Active topics in Hardstyle

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 2 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 day ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Z
Hardtraxxer
256 posts member since 2015
last seen Feb 2026
Delete - Shut The Mind Up (EOL114)

Label: End Of Line
WEB release: 19/02/2020

Tracks:
Delete - Shut The Mind Up

Samples:
View on YouTube
@24:00

Bron:
Image
Hardtraxx Addict
1510 posts member since 2017
last seen Mar 2024
:bomb: :surrender:
Hardtraxx Addict
1796 posts member since 2009
last seen Feb 2026
Dit is toch goud man! :loving:
Hardtraxx Veteran
10235 posts member since 2009
last seen Apr 2025
Live klonk dit heel dik! Nu vind ik 'm toch wat saai eigenlijk..
Hardtraxx Veteran
6004 posts member since 2017
last seen 1 day ago
Ik vind hem eigenlijk ook niet heel spannend :whistle:
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Vind m wel dik, goeie bak drive :)
Hardtraxx Addict
1122 posts member since 2009
last seen 15 days ago
:worship: Dik!
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Klinkt best wel dik idd. Hoewel er mss te veel laserpunches in zitten, niet van die overdreven punches, maar toch iets te veel imo. Het heeft haast meer weg van een Rebelion plaat op dat gebied dan van een Delete plaat.

Vet dat hij het stijltje uit Relentless in het intro gebruikt.
Hardtraxx Veteran
4259 posts member since 2019
last seen Jun 2025
Wow, deze is weer vet :clap:
Hardtraxxer
473 posts member since 2017
last seen 11 days ago
Deze afgelopen zaterdag op Decibel gehoord en hij gaat live echt absurd hard :surrender:
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
View on YouTube

@24:00

Die eerste kick is echt lelijk met die punch, geeft zo weinig drive, maar die tweede kick is echt machtig vet. Waarom kon hij nou niet met die kick beginnen zodat hij er echt in zou knallen.

De climax is echt ACHTERLIJK dik, wat knalt die kick er mokerhard in. Zo moet een Delete kick door een hele tent dreunen imo, die tweede kick is dan weer minder. Als hij alleen die lompe volle kick in deze plaat had was het sowieso de beste Delete plaat in jaren.
T
Hardtraxx Addict
1542 posts member since 2016
last seen Oct 2023
Ik heb niks met Delete maar dit klinkt wel echt goed.
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Zo die climax klapt er dik in. Ook gelijk al met screeches. Grasmaai'n dit. :worship:
J
Hardtraxxer
578 posts member since 2017
last seen 9 days ago
Die tweede kick :surrender: :surrender:
R
Hardtraxxer
484 posts member since 2017
last seen 17 days ago
Dit is echt niet normaal meer :bomb:
M
Hardtraxx Veteran
14186 posts member since 2013
Gvd dikke plaat dit :drool: :bomb:
Hardtraxx Elite
2817 posts member since 2013
last seen Jul 2026
Ik vind dit echt niet normaal. Nog maar een keer live mogen horen op Decibel, maar godsklere. Beetje Lunatic achtig qua chaos en kicks (zeker als ik zijn andere recentere platen er naast leg, die toch wat 'liever' klinken).
Hardtraxx Elite
2632 posts member since 2016
last seen 22 days ago
MYTZE wrote:Gvd dikke plaat dit :drool: :bomb:
Hardtraxx Elite
2620 posts member since 2015
last seen 9 hours ago
Mannnnnnn wat gaat dit snoeihard :surrender: :bomb:
Hardtraxx Veteran
5110 posts member since 2011
last seen 8 days ago
De drive en chaos in deze :loving:
Hardtraxx Veteran
3379 posts member since 2013
Vind het echt totaal niks. Dit is ongeveer alles wat ik juist níet zoek in een Delete plaat. Vocals zijn overused, weer een standaard buildup-riedeltje na de break dat ik inmiddels wel kan dromen, en ontzettend schelle kicks in de mid inclusief ping-pong effect. Ook de climax kicks klinken niet alleen schel maar vooral enorm leeg. Waar zijn die diepe zware kicks gebleven, zoals in bijv Relentless of Lunatic (om maar even recente voorbeelden te noemen)? Waar zijn de elementen die deze plaat onderscheiden van de rest? In mijn ogen gewoon weer de ‘zoveelste’ Delete productie, die we over een jaar weer vergeten zijn.
Hardtraxx Veteran
3889 posts member since 2013
last seen 1 day ago
_theon_ wrote:De drive en chaos in deze :loving:
Hier 100% mee eens, wat een geweld :worship:
A
pim0412 wrote:Verhaal.
Eens, behalve dat ik 't totaal geen delete plaat vind (iig niet zoals de oude)
Hardtraxxer
473 posts member since 2017
last seen 11 days ago
pim0412 wrote:Ook de climax kicks klinken niet alleen schel maar vooral enorm leeg. Waar zijn die diepe zware kicks gebleven
Ik vraag me oprecht af of je deze plaat al een keer live hebt gehoord, want 'leeg' is nou niet echt het gevoel wat ik bij deze kicks kreeg.
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
pim0412 wrote:Ook de climax kicks klinken niet alleen schel maar vooral enorm leeg. Waar zijn die diepe zware kicks gebleven, zoals in bijv Relentless of Lunatic (om maar even recente voorbeelden te noemen)? Waar zijn de elementen die deze plaat onderscheiden van de rest? In mijn ogen gewoon weer de ‘zoveelste’ Delete productie, die we over een jaar weer vergeten zijn.
Dat het je niet ligt ok. En mits je de kicks bedoelt die als eerste komen in de mid, als tweede in de climax en als eerste in de tweede climax, dan ja. Die zijn nogal schel en leeg. Maar die andere kick is dat absoluut niet, sowieso de hardste dreun de Delete er uit heeft gegooid sinds Genocide.

Zeker wanneer je Lunatic er mee vergelijkt, die climaxkick van Lunatic lijkt namelijk enorm op de genoemde kick hier, alleen deze heeft geen attack in de tail van de kick en een lichtelijk andere soort distortion, plus over deze kicks heb je de galm van de live opname. De vocalen zijn eveneens van hetzelfde stuk tekst als Lunatic. Ook Relentless, wat ik een geweldige plaat vindt, heeft in de mid echt veel hollere slappere kicks dan dit.

En dat Delete platen op elkaar lijken is al jaren zo. B-Front en Mind Dimension platen ook, maar of het je gaat vervelen of dat je het vergeet ligt geheel aan je eigen interesse in de stijl. Nogmaals, als het je niet ligt snap ik het, maar deze vergelijking klopt van geen kant als je de genoemde kick bedoelt.