Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2010 07:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klementino schreef:
Citaat:
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd (in Nederland zijn dit verschillende stromingen), klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door dj's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.


Dit is in mijn ogen de beste definitie die je van hardstyle hebt... ook in harde nummers zitten vaak meer melodielijnen dan in hardcore, dus dat erg aanwezige moet je soms met een korreltje zout nemen.

Aan deze definitie voldoet Kartong prima dacht ik zo.

Daarnaast ligt bij het zogenaamde hardere werk wel erg vaak de nadruk teveel op rauwheid en duisternis, wat soms ten koste gaat van hoe hard een plaat is.(niet altijd uiteraard). Als er dan ook een splitsing in de hardstyle komt dan heb ik de voorkeur voor de benamingen Early Hardstyle, Hardstyle en Raw(hard)style. Waarom? Nou simpel, veruit het meeste wat in hardstyle geproduceerd is het zogenaamde nu-style. De hardstyle van NU. Raw Hardstyle lijk me ook duidelijk, het is hardstyle, maar dan rauw.

Om nog even verder dit topic aan te snijden, een splitsing in soorten vind ik niet erg, maar ik zie ze wel graag op 1 stage terug. Maar dat is wel erg offtopic, haha :p


dp zegt toch ook niet dat het geen Hardstyle is, hij zegt dat het Hardstyle is waar niks hards in zit en dat is heel wat anders. Die track heeft een veel te blije melodie om serieus genomen te worden, maakt niet uit wat voor kicks er in zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2010 10:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
happyhardstyle :sick:

?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2010 19:24 
 
Artiest

Let's follow the trend... the upcoming release by Low-E vs Alter Egosz is planned for august, but can we reach 10.000 views before that?
If both videos reach 10.000, Avio Records will release it sooner than planned

xxx low



bron: hyves
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2010 19:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TheDizZorder schreef:
Let's follow the trend... the upcoming release by Low-E vs Alter Egosz is planned for august, but can we reach 10.000 views before that?
If both videos reach 10.000, Avio Records will release it sooner than planned

xxx low



bron: hyves


release dan maar later, je wil als artiest toch zo snel mogelijk release.
dit valt me tegen van low-e
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2010 19:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ze kunnen eerder releasen, maar waarom doen ze dat niet :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2010 19:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook al ..... begint een beetje saai te worden.
Maar achja, deze release kan mij wel bekoren, dus laat maar komen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2010 19:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Tel schreef:
Ze kunnen eerder releasen, maar waarom doen ze dat niet :huh:


Omdat niemand deze shit koopt :P Nee grapje..

Als je het zo zegt is het eigenlijk wel belachelijk, de mogelijkheid om eerder te releasen maar dat niet doen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2010 19:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tracks worden nooit zo snel mogelijk gereleased. Moeten een tijdje exclusief blijven, beetje hype opbouwen. Een release heeft veel meer impact als de tijd tussen 1e play, aankondiging en release optimaal is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2010 19:51 
 
Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:
Tracks worden nooit zo snel mogelijk gereleased. Moeten een tijdje exclusief blijven, beetje hype opbouwen. Een release heeft veel meer impact als de tijd tussen 1e play, aankondiging en release optimaal is.

Een tijdje ok, maar om x aantal maanden op die release te wachten hoeft ook niet. Het is gewoon bullshit om te wachten op een release die men eerder kan vrijgeven .. Als je plaat goed is en wordt goed in acht genomen door het publiek wordt hij vanzelf wel een Hype. Daarom hoef je echt niet zo lang op iets te wachten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2010 20:00 
 
Donateur
Avatar gebruiker

die zullen sneller gereleasd worden denk ik.
de ene video is al 5750 bekeken
de andere video 7015 bekeken
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2010 22:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

JolleNL schreef:
Klementino schreef:
Citaat:
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd (in Nederland zijn dit verschillende stromingen), klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door dj's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.


Dit is in mijn ogen de beste definitie die je van hardstyle hebt... ook in harde nummers zitten vaak meer melodielijnen dan in hardcore, dus dat erg aanwezige moet je soms met een korreltje zout nemen.

Aan deze definitie voldoet Kartong prima dacht ik zo.

Daarnaast ligt bij het zogenaamde hardere werk wel erg vaak de nadruk teveel op rauwheid en duisternis, wat soms ten koste gaat van hoe hard een plaat is.(niet altijd uiteraard). Als er dan ook een splitsing in de hardstyle komt dan heb ik de voorkeur voor de benamingen Early Hardstyle, Hardstyle en Raw(hard)style. Waarom? Nou simpel, veruit het meeste wat in hardstyle geproduceerd is het zogenaamde nu-style. De hardstyle van NU. Raw Hardstyle lijk me ook duidelijk, het is hardstyle, maar dan rauw.

Om nog even verder dit topic aan te snijden, een splitsing in soorten vind ik niet erg, maar ik zie ze wel graag op 1 stage terug. Maar dat is wel erg offtopic, haha :p


dp zegt toch ook niet dat het geen Hardstyle is, hij zegt dat het Hardstyle is waar niks hards in zit en dat is heel wat anders. Die track heeft een veel te blije melodie om serieus genomen te worden, maakt niet uit wat voor kicks er in zitten.


Volgens mij laat DP toch lichtelijk tot misschien wel overduidelijk doorschemeren dat hij het eigenlijk niks met hardstyle te maken vind hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2010 23:24 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

uhh kan iemand die wikipedia beschrijving aanpassen, early hardstyle voldoet niet aan die eigenschappen :x
Hardstyle voor mij is tussen 140-150 bpm, reversed basslines, rauwe geluiden als screeches en met iets simpels energie creëren.

Het is gewoon niet mogelijk om hardstyle als compleet genre te beschrijven, omdat er nauwelijks een gemene deler is tussen de hardstyle van nu en vroeger. Het enige wat je nog kunt zeggen is tussen de 140-155 bpm.

Het bpm is iets opgeschroeft.
Reversed bass is vervangen door de tail van de pitchkicks
Diepe kicks zijn vervangen door holle, metaalachtige en tok kicks als er al een punch in zit.
Rauwe geluiden door een melodie.
Iets simpels door 32bar melodieen.
Energie creeeren door energie eruit halen (breaks :P )

Maar goed ik heb zelf ook geen zin om die discussie weer aan te gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2010 00:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Klementino schreef:
_dp_ schreef:
Klementino schreef:
Wie niet blij wordt van Kartong is serieus waar echt te depresief voor woorden, haha :P

Van een nummer dat ik niet goed vind word ik niet blij :') Ik zie de link tussen blij en hardstyle ook niet...


Je moet het niet zien als een beuknummer, maar als een keer wat anders van deze gasten... bij een headhunterz ofzo kan ik me nog voorstellen dat je het niks vind omdat het toonaangevend is voor wat hij produceert, maar deze plaat wijkt juist erg af van wat we gewend zijn van Low-E en Alteregosz. Er komen vast nog wel weer klappers van deze mannen.

En ja, van zo'n blije melodie(het heet niet voor niks een blije melodie) worden veel mensen blij, en ik ook! :D

:') Gast... Wat je dus zegt is dat deze track kut zou zijn als het een Headhunterz track is, maar als t van Low-E en Alter Egosz is dan is t ineens wel goed? :x

Kartong is gewoon de grootste KUTplaat ooit... Echt, dit is geen hardstyle te noemen.. Laat ze aub optieven met dit soort meuk, straks staan er weer kinderen van 5 mee te stampen hierop >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2010 01:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Het enigste wat ik raar vind dat ze het eerder kunnen releasen maar dat doen ze niet en ze gaan van AVIO008 naar AVIO101??

Noem het dan AVIO009 als ze hem eerder kunnen releasen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2010 02:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wesz schreef:
Het enigste wat ik raar vind dat ze het eerder kunnen releasen maar dat doen ze niet en ze gaan van AVIO008 naar AVIO101??

Noem het dan AVIO009 als ze hem eerder kunnen releasen ^^

Waarschijnlijk staan er gewoon andere dingen gepland als AVIO009?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2010 07:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wesz schreef:
Het enigste wat ik raar vind dat ze het eerder kunnen releasen maar dat doen ze niet en ze gaan van AVIO008 naar AVIO101??

Noem het dan AVIO009 als ze hem eerder kunnen releasen ^^

Het is avio101 omdat het de 1e is in de digitale reeks. Volgende die geen vinyl release krijgt heet avio102 lijkt me
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2010 10:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
uhh kan iemand die wikipedia beschrijving aanpassen, early hardstyle voldoet niet aan die eigenschappen :x
Hardstyle voor mij is tussen 140-150 bpm, reversed basslines, rauwe geluiden als screeches en met iets simpels energie creëren.

Het is gewoon niet mogelijk om hardstyle als compleet genre te beschrijven, omdat er nauwelijks een gemene deler is tussen de hardstyle van nu en vroeger. Het enige wat je nog kunt zeggen is tussen de 140-155 bpm.

Het bpm is iets opgeschroeft.
Reversed bass is vervangen door de tail van de pitchkicks
Diepe kicks zijn vervangen door holle, metaalachtige en tok kicks als er al een punch in zit.
Rauwe geluiden door een melodie.
Iets simpels door 32bar melodieen.
Energie creeeren door energie eruit halen (breaks :P )

Maar goed ik heb zelf ook geen zin om die discussie weer aan te gaan.


Jou beschrijving past inderdaad prima bij Early Hardstyle, maar eigenlijk is er al een soort van tweedeling...

Over die kicks kunnen we inderdaad eindeloos door discussieren dus dat was ik ook niet van plan, tenzij iemand het graag wil, haha :P

Breaks kunnen inderdaad de energie uit het nummer halen maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. En de break is slechts een onderdeel van sommige hardstylesongs, de climax(die heet niet voor niks zo) daar vind je de meeste energie, en die wordt vergroot door een goede opbouw. En een break kan een hele goede opbouw zijn, alleen verliest de track vaak de energie van de intro. Maar als een producer het goed opbouwt is er weer vollop energie in de climax en de outro. Ik moet wel zeggen dat ik me soms ook wel begin te irriteren aan hoelang sommige breaks zijn.



TakkU schreef:
:') Gast... Wat je dus zegt is dat deze track kut zou zijn als het een Headhunterz track is, maar als t van Low-E en Alter Egosz is dan is t ineens wel goed? :x

Kartong is gewoon de grootste KUTplaat ooit... Echt, dit is geen hardstyle te noemen.. Laat ze aub optieven met dit soort meuk, straks staan er weer kinderen van 5 mee te stampen hierop >.<


Nee je begrijpt me verkeerd. Ik zeg dat ik de kritiek soms begrijp als er weer een headhunterz track komt a la Save your scrap for victory. Hoewel dit ook best goede tracks zijn zijn ze toch beduidend minder dan de oude nummers van headhunterz. Vergeet niet wat die man in het verleden geproduceerd heeft, dat waren knallers die je niet snel vergeet. En dan valt het inderdaad tegen als je weer een wat minder nummer krijgt zoals hij tegenwoordig produceert, want stiekem hoop je toch op een wel heel dikke plaat. Zijn oude platen waren vet, zijn nieuwe zijn oke, maar daar is alles mee gezegd.

En als je nu kijkt naar wat Low-E en Alteregosz ons in het verleden hebben gebracht dan hoef je volgens mij niet gelijk te denken dat ze nummers als Kartong blijven maken. Dit kan natuurlijk wel zo zijn, maar met redelijk recente tracks(nog geen jaar oud) als W.T.F. en Vendetta, kun je er toch wel vanuit gaan dat er wel weer een soort topplaat komt van deze mannen.

Zoals ik al zei, Kartong past precies bij de beschrijving op wikipedia zoals Hardstyle tegenwoordig voornamelijk is. Het is dus ook gewoon hardstyle...

Maar kun je me nou eens concreet gaan vertellen wat jij er niet leuk aan vind? Je noemt het een kutplaat, maar vertel eens waarom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2010 02:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Wesz schreef:
Het enigste wat ik raar vind dat ze het eerder kunnen releasen maar dat doen ze niet en ze gaan van AVIO008 naar AVIO101??

Noem het dan AVIO009 als ze hem eerder kunnen releasen ^^

Het is avio101 omdat het de 1e is in de digitale reeks. Volgende die geen vinyl release krijgt heet avio102 lijkt me

Klopt ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2010 11:01 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Harde Rag klinkt helemaal nergens naar.

Karton: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2010 12:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Trainfreak schreef:
Harde Rag klinkt helemaal nergens naar.

Karton: :worship:

:oh:

snap niet hoe mensen kartong beter kunnen vinden dan harde rag :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2010 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik vind kartong ook veel leuker

lekkere blije melodie!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2010 13:40 
 
Hardtraxx Veteran

harde rag is gewoon dik! Kartong zie ik de humor wel van in, zo'n feel good momentje. Maar niet niveau AVIO :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2010 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

vind kartong een keer wat anders ^^ wel grappig, meestal luister ik alleen maar het harde/duistere gebeuk, maar dit vind ik op zn tijd ook wel chil. Ik vind het zeker geen slecht nummer. Het is in mijn ogen gewoon weer een origineel nummer van Low-E vs Alter Egosz.
Dit moet je niet vergelijken met de blije meuk van HHZ. Je kunt gewoon horen aan deze track dat hij expres extreem happy is gemaakt, daarom is ie geniaal. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2010 14:38 
 
Hardtraxx Veteran

Robster schreef:
snap niet hoe mensen kartong beter kunnen vinden dan harde rag :/

Dat! Nummer trekt op niet veel, vind het maar saaie en slappe meuk :sleep:
Harde Rag daarentegen trekt heel de release dik omhoog!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2010 14:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Slappe release...
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle