Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2023 18:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phuture Noize - From Star To Stardust (Album) (BMS016)

Label: Black Mirror Society
WEB release: 13/04/2023

Tracks:
01. Phuture Noize - Intro
02. Phuture Noize - From Star To Stardust
03. Phuture Noize - Burst Of Light
04. Phuture Noize ft. Nino Lucarelli - I Raise My Glass
05. Phuture Noize ft. MERYLL- Eye Of The Storm
06. Phuture Noize - Problem Child
07. Phuture Noize - Landmines
08. Phuture Noize - The Stars Are Tumbling Out Of The Sky
09. Phuture Noize - Run For Cover
10. Phuture Noize - One Last Midnight
11. Phuture Noize - Outro

Samples:








Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2023 18:31 
 
Hardtraxxer

Benieuwd waarom statues en an idea never dies hier niet op staan. Die hadden wel dezelfde art stijl als de rest van de tracks.
Verder echt super hyped voor dit album, stuk voor stuk parels. Word alleen nog niet direct enthousiast van de preview van run for cover, hoop dat er ook nog een melodieuze climax in zit. Laat maar komen :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2023 20:03 
 
Hardtraxxer

Vet! Eens een compleet ander stijltje voor de verandering. Wel benieuwd wat problem child moet worden want die preview klinkt totaal niet als iets wat PN zou maken (eerder juist verafschuwen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2023 23:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

De previews klinken nu een beetje 50/50 voor mij. De helft klinkt echt vet (plus wat je al kent). Maar een aantal denk ik echt van ja wat moet ik hier mee, maar het is natuurlijk maar een paar seconden wat je hoort. Dus een goed oordeel is zeker niet mogelijk wel benieuwd naar die laatste track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2023 09:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zeer benieuwd. SB was voor mij zijn piek. Maar het is goed dat hij meer focussed op dansvloer platen dan thuis. Previews klinken al tof en fijn dat ie keer wat anders probeert. Zo op eerste gehoor vind ik alleen 9 niet fijn klinken, maar ik laat me graag verrassen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2023 09:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Problem Child :drool:

Valt me op dat dit veel meer stijlen aanstipt dan z'n vorige album, kan ik waarderen! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2023 13:14 
 
Hardtraxxer

Huisapotheker schreef:
Eens een compleet ander stijltje voor de verandering.


Dat valt toch ook wel weer mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2023 11:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Klinkt al weer veelbelovend, benieuwd naar de volledige platen :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2023 17:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hoor alleen maar kicks die ik kut vind. ik ben er bang voor dat ik dit album niks ga vinden, wat wel jammer is want de vorige albums waren heel goed.

late edit: zo tering wat had ik eerst getypt, er klopte geen reet van. nu maar even verbeterd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2023 19:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Komt 13 april al uit :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2023 09:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Denkeleda schreef:
Komt 13 april al uit :woot:


Hele dikke hype! Echt zin in! Hoop dat hij ook weer een LP van maakt! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2023 21:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:
hoor alleen maar kicks die ik kut vind. ik ben er bang voor dat ik dit album niks ga vinden, wat wel jammer is want de vorige albums waren heel goed.

late edit: zo tering wat had ik eerst getypt, er klopte geen reet van. nu maar even verbeterd.


1e korte review want heb het album al op mijn pc staan. Overall vind ik het meer van hetzelfde (al is dat niet direct een probleem) maar zoals ik al dacht zijn allle kicks een probleem voor mij. het is beter dan de meeste tracks die in de afgelopen tijd zijn uitgekomen maar zou dit album niet op mijn telefoon zetten. wel okay is eigenlijk de samenvatting van het album voor mij.

from star to stardust
1e climax is heel vet, 2e een stuk minder. ik vind de kicks alleen niet zo. ik vind dit wel de beste track van het album. iets andere kicks en 2e climax en het had een hele vette track kunnen worden voor mij.

burst of light
best wel okay. niet heel speciaal maar wel gewoon goed. ook hier vind ik de kicks niet zo.

i raise my glass
best wel okay. ook hier vind ik de kicks niet zo.

eye of the storm
best wel okay. niet heel speciaal. ook hier vind ik de kicks niet zo.

problem child
vind deze niks. en alweer de kicks.

landmines
best wel okay. niet heel speciaal. ook hier vind ik de kicks niet zo.

the stars are tumbling out of the sky
vind deze niks. en alweer de kicks.

run for cover
vind deze echt niet goed. kicks vind ik echt verschrikkelijk.

one last midnight
deze had veel beter kunnen zijn met andere kicks. vind ze ook hier helemaal niks
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2023 21:21 
 
Hardtraxxer

Leuk album maar mist wel het speciale randje dat Silver Bullet en BMS had. Platen klinken wat gewoontjes vergeleken met dat album. Landmines, die al een tijdje uit is, nog steeds beste plaat van het album imo. Problem Child en Run for Cover vind ik uiteindelijk wel leuker dan ik had verwacht, maar toch redelijk recht toe rechtaan. Wat dat betreft heb ik wel een hoger verwachtingspatroon bij PN

From Star to Stardust, Burst of Light en One Last Midnight zijn wel erg vet! Die laatste toch wel een van z’n beste hardcore platen imo. Run for Cover doet me verder een beetje denken aan de raw uit 2013-2015, wat opzich wel weer vet is om terug te horen.

Ook vreemd dat Statues er niet op staat. Vind ik een veel betere plaat dan het meeste wat hier op staat

BMS-Silver Bullet-POT-FSTS, is het dan helaas voor mij. Het brengt niet de vernieuwing zoals de vorige albums hebben gedaan. Maar de lat ligt natuurlijk hoog. Alsnog beter dan 95 % van de andere hardstyle die uitgebracht wordt xd

(Heb het album al kunnen luisteren btw)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2023 21:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:
Jeffreylp schreef:
kicks


Als een kick het belangrijkste onderdeel van een plaat voor je is dan is Phuture Noize denk ik ook niet waar je naar moet luisteren. Voor mij kan een kick ook een plaat maken of niet maar ik ben juist fan van Phuture Noize omdat de nadruk niet zo zeer ligt op kicks en het muzikale aspect veel meer naar voren komt. Dit maakt hem voor mij een unieke producer binnen de hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2023 22:20 
 
Hardtraxx Newbie

Huisapotheker schreef:
Leuk album maar mist wel het speciale randje dat Silver Bullet en BMS had. Platen klinken wat gewoontjes vergeleken met dat album. Landmines, die al een tijdje uit is, nog steeds beste plaat van het album imo. Problem Child en Run for Cover vind ik uiteindelijk wel leuker dan ik had verwacht, maar toch redelijk recht toe rechtaan. Wat dat betreft heb ik wel een hoger verwachtingspatroon bij PN

Ook vreemd dat Statues er niet op staat. Vind ik een veel betere plaat dan het meeste wat hier op staat

BMS-Silver Bullet-POT-FSTS, is het dan helaas voor mij. Het brengt niet de vernieuwing zoals de vorige albums hebben gedaan

(Heb het album al kunnen luisteren btw)

MRTN dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2023 23:30 
 
Hardtraxx Crew

The Stars Are Tumbling Out Of The Sky :drool:
Morgen maar eens even fatsoenlijk naar het album luisteren :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2023 08:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik vind dit op een bepaalde manier júíst weer vernieuwend van hem. Het klinkt voor mij als een combinatie van al zijn vorige solo albums; nog steeds enorm muzikaal, maar ook heel erg gericht op de dansvloer.

From Star To Stardust blijft voor mij het vetst, daar krijg ik echt geen genoeg van. Van alle nieuwe platen vind ik Burst of Light en Problem Child het vetst. Al met al gewoon echt een sick album weer :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2023 09:16 
 
Hardtraxxer

stiebie schreef:
Huisapotheker schreef:
Leuk album maar mist wel het speciale randje dat Silver Bullet en BMS had. Platen klinken wat gewoontjes vergeleken met dat album. Landmines, die al een tijdje uit is, nog steeds beste plaat van het album imo. Problem Child en Run for Cover vind ik uiteindelijk wel leuker dan ik had verwacht, maar toch redelijk recht toe rechtaan. Wat dat betreft heb ik wel een hoger verwachtingspatroon bij PN

Ook vreemd dat Statues er niet op staat. Vind ik een veel betere plaat dan het meeste wat hier op staat

BMS-Silver Bullet-POT-FSTS, is het dan helaas voor mij. Het brengt niet de vernieuwing zoals de vorige albums hebben gedaan

(Heb het album al kunnen luisteren btw)

MRTN dan?

Die tel ik niet mee aangezien dat een duidelijk andere periode uit z’n carrière is :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2023 09:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat een heerlijk album weer. Niet alles helemaal mijn ding, maar die laatste plaat. Krijg er helemaal Millenium vibes van :drool: :drool: .

Zoals eerder gezegd perfecte platen voor op de dansvloer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2023 11:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap dat tegenwoordig albums maken niet meer een ding is, maar blijf het altijd waarderen als het wel gebeurd. Vooral als het goed in elkaar steekt. Brengt altijd weer een soort hype met zich mee.

Tof album. Waardeer het dat hij verschillende stijlen probeert. Valt desondanks goed samen imo. Ontzettend sterke sound design in het algemeen. Natuurlijk niets anders gewend.

Favoriet moeilijk aan te wijzen, voor nu From Star To Stardust en Landmines. Maar ik zie Problem Child en The Stars Are Tumbling Out Of The Sky ook zeker tussen steken na meer luisterbeurten. Heerlijk die kicks.

Hou nooit zo van albums rangschikken, omdat al zijn solo albums zo sterk zijn. Maar sowieso doet het niet onder aan SB of BMS.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2023 12:51 
 
Hardtraxxer

Album ondertussen een aantal keren geluisterd en ik moet zeggen dat Phuture Noize me toch nooit teleurstelt. Het is duidelijk dat dit album echt weer voor de dansvloer is geproduceerd als je het vergelijkt met Silver Bullet of Electronic Heartbreak, erg vet! Vooral het outro van The Stars Are Tumbling Out Of The Sky (Die titel had wel wat korter gemogen) is echt heerlijk beukwerk.

FSTS blijft voor mij de beste track van het album en tevens een van mijn favoriete PN platen ooit, maar de meeste nieuwe platen zijn ook gewoon steengoed. De tweede climax in Burst Of Light is echt weer ouderwets kippenvel, Problem Child heeft ook een steengoede melodie en catchy vocals, de break en de anti in TSATOOTS :drool: en One Last Midnight heeft die o zo lekkere Phuture Noize sfeer waardoor die melodie maar in je kop blijft hangen. Alleen Run For Cover doet me eigenlijk niets. De al uitgebrachte platen heb ik al redelijk grijs gedraaid, maar blijven erg sterk, met Landmines als uitschieter.

Echt jammer van Run For Cover, als in plaats daarvan Statues en An Idea Never Dies op dit album hadden gestaan was dit echt een perfect album geweest. Als ik ze zou moeten ranken op basis van het gehele album dan zeg ik: FSTS = SB > POT > BMS.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2023 13:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

FransBezig schreef:
Jeffreylp schreef:
Jeffreylp schreef:
kicks


Als een kick het belangrijkste onderdeel van een plaat voor je is dan is Phuture Noize denk ik ook niet waar je naar moet luisteren. Voor mij kan een kick ook een plaat maken of niet maar ik ben juist fan van Phuture Noize omdat de nadruk niet zo zeer ligt op kicks en het muzikale aspect veel meer naar voren komt. Dit maakt hem voor mij een unieke producer binnen de hardstyle.


kicks zijn zeker niet het belangrijkste in een track voor mij. ze moeten gewoon goed klinken of bij de track passen. ik vind bijvoorbeeld de kicks van black mirror society ook niet heel denderend maar ze maken te track niet slechter. Ik vind dat dat bij dit album wel gebeurd, ik zit niet de wachten op van die hard klinkende blafkicks en helaas zit het album er vol mee.

Had hij nou dezelfde kicks gebruikt als in Black Mirror Society had ik de tracks een stuk beter gevonden. nu zijn ze te aanwezig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2023 15:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vind dit zijn beste album sinds Black Mirror Society.

Bijna alle platen scoren wel een 8 of hoger met From Star To Stardust, Problem Child en The Stars Are Tumbling Out Of The Sky als de drie beste platen.

I Raise My Glass is wel prima maar die vocalen zijn te zeikerig, zeker als die melodie er eerst op meegaat. De hardcore plaat is prima maar had meer potentie, in het intro en het outro er na denk je haast dit kan iets a la Ophidian worden, heel symfonisch maar uiteindelijk klinkt het gewoon als een 13/12 Odium plaat.

Vind Run For Cover met afstand de slechtste plaat, het is gewoon een 13/12 raw plaat en bijna alle kicks klinken niet heel best, schel maar heel clean waardoor het gewoon niet lekker klinkt. Het is vooral veel kabaal en niet veel kracht er achter.

Vind ook veel van de kicks te blafferig, maar de rest er om heen is wel goed genoeg dat ik me er minder aan stoor. Het heeft juist weer een beetje die melodieën van BMS en het is wat minder clean zoals zijn voorgaande albums, stoorde me toen vooral aan de filterdunne synths en slappe kicks waardoor veel platen vrij futloos waren, dat is nu veel minder het geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2023 16:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vind dit album eerlijk gezegt z'n minste tot nu toe. From Star To Stardust de beste plaat van het album, met Problem Child & Landmines daaronder. Rest van de platen zijn wel fijn (behalve Run For Cover), maar zeker niet beter dan z'n oudere platen imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2023 20:56 
 
Hardtraxxer

Ben weer helemaal lyrisch :clap:

Ik draaide niet heel warm van de teaser, ook omdat ik het idee had dat er maar enkele ´nieuwe´ tracks op het album zouden staan. Nu ik alle tracks meerdere malen heb geluisterd ben ik toch weer onder de indruk. Hij zet een bepaalde bombastische grootsheid neer die ik niet bij anderen artiesten herken.

Vooral the stars are tumbling out of the sky :woot:

Album is (nog) niet te bestellen toch?
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle