Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2014 22:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb 't allemaal nog maar eens een kans gegeven nu ze op Spotify staan,

Crakin your ribs verveeld nu al
Street Regulator heeft wel een lekkere drive en redelijke kicks
De rest vind ik gewoon echt niet veel aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2014 11:29 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nou ik heb het album op spotify maar aan gezet.
Ondanks dat hardstyle tegenwoordig niet meer zo mijn ding is wil ik hier wel het een en ander over zeggen...

Be Prepared - bouwt best wel vet op (doet me denken aan Be Amazed), en dan komt er uiteindelijk een kick in waarvan ik echt boos wordt. Hoe kan iemand dit in godsnaam ooit mooi hebben gevonden? Zal er live ongetwijfeld wel beter uit komen dan thuis, maar kom op zeg, je wil toch ook dat een plaat thuis ook leuk om aan te horen is. Dit klinkt net alsof iemand met karton op een snelkookpan slaat.

Strike Remix - alle drive en agressie is uit de plaat gehaald, de mid-intro wordt geleid door een slappe screech, de stevige oude kicks zijn vervangen door de kicks van nu... ik vind het een stevige downgrade van het origineel en als plaat an sich ook erg saai. Sfeertje in de break is wel vet.

The Endless Void - Dit vind ik de eerste plaat die ik best vet vind. Lekkere anti-climax met een mooie kick die goed past bij de rest. Jammer dat de melodie in de break niet doorgetrokken is door de hele track...

Genesis - Wel redelijk plaatje op zich, vooral hoe die 2e climax zich vrij wild ontwikkelt. Kicks vind ik niet mooi.

Crackin Your Ribs - Ik zit een beetje te luisteren met het gevoel: moet ik dit nu vet vinden omdat het ontiegelijk lomp is of kut omdat het klinkt alsof een 8 jarige net met fruity loops een nummer heeft gemaakt. Een idee dat je overigens wel vaker krijgt bij Radical Redemption (ik ga er maar voor het gemak van uit dat hij dit heeft gemaakt). Het kraakt en rammelt aan alle kanten en ik vraag me echt af of ze dit express zo gedaan hebben. Ik besluit maar om het vet te vinden, denk dat dit het wel goed doet op een fissa ;)

Legion Of Strength - Halverwege afgezet, vond hem saai en de kicks niet mooi.

Street Regulator - Zit op zich wel een lekkere drive in deze plaat, vette vocaltrucjes, maar hij blinkt nergens echt in uit.

Reign Supreme - Lijkt in de break net alsof ik naar een kopie van de eerste plaat luister? Godsamme zeg. Ben nu wel een beetje op het punt dat ik de herhaling in dit album zat ben. Lelijke te hoog gepitchte kick. Vind verder het minimalistische in de climaxen wel vet. Maar die kick verpest het voor mij.

Retaliation - Doet me denken aan Rebel To The Grave. Qua screech en qua kicks. Eerlijk gezegd doet me dit niet zoveel maar het is wel een van de betere tracks op het album.

Particles Of Destruction - Zoveelste semi-epische break. Ik ben het nu officieel zat en zet halverwege de volgende track aan.

The Records Breaking remix - Ik vind het een erg irritante plaat helaas omdat dit echt zo haaks staat op het origineel (dat briljant is). Hoe die vocal ineens zo springerig doet is echt super vervelend.

Break Down Low remix - Zo slecht als de vorige plaat was zo goed is deze. Ik hoorde deze een keer in een live set en toen vond ik hem ongeveer net zo beroerd als de remix van The Record Breaking, maar in fatsoenlijke kwaliteit is dit best goed. Drive zit er goed in, lekkere zaag-bassline. Jammer alleen dat de kicks net even het doorzettingsvermogen missen om helemaal te overtuigen.

God's Child - Vette mid-intro met al die glitches, zorgt voor een lekkere goed georganiseerde chaos, climax vind ik dan weer minder, dat is gewoon Minus Militia op een ons speed. Van mij had het 10 BPM minder mogen hebben. Kick en bassline zijn ook iets te hoog gepitcht voor mijn smaak.

Conclusie: het meeste is niet mijn ding maar dat buiten beschouwing gelaten is dit echt een vreselijk eentonig album waarop super veel nummers op elkaar lijken (of iets anders bestaands lijken). Alles is volgens hetzelfde concept in elkaar gestoken met al die waanzinnig episch aandoende build-ups. Variatie is ver te zoeken helaas (en dat had ik op zich ook niet verwacht met Crypsis en Chain Reaction).

Het is allemaal ook niet zo erg als dit stijltje helemaal je ding is, maar ik word hier helaas niet vrolijk van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2014 11:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Begin street regulator steeds vetter te vinden :thumbsup: vocals zijn vet en zit een goede portie drive in door de korte geluidjes :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2014 11:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Dit klinkt net alsof iemand met karton op een snelkookpan slaat.

:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2014 12:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wellicht moeten de mensen die hier op reageren en mijn reactie verwijderen lezen tussen de regels door, zou je allemaal goed doen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2014 13:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Blear schreef:
Wellicht moeten de mensen die hier op reageren en mijn reactie verwijderen lezen tussen de regels door, zou je allemaal goed doen :thumbup:

Wellicht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2014 13:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Blear schreef:
Wellicht moeten de mensen die hier op reageren en mijn reactie verwijderen lezen tussen de regels door, zou je allemaal goed doen :thumbup:

Wellicht kan je even bij jezelf te rade gaan of je je wel helemaal lekker voelt, dat zou me zeker goed doen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 10:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst, ik wacht nog altijd op een review van jouw kant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 11:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Crackin Ya Ribs, Legion Of Strength, Retaliation en Street Regulator zijn vetjes

Rest mehhhhhhh
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 17:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sommige nummertjes worden beter naarmate ik ze meer geluisterd heb. Zitten ook wat super slechte nummers tussen zoals de Gods Child remix :/
Top nummertjes toch vooral Crackin' Your Ribs en Be Prepared. Vooral die opbouw in Be Prepared met heel veel laag erin, live klinkt dat zo vet :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2014 18:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Crackin your ribs is zo vies dik! Weet nog de eerste keer dat ik hem hoorde, was bij Knock Out! in ahoy in het setje van Crypsis en E-Force , was toen nog geeneens een preview ofzo. Ik werd echt helemaal gek, bommen op rotterdam :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 19:38 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik heb dus helemaal niks van dit album vooraf gehoord. Alleen dat het een hype is. Maar ik heb nog geen enkele preview beluisterd voor zover ik weet, en als ik ze wel heb beluisterd ben ik ze al vergeten.

Be Prepared 6,5
Niet verkeerd. Melodie is wel goed, kerkvocalen zijn altijd leuk imo. De kick en screech er na zijn wel ok. Het klinkt niet verkeerd maar het is iets te leeg om interessant te zijn.

Strike (Minus Militia Remix) 6
Voordat ik hem luister kan ik vast al indenken dat hij minder is dat het origineel. Wat in dit geval wel direct te relativeren is want het is een remix van hem en zijn collega's zelf. Op het eerste stukje is er niet veel veranderd.
De kick is niet eens zo slecht imo, maar de rest heeft weinig te maken met het origineel. Net als de melodie.
Die in het origineel was episch, deze heeft er vrij weinig mee te maken.

Dus als track opzich, net als Be Prepared wel ok, maar als remix heeft deze niet veel met het origineel te maken op de vocal na.
Daarom nog een 6.

The Endless Void 7
De kick dreunt lekker door. De anti heeft ook een lekkere drive. Dus voor een nummer wat de standaard formule van een raw track volgt dezer dagen klinkt hij best vet.

Genesis 6
De kicks vallen een beetje tegen. De rest is wel ok. Vocalen vind ik ook een beetje, melodie is ook niet heel speciaal voor een Anthem.

Crackin' Your Ribs 8,5
Het draait hier vooral om de kicks die klinken als Angerfist kicks met een flinke boost aan bass er onder. Wat ik persoonlijk wel lekker vind. Ookal is het echt een overkill aan bass. De melodie klinkt wel vet. De pitch in die kick klinkt wat minder dan maar het geheel klinkt best vet.

The Legion Of Strength 8
Beetje overdreven vocals en ook jammer dat ze de Dominator vocal er voor moeten gebruiken. De break en melodie zijn dan wel weer heel vet. Kick pitch alleen wel enorm maar ik stoor me er eerlijk gezegt niet zo aan. Want die choirs samen met de synth klinken gewoon enorm vet.

Street Regulator 7,5
Dit nummer heeft een hele lekkere drive en de kicks klinken ook lekker. De anti heeft ook lekker veel drive maar ik had liever die melodie terug gezien want de rest van het nummer is vrij leeg.

Reign Supreme 5
Ik neem aan dat dit een of ander intro nummer is door die vocalen? Anders is het vrij lame.
De rest van het nummer is vrij saai imo. Standaard kick, gare vocalen en weer vrij leeg.

Retalliation 6
Je kunt heel makkelijk horen aan de sounds e.d. dat RR de grootste invloed in dit nummer had. Hele nummer is wel ok. Doet me verder niet heel veel.

Particles Of Destruction 6,5
Behalve de vrij domme naam van de track, klinkt dit meer als een Angerfist track. Alleen konden ze niet beslissen of ze het Hardstyle of Hardcore wouden maken. +1 voor de sidechain en de kick maar had dit of Hardcore of Hardstyle gemaakt en niet iets er tussenin.

The Record Breaking (Minus Militia Remix) 1
Nee sorry hier kan ik niks goeds in vinden. Behalve het uitmelken van een populair nummer klinkt dit gewoon enorm amateuristisch. Die vocal die gecut is klinkt retarded. De kick bevat geen kracht, en de rest is geen drol aan.

Break Down Low (Minus Militia Remix) 3
De kick klinkt al wat beter alleen het is wel een kick die eerder is gebruikt, Meccano Twins - Combustion bijvoorbeeld. Die klinkt bijna hetzelfde. Verder klinkt het weer voor geen meter. Veel te simpel.

Radical Redemption - Gods Child 5
De drive hier in is wel beter maar wederom klinken de kicks nergens naar. Het geheel klinkt wel goed, alleen de kick verpest alles. Als de kick wat meer als een echte hardcore kick klonk was dit een hele degelijke remix geweest.

Conclusie
Tja op het hardstyle gedeelte valt het me eigenlijk alles mee. The Endless Void, Crackin Your Ribs, Street Regulator en The Legion Of Strength zijn vrij vet. En de rest is niet gigantisch slecht of zo. Het grootste mankement zijn gewoon de standaard screech patronen, de leegheid in sommige anti's en de slechte vocalen .
Als je als hardstyle label je toch al onderscheid met hardcore achtige kicks, pak dan ook de goede, wat er in veel dus ook gedaan was maar bij een paar niet. Het is echt half om half maar wel met voldoendes dus zou ik een 7- geven.

Ik denk ook dat men meer op de hype loopt te bashen dan op MM zelf. Maar ze gebruiken MM gewoon als excuus omdat ze het populairst zijn, er zijn veel ergere, slappere en meer standaard raw hardstyle producers als deze mannen.

Het hardcore gedeelte is gewoon zwaar ondermaats, daar mogen ze toch wel meer les krijgen van Angerfist. Want dit klinkt bijna zo amateuristisch en simpel dat ze zelfs niet Partyraiser Records zouden halen. Die al bekend staat om de simpele rechtoe rechtaan hardcore.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 21:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat een kutalbum, op Supremacy ben ik tijdens Minus Militia gewoon lekker wat gaan eten.
Heb ik absoluut geen spijt van. Wat ben ik die Radical hype meer dan kotsbeu.
Als hij een track maakt denkt hij volgens mij alleen maar om er veel drumms en kickrolls in te steken
zodat hij ze zeker mee kan drummen tijdens een set. Liefst nog dat zoveel mogelijk jongetjes in hun MM shirt hem proberen nadoen.

Saai, eentonig en voorbij. :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 21:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dennis Lambregts schreef:
Wat een kutalbum, op Supremacy ben ik tijdens Minus Militia gewoon lekker wat gaan eten.
Heb ik absoluut geen spijt van. Wat ben ik die Radical hype meer dan kotsbeu.
Als hij een track maakt denkt hij volgens mij alleen maar om er veel drumms en kickrolls in te steken
zodat hij ze zeker mee kan drummen tijdens een set. Liefst nog dat zoveel mogelijk jongetjes in hun MM shirt hem proberen nadoen.

Saai, eentonig en voorbij. :sleep:

Heey wat lekker, kun je zo je frustratie van je wegschrijven en ook nog eens lekker denigrerend doen tegen een groep mensen die genieten van muziek. Heerlijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 21:44 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Je had ook je eigen reactie bij dat Frontliner topic kunnen quoten in mijn ogen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2014 22:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat bedoel je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 00:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dennis Lambregts schreef:
Wat een kutalbum, op Supremacy ben ik tijdens Minus Militia gewoon lekker wat gaan eten.
Heb ik absoluut geen spijt van. Wat ben ik die Radical hype meer dan kotsbeu.
Als hij een track maakt denkt hij volgens mij alleen maar om er veel drumms en kickrolls in te steken
zodat hij ze zeker mee kan drummen tijdens een set. Liefst nog dat zoveel mogelijk jongetjes in hun MM shirt hem proberen nadoen.

Saai, eentonig en voorbij. :sleep:


Want Radical Redemption heeft alle tracks in zijn eentje gemaakt.

Chain Reaction en Crypsis zijn natuurlijk onwaardig :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 08:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Droeftoeter
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet te vergelijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 12:44 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik bedoel die reactie van DL hè. Bestempel ik als zijnde droeftoeter reactie. Vind het een prima term voor dit soort gevallen, én voor dat soort gevallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 12:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Ik bedoel die reactie van DL hè. Bestempel ik als zijnde droeftoeter reactie. Vind het een prima term voor dit soort gevallen, én voor dat soort gevallen.

Aaaah zo. Ik dacht dat je het tegen mij had :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2014 13:24 
 

Broken Balance schreef:
Dennis Lambregts schreef:
Wat een kutalbum, op Supremacy ben ik tijdens Minus Militia gewoon lekker wat gaan eten.
Heb ik absoluut geen spijt van. Wat ben ik die Radical hype meer dan kotsbeu.
Als hij een track maakt denkt hij volgens mij alleen maar om er veel drumms en kickrolls in te steken
zodat hij ze zeker mee kan drummen tijdens een set. Liefst nog dat zoveel mogelijk jongetjes in hun MM shirt hem proberen nadoen.

Saai, eentonig en voorbij. :sleep:


Want Radical Redemption heeft alle tracks in zijn eentje gemaakt.

Chain Reaction en Crypsis zijn natuurlijk onwaardig :sleep:


Dat heeft ie ook :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2014 17:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Benieuwd wanneer de eerste sampler komt, zal wel lang duren :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2014 17:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JEFSKI schreef:
Benieuwd wanneer de eerste sampler komt, zal wel lang duren :sleep:

Komt niet. Ze hadden al aangekondigd alleen met een album met edits te komen, om hun tracks exclusiever te houden
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2014 17:29 
 
Hardtraxx Elite

Steffnov schreef:
JEFSKI schreef:
Benieuwd wanneer de eerste sampler komt, zal wel lang duren :sleep:

Komt niet. Ze hadden al aangekondigd alleen met een album met edits te komen, om hun tracks exclusiever te houden

Wat is dat dan weer voor een onzin :/
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle