Reviewtje!
1. I Got Noize: Hele mooie en sfeervolle break, gevolgd door een lekkere melodie.
8.02. King of the Jungle: Haha heerlijke energieke mid zeg. Top! Vocals ben ik niet heel fan van en ook de climax ligt me iets minder, al klinkt die verder wel goed.
7.23. Breathin': Kippenvel in de break, en ook de melodie raakt me. Wat een sfeer in dit nummer zeg
9.04. Walls Crashin' Down: Ik ben enorm fan van de sounds in dit nummer, en dan vooral de eerste climax.
8.35. The Temple: Mijn favoriete plaat op dit moment. Heb deze al best vaak op gehad en hij wordt maar beter en beter. Heb al jaren niet zoiets goeds in de Hardstyle gehoord als deze opbouw naar de climax en de 1e climax zelf. Ook alles wat erna komt is steengoed.
9.56. Human Machinery: Moet nog heel erg wennen aan het begin, vind de reverse niet zoveel kracht hebben. Die kickswitches zijn wel erg vet gedaan. Ik vind de sounds die erna komen erg vet, die me aan de oudere Phuture Noize doen denken (zeg maar rond het 1e album) maar verder pakt t me toch niet helemaal.
6.97. Fire: De eerste plaat die ik hoorde van het album, en ik was meteen verkocht. Zit een heerlijke energie in de melodie. En ik vind de kickrolls eigenlijk ook wel vet.
8.69. Charged Up: Moet nog steeds erg wennen aan dit nummer. Eerst vond ik hem niks, maar hoe vaker ik hem luister hoe vetter ik hem begin te vinden, vind nu vooral de climaxen echt heel sterk. Het cijfer zal denk ik naarmate ik hem nog vaker ga luisteren alleen maar hoger worden.
7.710. The Grind: Ik vind die mid erg lekker, maar verder vind ik deze plaat niet heel bijzonder. Ook vind ik deze kick niet echt bij de melodie passen, maar verder is deze plaat zeker niet slecht.
6.611. Chaos & Order: Ik verwachtte en beukplaat bij deze titel, maar dat is het niet echt. Maar wat een pareltje weer zeg. Vanaf de break is alles aan dit nummer goud. Met als hoogtepunt dat pianostukje op het einde
9.2Gemiddeld:
8.1Ik kan hieruit dus concluderen dat ik het een enorm sterk album vind, waarvan de 2 wat mindere nummers afgerond nog steeds een ruim voldoende verdienen. Het goede aan dit album voor mij is vooral het verhaal en de opbouw eromheen, de diversiteit tussen de nummers, en vooral de sfeer en de sounds waar ik bij de meeste nummers enorm fan van ben. Het beste album ooit is dit voor mij niet, aangezien er gewoon bijna niks over Fusion Of Sound, Smack of Project One heen kan, maar dit album mag wel in het rijtje van Statement Of Intent, Substantial Machinery en E=NC2 wat mij betreft!