Spobbertiet schreef:
Eens, behalve dat ik 't totaal geen delete plaat vind (iig niet zoals de oude)
Ben ik het met je eens en heb het wellicht niet helemaal goed verwoord, kom ik in mijn antwoord op BB op terug.
Stoux schreef:
Ik vraag me oprecht af of je deze plaat al een keer live hebt gehoord, want 'leeg' is nou niet echt het gevoel wat ik bij deze kicks kreeg.
Ik oordeel op basis van wat ik hoor in deze video. Heb het tevens niet zo op platen die alleen live 'hard gaan'. Een goeie kick klinkt altijd vol, zowel live als thuis op je speakers.
Broken Balance schreef:
Dat het je niet ligt ok. En mits je de kicks bedoelt die als eerste komen in de mid, als tweede in de climax en als eerste in de tweede climax, dan ja. Die zijn nogal schel en leeg. Maar die andere kick is dat absoluut niet, sowieso de hardste dreun de Delete er uit heeft gegooid sinds Genocide.
Daar verschillen onze meningen dan over.
Broken Balance schreef:
En dat Delete platen op elkaar lijken is al jaren zo.
Niet helemaal wat ik bedoelde, maar snap dat het zo overkomt. Om het even toe te lichten: vroeger had iedere Delete-productie een eigen identiteit, of een karakteristieke Delete-tint. Ik heb het niet per se over de sounds of de kicks, maar iets wat de plaat 'eigen' maakte. Het is de reden dat, hoewel er misschien soortgelijke sounds en kicks in zitten, 'wij' het nu nog wel eens over platen van de Formula en Malfunction EP hebben, 8-9 jaar na diens release. Neem platen als Do Ya Like Bass?, Locked Up of Execution bijvoorbeeld (ik heb ze moeten opzoeken). Deze stonden op het Alpha Omega album van Delete wat vorig jaar is uitgekomen. Dit zijn platen die ik bedoel met de 'zoveelste' productie: on-eigen, zonder verhaal en zonder unieke, memorabele elementen of een karakteristieke Delete tint. Over een jaar zal je niemand over deze platen horen, en in mijn ogen valt Shut the Mind Up daar dus ook onder.