Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2015 23:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Voor mij persoonlijk is kwaliteit niet het belangrijkste. Als tracks bepaalde elementen bevatten of een bepaald gevoel geven kan ik daar ongeacht van de kwaliteit enorm van genieten en ben ik wat betreft kwaliteit een stuk minder kritisch als wanneer ik een standaard plaat hoor die mij van zichzelf niet zo heel veel doet.
Wat voor mij een goed voorbeeld hiervan is, is Hardstyle Mafia, The Spell of Sin album of diverse WP platen.
Kwalitatief niet hoogstaand maar het gevoel, de sfeer of bepaalde elementen maken voor mij dat ik er heel erg van kan genieten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2015 23:10 
 
Donateur
Avatar gebruiker

fflkkr schreef:
Dus als er niks te zeiken is gaan we maar zeiken op het feit dat we niet zeiken.

Ik dacht eerst dat het gewoon trollen was maar dit is echt de nieuwe rage inderdaad. :lol: Verwijten dat leden niet kritisch genoeg zijn hahahahahaha (in het algemeen, ik wil graag uit deze discussie blijven)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2015 23:15 
 

Ventrue schreef:
Voor mij persoonlijk is kwaliteit niet het belangrijkste. Als tracks bepaalde elementen bevatten of een bepaald gevoel geven kan ik daar ongeacht van de kwaliteit enorm van genieten en ben ik wat betreft kwaliteit een stuk minder kritisch als wanneer ik een standaard plaat hoor die mij van zichzelf niet zo heel veel doet.


Precies dit. De kwaliteit van muziek kan je technisch beoordelen, maar de subjectieve beleving is voor mij veel belangrijker.

Ventrue schreef:
Wat voor mij een goed voorbeeld hiervan is, is Hardstyle Mafia, The Spell of Sin album of diverse WP platen.
Kwalitatief niet hoogstaand maar het gevoel, de sfeer of bepaalde elementen maken voor mij dat ik er heel erg van kan genieten.


Voor mij geldt dit voor het gehele classic-hardstyle segment zo een beetje. Kwalitatief niet hoogstaand (naar huidige maatstaven), maar de beleving is zoveel rijker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 00:08 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Al dit bovenstaande
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 00:42 
 

Wel een leuke plaat
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 07:45 
 

bloemkool schreef:
Wel een leuke plaat
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 10:01 
 

stefaneke schreef:
Wat ik wél kreeg toen ik deze plaat voor het eerst op zette, was gewoon (voor mij) hét authentieke "classic hardstyle" gevoel vanaf de eerste tellen vanaf de mid intro.

En dit is voor mij ook het allerbelangrijkste. Dit gevoel heb ik al lang niet meer gehad, alleen bij enkele platen (Wildstylez - Rootz bijvoorbeeld) en dan nu weer deze. Ohja, omdat de kick niet perfect is (in bepaalde mensen hun ogen) ga ik de plaat maar niet leuk vinden. Komt dadelijk dat verhaal weer dat wanneer je niet kritisch bent, je je smaak niet kunt ontwikkelen, ofzoiets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 10:08 
 

Fekete schreef:
Komt dadelijk dat verhaal weer dat wanneer je niet kritisch bent, je je smaak niet kunt ontwikkelen, ofzoiets.

Deze is best wel erg xd. Dat slaat echt helemaal nergens op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 11:31 
 

Net nog even een beetje de discussie terug zitten lezen en snap nu ook wel ergens wat jullie bedoelen.... :$. Bij deze mijn excuses voor die misschien iet wat hatelijke reactie van gisteren en ik neem me worden terug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 11:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Als je deze track stemt met TOTM is alles je vergeven!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 12:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

sandervanbruggen schreef:
Net nog even een beetje de discussie terug zitten lezen en snap nu ook wel ergens wat jullie bedoelen.... :$. Bij deze mijn excuses voor die misschien iet wat hatelijke reactie van gisteren en ik neem me worden terug.


Zwakkeling...

Geintje natuurlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 12:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

sandervanbruggen schreef:
Net nog even een beetje de discussie terug zitten lezen en snap nu ook wel ergens wat jullie bedoelen.... :$. Bij deze mijn excuses voor die misschien iet wat hatelijke reactie van gisteren en ik neem me worden terug.

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 13:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Voor mij geldt dit voor het gehele classic-hardstyle segment zo een beetje. Kwalitatief niet hoogstaand (naar huidige maatstaven), maar de beleving is zoveel rijker.

Inderdaad. De productiekwaliteit van muziek uit 2000-2004 valt in het niet vergeleken met de kwaliteit van nu. Maar geef me alsjeblieft zo'n ruwe reverse uit die periode ipv een cleane moderne. Daar beleef ik veel meer aan. En net zo, een reverse uit die tijd vind ik geweldig, maar gated kicks kan ik helemaal niks mee, ongeacht de periode.

Die beleving proberen te kwantificeren, is me in al die jaren slecht gelukt. Nostalgie speelt ongetwijfeld mee en smaak natuurlijk ook, dus zal het persoonlijk blijven.

Misschien valt er wat af te dingen op de kwaliteit van de kicks uit deze plaat. Ik moet zeggen dat de Overdrive O kicks uit dat knutselwerkje me beter bevielen, maar het verandert niet veel aan de sfeer die deze plaat voor me neerzet. Een heerlijke sfeer, die 100% Josh & Wesz is en die 100% de reden is dat ik fan van hun muziek ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 14:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als ik uit adem ruik ik de alcohol van vannacht
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 14:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

teupie schreef:
Als ik uit adem ruik ik de alcohol van vannacht


Foetor ex ore, halitose, ademgeur of mondgeur zijn benamingen voor slecht ruikende adem. Slechte adem is een sociaal probleem dat zowel voor patiënt als behandelaar als moeilijk bespreekbaar wordt beschouwd. De termen foetor ex ore en halitose komen uit het Latijn: foetor = stank, ex = uit, ore (ablatief van os) = mond; halitus = adem of geur, osis = abnormaal).
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 14:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

thanks, nu is ht probleem weg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 20:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Komt voor mij niet in de buurt van Retrospect, maar wel een heerlijke plaat en ontzettend blij dat deze 2 heren in deze stijl blijven producen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 21:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jajajajajajajajajajaaaaa :D :D :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 10:22 
 
Hardtraxxer

Geniaal :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 11:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

heeeeerlijke plaat dit :drool: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 02:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deze plaat eens aangezet tijdens het lezen van alle reacties hierop, wat een leesvoer xd
Best een prima plaatje, echter ben ik niet zo overtuigd als het gros van de mensen hier (wellicht weer het verschil tussen oude en nieuwe generatie).
De melodie klinkt prima en ook de kicks stoor ik me niet aan. Echter vind ik de vocals hier ontzettend irritant, het klinkt voor mij alsof een artiest een podcast gewoon een plaat aankondigt. Naar mijn mening dus slecht verwerkt als geheel in het nummer op bepaalde punten..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 11:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Fantazoo schreef:
Echter vind ik de vocals hier ontzettend irritant, het klinkt voor mij alsof een artiest een podcast gewoon een plaat aankondigt. Naar mijn mening dus slecht verwerkt als geheel in het nummer op bepaalde punten..


Hier ben ik het dus niet me je eens. Naar mijn mening voegen de vocals echt een bepaald gevoel toe aan de track op de manier hoe ze zijn ingesproken en verwerkt. Klinkt voor mijn gevoel echt niet alsof er gewoon maar iets aangekondigd wordt ;) Ik vind dit soort vocals overigens sowieso altijd erg gaaf. De bekende pop- of schreeuwvocalen kennen we ondertussen ook wel :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 11:41 
 

De imperfectie van de vocals maakt het noujuist zo vet.

Ongeveer hetzelfde vindt je in Noisecult - Dances of the Soul. Vocalen die wat wrang klinken, piano waarvan de noten niet precies aangeslagen worden. Die imperfecties maken het noujuist vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 12:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heerlijke melodie, zo typisch voor Josh & Wesz, maar nog steeds vet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 14:14 
 
Hardtraxx Veteran

stefaneke schreef:
De imperfectie van de vocals maakt het noujuist zo vet.

Ongeveer hetzelfde vindt je in Noisecult - Dances of the Soul. Vocalen die wat wrang klinken, piano waarvan de noten niet precies aangeslagen worden. Die imperfecties maken het noujuist vet.


Dit nummer heb je dat ook

Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle