Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2020 11:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik vind hem echt super gruwelijk. Wat een ongelooflijke bom energie er vrij komt vanaf het moment dat de synths er in komen met de bombastische sounds er achter. En dit houden ze ook helemaal vast tot het einde van het nummer. Mochten we dit ooit nog eens live mogen aanschouwen, dan mogen ze de break wel wat korter maken. Zal ook wel ten koste gaan van de hele plaat en vooral het contrast in energie tussen de break en de climax, maar de break is voor mij op een feest wel gewoon te lang. Voor thuis helemaal mooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2020 12:31 
 
Hardtraxx Veteran

Oke, waar is dat beginstukje met die piano van?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2020 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Ik vind hem echt super gruwelijk. Wat een ongelooflijke bom energie er vrij komt vanaf het moment dat de synths er in komen met de bombastische sounds er achter. En dit houden ze ook helemaal vast tot het einde van het nummer. Mochten we dit ooit nog eens live mogen aanschouwen, dan mogen ze de break wel wat korter maken. Zal ook wel ten koste gaan van de hele plaat en vooral het contrast in energie tussen de break en de climax, maar de break is voor mij op een feest wel gewoon te lang. Voor thuis helemaal mooi.

Helemaal mee eens. Dit is imo "Qlimax-muziek". Groots en bombastisch. Super vette track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2020 14:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De plaat doet me op een of andere manier denken aan Kiss From A Rose van Seal.
Maar wat een geweldige plaat dit :woot:. Wat een bak energie komt er ineens vrij na de break.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2020 19:25 
 
Hardtraxx Addict

Jordi schreef:
Sfeer is top. Break is ook best wel uniek gedaan. De dans tussen de twee personen hoor je ook terug in de track. Twee synthgeluiden die botsen maar tegelijk ook samen zijn en soort van een nieuwe harmonie vormen. Echt heel vet gedaan. Maar dan komen de kicks. Misschien ben ik anno 2020 verwend geraakt met mannen als DBSTF maar wat een lelijke afmix zeg. De kicks kloppen totaal niet bij het totaalplaatje en drukken alle zweverige sounds van de synthesizers weg. Over de tweede kick maak ik helemaal geen woorden vuil. Onvoorstelbare keuze om het zo te doen.

Woord voor woord mee eens, ook op HQ. Inderdaad onvoorstelbaar. Dit had zo immens veel potentie...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2020 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gebruik van een piano eigenlijk altijd +1. Daarmee kun je zo veel gevoel in plaat leggen. Eerst de vrouwelijke vocal, dan de mannelijke en daarna de samenzang is mooi gedaan. Vind de break persoonlijk niet te lang. Denk dat je dit ook wel nodig hebt om het mooi uiteen en op te zetten. Hoe de synths er in komen klinkt fantastisch :loving:. Wat een bak aan energie zit daar in. Climax klinkt ook heerlijk. Vind de kicks daar prima bij passen. 2e climax met die haperingen vind ik net wat minder en vind de kicks daar ook wat minder dan in de eerste, maar vind het nog steeds wel goed klinken. Het allervetste aan de hele plaat vind ik misschien nog wel het einde van de 2e climax. Pohhh wat is dat vet gedaan :worship:


Vind het sowieso echt heel tof om weer eens een plaat van Heady te horen waar de energie aan alle kanten vanaf spat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2020 20:37 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Wat een epische plaat met gruwelijke Qlimax sfeer :worship: :loving: Moment dat die synth erin komt, wauw :drool: Break is met een geweldige show waarschijnlijk smullen, maar verder zou ik zoiets live niet hoeven te horen, iets té lang. Dit is echt een zeer geslaagde Qlimax soundtrack! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2020 20:44 
 
Hardtraxx Veteran

Na alle lovende reacties maar eens een luisterbeurt gegeven, maar het blijkt maar dat de huidige stijl van Headhunterz gewoon niets voor mij is, vind het gros van de track veel te zeurderig. 2e climax geeft wel wat meer energie, alleen vind ik de kicks er daar weer totaal niet bij passen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 09:13 
 
Hardtraxxer

Veel mensen hebben het over een zeurende synths terwijl ik alleen maar een synth kan horen die past bij de emotie van de melodie/plaat. Er zit gewoon een bepaalde pijn in en dat versterkt voor mij het gevoel bij de melodie.
En de kicks zijn wat mij betreft perfect, klinken vol en geven goeie dosis power aan de plaat, zeker die 2e kick

Dat gezegd hoop ik wel dat hij ook platen blijft maken met melodieen als oxygen

Maar goed ieder zo zo smaak ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 09:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Uberhout schreef:
Na alle lovende reacties maar eens een luisterbeurt gegeven, maar het blijkt maar dat de huidige stijl van Headhunterz gewoon niets voor mij is, vind het gros van de track veel te zeurderig. 2e climax geeft wel wat meer energie, alleen vind ik de kicks er daar weer totaal niet bij passen.


Dit, snap die trend met plof kicks ook totaal niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 10:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Die synths die op komen na het intro zijn echt heerlijk! Vind de vocals in het begin wellicht een klein beetje cringe, klinkt wat mij betreft niet lekker, vooral die mannelijke vocal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 10:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vind het ook minder zeurderig dan HHZ normaal is. Na meermaals luisteren is hij prima, tot het punt waar de 2e kick begint. Dat verpest bijna de hele plaat voor mij tbh. Het is zo'n krachtloze blafkick die de melodie ook doet veranderen naar iets wat weer niks aan is. Het klinkt haast een beetje als een b-merk Ecstatic.

Ook 2:15 voordat de zang een keer over is, is mij gewoon te lang.. Ik snap die dualiteit in de break, maar dat kon imo korter en krachtiger, of in ieder geval met meer opbouw. Al snap ik wel dat het bij de show prima paste. Live, meh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 13:39 
 
Hardtraxx Veteran

Zooo verliefd op deze plaat geworden na een aantal keer herhalen. :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 12:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zou er nog een extended mix komen? Alsof de break al niet lang genoeg is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 12:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Revolting Against schreef:
Zou er nog een extended mix komen? Alsof de break al niet lang genoeg is.

Ja want met een extended mix wordt de break ook nog verlengd..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 12:54 
 
Hardtraxxer

Wat een vette track :love: .

Krijg nog steeds kippenvel van de break en het moment dat de melodie erin komt. :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 13:18 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Wat een schitterend stuk muziek dit. Heerlijke sfeervolle break. Climax ook lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 13:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een fantastisch nummer dit! Productiekwaliteit ligt echt heel hoog! De mensen die de break/intro te lang vinden hebben gewoon een kleine spanningsboog. Genoeg genres die net zo lange breaks hebben.

Daarnaast ben ik van mening dat dit voornamelijk een luisterplaat is waarbij de opbouw de climax alleen maar versterkt
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 14:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat een plaat :loving:
De break is inderdaad wel te lang voor de dansvloer, maar als luisterplaat is hij perfect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 14:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kicks klinken niet helemaal lekker als ze pitchen, maar verder is deze erg vet zeg. Wat mij betreft beste plaat van deze man dit jaar :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2020 13:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jammer dat de 1e kick de melodie forceert naar de achtergrond. Geen idee of het de bedoeling is maar ik had liever die lange uithalen in de climax willen horen zonder de kick die ze wegduwt. Op een of andere manier vind ik het niet lekker klinken terwijl die melodie echt geweldig is. B-Front doet dat ook met van die lange uithalen, maar daar zit altijd een goede balans tussen de sounds. Die 2e melodie en andere kick had ook niet gehoeven, kleine twist aan de 1e melodie was genoeg geweest..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2020 13:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Revolting Against schreef:
Zou er nog een extended mix komen? Alsof de break al niet lang genoeg is.

Ja want met een extended mix wordt de break ook nog verlengd..

Nee, maar de gehele plaat wel. Is bijna ongebruikelijk dat een hedendaagse hardstyle track langer is dan 5 en halve minuut.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2020 21:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Apple Music > Get Info > Options > Start at: 2:11.

Ahhh, perfect nummer zonder de eerste helft. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2020 04:52 
 
Hardtraxx Veteran

jammer van de lange intro. zou zo iets echt niet chill vinden op een feest. Maar de rest van de plaat is makkelijk een van de beste hhz platen sinds 2012.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2020 13:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lang geleden dat ik echt zwaar omver geblazen ben door een plaat van heady. Geweldige sfeer met mooie zang/piano en een vervolg zoals alleen hij en wildstylez het kunnen. Echt een van zijn beste platen van de afgelopen 7 jaar idd
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle