Ook maar eens een review van mijn kant
1. Thera - The Gate: 6,5Erg gave kicks, nog niet live gehoord deze, ben benieuwd hoe hard dat zou moeten gaan. Verder beetje een simpele plaat, leuk om af en toe tussendoor te luisteren. Oh en die screech wordt vind ik wel een beetje irritant.
2. Thera - Landscapes: 7,8Een wat meer Hardtrance plaat, lang geleden dat ik dat van hem heb gehoord! Die gitaar in de mid-intro is erg leuk, die screech vind ik wederom irritant. Die kicks moeten live wel door merg en been gaan, wat vet.

Break en climax die daarna volgen zijn ook genieten, erg lekkere melodie ook. Al met al erg vette plaat, maar door die wat irritante screech in de mid net geen 8 voor mij.
3. Thera Ft. Yuna-X - Strong: 9Vorige tracks van hem met Yuna-X vond ik echt heel vet (op People na). Heeft even geduurd voordat deze mij wist te pakken. De break is erg lang, maar geeft wel een flinke bak kippenvel

wanneer de melodie komt krijg ik nog meer kippenvel. Kicks zijn ook prima in orde voor een plaat als deze, beste plaat van het album tot nu toe dit!
4. Thera - Tiger Season: 8,3Wat in drive in de mid-intro zeg

kicks vind ik ietsjes te geforceerd, maar echt maar een beetje. Erg lekkere melodie ook weer. Dit is echt zo'n plaat wat ik graag in de huidige Hardstyle wil horen, lekkere melodie, goede drive en dikke kicks. De screeches in de 2e climax vind ik ook vet, voegt zeker wat toe deze keer.
5. Thera & B-Front - R.E.M. Sleep: 7,5En de eerste collab van dit album. B-Front is all-time mijn favoriete Hardstyle producer, zijn producties zijn nu ietsje minder, maar zijn sets zijn nog steeds fantastisch. Eindelijk weer goede kicks in een B-Front plaat, laatste plaat van hem waar ik de kicks echt fijn vond was in Undiscovered. Mid-intro is lekker maar niet heel veel bijzonders. Break is weer typisch B-Front, geeft me alleen geen kippenvel. Melodie en climax niks mis mee. Al met al een gemiddelde B-Front plaat, doet het altijd wel goed bij mij.
6. Thera - Kill To Survive: 8,5 Eigenlijk beetje hetzelfde verhaal als bij Tiger Season. Weer een lekkere drive in de mid-intro. En wat een gave melodie zeg

en weer dikke kicks. Bewijst maar weer dat ik de wat meer euphorische platen van Thera vaak gaver vind dan de wat hardere platen. 2e climax is gewoon lekker snoeien. Klapt er goed op (sorry Jordi als je dit leest

)
7. Thera - The Breaking Point (Prefix & Density Remix): 8,0 Deze 2 heren blijven enorm ondergewaardeerd. Denk nu de meest interessantste Theracords artiest na Geck-o dan. Origineel altijd erg leuke plaat gevonden. Lekkere draai hebben ze hieraan gegeven, al vind ik de kicks iets minder dan in de andere platen van ze. En die break is heerlijk wegdromen

Al met al een heerlijke plaat weer van deze 2.
8. Thera - The Maze: 6,8Deze plaat kende ik nog niet zo goed. Vocals vind ik niet zo. Mid-intro is ook niet extreem spannend. Wel lekkere kicks maar ook weer een ietwat irritante screech. Climax ligt me al wat beter. Zeker geen verkeerde plaat, maar doet me toch wat minder dan de vorige platen.
9. Thera & Exit Mind - The Filth: 4,7Meestal vind ik de Exit Mind platen wel wat hebben, deze vind ik daarentegen echt niks. Eerste mid-intro is nog best leuk. Die 2e mid is wel echt verschrikkelijk zeg, jezus. Klinkt als een irritante mug of wesp die in je oor zit te zoemen, kan het echt niet aanhoren

Verder vind ik het nummer ook niet heel veel hebben.
10. Thera - Training Session: 5,2Wat een irritante mid zeg met die screech, kan het niet aanhoren

. Die climax vind ik ook veeeel te geforceerd. Wederom een erg matige plaat. Jammer want het begin van het album begon heel goed.
11. Thera - Therafied (Degos & Re-Done Remix): 8,3Origineel vind ik nog steeds een van de meest geniale platen van Thera. Degos & Re-Done vind ik de laatste tijd tegen vallen. Maar deze daarentegen is wel weer heel vet! Mid-intro is weer lekker droog en dit keer wel dikke kicks, wat ik de laatste tijd ook een beetje heb gemist bij D&R. Gelukkig is de melodie intact gelaten, en de vocals ook want die zijn geniaal. Ook echt een heerlijke climax. Beste plaat van ze sinds Connected.
12. Thera & Phrantic - Ammunition: 7,0Vond deze erg genieten toen ik hem hoorde op Q-Base, live doet deze het ook veel beter bij mij dan thuis. Leuk riedeltje, en wanneer de kicks erin klappen lekker, maar komt thuis niet echt goed over. Nog een stukje met kicks, komt wederom niet goed over, maargoed deze doet het live wel erg goed. En toen kwam de outro alweer, erg korte plaat
13. Thera - Can't Remember: 4,8Jezus die vocals

te erg voor woorden bijna. Wel dikke kicks, maar dat is eigenlijk ook meteen het enige goede aan deze plaat. Irritante screeches enzo. En inmiddels begin ik zelfs al bijna te lachen met die vocals.
14. Thera - Crazy: 4,2Toen ik een LQ versie hoorde, inmiddels een jaar geleden, was ik vrij enthousiast. Maar deze valt toch echt vies tegen, kickrolls komen zowel live als thuis echt totaal niet over. Voor de rest eigenlijk gewoon random wat screeches, en dat heb ik inmiddels echt veel te veel gehoord.
15. Thera - Crazier: 5,0Weer zo'n geforceerde plaat dit. Toch scoort deze wat hoger, maar nog steeds geen voldoende. Eigenlijk puur om de rede dat deze live op Q-Base nog best leuk was. En op de een of andere manier doet de climax mij denken aan de Still Here remix, dat riedeltje voordat de climax komt, en dan op dezelfde momenten een screech. Maar zal wel de enige zijn.
16. Thera - Crazier: 4,5Beetje hetzelfde verhaal als bij Crazy, toen ik een LQ versie hoorde leek hij me best vet. Maar dat is het wederom totaal niet. Vocals hadden al helemaal niet gehoeven, laat ik hier maar even kort over zijn verder.
17. Thera & Promo - The Dome: 9,7Was erg benieuwd naar deze. Ben lang niet altijd fan van Hardcore, zeker niet het Mainstream gedeelte. Maar dit is wat mij betreft een schot in de roos. Wat een fenomenale sfeer in de break, heel lang geleden dat ik zo'n goede sfeer heb gehoord. Wat een prachtige combinatie. Dit nadert perfectie
Gemiddeld:
6,8Zonder de 3 Crazy gedoe:
7,3Conclusie: Erg vet album. Had er in eerste instantie niet veel van verwacht maar is toch wel een stuk boven verwachtingen uitgekomen. Een 8-tal echt heerlijke platen. Alleen jammer dat er toch nog best veel mindere platen opstaan, haalt het gemiddelde aardig naar beneden. Maar al met al dus een goed album, gaat vast nog wel een keer opgezet worden