Active topics in Hardstyle

Moderators

• Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · online
  • Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 day ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Hardtraxx Veteran
3570 posts member since 2015
last seen Feb 2023
Nou ik vind MYST nog steeds vrij speciaal hoor xd . Zijn stijl hoor je echt nergens.

En we moeten niet doen alsof Phuture Noize nou alleen maar parels produceert. Platen als human machinery, The Grind en Charged Up hoor je ook nooit meer.
Hardtraxx Veteran
4364 posts member since 2017
last seen Feb 2022
Hmm, nee dat klopt. Zijn stijl hoor je inderdaad niet heel snel voorbij komen, maar vind wel dat nummers van MYST soms meer op elkaar lijken dan pak bijvoorbeeld Phuture Noize. Niks ten nadele van MYST, want vind het een top producer met heerlijke tracks die het gewoon goed doen. Ik vind over het algemeen alleen Phuture Noize meer bijzondere tracks maken die het echt heel goed doen. Het zijn allebei top producers met allebei hun eigen stijl, maar zou het leuk vinden als MYST weer eens uit zijn box zou produceren. :yes:
Hardtraxx Veteran
last seen Feb 2023
Als je in deze tijd een hele eigen stijl weet te creeren ben je al vrij out of the box vind ik. Ik snap wel waarom Phuture Noize's platen het wat beter doen waarschijnlijk. Zijn stijl is wat toegankelijker en meer pakkend, terwijl MYST z'n stijl best mysterieus en complex is. Persoonlijk vind ik dat mysterieuze/zweverige sfeer in zijn tracks echt fantastisch. Dat aspect kan ik sowieso het meest waarderen aan hardstyle in het algemeen, dus voor mij is MYST dè artiest op het moment.
Hardtraxx Veteran
last seen Feb 2022
TSFH wrote:Als je in deze tijd een hele eigen stijl weet te creeren ben je al vrij out of the box vind ik. Ik snap wel waarom Phuture Noize's platen het wat beter doen waarschijnlijk. Zijn stijl is wat toegankelijker en meer pakkend, terwijl MYST z'n stijl best mysterieus en complex is. Persoonlijk vind ik dat mysterieuze/zweverige sfeer in zijn tracks echt fantastisch. Dat aspect kan ik sowieso het meest waarderen aan hardstyle in het algemeen, dus voor mij is MYST dè artiest op het moment.
Ja oké, dat ben ik wel met je eens. Eigenlijk kun je MYST en Phuture Noize ook niet met elkaar vergelijken. Voor mij is MYST gewoon een hele goeie DJ, net als Phuture Noize. Ieder zijn eigen stijl. :thumbup:
Hardtraxxer
886 posts member since 2017
last seen Aug 2019
Ook dit is weer een zeer lekker nummer :D
Hardtraxx Veteran
7975 posts member since 2013
last seen 1 hour ago
Hele sterke plaat weer. :D
Hardtraxx Elite
2620 posts member since 2015
last seen 4 hours ago
View on YouTube

45:52
Hardtraxx Addict
1510 posts member since 2017
last seen Mar 2024
Vind de originele Before You Go plaat van MYST net wat sterker, omdat deze remix net wat minder drive heeft naar mijn gevoel. Maar High Voltage heeft er een prima remix van gemaakt!
Hardtraxx Veteran
6004 posts member since 2017
last seen 1 day ago
Positief verrast :thumbsup: Origineel was natuurlijk moeilijk te overtreffen maar dat hoeft ook helemaal niet. Prima remix met een fijn HV sausje eroverheen.
Hardtraxx Newbie
48 posts member since 2014
last seen Jun 2025
Myst staat bovenaan bij mij...wat produceert die man goed zeg. Hopelijk kan hij deze lijn aanhouden.
Binnenkort maar even een bezoekje brengen op een festival
Hardtraxx Veteran
16580 posts member since 2009
last seen Oct 2024
makrooy wrote:Positief verrast :thumbsup: Origineel was natuurlijk moeilijk te overtreffen maar dat hoeft ook helemaal niet. Prima remix met een fijn HV sausje eroverheen.
Hardtraxxer
644 posts member since 2017
last seen Mar 2026
Ik vind het een prima geslaagde remix, mis wel wat drive inderdaad.
Hardtraxx Veteran
17570 posts member since 2010
last seen 19 minutes ago
die remix is zo goed he, wauw :love:
Hardtraxx Veteran
7886 posts member since 2017
last seen 5 hours ago
View on YouTube
Hardtraxx Addict
1339 posts member since 2015
last seen Mar 2025
Leuke remix :) From the Ashes, Echo en Find My Way vind ik de toppers van deze EP ^^
Hardtraxx Addict
1108 posts member since 2017
last seen Jul 2024
Prison break lyrics :surrender:
Hele fijne remix!
Hardtraxx Veteran
last seen Feb 2023
Ik heb het idee dat die de reverb op de lead van de melodie naar beneden heeft gehaald (in de break dan vooral). Vind dit toch een beetje storend. Geeft minder sfeer mee. Voor de rest een goede remix :thumbup:
Hardtraxx Veteran
7886 posts member since 2017
last seen 5 hours ago
- MYST – From The Ashes 9,5
De eerste 10 seconden van de plaat pakken je al meteen. Heb gelijk het gevoel alsof ik er helemaal in zit. Vorvolgens komt de melodie er in met die vrouwelijke vocal, en komt me er toch een energie boost vrij. Echt waanzinnig goed gedaan. De 1e climax is zoals je hem aan voelt komen. Vervolgens belant je weer in de break die meteen heel hoog in zijn energie zit. Mede ook weer door die vrouwelijke vocal. Zo blijft de drive hoog. 2e climax is ook weer zoals ik verwacht had, heerlijk dus. Outro van de plaat is gewoon goed. Kicks komen daar ook goed tot zijn recht.

- MYST – The Wickedest One 10
Toch maar een 10 uitgedeeld voor de deze plaat. Beter dan dit gaat het simpelweg niet worden voor mij. Alles maar dan ook echt alles tot in de kleinste detail klopt aan deze track. Ook hier geldt dat de intro me meteen pakt en geboeit houd. Je voelt daar al een bepaalde energie in zitten die je laat denken 'hier gaat wat komen'. De vocals vanaf 25 seconden (in de YT preview) zijn een van de best pakkende en blijven hangende vocals die ik ooit gehoord heb in een hardstyle track. Ze bekken ook heerlijk. Dan komt die melodie erin en krijg je een explosie van energie. Net zoals de vocals is dit een van de beste, zo niet de beste, melodie die ik ooit gehoord heb in een hardstyle track. Die snelle op een volgende noten, man wat steengoed. Ik kan me ook geen een andere melodie voor de geest halen die ik op deze vind lijken. Beide climaxen zijn geniaal, maar met deze melodie kan dat ook niet anders. Er zit me een bak drive in, niet normaal.

- MYST – Opinions Of Me 9,0
Vind bij dit nummer de vocals er ook weer bovenuit springen. Passen er imo perfect bij en geven echt iets extra's. Lekkere vocals om mee te schreeuwen ook. Tja wat moet ik verder nog over de rest van de plaat zeggen. Ik begin in herhaling te vallen maar ook deze melodie en climaxen zijn weer steen en steen goed!

- MYST – Find My Way 8,0
De "minste" plaat van het album voor mij, maar nog steeds een dikke 8. Geeft wel aan hoe hoog het niveau van deze man is. Vind dit een typische MYST plaat. Vocals die er goed bij passen en ook echt iets toevoegen, vette melodie, en kicks die altijd naadloos aansluiten op het geheel passen imo.

- MYST & Sound Rush ft. Elyn – Echo 8,5
Vocals van Elyn zijn heel fijn om naar te luisteren. Vind haar sowieso een van de betere vocalisten in de scene. Moet wel zeggen dat ik in deze plaat de Sound Rush invloeden minimaal vind. Had voor mijn gevoel net zo goed een MYST solo kunnen zijn. Track zelf is top. Eigenlijk weer het zelfde verhaal als bij de andere tracks. Valt me bij iedere MYST plaat op dit album wel op dat de kicks in de tracks niet alle aandacht opeisen. Heb bij veel raw platen of hardere melodieuze toch vaak het gevoel dat de nadruk op de kicks word gelegd. Hier heb ik dat totaal niet. Ook wel eens fijn voor de afwisseling.

- MYST – Before You Go (High Voltage Remix) 8,5
Sfeervolle eerste anderhalve minuut. Die eerste kick in de intro is fat af. Die blaast me een partijtje door me sub heen. 2e gedeelte van de mid met de andere kick is steady. Break die volgt is weer behoorlijk sfeervol, evenals de climax daarna. Leuke twist aan de melodie gegeven. Bij de 2e climax krijg ik iets meer het idee dat ik naar het origineel aan het luisteren ben, maar dat vind ik eigenlijk wel vet gedaan. Wat hij met die vocal heeft gedaan is ook een kleine leuke toevoeging. Deze remix heeft me zeker in positieve zin verrast. Ga er maar aan staan, een plaat als deze remixen. Petje af voor HV!
Hardtraxx Elite
2989 posts member since 2010
last seen Oct 2019
Wat een remix van HV :worship: :woot:
Hardtraxxer
819 posts member since 2014
last seen Aug 2023
Geweldige EP :worship: alleen maar goede platen, wat een niveau haalt deze man toch. Mijn favorieten zijn The Wickedest One, From The Ashes en Echo.
Hardtraxx Veteran
last seen Feb 2022
TSFH wrote:Ik heb het idee dat die de reverb op de lead van de melodie naar beneden heeft gehaald (in de break dan vooral). Vind dit toch een beetje storend. Geeft minder sfeer mee. Voor de rest een goede remix :thumbup:
Dit was inderdaad ook het eerste wat mij opviel. Beetje jammer, want de remix pakt mij eigenlijk niet zo hierdoor.

Trots Sander dat je een goeie samenvatting hebt gemaakt van het album. Hier hebben veel users op gewacht volgensmij. :thumbup:

Niet dat ik het doe..
Hardtraxx Addict
1448 posts member since 2011
last seen Oct 2025
Before You Go remix :worship: Epische intro, violen, die piano in de mid, vette twist aan de melo, hoe die melo bij de eerste climax maar 'half' te horen is. Onmogelijke track om te remixen maar toch heeft 'ie het goed gedaan.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Rowanyt1309 wrote:
TSFH wrote:Ik heb het idee dat die de reverb op de lead van de melodie naar beneden heeft gehaald (in de break dan vooral). Vind dit toch een beetje storend. Geeft minder sfeer mee. Voor de rest een goede remix :thumbup:
Dit was inderdaad ook het eerste wat mij opviel. Beetje jammer, want de remix pakt mij eigenlijk niet zo hierdoor.

Trots Sander dat je een goeie samenvatting hebt gemaakt van het album. Hier hebben veel users op gewacht volgensmij. :thumbup:

Niet dat ik het doe..
Oh?
Hardtraxx Veteran
10235 posts member since 2009
last seen Apr 2025
Opinions of Me :thumbsup:
Find My Way :thumbsup:
Before You Go Remix :thumbsup:

De rest mist, zoals wel vaker bij deze man, een goede kick maar is nog steeds wel erg goed!

Leuke EP :thumbup:
Hardtraxx Veteran
17570 posts member since 2010
last seen 19 minutes ago
Ik wordt zo gelukkig van deze muziek :worship: