dan 1 of 2 goed zijn en de rest vage plofjes. Stuk beter dan vorig jaar, past ook veel beter bij een raw feest.
Hardtraxx Veteran
7886 posts member since 2017
last seen 3 hours ago
Ha wat dik :surrender: :worship:
Hardtraxxer
819 posts member since 2014
last seen Aug 2023
Positief verrast, Rebelion is wel lekker bezig de laatste tijd. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen
Hardtraxx Addict
1510 posts member since 2017
last seen Mar 2024
Fijn anthem! Positief verrast door Rebelion de laatste tijd :thumbsup:
Hardtraxxer
149 posts member since 2015
last seen 10 days ago
Hey, nice!
Hardtraxx Elite
2714 posts member since 2008
last seen 7 days ago
Dit klinkt best aardig!
M
Hardtraxx Elite
2402 posts member since 2009
last seen Jul 2026
Zo dit klinkt zeker niet verkeerd!
Hardtraxx Elite
2370 posts member since 2016
last seen Jan 2021
Klinkt voor Rebelion zijne wel prima maar ik vind de plaat niet echt bijzonder en saai.. :x Vocals klinken ook niet echt best hoor :huh:
Hardtraxx Veteran
6004 posts member since 2017
last seen 1 day ago
Vind dit oprecht best oke klinken. Mid klinkt best dik zo en de tweede climax klinkt ook niet verkeerd. Maar nog even afwachten op HQ, so far beste rebelion plaat in een hele lange tijd imo
U
Hardtraxx Addict
1518 posts member since 2011
last seen 26 days ago
Niet verkeerd inderdaad. Mid en tweede climax zijn erg dik, maar vind die eerste anti dan weer echt saai. Alsof ik die al in een aantal platen van hun heb gehoord. Toch wel prima plaat, ze zijn goed bezig laatste tijd.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
2e climax is wel vet, maar die kicks gaan denk ik van die typische zeehondenkicks worden als ik het zo in lq hoor, wat jammer is.
Hardtraxx Addict
1122 posts member since 2009
last seen 15 days ago
Vet! Prima anthem :D
Hardtraxxer
579 posts member since 2018
last seen Oct 2019
Hey nog best leuk, ik moet hem wel eerst in HQ horen om iets over de mid te zeggen maar de melodie is interessant genoeg en qua sfeer sluit het best goed aan bij het thema van Qapital. Niet beter dan die van Crypsis of PN, maar een sterke Rebelion plaat. Ik hoop echt dat ze deze lijn blijven doortrekken in 2019, ze zitten nu ongeveer op het punt dat een uurtje Rebelion niet meer heel storend is op een feest maar ik denk dat er nog wel meer in :thumbsup:
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
ze zitten nu ongeveer op het punt dat een uurtje Rebelion niet meer heel storend is op een feest
Ieder zijn ding, ik zou nog steeds na 5 minuten mijn oren eraf willen snijden :lol:
Hardtraxx Elite
2620 posts member since 2015
last seen 11 hours ago
Pedaalemre wrote:
ze zitten nu ongeveer op het punt dat een uurtje Rebelion niet meer heel storend is op een feest
Ieder zijn ding, ik zou nog steeds na 5 minuten mijn oren eraf willen snijden :lol:
Ik heb dit dus ook, kan me gewoon niet vinden met al die kicks en Jezus vele kick rolls..
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
Goldenstyle wrote:
Pedaalemre wrote:
Ik heb dit dus ook, kan me gewoon niet vinden met al die kicks en Jezus vele kick rolls..
Idd. Maar bij D-Sturb bijvoorbeeld vind ik die kickrolls helemaal niet erg. De kwaliteit van Rebelion tracks is gewoon zo pijnlijk amateuristisch, en vooral zo ongelijk verdeeld t.o.v de grootte van hun fame. Geef mij maar tracks waar wat meer tijd ingestoken is. Dan kan er best nog eens iets leuks uit die xtra raw hoek komen (bv Rooler).

Misschien dat ik de eerste 15min van een Rebelion set nog wel leuk zou vinden. Naarmate het einde van hun sets worden de zeehonden, drumstokjes, potten en pannen en maren kessel tunnel edits erbij gepakt en wil ik onmiddelijk een teiltje.
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Pedaalemre wrote: Idd. Maar bij D-Sturb bijvoorbeeld vind ik die kickrolls helemaal niet erg. De kwaliteit van Rebelion tracks is gewoon zo pijnlijk amateuristisch, en vooral zo ongelijk verdeeld t.o.v de grootte van hun fame. Geef mij maar tracks waar wat meer tijd ingestoken is. Dan kan er best nog eens iets leuks uit die xtra raw hoek komen (bv Rooler).
Dit hoor ik bij hun laatste platen al niet meer terug. Wil niet zeggen dat het topkwaliteit is, maar amateuristisch zijn Corruption, Revelation en dit niet echt meer te noemen.
Hardtraxxer
322 posts member since 2016
ik stoor me tegenwoordig meer aan het cringe raw soldier publiek dat te sambaballen staat in de lucht
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
Broken Balance wrote:
Pedaalemre wrote: Idd. Maar bij D-Sturb bijvoorbeeld vind ik die kickrolls helemaal niet erg. De kwaliteit van Rebelion tracks is gewoon zo pijnlijk amateuristisch, en vooral zo ongelijk verdeeld t.o.v de grootte van hun fame. Geef mij maar tracks waar wat meer tijd ingestoken is. Dan kan er best nog eens iets leuks uit die xtra raw hoek komen (bv Rooler).
Dit hoor ik bij hun laatste platen al niet meer terug. Wil niet zeggen dat het topkwaliteit is, maar amateuristisch zijn Corruption, Revelation en dit niet echt meer te noemen.
Nee daar noem je 2 platen op maar kijk naar die Rebelution free pack. Zo nu en dan is er een goed geproduceerd plaatje maar dan snap ik het immense verschil tussen platen niet. Het is wel vaker zo dat ze een kwalitatief sterke plaat uitbrengen dat je denkt 'oh, nice. hopelijk betekent dit dat ze het dus wel degelijk kunnen' en de volgende 3-4 releases zijn weer niveautje producer's corner.

Bijna alsof ze over de ene plaat 5x zo lang doen als de andere.
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Je weet dat die Rebelution platen al bijna 1,5 jaar oud zijn en de platen die ik noem vrij recent zijn?
Hardtraxx Addict
1048 posts member since 2013
last seen Mar 2026
Positief verrast, maar krijg er geen echt Qapital gevoel bij. Kan ook aan de LQ liggen nog hoor. Benieuwd naar de HQ plaat :thumbup:
Hardtraxxer
579 posts member since 2018
last seen Oct 2019
Broken Balance wrote:
Dit heb ik ook, ik heb eerder het gevoel dat het gewoon niet mijn stijl is dan dat het echt nog slecht in elkaar zit. Doordat het qua kwaliteit ook wat meer op normaal niveau ligt wordt het ook wat makkelijk om gewoon een (half)uurtje verstand op nul te zetten. Rond de tijd van Uprising was dat echt wel anders. Voor m'n gevoel zit er ook iets (met nadruk op iets) meer variatie in hun platen de laatste tijd. Daar waar Uprising en Empire een grote overlappende bal meuk waren, vind ik plaatjes als On the Run en Revelation nog best onderscheidbaar van elkaar.