Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2015 12:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Na een paar keer geluisterd te hebben vind ik Freedom, Terrordome, Robots To The System en Phuture Propaganda echt heel dikke platen.

Vraagje aan Phuture Noize, hoop dat jullie dit lezen, is dit door iemand anders gemasterd dan de laatste paar tracks die jullie vóór dit album gereleased hebben? Of is er misschien een andere werkwijze toegepast? Want ik vind het stukken beter klinken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2015 14:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke ik ga mezelf echt gigantisch tegenspreken nu, maar ik moet toch kwijt dat ik het een gigantisch dik album vind.
Ik kon me eerder echt niet vinden in de mensen die vonden dat het toffe muziek was. Veelal vreemde en schelle sounds, kicks met weinig laag, nee Phuture Noize was niet aan mij besteed. Toch op de een of andere manier mezelf er toe gezet eens aandachtig naar het album te luisteren. Vond het hele idee van de 4 hoofdstukken wel gaaf, met ook nog de infomatie dat ze een "verhaal" wouden vertellen.

De hele ervaring was een beetje vergelijkbaar met rode wijn leren drinken. Als je het voor het eerst meemaakt, smaakt (klinkt) het allemaal op elkaar, en kut ook. Nu ben ik van mening dat elke track weer een stukje originaliteit met zich meebrengt. Na het hele album een paar keer hebben opgezet merk ik ook dat ik steeds meer leuke detailtjes terugvind in de platen. Dat ben ik echt ontzettend gaan waarderen. Als een zware alcoholist betrap ik mezelf erop dat het album maar blijf aanzetten.

"To Hypnotize" Vind ik het leukste onderdeel. Hope is echt een waanzinnige plaat met die kleine pingeltjes in de melodie. Mijn favoriet van het album ook.

"Who" ergerde ik me doodaan toen ik hem voor het eerst hoorde in een aftermovie. Heb je die phuture noize gasten weer met hun herrie. Nu is het uitgegroeid tot persoonlijk een van mijn favorieten van het album.

Ook "Terrordome" wou ik even apart melden. Zit echt gigantisch veel drive in die plaat. Dat ineens om de maat de snares erin komen lijkt een beetje een terugkomend trucje, maar vind het toch elke keer vet als ik het hoor. :P Climax is ook gigantisch energiek met die lange halen.

"Phuture Propaganda Part 2" & "Robots to the System" vind ik dan het minste van het album, maar toch ook weer een onderdeel van het verhaaltje.
Nu vraag ik me constant af. Wat is er nou veranderd? Zijn de heren echt boven hunzelf uitgestegen? Is mijn smaak veranderd? Heb ik er gewoon altijd met een verkeerde attitude naar hun platen geluisterd?
Het antwoord zal er niet toe doen. Ik ga ze vanaf nu in de gaten houden en misschien de eerdere platen die ik niet goed vond eens weer opzetten. Voel me ergens schuldig dat ze ik ze soms (zonder in te houden) mega heb afgekraakt hier, maar denk na deze uitgebreide review dat ik het toch enigszins wat goed maak :P
Hé kan ik eindelijk weer fatsoenlijk slapen 's nachts
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2015 15:28 
 

Jordi schreef:
en misschien de eerdere platen die ik niet goed vond eens weer opzetten.




Ik vind deze nog steeds geweldig! 2e climax :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2015 00:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Album op de dag van de release aangeschaft en betrap me er zelf op dat ik hem toch steeds opzet. En hij gaat niet vervelen :clap: . Tracks die er bij mij het best bevallen zijn Freedom, Hope, Paranoid (wat een bak energie zit er in die plaat) en Terrordome.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2015 00:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Review tijd!

1. Phuture Propaganda (Prelude) 6,5
Ik heb expres deze plaat nog niet aandachtig beluisterd voor het album. De plaat begint met een erg sfeervolle break. Het gebruik van de drum 'n bass elementen in combinatie met de viool klinkt heel erg vet, zo vet dat de mid daarna tegenvalt. xd Kicks zijn niet helemaal naar mijn smaak en hadden wat voller gemogen, daarnaast vind ik het screechpatroon niet lekker in het gehoor liggen. Nu komt die mooie break weer die doorloopt in de opbouw naar de climax. Die vage synth is heel erg vet maar helaas wordt deze afgekapt door een anticlimax met dezelfde sounds uit de mid. Deze keer klinkt het wat beter door het aangepaste screechpatroon. Daarna wordt de melodie heel even doorgetrokken maar deze valt een beetje in het niet bij het scherpe geluid van de screeches. Dus kort gezegd; de plaat schept wel een algemeen beeld van wat je van het album kan verwachten. Als losse track vind ik hem minder.

2. Freedom 7
De "To ..." ga ik later bespreken in de samenvatting omdat het geen opzichstaande platen zijn.
Vrij euforische opbouw in de intro en het klinkt ook erg fris. Mooie gebruik van de vocals in de mid en de kicks zijn een stuk beter tegen over de openingsplaat. De frisse opbouw volgt weer waarna deze overgaat in de climax. Mooi dat de elementen uit de intro worden doorgetrokken in de rest van het nummer. Klein detail ook maar erg vet is het scratch achtige geluid door de climax heen. Het cijfer is alleen wat lager omdat ik niet helemaal overtuigd ben of deze plaat een hoge replay value gaat hebben of minder gaat klinken los van het album.

3. Don't Give Up 6,5
De hele feel en opbouw lijkt op Freedom wat opzich wel goed past in het 'blokje' To Hypnotize. De mid-intro bevat een reverse en lekkere sounds die me aan het stijltje van Phrantic doen denken. Je hoort ook duidelijk de Omegatypez invloeden wat ik hier wel een pluspunt vind. De rest van de plaat van de lijkt een beetje op een combinatie van de Prelude en Freedom (het frisse euforische van Freedom met het scherpe van de Prelude). Leuke plaat maar niet echt een uitschieter.

4. Hope 8
Deze kende we natuurlijk al maar het is ook zeker niet erg dat deze erop staat. De track stond me eerst niet zoveel aan vanwege de 'springerige' sound en melodie maar hij is uiteindelijk wel op mij gaan groeien. Mid-intro vind ik nog steeds wat aan de langdradige kant maar oh wat is die melodie toch lekker. :loving: En zoals eerder aangegeven zorgen de snares om de maat voor drive en afwisseling. Wat me nu ook weer opvalt is dat de breaks elke keer zo gedetailleerd zijn uitgewerkt met weer als een detail die lage synth.

5. Lost Control 6
Ik vind het een beetje moeilijk om dit soort dingetjes te beoordelen omdat het eigenlijk geen hardstyle is. :P
Het klinkt voor mij alsof de breaks en sfeer van Hope verder zijn uitgewerkt tot een nieuwe plaat. Haalt wel een klein beetje de drive uit het album maar het is wel een mooie afsluiting van het euforische To Hypnotize gedeelte.

6. The Responsibilty 5,5
Mwa, vind dit een albumvuller. Gebeurt weinig in wat de plaat echt speciaal maakt zoals details die de vorige platen wel hadden. Daarnaast zijn de hoofdelementen niet helemaal mijn smaak; de melodie klinkt aardig maar niet bijzonder en de kick lijkt wat naar achter gedrukt te zijn (op de lelijke pitch na :P ). Slechtste plaat tot nu toe omdat hij nergens in uitblinkt.

7. Who 7
Deze kende ik ook al voor het luisteren van het album. Mid geeft aardig wat drive en je hoort ook gelijk de Endymion invloeden terugkomen. Break daarentegen is weer typisch zoals in Freedom/Don't Give Up. Daarna volgt een vrij aparte melodie die niet slecht klinkt maar ook niet uitblinkt. Heel vet dat daarna wel de sounds uit de mid-intro weer terugkomen in zowel de climax als de outro. Outro heeft ontzettend veel drive. Leuke plaat die ik meer ben gaan waarderen omdat ik hem al wat vaker heb gehoord.

8. Paranoid 8
Een beetje geïnspireerd door Muse? :P Mooi dat je ook weer gelijk Ran-D in deze platen hoort, vind dat altijd wel een pluspunt als je sounds van beide artiesten kan horen. Jammer genoeg dat het wat minder te horen is in deze plaat die naar mijn mening qua sounds meer van Ran-D komt. Wat ook niet erg is want het zijn wel overheerlijke sounds. Mid-intro klinkt weer dik al ben ik wel bang dat deze op een gegeven moment gaat vervelen. De break die volgt is wel weer gruwelijk vet met het steeds lager gaan van de vocal. :loving: Sounds in de climax zorgen voor heel veel drive en het tweede gedeelte van de climax geeft net dat stukje afwisseling om de plaat langer interessant te houden.

9. Everywhere 7
Lijkt qua sfeer op Hard Driver zijn recente plaat Nothing. Qua kicks en vooral drive is dit ook een stuk minder dan Paranoid. Deze plaat was beter uit de verf gekomen als hij tussen The Responsibilty en Who inzat. Voor de rest een vet plaatje met wat sounds meer richting de Hard Driver kant. Genoeg afwisseling in het nummer om het interessant te houden en een mooie sfeer.

10. Terrordome 9
Ja daar is hij dan eindelijk; de beste plaat van het album! Heerlijke opbouw, vocal en ook de drive in de mid-intro is meer dan prima. :D Break met viool klinkt super vet, dat gecombineerd met die vocal en de daarop volgende melodie geeft mij echt kippenvel. In de climax komen die heerlijke kicks terug uit de mid, godverdomme wat heerlijk. De break laat mij eerst denken dat de plaat aan het afbouwen is maar nee hoor er zit nog een tweede climax achter. :loving: Echt een geweldige plaat en een heerlijke opener van het laatste deel To Govern.

11. Phuture Propaganda (Part II) 8,5
Als eerste wat ik wil melden is die kicks. (L) Wel even een switch van de sfeer van Terrordome naar een iets meer typische Raw Hardstyle plaat. Maar de sounds klinken toch afwisselend genoeg om het interessant te houden. De breaks zijn weer uitstekend uitgewerkt en zorgen voor veel sfeer. Ik moest in het begin wel wennen aan de stem van DL maar het klinkt nu heel vet. Mooie aan deze plaat is dat de melodie een beetje hetzelfde gevoel als een screech heeft maar zonder heel scherp te zijn wat voor veel drive zorgt. Ik ben wel van mening dat deze plaat aan het einde van het album had gemoeten omdat het net een stukje lomper is dan de rest.

12. Robots To The System 8,5
Wauw wat een heerlijke kicks weer. Het To Govern gedeelte is zeker mijn favoriete deel en dat komt vooral vanwege de kicks. Deze plaat ligt verder wat simpeler in het gehoor dan de rest van het album maar de eenvoud doet het hem hier. Die climax geeft gewoon ontzettend veel drive mee. Op de rest heb ik eigenlijk weinig aan te merken, gewoon een sterke plaat.

13. Time Moves On 6,5
De sfeer die deze plaat meebrengt als ik naar de titel kijk krijg ik er een soort film gevoel bij, klinkt erg vet. Ik snap daarom ook best dat deze plaat als afsluiter wordt gebruikt maar aan de andere kant ook weer niet. De sounds zijn heel chaotisch (positief) maar de kicks missen kracht. Gelukkig zitten de breaks weer helemaal goed. De melodie is wat euforischer dan de rest van To Govern maar niet minder lekker daardoor. Dit plaatje had eigenlijk een hele sterke afsluiting kunnen zijn maar helaas missen de kicks kracht. Vooral tegenover de rest van To Govern.


Conclusie
Het was een erg leuk album om te luisteren mede door de diversiteit van de platen en de insteek van het 'verhaal' en de skits/stukjes break. Nog even een speciale vermelding voor To Corrupt, klinkt erg vet met die melodie van Sleep erin vewerkt!

94/13 = 7,23 maar vanwege de diversiteit (ook tegenover het vorige album wat meer dezelfde sounds/kicks had) geef ik Phuture Propaganda een 7,5. Heerlijk album mannen. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2015 11:12 
 
Hardtraxxer

Wat een heerlijke plaat die paranoid! Lijkt op sommige momenten op tatanka - Lets rock (wildstylez rmx) wat voor mij een positief teken is! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2015 20:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Don't Give Up zit muzikaal goed in elkaar zeg :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2015 16:06 
 
Artiest

Voor het eerst eens ff helemaal beluisterd. Tjonge, vind het echt supervet!

Heb het gevoel dat ik echt in een verhaal word meegenomen! Qua diversiteit valt het misschien een klein beetje tegen, maar het stijltje bevalt me enorm! Het deed me overgens erg denken aan Audiofreq's album, qua sounds en stijl.

een dikke 8/10!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2018 15:43 
 
Hardtraxxer

Is deze wat te vergelijken met pursuit of thunder ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2018 15:45 
 
Hardtraxx Veteran

svenn15 schreef:
Is deze wat te vergelijken met pursuit of thunder ?

Moet je luisteren. Pursuit of Thunder is een stuk beter. Toen Phuture noize nog met zn wen waren, was het wel een stuk minder
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2018 16:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
svenn15 schreef:
Is deze wat te vergelijken met pursuit of thunder ?

Moet je luisteren. Pursuit of Thunder is een stuk beter. Toen Phuture noize nog met zn wen waren, was het wel een stuk minder


Dat is jouw mening natuurlijk. (ook al ben ik het wel met je eens)

Dit album bevat desondanks best wat vette platen hoor. Zeker het luisteren waard :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2018 16:26 
 
Hardtraxx Veteran

Hope :drool: :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2018 16:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Terrordome :drool: :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2018 17:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Hope :drool: :drool:

en
makrooy schreef:
Spobbertiet schreef:
Terrordome :drool: :drool:


:drool: :drool: :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2018 18:38 
 
Hardtraxxer

Pipa schreef:
svenn15 schreef:
Is deze wat te vergelijken met pursuit of thunder ?

Moet je luisteren. Pursuit of Thunder is een stuk beter. Toen Phuture noize nog met zn wen waren, was het wel een stuk minder

Oke bedankt. Deze net gekocht, ga het eens kans geven.
Vorige  1, 2, 3, 4
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle