Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2018 20:54 
 
Hardtraxx Newbie

Haha. Ik ben dus 1 van de weinigen die dit album best wel vet vind. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2018 21:01 
 
Hardtraxx Veteran

G1LL schreef:
Spobbertiet schreef:
Over zijn persoonlijkheid mag misschien wel meer respect worden getoond, over het werk moet iedereen gewoon kunnen zeggen wat die wilt, of iemand nou meeleest of niet


Het zal een goede gast zijn, geloof ik direct, maar dit is gewoon ver ondermaats zoals zoveel tegenwoordig. Het is bijna een trend geworden tegenwoordig xd


Minus is more? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2018 14:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik stoor me eigenlijk nooit zo erg aan vocals, al vind ik het eigenlijk niet echt wat toevoegen ofzo. Merk wel bij dit album dat 16 nummers achter elkaar met alleen nolz vocals wel iets teveel van het goede is. Het klinkt gewoon altijd hetzelfde bij hem. Je zou bij wijze van spreken in iedere track gewoon iedere keer exact dezelfde vocals kunnen gebruiken en je had niet eens het verschil gemerkt. Hij probeert ook niet eens iets te variëren met z'n stem en de manier van vertellen/rappen.
Staan wel best vette nummers op, maar luister deze liever varierend met andere niet-Nolz tracks er tussendoor. Zal dit album niet gauw meer opzetten.

Trouwens ook best vreemd om ineens in tracklists eerst Nolz te zien staan en daarna pas de naam van de producer :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2018 15:08 
 
Hardtraxx Addict

Markos9119 schreef:
Haha. Ik ben dus 1 van de weinigen die dit album best wel vet vind. :lol:

Jep
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2018 15:09 
 
Hardtraxx Addict

RTM93 schreef:
Menig DJ is hier al weggejaagd door de ongefundeerde keiharde manier van kritiek uiten. Daar mag best wel op gelet worden..

Wat een onzin zeg >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2018 15:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
RTM93 schreef:
Menig DJ is hier al weggejaagd door de ongefundeerde keiharde manier van kritiek uiten.

Wat een onzin zeg >.<

Het is wel zo dat er vroeger veel DJ's op het forum zaten die inmiddels niet tot weinig actief zijn (Headhunterz, Noisecontrollers volgens mij, Jack of Sound, Adaro, Radical, heel Theracords (Enkele nog van actief)). Hier zie je alle accounts met de status 'Artiest'. artiesten-g13.html?sk=d&sd=d

Een aantal zijn weggegaan door de manier van kritiek uiten. Wat je daarvan vind is een ander punt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2018 18:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Veel van die namen zijn nooit echt "actief" geweest, kwamen alleen heel af en toe kijken. De enige die vanwege kritiek weg is gegaan is Warface, en daar zat weinig onterechts achter destijds. Was gewoon slappe hap van zijn kant...redelijk vergelijkbaar met de muziek dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2018 19:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Menig DJ is hier al weggejaagd door de ongefundeerde keiharde manier van kritiek uiten. Daar mag best wel op gelet worden..


Eens.

Je kan wel je ongezoute mening hier droppen, wat men ook doet want er zijn toch geen consequenties want het is het internet. Maar de meesten met harde kritiek zouden dit nooit in het gezicht van de desbetreffende producer/dj/mc whatever zeggen.

Als je dat wel zou doen dan 1. lieg je en ben je een keyboard warrior of 2. ben je gewoon een asshole. In de echte wereld geven vrij weinig tot geen mensen aandacht aan zo iemand omdat niemand zo iemand mag.

Ik ken wel wat mensen op mijn werk die ook altijd hun ongeïnformeerde en ongezouten mening geven over muziek (en andere dingen) alsof ze de wereld van verstand er van hebben en letterlijk niemand die er gehoor aan geeft of graag bij die mensen in de buurt willen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2018 20:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik heb net kingpin geluisterd en ik moet zeggen, vette plaat plaat. Geeft me beetje oude RR vibes. Voor de rest, Mc'en en stoere vocals is bij hardtraxx toch altijd -1 (voor mij ook niet echt weggelegd) maar is wel tof om te zien wat hij hier toch presteert, samen met de support van zijn label en mede collegas. Is toch geweldig om te zien. Hij doet in ieder geval wat die leuk vindt, hé jongens. Laten we een moment nemen om terug te komen in ons zelf en jesus accepteren als onze heer. Laten we alleen positief denken en deze man zijn tijd gunnen in deze mooie aarde. Zeus heeft echt zijn best gedaan en oh wat is het hem gelukt. Het is toch allemaal gewoon mooi.

Ik vind nocturnolz wel echt een tering lelijke titel voor een album.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2018 22:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jezus wat is Kingpin vet, vocals hoef ik niet zoveel over te zeggen denk ik, maar verder echt achterlijk veel drive :love:

en @ hierboven, vind Nocturnolz juist wel vet gevonden als album titel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2018 22:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Sinds 19.00 Kingpin al een aantal keer gedraaid, wat een drive :surrender: Zo'n videoclip geeft toch dat beetje extra sfeer. Vind Speak What You Know, Grow A Pair en Young Enough ook lekker wegluisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2018 23:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Muzikaal zitten er best een aantal goede tracks bij, maar de teksten en de manier waarop hij ze brengt, echt niet best hoor. In elk nummer letterlijk hetzelfde geschreeuw, dezelfde inspiratieloze sound, weinig bijzonder inhoudelijke teksten en vooral een beetje stoere praat met wat vloekwoorden er tussen. Zulke tracks zijn her en der best fijn en leuk in een setje, verder niet heel leuk om daar een album voor op te zetten. Juist bij dit album, waar Nolz voorop staat omdat het zijn album is, ga je luisteren naar de teksten en de manier waarop. Hij zal zeer waarschijnlijk wel samen met de producerende heren in de studio gezeten hebben maar alle sounds zijn van die gasten. Dit album draait om Nolz, het is zíjn album, niet die van de DJ's. Het is al een raar fenomeen dat een MC een album uit gaat brengen, feitelijk is het geen DJ, dus waar gaat hij de muziek vandaan halen. Hij is immers maar 1 van de vele onderdelen van een track.

Ik vind het zelf niet heel raar dat mensen kritisch zijn over de inbreng van Nolz zelf bij dit album. Hij is zeer zeker aanwezig in elke track, iets wat je kan en mag verwachten omdat het zijn album is, maar verder is zijn inbreng in de tracks op kwalitatief gebied gewoon dramatisch. Je zou juist verwachten dat er wat nieuwe dingen gedaan worden door hem op het gebied van vocals/teksten of een bepaalde vorm van experimenteren. Bij een DJ is het heel simpel, hij heeft een eigen sound en soundbank gecreëerd en daarmee kan hij op een album alsnog 10 veelzijdige tracks maken. Tuurlijk kan je daar van zeggen dat het ook allemaal hetzelfde is, omdat die DJ enkel zijn eigen sounds gebruikt. Dat is dus niet vanzelfsprekend, neem bijvoorbeeld de albums van Phuture Noize. Eigen sounds, eigen tracks, creativiteit en er zit ook zeer veel variatie in de tracks. Nolz maakt een album, waar dus 1 element van een track eigenlijk de kern van het hele album is. Dat maakt het gewoon saai als je in elke track op dezelfde wijze dat ene element gebruikt.

Verder heeft dit niks met hem als persoon te maken en zijn inzet en moeite die hij er in heeft gestoken, dat zal zeer zeker en dat is ook prima. Maar er had best wat dieper nagedacht mogen worden over dit hele concept. Je neemt een risico als je puur op 1 element een album gaat bouwen. Ik zie vaak genoeg in reacties voorbij komen dat een artiest zijn synth wel eens mag vernieuwen, wel eens met een nieuwe kick mag komen of wel eens wat vernieuwde sounds mag gaan verzinnen. Dat is exact hetzelfde als hetgeen wat er nu met dit album is. Het is gewoon niet leuk om meer dan 10 tracks met hetzelfde achter elkaar te horen. Het verschil is dat die andere artiesten die weinig vernieuwen dit over een hele lange periode verspreiden, ze hebben bijvoorbeeld een halfjaar lang dezelfde synth. Dit terwijl Nolz nu gewoon de bewuste keuze maakt om in een zeer korte tijd een berg tracks te maken en die op een album gooit. Dit heeft niks met persoonlijke haat te maken maar naar mijn mening is hier gewoon bijzonder slecht over nagedacht. Als deze tracks uit waren gekomen in een tijdsbestek van 1 jaar had je deze kritiek nooit gehad in deze extreme vorm. Nu vraagt hij simpelweg of we hem af willen kraken, puur omdat het hele concept/idee absoluut niet goed doordacht is. Daarnaast vind ik het zonde dat nu muzikaal goede tracks zeer waarschijnlijk niet vaak gedraaid zullen worden, behalve door MiM zelf.

Laten we maar gewoon zeggen, leuk geprobeerd Nolz, maar dit album slaat de plank volledig mis. Helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2018 01:10 
 
Hardtraxx Addict

Volgens mij past Nolz gewoon dezelfde tactiek toe als Famkelouise en consorten. "Ez fame, ez monnie". Zolang 't maar genoeg gereviewd/bekritiseerd wordt zodat ze als tumoren in de muziek steeds groter en groter groeien en langzaam alle genres waar vroeger nog ziel te vinden was compleet onder te schijten, telkens weer meer shit totdat er geen enkele plek meer over is voor echt talent. Jammer hoor. Zeker gezien dit concept inmiddels al jaren aan de gang is, en we blijven er als massa maar in trappen. Zucht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2018 08:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hardstylistic schreef:
Laten we maar gewoon zeggen, leuk geprobeerd Nolz, maar dit album slaat de plank volledig mis. Helaas.


Toch wel grotendeels eens met je verhaal en met dit :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2018 09:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
zodat ze als tumoren in de muziek steeds groter en groter groeien


Pfff, heftige mindset dit hoor :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2018 10:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
Volgens mij past Nolz gewoon dezelfde tactiek toe als Famkelouise en consorten. "Ez fame, ez monnie". Zolang 't maar genoeg gereviewd/bekritiseerd wordt zodat ze als tumoren in de muziek steeds groter en groter groeien en langzaam alle genres waar vroeger nog ziel te vinden was compleet onder te schijten, telkens weer meer shit totdat er geen enkele plek meer over is voor echt talent. Jammer hoor. Zeker gezien dit concept inmiddels al jaren aan de gang is, en we blijven er als massa maar in trappen. Zucht.

Ik ben echt heel erg benieuwd wat jouw oude username was. Het zonnestraaltje van dit forum. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2018 11:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
BuzzLightyear schreef:
Elexz, ben jij dat?

mmmmmmmaybe :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2018 12:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
InfinI schreef:
BuzzLightyear schreef:
Elexz, ben jij dat?

mmmmmmmaybe :whistle:

Ah duidelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2018 13:15 
 
Hardtraxx Addict

Haha oke oke, ik overdreef een beetje. Zal wel balen zijn als 't echt zo blijkt te zijn tho
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2018 13:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

We gaan allemaal dood aan dit album zo erg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2018 15:45 
 
Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
Veel van die namen zijn nooit echt "actief" geweest, kwamen alleen heel af en toe kijken. De enige die vanwege kritiek weg is gegaan is Warface, en daar zat weinig onterechts achter destijds. Was gewoon slappe hap van zijn kant...redelijk vergelijkbaar met de muziek dus.

Deetox? Dark pact.. Festuca.. Kijk hoe sommigen er misschien mee om gingen was dom, maar in de eerste plaats hadden bepaalde leden nooit zo grof mogen wezen..

Ik vind het eeuwig zonde dat deetox hier niet meer zo actief is als dat thera dat nu is.

Ik kan me nog goed herinneren in de begin periode hoe hard de kritiek soms was. Oh en ongetwijfeld heb ik her en der ook wel harde kritiek gegeven dus ik ben zelf ook niet heilig (geweest). Maar laten we met z'n allen proberen om wat netter te zijn. :thumbsup:


EDIT :GVD ik wil niet elke keer een nieuwe pagina starten met mijn betogen. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2018 16:08 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dark Pact is nou zelf ook niet de heilige engel of zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2018 16:17 
 
Hardtraxx Addict

Kritiek hebben is een onderdeel van vrijheid van meningsuiting. Datzelfde geldt voor beledigen imo. Ik weet niet precies wat er allemaal is gebeurd, maar dat artiesten de manier van uiten hier niet meer trokken en daarom weg zijn gegaan vind ik een prima oplossing. Kun je er niet tegen of staat het je niet aan, moet je ook zeker weg gaan. Niks mis mee toch? Lekker zelf weten.

Waar wel wat mis mee is is dat de schuld van hun vertrek hier wordt gelegd. Sinds wanneer is degene die kritiek uit / beledigt verantwoordelijk voor hoe de ontvanger daarmee omgaat? Als je het mij vraagt ligt dat 100% bij de ontvanger. Ik zeg niet dat beledigen normaal of terecht is (want zoiets doen met voorbedachte raden is gewoon asociaal) maar je moet wel heel erg op je teentjes getrapt door het leven gaan als je door alles wat je niet aan staat het liefst de ruimte wil verlaten... Gevalletje Hans Teeuwen vs. Islam dit. Gewoon incasseren en verder. Staat het je niet aan en wil je niet meer op hardtraxx zijn, prima, zelf weten, maar leg dan niet de schuld bij de forumleden.

RTM93 schreef:
Menig DJ is hier al weggejaagd door de ongefundeerde keiharde manier van kritiek uiten. Daar mag best wel op gelet worden..

Zoals ik eerder dus ook al zei: wat een onzin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2018 16:38 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
Sinds wanneer is degene die beledigt verantwoordelijk voor hoe de ontvanger daarmee omgaat?


:lol:

Ik ga de politie even keihard uitschelden, HOE DURVEN ZE ME OP TE PAKKEN!

Als jij iemand in het echt hard beledigt en vervolgens een stomp op je neus krijgt is het compleet je eigen schuld en verantwoordelijkheid.

Mensen beledigen om de muziek die ze maken is laag, meningsuiting of niet, je blijft je gedragen als een jankend kind dat zijn zin niet krijgt. En zodoende wordt je mening ook niet serieus genomen. Maar nee, ik wil me uiten en iedereen die het niet met me eens is moet daarvoor wijken. Volgens mij ben jij een vrij speciaal bloempje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2018 17:01 
 
Hardtraxx Addict

Ik keur beledigen totaal niet goed. Dat zeg ik ook nergens. Sterker nog, het tegendeel heb ik toegelicht. Dus kap maar met je aannames en je kinderachtige op de man spelende gedrag (as usual). Je metafoor over de politie is ook ontzettend zwak. De politie treedt correctief op, in jouw voorbeeld voor asociaal gedrag. Dat is wat anders dan mensen verbieden kritiek te leveren of iemand (dan wel opzettelijk) te beledigen. Eerst even goed lezen, want op deze manier kom je niet heel snugger over :P

Volgens jou moet iedereen bij voorbaat al weten of een mening beledigend zal of kan zijn voor de ontvanger voordat deze geuit wordt, wat in de praktijk helemaal niet mogelijk is. Met andere woorden, iedereen moet zich volgens jou aanpassen aan iedereen, want o wee als iemand gekwetst wordt of iets moet incasseren dat wellicht kwetsend over kan komen, dan zijn de rapen natuurlijk gaar. Volgens jouw ideaalbeeld zou dus cabaret, satire en een groot deel van de vrijheid van meningsuiting verboden moeten worden, met het motief dat ieders kwetsbare van glas gemaakte hachje gewaarborgd moet blijven? Nou veel succes.

:huh:
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle