Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2019 15:28 
 
Hardtraxx Veteran

Psyko Punkz ft. ADOSA & Mongoose - Life Is A Game (DWX-615)

Label: Dirty Workz
WEB release: 05/06/2019

Tracks:
Psyko Punkz ft. ADOSA & Mongoose - Life Is A Game

Samples:


Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 08:04 
 
Hardtraxxer

Is hier nog geen topic van, oude versie zonder vocals?

Gruwelijke track. Melodieuze platen van PP vind ik altijd sterk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 14:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vette plaat weer van 'm :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 18:48 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Psyko Punkz ft. ADOSA & Mongoose - Life Is A Game (DWX-615)

Label: Dirty Workz
WEB release: 05/06/2019

Tracks:
Psyko Punkz ft. ADOSA & Mongoose - Life Is A Game

Samples:


Bron:
Afbeelding
https://hardstyle.presave.io/t/lifeisagame
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2019 18:00 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Vocals hadden om mij wel weggelaten mogen worden, maar verder leuke plaat :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2019 18:06 
 
Hardtraxx Crew



1:18
Beetje jammer dat ie hiervoor een melodie uit een gratis pack gebruikt heeft xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2019 18:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

MYTZE schreef:


1:18
Beetje jammer dat ie hiervoor een melodie uit een gratis pack gebruikt heeft xd


Jeetje, dit is wel erg dit. Gewoon letterlijk overgenomen. Als je dat doet als beginnend producer kan ik me daar wel iets bij voorstellen maar je moet je toch wel een beetje schamen als je gewoon een grote naam in de scene bent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2019 18:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

MYTZE schreef:


1:18
Beetje jammer dat ie hiervoor een melodie uit een gratis pack gebruikt heeft xd


Wtf? Hoop dat het andersom is. Het is in ieder geval geen toeval inderdaad, zelfs de leads zijn bijna hetzelfde xd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2019 18:54 
 
Hardtraxx Crew

DisAster schreef:
Wtf? Hoop dat het andersom is. Het is in ieder geval geen toeval inderdaad, zelfs de leads zijn bijna hetzelfde xd.

Hoe bedoel je andersom? Video komt uit Maart 2018 xd Had deze pack een tijdje terug al gevonden, en toen ik Life Is A Game hoorde herkende ik de melo gelijk :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2019 19:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

MYTZE schreef:
DisAster schreef:
Wtf? Hoop dat het andersom is. Het is in ieder geval geen toeval inderdaad, zelfs de leads zijn bijna hetzelfde xd.

Hoe bedoel je andersom? Video komt uit Maart 2018 xd Had deze pack een tijdje terug al gevonden, en toen ik Life Is A Game hoorde herkende ik de melo gelijk :lol:


Misschien dat hij de melodie langer heeft liggen en dat iemand anders het op een of andere vage manier gehoord heeft, is toch niet altijd zo dat een track binnen 1 maandje uitgebracht wordt (hyperbolisch). Is héél onwaarschijnlijk inderdaad, ik zeg ook nergens dat het logisch is. Kunt er inderdaad veilig vanuit gaan dat hij het gekopieerd heeft, maar vind het zelf nooit heel fijn om gelijk vast te stellen dat het zo is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2019 21:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoeveel Hardstyle tracks (van grote namen) zijn er wel niet uitgebracht met melodieën uit filmmuziek, klassieke muziek of andere genres?

Ik zie het verschil niet met overnemen uit een samplepack...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2019 23:45 
 
Hardtraxx Veteran

Vitality schreef:
Hoeveel Hardstyle tracks (van grote namen) zijn er wel niet uitgebracht met melodieën uit filmmuziek, klassieke muziek of andere genres?

Ik zie het verschil niet met overnemen uit een samplepack...


Melodieën gebruiken uit (bekende) nummers wordt tegenwoordig vrijwel altijd of een officiële remix of een bootleg, beiden dus met vermelding van de originele maker. De tijden dat men het er gewoon op gokte (bv die pre-2010 Saifam platen, zooo veel gebruik van bekende samples) zijn allang voorbij. Ik kan nu niet 1 plaat bedenken van een bekende naam binnen de hardstyle uit de laatste paar jaar die gesampled is van een populair nummer zonder enige vermelding van de originele auteur. Zo zie je ook bij Zombie, Enya, enzovoorts, waar een lange tijd overheen gaat tot ze overeen zijn gekomen met de auteurs.

PP, toch wel een relatief grote naam, die een random zolderkamerproducer melodie uit een samplepack 1 op 1 overneemt vind ik toch heel wat anders, heeft hij dat echt nodig? :lol: Nu lijkt het bijna alsof 'ie inspiratieloos was om zelf een melodietje te maken en dus maar een random melodietje uit een samplepack plukt. Maak dan gewoon een remix/bootleg van een grote plaat dan heb je ook al een template klaar liggen en hoef je niet voor zulke discountmelodietjes te kiezen..

Áls het zo is iig. Want zoals DisAster zegt, kan ook dat PP eerder was en dit bij die samplepackboy terecht is gekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2019 02:42 
 
Hardtraxx Crew

Pedaalemre schreef:
Want zoals DisAster zegt, kan ook dat PP eerder was en dit bij die samplepackboy terecht is gekomen.

Lijkt me heel onwaarschijnlijk dit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2019 11:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Vitality schreef:
Hoeveel Hardstyle tracks (van grote namen) zijn er wel niet uitgebracht met melodieën uit filmmuziek, klassieke muziek of andere genres?

Ik zie het verschil niet met overnemen uit een samplepack...

PP, toch wel een relatief grote naam, die een random zolderkamerproducer melodie uit een samplepack 1 op 1 overneemt vind ik toch heel wat anders, heeft hij dat echt nodig? :lol: Nu lijkt het bijna alsof 'ie inspiratieloos was om zelf een melodietje te maken en dus maar een random melodietje uit een samplepack plukt. Maak dan gewoon een remix/bootleg van een grote plaat dan heb je ook al een template klaar liggen en hoef je niet voor zulke discountmelodietjes te kiezen..


Hij kan het ook gewoon een hele vette melodie hebben gevonden, toch? Het komt uit een MIDI-pack, die zijn er voor gemaakt om gebruikt te worden (het liefst natuurlijk ter inspiratie, maar als je echt weg bent van een melodie, waarom niet?). Een melodie is een klein onderdeel van je track natuurlijk. Het is niet dat hij, na het gebruiken van de melodie, de rest van de track even snel (af) maakt. Ik vind dat er weinig verschil zit in het gebruiken van een melodie uit een samplepack (van wie dan ook) of in het gebruiken van een melodie uit een film / ander genre.

Desalniettemin: hele dikke plaat. Zeg ik niet vaak over een PP track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2019 12:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Herinner me nog dat Demi Kanon deze draaide ja, vette plaat! PP bekommerd mij wel vaker laatste tijd :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2019 12:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Hij kan het ook gewoon een hele vette melodie hebben gevonden, toch? Het komt uit een MIDI-pack, die zijn er voor gemaakt om gebruikt te worden (het liefst natuurlijk ter inspiratie, maar als je echt weg bent van een melodie, waarom niet?). Een melodie is een klein onderdeel van je track natuurlijk. Het is niet dat hij, na het gebruiken van de melodie, de rest van de track even snel (af) maakt. Ik vind dat er weinig verschil zit in het gebruiken van een melodie uit een samplepack (van wie dan ook) of in het gebruiken van een melodie uit een film / ander genre.

Desalniettemin: hele dikke plaat. Zeg ik niet vaak over een PP track.

Wat deze beste man zegt kan ik mij enkel bij aansluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2019 13:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Gejat of niet, zeer lekkere plaat in zijn geheel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 17:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Na Victorious (wat ik een van de beste euforische platen van het jaar vind, tot nu toe) is ook deze weer heerlijk :loving:! Hopelijk houdt hij deze lijn vast :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 23:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

breng deze uit zonder die schijt vocals aub, wat een plaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2019 15:44 
 
Hardtraxxer

Laatste twee platen van mister Psyko zijn echt heerlijk :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2019 18:24 
 
Hardtraxx Newbie

Zowel alles van Psyko Punkz als Keltek wat uitgebracht is de laatste tijd! :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2019 18:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jealousy schreef:
Zowel alles van Psyko Punkz als Keltek wat uitgebracht is de laatste tijd! :love:

:lol: :lol:

Eerst ben je alleen in de de releases van Theracords te vinden en opeeeeens, ga je onder andere releases reageren.
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle