Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 14:48 

Hardtraxx Veteran

DJ Thera - Training Session 7,2
Het albumnummer. Intro lekkere kick en vette sounds bevat goede drive. Vocals niet echt mijn ding. Midintro zelfde verhaal als met de intro, kick komt goed lekker door. Break met veel sfeer, viool voegt ook wat toe. Opbouw lekker en dan komt er een droge climax. Kicks dik in orde en zit veel power in de droge climax. Aardig mainnummer van album
DJ Thera - Kill To Survive 6,4
Midintro vind ik de kick niet helemaal lekker doorkomen. Sounds zijn wel vet. Choir halverwege mid erbij doet het goed. Break met een lekkere opbouw, melo is goed te doen. De climax is aardig vet alleen heb beetje gevoel dat kick te ver op de achtergrond staat. 2de climax ben ik stuk positiever op. Kick komt beter tot zn recht heb ik het gevoel.
DJ Thera - The Gate 5,8
Een nummer waar titel al zegt dat een gated kick komt. Kick klinkt goed, live klinkt die ook echt lekker, knalt goed door. 2de stuk vind ik niet heel vet. Vind het maar erg leeg. Het is een track waar het alleen om de gated kick gaat. Live komt die veel beter tot zn recht maar thuis niet een track die ik vaak opzet
DJ Thera - The Breaking Point (Prefix & Density Remix) 7,3
Prefix & Density zijn voor mij ondergewaardeerde producers. Alles wat ze dit jaar hebben uitgebracht is echt ontzettend tof. Dit is ook weer een lekkere productie. Leuke verandering met de vocals. Intro is de kick dik in orde ook de sounds zijn weer vet. Midintro vet met de vocals doorheen. Break met veel sfeer. Sounds prima in orde. Veel gevoel zit er in en kan ik echt waarderen. Opbouw goed, 1ste climax geeft lekker euphorisch gevoel met een hard rauw randje. 2de climax ook erg vet gedaan. Geslaagde remix
B-Front & Thera - R.E.M. Sleep 9
Al vaak gehoord, maar toch één van de parels van het album. Alles klopt aan dit nummer, intro super dik met heerlijke korte screeches van B-front met achtergrond sounds van Thera. Kick klinkt heel goed en heeft een dikke vette Thera punch. Vocals vind ik vet. Opbouw en melo heerlijk met een bfront sfeer. Ja B-front melo met deze heerlijke kick is een geweldige combinatie :thumbsup: 2de climax geldt hetzelfde voor wat een track is dit
DJ Thera - The Maze 6,7
Sounds in de intro weer typisch Thera en kan ik waarderen. Kick is echt weer dik in orde en dreunt heerlijk door. Midintro vind ik de synth die gebruikt wordt lekker klinken en lekker loopje waardoor drive geeft. Break is prima niet goed niet slecht. De vocals kan er meer door. Climax weer een typisch Thera en klinkt aardig. Achtergrond sounds zijn ook vet gedaan. Ook hier weer ligt beukgehalte hoog
DJ Thera - Tiger Season 5,7
Intro vind ik hier niet heel geweldig. Kick is minder dan in andere tracks maar kan er zeker mee door. Vocals zijn niet mijn ding. Melo geeft voor mij een 2009 gevoel, zit een goed loopje in, maar toch pakt het me niet helemaal.
DJ Thera - Crazy 7,5
Typische Thera vocals in de intro. De midintro is de kick niet helemaal mijn ding, heeft een iets teveel industrial gehalte voor mij. Break weer zelfde type vocal. En ineens uit het niets klapt die climax erin :love: Onverwachts word je bekogeld met screeches en kickrolls (L) (L) . Dit vind ik echt een genot. Outro zelfde verhaal beetje als de intro. Maar dit nummer gaat om de climax en daarom vind ik em echt gruwelijk
DJ Thera - Therafied (Degos & Re-Done Remix) 5,5
Degos & Re-done een van me favoriete producers mochten ook een remix maken van een oudere Thera track. Ze kozen voor Therafied. Therafied is een track van Thera die het voor mij net niet is. Degos & Re-done hebben mij ook niet weten te overtuigen met deze remix.
DJ Thera & Phrantic - Ammunition 6,8
Phrantic ben ik geen fan van dus had niet heel veel verwacht van deze collab. Je hoort hier duidelijk Phrantic invloeden in de opbouw, dit kan ik nog waarderen. De climax vind ik echt vet gedaan en je hoort van allebei de artiesten invloeden terug. De piano bij de onderbreking is vet gedaan. Geslaagde collab
DJ Thera & Exit Mind - The Filth 4
Exit Mind heb ik gemixt gevoel bij. Hij maakt vaak vette tracks, maar soms pakt het me totaal niet. De kick is niet mijn ding en verder sounds ook niet. Vind dit het minste nummer van het album. Live zal het wel lekker knallen, maar vind het zelf geen geslaagde track
DJ Thera - Crazier 7,1
Na crazy was ik zeer benieuwd naar deze track. Kick zit een flinke bak distortion op. Live knalde dit nummer er echt heel hard op. De kickrolls zijn ontzettend dik, screech is ook pluspunt. Dik nummer waar je echt op los kunt gaan. En Craziest moet nog komen
DJ Thera - Craziest 6,7
Ziek vette vocals van Gyze die goed is voor schreeuwvocals zoals deze. Kick zit weer bak distortion op, dreunt goed door. Achtergrond choir in de midintro vind ik goed gekozen. Ze maak je de mid wat beter. Break met vocals ook lekker, komt veel energie los. Wat een stem heeft die Gyze heel geforceerd maar echt vet. Beukgehalte in climax is echt groot. Sounds zijn top. Is wel de minste van de 3 maar nog steeds goed
DJ Thera - Strong 8,5
:loving: Yuna-X heeft een goede stem. Nummer begint met een break die heerlijk zwevend is met de stem van Yuna-X is het een moment waar je je handen omhoog gooit en je ogen dicht doet. Dit is heerlijk op een album waar het beukgehalte erg hoog is voor de afwisseling. Kippenvel die break (L) . Melo erg lekker euphorisch met een lekkere kick erbij! 2de climax iets minder dan eerste maar toch ook zeker lekker
DJ Thera - Can't Remember 8
KICK :love: Donkere intro met choir op de achtergrond voegt veel toe met deze kick. En daar heb je Gyze weer. Midintro gruwelijke sounds lekker chaotisch, maar toch intact. Opbouw is vrij standaard maar wel lekker. Melo is ook echt heel dik, simpele maar donker melo. Dit is nou echt een harde track met dikke duistere melo! :thumbup:
DJ Thera & Promo - The Dome 7,3
Ik ben niet van de hardcore dus had niet verwacht dat ik dit nummer vet zou vinden. Maar tegendeel is bewezen. Wat een gevoel in deze plaat weer. Track begint weer met een sfeervolle break met vette vocals. Opbouw is goed, kick is prima en ook vette sounds op de achtergrond. Climax zit erg veel sfeer in en dit is nou echt een hardcore nummer dat ik vet vind!
DJ Thera - Landscapes 7,9
Intro is vet gedaan met die elektrische gitaar. Je hoort meteen dat het weer een andere track wordt dan normaal, het is geen hardstyle maar vind het ook niet echt bij hardtrance horen. Wel erg sfeervol nummer weer. Break is ijzersterk!! :yay: Opbouw sfeervol en melo met piano op de achtergrond geven een heerlijk loopje aan de opbouw. Climax ontzettend goed ook weer dikke kicks ja dit is ook weer heerlijk!

Conclusie: Wat een heerlijk album! Voor mij denk ik tot nu toe album van het jaar. Wat ik bij Warface album dus echt mis is variatie en dat is wel op dit album te vinden. Thera heeft hier een topprestatie neergezet. Maar 1 nummer dat ik niet vet vind de rest is allemaal dikke voldoende!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 15:53 

Hardtraxx Veteran

Wat een verschrikkelijk goed album. Alleen Strong vind ik minder, de rest is super vet. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 16:52 

Hardtraxx Veteran

Laatste +/- 20 minuten meegepakt van de liveset op Loudness. Die nummers klonken héél vet, prima sounddesign en het pakte me wel, al bevatten sommige nummers wel heel veel distortion, zoals een Craziest of iets dergelijks :P . En kippenvel tot op m'n teelballen bij The Dome trouwens, wát een plaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 18:23 

Hardtraxx Veteran

Korte samenvatting en overview van het album:
Veel sfeerplaten, waar in bijna elke track de sfeer perfect wordt neergezet naar mijn mening. Uiteindelijk toch een erg sterk album geworden, met een paar absolute parels er op. Redelijk wat variatie ook op het album, dat is een compliment waard.
Helaas staan er een viertal tracks op die ik helemaal niet mooi vind, anders was het gemiddelde cijfer voor dit album nog hoger uitgevallen.
Marketingtechnisch ook goed aangepakt, daarvoor mijn complimenten. Filmpjes waren ook leuk om te kijken.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The Gate: 8
Goeie opener van het album. Heerlijke kicks, lekker mysterieus sfeertje, prima vocals. Ben alleen niet zo fan van die synth.

Landscapes: 7,5
Lekker dat ie weer een Hard(er)trance maakt! Niet zo geweldig als de remix van Acid Impressions waar Thera deze track zelf mee 'vergeleek', maar het is een meer dan prima nummer. Erg harde en lekkere kicks in de mid-intro, fijne sfeer in de gehele track, mooie geluiden op de achtergrond en een goede opbouw naar de climax zoals het bij een Hardtrance plaat hoort naar mijn mening. Ben alleen geen fan van die synth in de mid en de kicks in de climax lijken wat naar achter te zijn gedrukt. Hadden van mij wat meer op de voorgrond mogen liggen. Ben benieuwd hoe vreselijk hard dit live gaat.

Strong: 6
Moest net als bij It's a Fine Day even wennen aan de vocalen van Yuna, maar ik vind ze nu toch wel erg fijn klinken. Gelijk het hoogtepunt van de track. Mooie break heeft deze plaat, maar de rest doet me eigenlijk niet zo veel helaas. Ik vind de kicks niet mooi en het raakt me niet. Ik kan me heel goed voorstellen dat anderen dit fantastisch vinden. Sterke plaat, helaas doet het mij gewoon niet veel.

Tiger Season: 8
Kicks passen perfect bij de rest van de track vind ik. Klinkt ontzettend goed samen.
Wederom is de sfeer weer erg goed neergezet in het nummer, kippenvel hoor ^^ Waar deze plaat mij eerst nog niet zo pakte, pakt die me nu wel. Heerlijke sounds zeg.

R.E.M. Sleep: 9,5
Sfeer. Kicks. Eigenlijk gewoon alles. Goud.

Kill to Survive: 7
Beetje een rare mid-intro, heel erg chaotisch, wat niet per sé negatief bedoeld is. Ook hier weer een heerlijke sfeer in de break en climaxes met die koren op de achtergrond. Voor de rest weet ik niet zo goed wat ik er van moet vinden, het verveelt mij eerlijk gezegd al een beetje deze track. Waar ik deze eerst 1 van de besten van het album vond, vind ik het nu een 7tje geworden.

The Breaking Point (Prefix & Density Remix): 9
Wát een plaat. Iets minder harde kicks in de climax dan normaal, maar dat past mijns inziens perfect bij de track. Geheel passend bij het album is ook deze plaat meer gericht op de sfeer en die wordt naar mijn mening heerlijk neergezet. Die break is echt magisch.
Intro en outro ook fijn, hier weer wat hardere kicks.

The Maze: 8
Net als bij Tiger Season pakte deze plaat me niet gelijk, maar dat doet die nu wel. Alweer een fijne sfeer in de plaat en kicks die goed bij de rest van de track passen. Die sounds die er vanaf de climax bij komen zijn ook zo goed uitgekozen. Geven de naam van de track eer aan, verwarrende sounds.

The Filth: 8,5
Heerlijk korte punches, fijn om weer eens te horen. Inmiddels al de 1000e keer dat ik t zeg, maar alweer een hele fijne sfeer in de break die opbouwt naar een superdroge mid. Fucking vet gedaan. Die 2e mid ook, wat een geweld en chaos!
Dat uitdagende stukje voor de 'climax' is ook magnifiek. Prima climax ook! Al kun je mijns inziens niet echt spreken van climaxes in dit nummer. Origineel en supervet nummer.

Training Sessions: 6
Op zich geen verkeerde track, maar het doet mij niet zo veel. Hier komt de sfeer er dan weer niet zo lekker uit naar mijn mening. Allemaal net iets té. De vocalen zal ik het maar niet over hebben >.<

Therafied (Degos & Re-Done Remix): 3
Nee, sorry, hier kan ik helemaal niks mee.

Ammunition: 9,5
Die Phrantic-sounds doen het in dit nummer zo ontzettend goed. Vooral de mid en de break daarvoor zijn puur goud. Origineel, vernieuwend en snoeihard maar nergens geforceerd. Dit deel van de track is een dikke 10 waard. Rest van de track ook heerlijk. Genieten dit. Als ik dan toch maar een minpuntje moet noemen: jammer dat het maar zo'n kort nummer is. Maar dat is eigenlijk meer een compliment.

Can't Remember: 6,5
Wat jammer dat deze vocals er in zitten. Die vind ik helemaal niet bij de rest passen eerlijk gezegd. Met andere vocalen had dit wel een 8 kunnen zijn. Mid-intro is me eigenlijk ook iets te chaotisch.
Wel een pluspunt voor de kicks: heerlijk. Daardoor toch nog een 6,5.

Crazy: 4
Ook hier kan ik niks mee, helaas. Leuk voor een keertje om als een tool te horen, maar ik vind dit geen Thera-waardige track.

Crazier: 3
Zelfde verhaal als bij Crazy. Niet Thera-waardig naar mijn mening en lijkt me meer een tool dan een volwaardige track.

Craziest: 4
Zelfde verhaal als bij Crazy en Crazier. Doet me niks.

The Dome: 10
En dan nu, The Dome. Save the best for last zegt men wel eens. Nou, ook hier is dat het geval. Ongelooflijk, wat een sfeer en emotie in deze track. Ontzettend meeslepend en pakkend. Oprecht 1 van de beste Hardcore-platen die ik ooit heb gehoord. Ik kan niet anders dan dit een 10 geven.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gemiddelde cijfer: 6,9
Zelfs met Crazy, Crazier, Craziest & Therafied valt het gemiddelde cijfer nog zo hoog uit. Dat zegt wel wat over de gemiddelde kwaliteit van dit album. Heerlijk album, nog een stuk beter dan ik had verwacht.
Tuurlijk zou ik graag weer eens reversed basses willen horen van 'm, maar Thera heeft naar mijn mening bewezen dit stijltje ook meer dan goed te beheersen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 19:46 

Hardtraxx Crew

The Gate 7
Lekker zweverig sfeertje, heerlijk diepe kicks in de intro. Er had wel wat meer variatie in mogen zitten, begint nu denk ik redelijk snel te vervelen.

Landscapes 7,5
Weer die lekkere harde diepe kicks, miste ik de laatste tijd toch in tracks van hem. Verder een heel lekker zweverig sfeertje op de achtergrond van de midintro. Climax is heerlijk, lekkere combinatie tussen synth en melodie.

Strong 8,5
Erg gave opvolger van People en It's A Fine Day. Wat een heerlijke stem heeft Yuna-X weer, past perfect bij dit soort nummers. Weet er erg veel gevoel in te leggen! Heerlijk dat rustige in de break dat vervolgens opgebouwd wordt met die melodie. Die climax is ontzettend fijn om naar te luisteren. Top!

Tiger Season 9
Wat een gave sounds in de intro zeg :oh: Ontzettend fijn. Heerlijke kicks er bij! Vocalen die heel goed bij de rest van de track passen zonder irritant te worden. De melodie is ook echt heel pakkend voor mij; dat in combinatie met de kicks maakt het echt onzettend gaaf. Kan hier eigenlijk vrij weinig negatiefs over vertellen.

R.E.M Sleep 9,5
De ultieme eindbazentrack van dit album. De sfeer van B-Front in combinatie met de kicks van Thera blijkt een gouden combinatie te zijn. Kan er niet meer over zeggen dan: Heren, bedankt voor deze track!! :P

Kill To Survive 8
Intro is niet heel speciaal, komt wat saaitjes over. Maar die break die daarna volgt is heel sfeervol. Heerlijk pakkende melodie, past heerlijk in de eerste climax. Die tweede climax is ontzettend energiek en bevat flink wat drive, klinkt super!!

The Breaking Point (Prefix & Density Remix) 7,5
Origineel nooit wat aan gevonden, maar had er goede hoop in dat P&D hier wat vets van konden maken. Vocalen irriteren me nog steeds in beetje, die vind ik minder. Gave sounds in de intro, kicks klinken in orde! Wát een heerlijke break zeg, dit is gewoon heerlijk wegdromen :loving: Schrok een beetje toen de kick er in kwam in de climax, had wat voller mogen klinken. Maar die wazige synth klinkt ontzettend fijn. 2e climax is ook heel netjes uitgewerkt.

The Maze 6
Dit zijn meer de kicks en sounds uit z'n nummers van de afgelopen jaren, daar heb ik niet zo veel mee. Vind de climax ook niet heel spannend worden, sounds pakken me gewoon niet.

The Filth 6
Heb tot nu toe nog niet heel veel gehad met tracks van Exit Mind. Mid pakt me niet, komt niet speciaal genoeg over. Die 'bombastische' break is wel heel gaaf gedaan. Climax daarentegen vind ik weer niet boeiend genoeg.

Training Sessions 6
Ook dit doet me weer denken aan z'n laatste tracks van voor z'n album. Zelfde kicks, synth, formule etc. Weet me niet te pakken en zal hem niet snel meer opzetten.

Therafied (Degos & Re-Done Remix) 6,5
Ook met D&R heb ik de laatste tijd erg weinig meer. Mis die oude ramkicks uit Funky Shit en Outside The Box. Wazige sounds in de intro zijn wel fijn. Melodie uit het origineel heeft me ook nooit wat gedaan. Ze hebben er in de eerste climax niks aan veranderd en in de 2e vind ik die haperingen in de melodielijn ook niet fijn wegluisteren. Matig nummer dit.

Ammunition 7
Je hoort meteen aan de sounds dat het om een collab met Phrantic gaat, wat dus een pluspunt is. Leuke sounds en opbouw. Kicks heb ik even aan moeten wennen, maar kan ze nu opzich wel waarderen. Vind alleen dat herhalen van die scherpe zeursynth nogal irritant worden. Een nummer met positieve en negatieve kanten, een mooie 7 dus.

Can't Remember 6,5
Die vocalen doen het echt slecht bij mij, heb het nooit op van die overdreven schreeuwvocalen. Intro lijkt vooral gebouwd voor kickrolls en dat pakt hier vrij goed uit vind ik. Die subtiele choir op de achtergrond is heel fijn gedaan. Vind het vrij lang duren voordat er wat gaat gebeuren. Melodie pakt me niet en vind de climax vrij slapjes overkomen. Goed begin met een minder einde, laten we het daar op houden. Kickrolls op het einde zijn heerlijk.

Crazy 5
Kicks doen me denken aan z'n laatste werken, pakt me niet. Vind de rest ook vrij saai overkomen.

Crazier 4
Zie verhaal bij Crazy

Craziest 4,5
Alhoewel ik bijna nooit van dit soort kicks kan genieten, vind ik ze hier op de een of andere manier wel gaaf luisteren. Ben meestal wel weg van minimalistische tracks, maar vind het hier juist minder. Komt zo best saai over.

The Dome 9,5
Ik ben totaal niet van de hardcore, maar dit doet me denken aan tracks als Tha Playah - On The Edge wat ik echt een ontzettend bazennummer vind. De sfeer, de opbouw, de vocal, de emotie die in The Dome zit is zo ontzettend mooi uitgewerkt! Genieten dit!

Ik heb de laatste jaren zelden wat met tracks van Thera gehad. Maar inderdaad zoals hier boven ergens al is vermeld heeft dit album juist wel wat de albums van bijvoorbeeld Hard Driver en Warface niet hadden; afwisseling. Een album afgewisseld met ontzettende kneiters van tracks (vooral het begin) en tracks die ik wat minder vind (wat ook logisch is op een gevarieerd album). In eigenlijk elke track zit wel een heerlijke sfeer en dat is toch wel wat ik mis in de hedendaagse screech-meuk. Had dit vooraf niet verwacht, maar het is uiteindelijk echt een top-album geworden. Klasse!! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2014 00:08 

Hardtraxx Veteran

Ook maar eens een review van mijn kant :)

1. Thera - The Gate: 6,5
Erg gave kicks, nog niet live gehoord deze, ben benieuwd hoe hard dat zou moeten gaan. Verder beetje een simpele plaat, leuk om af en toe tussendoor te luisteren. Oh en die screech wordt vind ik wel een beetje irritant.

2. Thera - Landscapes: 7,8
Een wat meer Hardtrance plaat, lang geleden dat ik dat van hem heb gehoord! Die gitaar in de mid-intro is erg leuk, die screech vind ik wederom irritant. Die kicks moeten live wel door merg en been gaan, wat vet. :drool: Break en climax die daarna volgen zijn ook genieten, erg lekkere melodie ook. Al met al erg vette plaat, maar door die wat irritante screech in de mid net geen 8 voor mij.

3. Thera Ft. Yuna-X - Strong: 9
Vorige tracks van hem met Yuna-X vond ik echt heel vet (op People na). Heeft even geduurd voordat deze mij wist te pakken. De break is erg lang, maar geeft wel een flinke bak kippenvel :love: wanneer de melodie komt krijg ik nog meer kippenvel. Kicks zijn ook prima in orde voor een plaat als deze, beste plaat van het album tot nu toe dit!

4. Thera - Tiger Season: 8,3
Wat in drive in de mid-intro zeg :woot: kicks vind ik ietsjes te geforceerd, maar echt maar een beetje. Erg lekkere melodie ook weer. Dit is echt zo'n plaat wat ik graag in de huidige Hardstyle wil horen, lekkere melodie, goede drive en dikke kicks. De screeches in de 2e climax vind ik ook vet, voegt zeker wat toe deze keer.

5. Thera & B-Front - R.E.M. Sleep: 7,5
En de eerste collab van dit album. B-Front is all-time mijn favoriete Hardstyle producer, zijn producties zijn nu ietsje minder, maar zijn sets zijn nog steeds fantastisch. Eindelijk weer goede kicks in een B-Front plaat, laatste plaat van hem waar ik de kicks echt fijn vond was in Undiscovered. Mid-intro is lekker maar niet heel veel bijzonders. Break is weer typisch B-Front, geeft me alleen geen kippenvel. Melodie en climax niks mis mee. Al met al een gemiddelde B-Front plaat, doet het altijd wel goed bij mij.

6. Thera - Kill To Survive: 8,5
Eigenlijk beetje hetzelfde verhaal als bij Tiger Season. Weer een lekkere drive in de mid-intro. En wat een gave melodie zeg :D en weer dikke kicks. Bewijst maar weer dat ik de wat meer euphorische platen van Thera vaak gaver vind dan de wat hardere platen. 2e climax is gewoon lekker snoeien. Klapt er goed op (sorry Jordi als je dit leest :kiss: )

7. Thera - The Breaking Point (Prefix & Density Remix): 8,0
Deze 2 heren blijven enorm ondergewaardeerd. Denk nu de meest interessantste Theracords artiest na Geck-o dan. Origineel altijd erg leuke plaat gevonden. Lekkere draai hebben ze hieraan gegeven, al vind ik de kicks iets minder dan in de andere platen van ze. En die break is heerlijk wegdromen :D Al met al een heerlijke plaat weer van deze 2.

8. Thera - The Maze: 6,8
Deze plaat kende ik nog niet zo goed. Vocals vind ik niet zo. Mid-intro is ook niet extreem spannend. Wel lekkere kicks maar ook weer een ietwat irritante screech. Climax ligt me al wat beter. Zeker geen verkeerde plaat, maar doet me toch wat minder dan de vorige platen.

9. Thera & Exit Mind - The Filth: 4,7
Meestal vind ik de Exit Mind platen wel wat hebben, deze vind ik daarentegen echt niks. Eerste mid-intro is nog best leuk. Die 2e mid is wel echt verschrikkelijk zeg, jezus. Klinkt als een irritante mug of wesp die in je oor zit te zoemen, kan het echt niet aanhoren >.< Verder vind ik het nummer ook niet heel veel hebben.

10. Thera - Training Session: 5,2
Wat een irritante mid zeg met die screech, kan het niet aanhoren xd. Die climax vind ik ook veeeel te geforceerd. Wederom een erg matige plaat. Jammer want het begin van het album begon heel goed.

11. Thera - Therafied (Degos & Re-Done Remix): 8,3
Origineel vind ik nog steeds een van de meest geniale platen van Thera. Degos & Re-Done vind ik de laatste tijd tegen vallen. Maar deze daarentegen is wel weer heel vet! Mid-intro is weer lekker droog en dit keer wel dikke kicks, wat ik de laatste tijd ook een beetje heb gemist bij D&R. Gelukkig is de melodie intact gelaten, en de vocals ook want die zijn geniaal. Ook echt een heerlijke climax. Beste plaat van ze sinds Connected.

12. Thera & Phrantic - Ammunition: 7,0
Vond deze erg genieten toen ik hem hoorde op Q-Base, live doet deze het ook veel beter bij mij dan thuis. Leuk riedeltje, en wanneer de kicks erin klappen lekker, maar komt thuis niet echt goed over. Nog een stukje met kicks, komt wederom niet goed over, maargoed deze doet het live wel erg goed. En toen kwam de outro alweer, erg korte plaat :P

13. Thera - Can't Remember: 4,8
Jezus die vocals :lol: te erg voor woorden bijna. Wel dikke kicks, maar dat is eigenlijk ook meteen het enige goede aan deze plaat. Irritante screeches enzo. En inmiddels begin ik zelfs al bijna te lachen met die vocals.

14. Thera - Crazy: 4,2
Toen ik een LQ versie hoorde, inmiddels een jaar geleden, was ik vrij enthousiast. Maar deze valt toch echt vies tegen, kickrolls komen zowel live als thuis echt totaal niet over. Voor de rest eigenlijk gewoon random wat screeches, en dat heb ik inmiddels echt veel te veel gehoord.

15. Thera - Crazier: 5,0
Weer zo'n geforceerde plaat dit. Toch scoort deze wat hoger, maar nog steeds geen voldoende. Eigenlijk puur om de rede dat deze live op Q-Base nog best leuk was. En op de een of andere manier doet de climax mij denken aan de Still Here remix, dat riedeltje voordat de climax komt, en dan op dezelfde momenten een screech. Maar zal wel de enige zijn.

16. Thera - Crazier: 4,5
Beetje hetzelfde verhaal als bij Crazy, toen ik een LQ versie hoorde leek hij me best vet. Maar dat is het wederom totaal niet. Vocals hadden al helemaal niet gehoeven, laat ik hier maar even kort over zijn verder.

17. Thera & Promo - The Dome: 9,7
Was erg benieuwd naar deze. Ben lang niet altijd fan van Hardcore, zeker niet het Mainstream gedeelte. Maar dit is wat mij betreft een schot in de roos. Wat een fenomenale sfeer in de break, heel lang geleden dat ik zo'n goede sfeer heb gehoord. Wat een prachtige combinatie. Dit nadert perfectie :worship:

Gemiddeld: 6,8
Zonder de 3 Crazy gedoe: 7,3

Conclusie: Erg vet album. Had er in eerste instantie niet veel van verwacht maar is toch wel een stuk boven verwachtingen uitgekomen. Een 8-tal echt heerlijke platen. Alleen jammer dat er toch nog best veel mindere platen opstaan, haalt het gemiddelde aardig naar beneden. Maar al met al dus een goed album, gaat vast nog wel een keer opgezet worden :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2014 03:32 

Hardtraxx Veteran

01. Thera - The Gate 7,5
Simpel maar effectief. Het gaat in deze plaat duidelijk om de gated kicks, die in mijn optiek heerlijk doorkomen. Ook de sfeer is om van te smullen. De synth vind ik wat minder, maar zo heeft elke plaat zijn minpunten. Een heerlijke opener voor het album!

02. Thera - Landscapes 8,0
Wat een plaat. De drive in de midintro is echt fenomenaal en de sfeer die wordt neergezet doet me goed. Ook voegt het elektrische gitaar wat extra’s toe. Ondanks dat deze plaat (zoals Daveytl ook al een beetje aangaf) niet in de buurt komt van de pracht van Thera’s Hardertrance Remix van Acid Impressions, is het een genot voor de oren.

03. Thera ft. Yuna-X - Strong 9,5
Na It’s A Fine Day, People, Surreal en Vanity is dit weer een fantastische samenwerking van Thera en Yuna-X. Normaal hou ik niet heel erg van zang in hardstyle omdat het vaak erg kazig is, maar Yuna-X is toch wel een uitzondering. Meters kippenvel tijdens de sfeervolle break en beide climaxen zijn voor mij meer dan geweldig. Wát een schijf.

04. Thera - Tiger Season 7,0
De midintro vind ik vrij leeg klinken en ook de kicks vind ik niet fantastisch. Dit wordt gelukkig goedgemaakt gedurende de rest van de plaat. Prima sfeer en melodie, alleen de kicks hadden wat steviger gekund om het totaalplaatje wat beter te maken.

05. Thera & B-Front - R.E.M. Sleep 9,0
Wat een plaat weer. Het beste van B-Front en Thera wordt hier gecombineerd. Een typische B-Front sfeer, stevige kicks die duidelijk een combinatie zijn van Thera en B-Front, en uiteraard een goede bak drive. Net als Strong een van mijn favorieten van het album.

06. Thera - Kill To Survive 8.0
Lekker energieke midintro. De opbouw naar de climax is erg sfeervol en die lijn wordt erg goed doorgetrokken. De tweede climax maakt het helemaal af. Wederom een erg sterke plaat.

07. Thera - The Breaking Point (Prefix & Density Remix) 3,0
Hier had simpelweg nooit een remix van gemaakt moeten worden. De kicks vind ik foeilelijk en de climaxen klinken me te chaotisch. Ik kan hier helemaal niks mee. Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat de melodie van het origineel goed behouden is, alsmede een klein deel van de sfeer. Helaas is dat niet genoeg om de plaat echt goed luisterbaar te maken voor mij.

08. Thera ft. MC Heretik - The Maze 8,5
Hulde voor de sfeer in deze plaat. Ik stoor me totaal niet aan de vocalen en ik vind eigenlijk wel dat ze wat bijdragen aan het gevoel dat de plaat moet geven: een “verdwaald” gevoel. De climax is weer fenomenaal. Het komt allemaal redelijk ‘rustig’ over, terwijl het eigenlijk heerlijk energiek en sfeervol is. Live ook echt om van te smullen!

09. Thera & Exit Mind - The Filth 8,0
Ik merk dat ik mezelf begin te herhalen nu ik ook voor The Filth ga zeggen dat ik de sfeer weer heerlijk vind. Normaal gesproken heb ik niet echt veel met Exit Mind, maar deze plaat is om te smullen. Het komt allemaal lekker ‘vies' over, zoals de naam al aangeeft.

10. Thera - Training Session 7,8
Daar is hij dan: dé album track. Ook hier wordt weer een mooie sfeer neergezet. De (anti)climax is gewoon puur rammen, ondanks dat de kicks enigszins geforceerd klinken. Ik stoor me er in ieder geval niet aan.

11. Thera - Therafied (Degos & Re-Done Remix) 3,0
Ik heb eigenlijk bijna niks met Degos & Re-Done, en toen ik een tijd geleden las dat ze een remix van Therafied gingen maken had ik al een donkerbruin vermoeden dat het resultaat -voor mij- niet om over naar huis te schrijven zou zijn. Helaas had ik gelijk, want wat moet ik hier nou van zeggen. Deze remix staat nog niet eens in de schaduw van het origineel, ondanks dat de melodie van de climax enigszins behouden is. Het klinkt allemaal veel te chaotisch en alle energie is er wat mij betreft uit. De melodie klinkt ook gewoon vals door de schelle synth die ze hebben gebruikt. Ook van de sfeer van het origineel is helemaal niks meer over. Nee, dit is helemaal niks voor mij. Geef mij het origineel met de gated kicks maar.

12. Thera & Phrantic - Ammunition 6,8
Ik moet zeggen dat ik niet veel met dat nieuwe Phrantic stijltje heb, en dan doel ik dus op die house sounds, die eigenlijk niet echt goed passen in een Thera track. Opzich is het riedeltje hier wel leuk, maar de kicks missen wat mij betreft teveel kracht. Wat wel leuk is dat je echt invloeden van zowel Phrantic als Thera terughoort. Al met al een degelijke plaat, maar toch een van de minderen van dit album.

13. Thera - Can’t Remember 8,0
Daar heb je hem weer: geweldige sfeer, om nog maar de zwijgen over die heerlijke gated kicks. Gecombineerd met de vocalen van GyZe en de koorzang een ongekend lekkere beukplaat!

14. Thera - Crazy 7,5
Typische Thera vocals die me me om de een of andere reden doen denken aan tracks als Ding Dong en Do The Happy Face. Echter zijn deze kicks wel een stuk minder sterk. Ondanks dat zijn die kickrolls gecombineerd met die vieze screeches wel echt heel erg wreed. Het heeft iets industrieels en dat trekt me wel.

15. Thera - Crazier 8,0
Pluspunten voor de scherpe kickrolls en screeches. Erg veel distortion, maar op Loudness was dit echt een genot om op los te gaan! Verder niet veel op aan te merken. Een topplaat met een voor mij hoge replaywaarde.

16. Thera - Craziest 8,2
Crazy en Crazier misten eigenlijk één ding: sfeer, ondanks dat het er bij die platen niet echt om ging. Craziest heeft dit weer wel. De vocals van GyZe vind ik ook echt wat toevoegen, ondanks dat ik niet heel veel van grunten hou. De opbouw naar de climax is heel opzwepend en daarna is het gewoon rammen, ondanks dat de kicks niet eens zo heel sterk zijn. De drive is echter wel erg lekker.

17. Thera & Promo - The Dome 9,5
Mijn god wat een plaat. Normaal ben ik helemaal niet zo heel erg van de hardcore, maar dit is echt een uitzondering. Wát een sfeer, wát een gevoel. Dit is weer een van die platen die bij mij voor meters kippenvel zorgt. Ge-wel-dig!

Conclusie:
Geweldig, dit is een album naar mijn hart. De remixen zijn wat mij betreft de rotte appels en zal ik zelden opzetten, maar voor de rest kan ik hier nog wel een tijdje van smullen. Bijna elke plaat heeft wel een unieke sfeer die ook echt goed overkomt en ook de variëteit onder de platen is erg fijn. Wat mij betreft vallen BIJNA alle albums van dit jaar in het niet vergeleken bij Training Sessions.

Eindcijfer met remixen: 7,5
Eindcijfer zonder remixen: 8,1
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2014 12:25 

Aan het typen...

Kan nergens volledige samples vinden, dus kan nog geen review schrijven. Heb de previews wel even beluisterd, maar ik denk niet dat ik dit album aan ga schaffen. Heel veel 7's met uitschieters naar beneden in plaats van naar boven. Niet echt 1 track waarvan ik zeg die wil ik graag hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2014 01:55 

Hardtraxx Veteran

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2014 11:54 

Donateur

Kan je niet maken lyst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2014 12:01 

Aan het typen...

Wat kan ik niet maken? :huh:
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle