Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2021 16:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Niet echt t productieniveau wat ik had verwacht van Noisecontrollers na meer dan een jaar geen release.. maar wel een hele lekkere plaat :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2021 21:47 
 
Hardtraxxer

Ik begin hem wel wat meer te waarderen na een aantal luisterbeurten, maar het is eigenlijk een soort Shine 2.0.
Die arpjes heb ik ook wel vaker gehoord in recente platen, Pyramid bijvoorbeeld. Ze zijn wel tof daar niet van.
Daarnaast zijn die constante one shot sounds ook volgens mij letterlijk uit People Are Awesome gepakt.
Vind het toch wat jammer dat na een jaar geen releases, er een track uit komt die eigenlijk niet veel vernieuwend heeft.
Ik zeg ook niet dat dat per se altijd zou moeten, maar toch was het denk ik wel het moment voor NC geweest om even met iets serieus aparts te komen, wel in zijn eigen huidige stijl uiteraard.
Ik vind de mid intro zelf beetje saai, gebeurt niet veel spannends in naar mijn mening.
Kick in de climax is wel een die ik nog niet uit NC hoek heb horen komen, neigt een beetje naar de meest recente kicks die ik in Headhunterz' tracks heb gehoord (niet gek gezien AOC en dat ze wss veel contact hebben).
Vocalen slaan op sommige stukjes op een aparte manier over, maar moet zeggen dat ik dat na een paar keer luisteren juist wel tof ga vinden. Melodie is typisch Noisecontrollers natuurlijk, niet een erg spannende melodie maar hij blijft absoluut lekker hangen. De 2e climax vind ik zeker een stuk vetter dan de eerste. Ik moest wel meteen wennen aan die aparte variaties in de melodie her en der, die ik in eerste instantie wat lastig volgde. Al met al, niet verkeerd maar denk dat er wel wat meer uit te halen is voor Noisecontrollers, zeker na een jaar 'creatief rechargen'. Hoop zelf binnenkort weer eens iets aparts te gaan horen, zoals een plaat als 'Whose Plan Is It' bijvoorbeeld. We zullen het zien :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2021 23:22 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Heb het idee dat hij het ook nog niet echt goed kan doen hier haast :P. Je leest heel veel dat mensen juist weer de aparte dingen van NC willen horen die hij eerder deed, maar als hij iets pakt wat hij eerder deed rekenen mensen het af op dat hij het al eerder heeft gemaakt. Dan maakt hij iets wat niet als NC is, dan vind men het niks, dan maakt hij iets in zijn eigen stijl, dan zeggen mensen dat ze het al eens gehoord hebben.

Daar tegenover zijn er andere artiesten die keihard recyclen maar wel worden opgehemeld. Heb toch het idee dat mensen veel te hoge en scheve verwachtingen hebben hier :P. Tuurlijk dit is niet zwaar vernieuwend, maar het is wel gewoon NC. Wellicht ligt het meer aan de nostalgie die men heeft bij die oude platen. De nostalgie die niet komt kijken bij een nieuwe plaat als deze, die toch behoorlijk op zijn 2014-2015 spul lijkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2021 23:47 
 
Hardtraxxer

Wat een waanzinnige plaat zeg, pfff... Emotie, gevoel, drive, zit weer ontzettend goed in elkaar. Zitten genoeg verrassingselementen in zoals de pauze in de eerste climax en een compleet andere tweede climax. Kicks zijn ook lekker stevig, vooral onder de tweede climax pfoeh :love:

Enige tegenvaller is dat het niet vernieuwend is. Hij gaat door waar ie gebleven is en toevallig pakt ie mij met deze plaat. Hij heeft wel weer mijn aandacht na deze plaat en hoop dat ik dit gevoel ook bij zijn volgende platen zal krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 08:52 
 
Hardtraxxer

@ Broken Balance

Ik voel me zeker niet tot die groep aangesproken, ik vind zo'n 90 % van Noisecontrollers zijn discografie ontzettend goed (en dat zijn er nogal wat :D)
Deze doet het redelijk goed bij mij, maar vind het toch wat te braafjes en aan de ingekleurde kant. Ik denk dat ik sowieso niet teleurgesteld kan zijn als er iets aparts uit zijn hoek komt, of het me meteen super erg raakt is een tweede.
Pyramid is daar een goed voorbeeld van. Ik vond het een super frisse plaat, maar het is voor mij niet een super memorabele.
Echter kan ik dat soort platen toch erg waarderen, vamwege de creatieve kant.
Moet er wel bij zeggen dat je als producer sowieso niet altijd met iets 'aparts' kan komen, je wilt ook een bepaalde sound neerzetten en dit soort platen zorgen daar wel voor. Maar als,, qua sound, dit de kant is waar NC op gaat, hoor je mij absoluut niet klagen. Ik ben aan het einde van de dag niet zo iemand van de pop vocaaltjes, (op zijn tijd leuk), maar dat is eenmaal wel de weg die hij is ingeslagen.
Artiesten die ronduit alleen maar zitten te "recyclen" ("drag en drop producers" noem ik ze, en dat zijn er toch best wat) heb ik sowieso weinig mee, dat anderen hen ophemelen moeten ze zelf weten. Mij niet gezien. Bas is een artiest die zijn vak goed verstaat, en ik hoop dat hij nog wat jaartjes mee gaat. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 11:26 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik hoor ook heel veel van NC zijn oude stijl terug in deze plaat, specifieke sounds zeker. Maar daarom kan ik hem juist enorm goed waarderen na een tijdje. Het heeft geen wow-factor en is zeker niet vernieuwend, maar het is wel typisch NC verder, in de stijl van hem die ik kan waarderen.

Echter vraag ik me qua vernieuwing wel af, weet men wel wat voor vernieuwing ze van hem willen horen. Kan jij je inbeelden hoe Noisecontrollers een complete vernieuwing van de melodieuze hardstyle kan brengen? Iets brengen wat niet al gedaan is en wat een complete en geweldige vernieuwing zal zijn.

Ik denk dat hij dat zelf namelijk ook niet echt kan of weet, het genre staat namelijk behoorlijk stil. Bas is goed, dat hoor je in deze plaat ook, maar geen god. Niet dat er geen goede melodieuze platen uitkomen, maar een frisse wind door deze kant van het genre is al niet meer gebeurd sinds Sub Zero Project populair is geworden 5 jaar terug. Er zijn wel verschillende stijlen, zoals die van KELTEK, Jay Reeve, Wildstylez, Horyzon e.d., maar is het nou echt vernieuwend of innoverend.. in mijn ogen niet. Het meest "vernieuwende" op het moment is in mijn ogen Primeshock, en die pakken juist de oude stijl er bij, dus hoe vernieuwend is dat nou echt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 11:53 
 
Hardtraxxer

Nouja, vernieuwend hoeft het niet per se te zijn. Dit genre is, zoals je zelf omschrijft, al zoveel evolutionaire processen ondergaan dat het ook niet altijd meer zo makkelijk is maar constant te 'vernieuwen'.
Ik vind vernieuwing dan ook niet per se het juiste woord. Maar gebruik eens weer een andere compleet nieuwe sound bijvoorbeeld, zeker na een jaar lijkt me dat niet zo gek. Ik reageerde hier gister nog bijvoorbeeld bij MYST onder zijn album dat ik zijn sound design altijd weer super uniek vindt, en dat zit hem echt in de manier van nieuwe truukjes en sounds gebruiken en ze vervolgens ook creatief te verwerken in het geheel.
Maar ook hij heeft een eigen herkenbare stijl, dus het is ook niet altijd vernieuwend wat hij doet, maar ik hoor echt dat hij zijn stinkende best doet van elke plaat iets anders te maken. Ik noem maar even een voorbeeld, er zijn natuurlijk wel meer artiesten waarbij dit toepasselijk is. Ik vind dat wat ik omschrijf zelf bij een plaat als deze wat minder naar voren komen, maar het is zeker geen verkeerde plaat. Wil ik trouwens aan toevoegen: Als er 1 artiest in zijn carrière wel heeft bewezen dat hij veelzijdig is, is het Bas wel. Dus begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. Ik betrek het vooral op deze plaat. En het is absoluut ook geen verwijt naar Bas hoor, dat hij iets 'verkeerd doet' oid, ik geef puur alleen een mening. Ik ben zelf natuurlijk ook artiest, en het is niet makkelijk om van iedere plaat weer een soort 'magnum opus' te maken. Als ik gewoon reeël ben, is er helemaal niets mis met deze plaat, zit het ontzettend goed in elkaar, maar ik hoopte toch na een jaar even een ietwat frissere sound te horen. Dat is alles. Ik zal deze plaat zeker vaker opzetten, maar ik ben nog meer benieuwd naar wat de toekomst brengt. We zullen het zien. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 12:40 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Mystic schreef:
Ik reageerde hier gister nog bijvoorbeeld bij MYST onder zijn album dat ik zijn sound design altijd weer super uniek vindt, en dat zit hem echt in de manier van nieuwe truukjes en sounds gebruiken en ze vervolgens ook creatief te verwerken in het geheel.


Die snap ik dan niet. Je vind Myst dus super uniek, maar deze track van Noisecontrollers een herhaling van zetten? Dan draai je het naar mijn mening nogal om. Niets tegen de tracks van Myst verder hoor. Hij maakt toffe platen, maar veel vernieuwing en variatie zit er niet in. Dus puur betrekkend op verfrissing vind ik jouw voorbeelden niet sterk. Betrekkend op hun muziek in het algemeen, zijn beide heren natuurlijk uitstekend op hun eigen manier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 13:16 
 
Hardtraxxer

Dat is dan een meningsverschil. Kan er niet veel anders van maken.
Beide artiesten produceren logischerwijs met herhalende truukjes, maar ik vind MYST zijn recente platen persoonlijk gevarieerder dan die van Bas. Er zijn nog genoeg andere voorbeelden, ik pik er toevallig eentje uit die in mij op komt.
Maar zoals ik zei, vind ik het woord 'vernieuwing' niet echt op zijn plaats en een ontzettend tenenkrommend woord bovendien. Het gaat er voor mij meer om wat voor subtiele details je toeppast in je al bestaande sound, waardoor je tracks interessant blijven. Met het laatste ben ik het zeker eens, beide heren hebben een toffe eigen sound neergezet,
en alleen maar respect daarvoor.
;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 13:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mystic schreef:
Beide artiesten produceren logischerwijs met herhalende truukjes, maar ik vind MYST zijn recente platen persoonlijk gevarieerder dan die van Bas.
;)


Oneens, MYST is goed maar zijn platen en stijl zijn niet enorm veel veranderd sinds zijn eerste album. Hij kan goed produceren, maar imo staat hij verre van boven Noisecontrollers als het gaat om variatie. De kicks en synthesizers van MYST zijn amper veranderd over de jaren. Leg een plaat als Breath en Feel The Force maar eens naast Life Eternal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 13:58 
 
Hardtraxxer

Nouja, het zelfde durf ik ook te zeggen over Bas van de laatste jaren (niet alle platen, maar veel komt toch echt op hetzelfde neer vind ik). Maar goed, ik wil niet te vaak in de herhaling schieten.
Het is gewoon een meningsverschil. En laat het duidelijk zijn dat MYST niet mijn grote voorbeeld is of iets dergelijks, het schoot me gewoon te binnen gezien ik gister nog reageerde onder zijn album.
Laten we het ook allemaal niet te serieus nemen, we hebben het hier letterlijk over een
stukje audio van 3 minuten. Ik vind het een goede plaat, maar ik ben tamelijk wel iets minder
enthousiast dan anderen.
So be it :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 18:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat een dikke plaat met hele fijne vocalen zeg!
Deze plaat schreeuwt om een Chill Edit!! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 19:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
De kicks en synthesizers van MYST zijn amper veranderd over de jaren. Leg een plaat als Breath en Feel The Force maar eens naast Life Eternal.


Die van NC wel dan? xd NC gebruikt al 12 jaar dezelfde kick en qua synthesizer vrijwel alleen stock logic synths en de virus :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2021 08:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Broken Balance schreef:
De kicks en synthesizers van MYST zijn amper veranderd over de jaren. Leg een plaat als Breath en Feel The Force maar eens naast Life Eternal.


Die van NC wel dan? xd NC gebruikt al 12 jaar dezelfde kick en qua synthesizer vrijwel alleen stock logic synths en de virus :P


Inderdaad, de kick uit Surge Of Power lijkt enorm veel uit die van Infinity zeg. En die van Samara veel op Spirit Of Hardstyle. Club Jumper heeft ook bijna de zelfde synthesizer als You Know I Like It. Graag als antwoord even concrete voorbeelden met daarbij referenties naar je eigen platen en hoeveel ghostproducers daarbij betrokken waren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2021 09:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Broken Balance schreef:
De kicks en synthesizers van MYST zijn amper veranderd over de jaren. Leg een plaat als Breath en Feel The Force maar eens naast Life Eternal.


Die van NC wel dan? xd NC gebruikt al 12 jaar dezelfde kick en qua synthesizer vrijwel alleen stock logic synths en de virus :P


Inderdaad, de kick uit Surge Of Power lijkt enorm veel uit die van Infinity zeg. En die van Samara veel op Spirit Of Hardstyle. Club Jumper heeft ook bijna de zelfde synthesizer als You Know I Like It. Graag als antwoord even concrete voorbeelden met daarbij referenties naar je eigen platen en hoeveel ghostproducers daarbij betrokken waren.


Nu noem je net de grensgevallen :P. Na zo rond de platen die jij noemt hoor je vrijwel al snel bijna standaard dezelfde Ctrl Alt Delete terug. Dat heeft ie ook wel eens verteld bij die Bax Shop produceer sessies. Ook de Spirit of Hardstyle kick is min of meer een opgepompte Ctrl Alt Delete kick (heeft ie weggegeven in z'n producer pack als 'Noisecontrollers HL Kick' fyi dus je kan ze mooi naast elkaar leggen). Sterker nog, 80% van de hele euphoric hardstyle platen, inclusief die van Sound Rush / Bass Modulators / Audiotricz gebruiken die kick. Ook in platen van bijvoorbeeld een Jay Reeve of Galactixx hoor je die kick. Ja, hier en daar is ie wat verfijnd en is er een andere punch aan gelijmd oid, maar vaak hoor je snel die karakteristieke NC crunch er in terug. Het gebruik van die kick is vrij triviaal.

Een synthesizer is de bak waar je het geluid uit haalt, niet het geluid zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2021 09:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dit waren geen grensgevallen, dit was letterlijk wat binnen 10 seconden in me opkwam, dus het is eerder het tipje van de ijsberg dan een grensgeval. Vooral die reverse bass in Surge of Power lijkt inderdaad op die reverse bass van Ctrl.Alt.Delete

NC heeft laten zien bij maten van mij (die zijn docu hebben gemaakt) dat hij toch anders te werk gaat. Maar jij bent altijd de grote kennis en inside-man. Jij weet altijd precies hoe het in de scene er aan toe gaat en hebt blijkbaar de kennis om de beste producer ooit te zijn, dus jij zal het wel beter weten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2021 09:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dit waren geen grensgevallen, dit was letterlijk wat binnen 10 seconden in me opkwam, dus het is eerder het tipje van de ijsberg dan een grensgeval. Vooral die reverse bass in Surge of Power lijkt inderdaad op die reverse bass van Ctrl.Alt.Delete


Ik zeg toch ook niet dat hij nooit een andere kick heeft gebruikt? Op een gegeven moment is ie gewoon steeds meer dezelfde kick gaan gebruiken in de basis. Luister maar naar een Stella Nova ofzo, daar hoor je een andere kick. Ook staan op de Surge of Power E.P.'s aan de sound te horen nogal wat tracks die me al heel wat eerder geproduceerd lijken te zijn.

En een reverse bass is een hele andere ball game hé. Daar doel ik niet op.

Citaat:
NC heeft laten zien bij maten van mij (die zijn docu hebben gemaakt) dat hij toch anders te werk gaat. Maar jij bent altijd de grote kennis en inside-man. Jij weet altijd precies hoe het in de scene er aan toe gaat en hebt blijkbaar de kennis om de beste producer ooit te zijn, dus jij zal het wel beter weten.


Geen ambitie daar voor, maar ik push hier tot falsifiseerbaarheid en ben altijd bereid om eigen fouten te accepteren. Overigens ben ik er alleen maar op gaan letten nadat andere er over begonnen ;).

En ja ik heb m'n contacten, maar dat valt ook wel weer mee hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2021 14:42 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Ik zeg toch ook niet dat hij nooit een andere kick heeft gebruikt? Op een gegeven moment is ie gewoon steeds meer dezelfde kick gaan gebruiken in de basis. Luister maar naar een Stella Nova ofzo, daar hoor je een andere kick. Ook staan op de Surge of Power E.P.'s aan de sound te horen nogal wat tracks die me al heel wat eerder geproduceerd lijken te zijn.


Elke producer gebruikt dezelfde kick in de basis. Een kick steeds verder uitwerken en vernieuwen is wel even wat anders dan continu dezelfde kick gebruiken. Kicks als in Source Code Of Creation, Shreek, Ctrl Alt Delete, So High, The Last Formation, Strike As A Die Hard, Spirit Of Hardstyle en noem het allemaal maar op zijn dan misschien gebaseerd op die Ctrl Alt Delete kick, maar klinken stuk voor stuk toch weer heel anders. Dat kun je onmogelijk afdoen als een herhaling van zetten. Er zijn er genoeg die maar 1 trucje kennen en niet of nauwelijks vernieuwen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2021 00:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het is z'n handtekening geworden. Zo zie ik het. Want met die Ctrl.Alt.Delete kick werd in mijn ogen een ander tijdperk ingeluid qua vormgeving van kicks. Ik vind de Noisecontrollers kicks nog altijd de beste tot op heden. Zelfs die van Unite. De basis van z'n kicks zal dan wel hetzelfde zijn, maar hij ontwikkelt die wel door naar de op dat moment passende trend.
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle