Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2017 19:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

van alle sounds is de kick altijd het belangrijkste in Hardstyle.

Er lijkt voor zover ik het heb bekeken en geluisterd heb net zoveel sublaag in te zetten als andere (hedendaagse) Hardstyle.
Wat wel zo is bij o.a. Phuture Noize is dat het heel hard gemasterd is, waarbij in dit geval iig vooral de mid- en hoge frequenties zo hard mogelijk worden gezet. Er zit volgens mij net zoveel bass in als andere tracks, maar in verhouding lijkt het dus minder, omdat het nog net iets harder gemasterd is (qua mid en hoog) dan de gemiddelde HS track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2017 21:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Reviewtje!

1. I Got Noize: Hele mooie en sfeervolle break, gevolgd door een lekkere melodie. 8.0
2. King of the Jungle: Haha heerlijke energieke mid zeg. Top! Vocals ben ik niet heel fan van en ook de climax ligt me iets minder, al klinkt die verder wel goed. 7.2
3. Breathin': Kippenvel in de break, en ook de melodie raakt me. Wat een sfeer in dit nummer zeg :love: 9.0
4. Walls Crashin' Down: Ik ben enorm fan van de sounds in dit nummer, en dan vooral de eerste climax. 8.3
5. The Temple: Mijn favoriete plaat op dit moment. Heb deze al best vaak op gehad en hij wordt maar beter en beter. Heb al jaren niet zoiets goeds in de Hardstyle gehoord als deze opbouw naar de climax en de 1e climax zelf. Ook alles wat erna komt is steengoed. 9.5
6. Human Machinery: Moet nog heel erg wennen aan het begin, vind de reverse niet zoveel kracht hebben. Die kickswitches zijn wel erg vet gedaan. Ik vind de sounds die erna komen erg vet, die me aan de oudere Phuture Noize doen denken (zeg maar rond het 1e album) maar verder pakt t me toch niet helemaal. 6.9
7. Fire: De eerste plaat die ik hoorde van het album, en ik was meteen verkocht. Zit een heerlijke energie in de melodie. En ik vind de kickrolls eigenlijk ook wel vet. 8.6
9. Charged Up: Moet nog steeds erg wennen aan dit nummer. Eerst vond ik hem niks, maar hoe vaker ik hem luister hoe vetter ik hem begin te vinden, vind nu vooral de climaxen echt heel sterk. Het cijfer zal denk ik naarmate ik hem nog vaker ga luisteren alleen maar hoger worden. 7.7
10. The Grind: Ik vind die mid erg lekker, maar verder vind ik deze plaat niet heel bijzonder. Ook vind ik deze kick niet echt bij de melodie passen, maar verder is deze plaat zeker niet slecht. 6.6
11. Chaos & Order: Ik verwachtte en beukplaat bij deze titel, maar dat is het niet echt. Maar wat een pareltje weer zeg. Vanaf de break is alles aan dit nummer goud. Met als hoogtepunt dat pianostukje op het einde :worship: 9.2

Gemiddeld: 8.1

Ik kan hieruit dus concluderen dat ik het een enorm sterk album vind, waarvan de 2 wat mindere nummers afgerond nog steeds een ruim voldoende verdienen. Het goede aan dit album voor mij is vooral het verhaal en de opbouw eromheen, de diversiteit tussen de nummers, en vooral de sfeer en de sounds waar ik bij de meeste nummers enorm fan van ben. Het beste album ooit is dit voor mij niet, aangezien er gewoon bijna niks over Fusion Of Sound, Smack of Project One heen kan, maar dit album mag wel in het rijtje van Statement Of Intent, Substantial Machinery en E=NC2 wat mij betreft! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 09:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoop dat die van mij vandaag nog komt :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 09:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De mijne wordt vandaag bezorgd tussen 13:44 en 14:44. :woot: Wordt het pakketje trouwens door de brievenbus gemikt of moet je hem aannemen met handtekening e.d.? Dit in verband met huisgenoten die misschien wel/niet thuis zijn en ik die op stage zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 09:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
Reviewtje!

Ik vind het altijd heel erg grappig als je een track kan beoordelen met een 7,2 of een 8,3 ofzo... wat een specifieke getallen, op welk punt heeft een track 0,7 van z'n waarde verloren? >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 10:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Trajanusch schreef:
De mijne wordt vandaag bezorgd tussen 13:44 en 14:44. :woot: Wordt het pakketje trouwens door de brievenbus gemikt of moet je hem aannemen met handtekening e.d.? Dit in verband met huisgenoten die misschien wel/niet thuis zijn en ik die op stage zit.

Bij mij lag die in de brievenbus, dus dat zal bij jou dan ook wel het geval zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 10:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thommy schreef:
Trajanusch schreef:
De mijne wordt vandaag bezorgd tussen 13:44 en 14:44. :woot: Wordt het pakketje trouwens door de brievenbus gemikt of moet je hem aannemen met handtekening e.d.? Dit in verband met huisgenoten die misschien wel/niet thuis zijn en ik die op stage zit.

Bij mij lag die in de brievenbus, dus dat zal bij jou dan ook wel het geval zijn.


Nice, thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 10:35 
 
Hardtraxx Veteran

Ook maar even een luisterbeurt gegeven, dus bij deze ook een review:
Eindbazig
Fire - Die melodie in combinatie met de vocals en sfeervolle opbouw is gewoon briljant. Mijn favoriete plaat van het album.

The Temple - De vocals aan het begin pakken mij wat minder, maar die melodie is simpelweg geniaal. Rest van de track past er ook heel goed bij imo.

Walls Crashin' Down - Deze pakte mij eerst wat minder, maar na wat vaker luisteren is deze toch wel uitgegroeid tot één van m'n favoriete platen van het album. Plaat vormt een heel mooi geheel en de kickrolls pakken enorm goed uit in deze track.

Goed
King Of The Jungle - Die mid is echt gruwelijk, zoveel drive. Eerste climax vind ik dan vrij saai eigenlijk. Vind de combinatie van kicks en melodie in de tweede climax beter uitpakken.

Chaos & Order - Die mid is pure chaos, enorme bak drive. Sounds, kicks en melodie die daarna volgen zijn precies wat ik vet vind aan de wat recentere platen van PN. Climaxes hebben echter minder impact dan bijv. die van Fire en The Temple, vandaar dat ik deze en categorie lager plaats. Pianostuk aan het eind is een leuke manier om het album te eindigen, maar doet me verder weinig.

I Got Noize - Vocals klinken alsof een zwaar verkouden iemand ze heeft ingesproken. Vind 't echt heel hinderlijk klinken op de een of andere manier. Melodie en kicks zijn verder gewoon een dikke prima. Die 90s gameconsole achtige sounds in de break zijn baas.

Voldoende
The Grind - Hier ook weer een mid die echt helemaal mijn ding is. De manier waarop met de kick erin komt in combinatie met het minimalistische effect wat de vocals en sounds geven zorgen voor enorm veel drive. Climax die daarna komt is vrij saai. Ben het ook met SL eens dat de kick er niet zo goed bij past.

Charged Up - Die 'langzame' melodie in de 1e climax en de uithalen in de 2e climax doen me erg denken aan een B-Front plaat. Desondanks zit er een duidelijke Phuture Noize saus overheen. Sounds op de achtergrond zorgen wel voor een vette sfeer tijdens beide climaxes. Een langzame melodie met uithalen is bij mij echter een hit or miss, waar het in dit geval tot de laatste categorie behoort. Die rapvocals zijn echter wel bruut.

Human Machinery - Vocals zijn tof, maar de reverse aan het begin mist wat kracht. Mid voelt als een soort combi tussen Firepower en Level remix, wat twee van m'n favoriete PN platen zijn. Bevat in ieder geval goeie portie drive en vette kicks. Sounds in de break / build-up ben ik niet zo heel fan van. De combinatie van aparte sounds en de gebruikte kicks pakken hier wat minder uit imo

Matig
Breathin' - Vind de stem van Snowflake bij platen als Lost, Shallow Waters en Down Below veel beter uit de verf komen dan in deze plaat. Daardoor duurt de break mij ook eigenlijk wat te lang. Vervolgens wordt deze dan opgevolgd door een climax die nergens echt spannend wordt. Al met al weet deze plaat me gewoon niet te pakken. Voor mij dan ook de minste plaat van het album.

Wat mij wel opvalt is dat hij regelmatig een zelfde soort 'sfeervolle' break probeert neer te zetten, die dan tussen de beide climaxen als het ware vervolgt wordt, waardoor er vaak een mooi samenhangend geheel ontstaat.
Ohja, Ozone (Steal The Crown) klinkt wel baas. Had echt perfect als break voor een track gekund.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 11:42 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Uberhout schreef:
Matig
Breathin' - Vind de stem van Snowflake bij platen als Lost, Shallow Waters en Down Below veel beter uit de verf komen dan in deze plaat. Daardoor duurt de break mij ook eigenlijk wat te lang. Vervolgens wordt deze dan opgevolgd door een climax die nergens echt spannend wordt. Al met al weet deze plaat me gewoon niet te pakken. Voor mij dan ook de minste plaat van het album.

Whut. Die climax is toch machtig mooi juist. :cry: Of de stem van Snowflake erbij past zal me een zorg zijn. Nouja ieder z'n eigen smaak natuurlijk :P

Rickzel schreef:
SL8492 schreef:
Reviewtje!

Ik vind het altijd heel erg grappig als je een track kan beoordelen met een 7,2 of een 8,3 ofzo... wat een specifieke getallen, op welk punt heeft een track 0,7 van z'n waarde verloren? >.<


Denk dat ie ze gewoon met elkaar vergelijkt, waarbij ie dan de ene track die hij net iets vetter vind dan de ander 0,3 hoger geeft ofzo. Al hou ik het zelf ook altijd gewoon bij ronde en halve getallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 11:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind dat je Breathin' hier ook wel tekort doet. Die plaat live horen op Qapital staat tussen mijn mooiste hardstyle momentjes. Was echt heel dik. Daarnaast vind ik de melo ook complexer dan Shallow Waters en Lost
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 12:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Net even helemaal in de auto geluisterd, jesus wat is Chaos & Order toch vet :worship: Mijn favoriet van het album toch wel, al had ik dat niet verwacht nadat ik The Temple al eerder had gehoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 12:22 
 
Hardtraxxer

Album al meerdere malen beluisterd via de online kanalen, maar volgens de track en trace zou die vandaag eindelijk binnen zijn!!!Ga hem vanavond maar eens goed grijs draaien :yay:

op dit soort momenten mis je de reviews van Lyst
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 12:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bij mij komt ie ook vanmiddag binnen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 12:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hardstyle007 schreef:
Album al meerdere malen beluisterd via de online kanalen, maar volgens de track en trace zou die vandaag eindelijk binnen zijn!!!Ga hem vanavond maar eens goed grijs draaien :yay:

op dit soort momenten mis je de reviews van Lyst


Ja ik ook wel. Ik ben toch wel erg benieuwd naar zijn mening over dit album.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 12:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij de Hard Dance releases komt die soms nog wel voorbij, maar denk dat hij van de huidige hardstyle niks meer luistert. Denk dat het eerste waar die over begint te klagen de kick is, blijft toch Lyst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 12:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Breathin pakt mij ook niet echt :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 12:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
SL8492 schreef:
Reviewtje!

Ik vind het altijd heel erg grappig als je een track kan beoordelen met een 7,2 of een 8,3 ofzo... wat een specifieke getallen, op welk punt heeft een track 0,7 van z'n waarde verloren? >.<


Haha dit dus :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 12:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

I got noize, king of the jungle en chaos & order zijn mn favorieten :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 12:55 
 
Hardtraxxer

Toch wel eindelijk een album die ik het waard vind om te kopen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 13:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Trajanusch schreef:
De mijne wordt vandaag bezorgd tussen 13:44 en 14:44. :woot: Wordt het pakketje trouwens door de brievenbus gemikt of moet je hem aannemen met handtekening e.d.? Dit in verband met huisgenoten die misschien wel/niet thuis zijn en ik die op stage zit.

Ik moest hem aannemen en een krabbeltje zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 13:14 
 
Hardtraxxer

Hopen dat ie vandaag nog komt, ligt sinds gisteren in Best :slow:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 14:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Joey schreef:
Ik moest hem aannemen en een krabbeltje zetten.

Hij is zojuist bezorgd! Had voor de zekerheid "Gooi maar door de brievenbus" neergezet in de bezorginstructies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 14:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit album heeft uiteindelijk zeker aan mijn verwachtingen voldaan, wat een parels staan hierop. :loving:

Binnenkort ook even een reviewtje schrijven.

Edit: Chaos & order. :loving: :loving: :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 18:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ook maar even voor het eerst een reviewtje geschreven!

I Got Noize 7.5
Goede zweefplaat, kicks pakken me niet echt. Sounddesign wel top! Pluspunten voor originaliteit.

King Of The Jungle 9.5
Stijltje wat ik zo waardeer! Flinke drive in de intro, en heerlijke melodie. Tweede climax met een hardere kick doet het ook goed, net als bij Shallow Waters.

Breathin 6.5
Geen slechte plaat, maar mid en melodie pakken me op een of andere manier niet helemaal.

Walls Crashin Down 8
Sfeer weer top! Flinke drive weer in de plaat. Voor mij lijkt het of de synths in de 1e climax niet helemaal goed door komen, thuis althans. Tweede climax klapt er goed op!

The Temple 8,5
Belachelijk goede melodie, die flink doortrekt in de tweede climax. Ook hier weer een andere kick, drive in deze plaat is ongekend. Een van de betere en origineelste platen van de laatste tijd. Intro met die pauzes is ook mooi gedaan.

Human Machinery 8
Beetje vreemde track, maar toch wel lekker. Reversed bass stukje en vocals zijn dan weer minder, komen niet echt goed uit de verf. Midintro is best goed gedaan, omdat ook hier weer twee verschillende kicks zijn gebruikt. Climax is ook heerlijk vaag.

Fire 8
Goede plaat, vocals alleen iets minder. Kan me niet zo bekoren. Melodie is wel weer top! Melodie die doorgetrokken wordt in de tweede climax :drool:

Charged Up 9
Flinke beukplaat, doet het live erg goed. Vocals in deze track wel vet! Vind het vet klinken dat de melodie ''niet meteen start'' als de kicks erin komen. Dit komt de drive ten goede :innocent:

The Grind 7.5
Meeste mensen zijn minder enthousiast over deze track, ik vind hem best leuk! Intro met kickrolls zou ook van Rebelion kunnen zijn, mischien dat mensen daarom hier over vallen. Climax is iets minder imo.

Chaos & Order 9.5

Kneiterdikke plaat! Vette vocals, intro knalt erin. Melodie heeft echt iets episch, pianostukje aan de achterkant zegt genoeg. Tweede climax is een soort anti die door merg en been gaat. Ben ervan overtuigd dat dit live echt genieten gaat worden. Kan niet wachten deze op Rebirth te horen zaterdag!

Al met al geen één slechte plaat, voor mij komt deze op zelfde hoogte als Substream van Alphaverb en All Around van Noisecontrollers!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 18:58 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

tevee schreef:
The Grind 7.5
Meeste mensen zijn minder enthousiast over deze track, ik vind hem best leuk! Intro met kickrolls zou ook van Rebelion kunnen zijn, mischien dat mensen daarom hier over vallen. Climax is iets minder imo.

Nee hoor, vind de mid juist nog wel te pruimen. En had niet eens aan Rebelion gedacht. Alleen die climax klinkt alsof ie regelrecht uit een house nummertje komt. Kicks zit ook totaal geen kracht in. Maar goed, de rest van het album maakt het meer dan goed.
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle