Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2019 14:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kanonnen hé die tweede kick in de mid :surrender: :bomb:. Flinke rammer dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2019 14:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Eens, behalve dat ik 't totaal geen delete plaat vind (iig niet zoals de oude)

Ben ik het met je eens en heb het wellicht niet helemaal goed verwoord, kom ik in mijn antwoord op BB op terug.

Stoux schreef:
Ik vraag me oprecht af of je deze plaat al een keer live hebt gehoord, want 'leeg' is nou niet echt het gevoel wat ik bij deze kicks kreeg.

Ik oordeel op basis van wat ik hoor in deze video. Heb het tevens niet zo op platen die alleen live 'hard gaan'. Een goeie kick klinkt altijd vol, zowel live als thuis op je speakers.

Broken Balance schreef:
Dat het je niet ligt ok. En mits je de kicks bedoelt die als eerste komen in de mid, als tweede in de climax en als eerste in de tweede climax, dan ja. Die zijn nogal schel en leeg. Maar die andere kick is dat absoluut niet, sowieso de hardste dreun de Delete er uit heeft gegooid sinds Genocide.

Daar verschillen onze meningen dan over.

Broken Balance schreef:
En dat Delete platen op elkaar lijken is al jaren zo.

Niet helemaal wat ik bedoelde, maar snap dat het zo overkomt. Om het even toe te lichten: vroeger had iedere Delete-productie een eigen identiteit, of een karakteristieke Delete-tint. Ik heb het niet per se over de sounds of de kicks, maar iets wat de plaat 'eigen' maakte. Het is de reden dat, hoewel er misschien soortgelijke sounds en kicks in zitten, 'wij' het nu nog wel eens over platen van de Formula en Malfunction EP hebben, 8-9 jaar na diens release. Neem platen als Do Ya Like Bass?, Locked Up of Execution bijvoorbeeld (ik heb ze moeten opzoeken). Deze stonden op het Alpha Omega album van Delete wat vorig jaar is uitgekomen. Dit zijn platen die ik bedoel met de 'zoveelste' productie: on-eigen, zonder verhaal en zonder unieke, memorabele elementen of een karakteristieke Delete tint. Over een jaar zal je niemand over deze platen horen, en in mijn ogen valt Shut the Mind Up daar dus ook onder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2019 14:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

pim0412 schreef:
Stoux schreef:
Ik vraag me oprecht af of je deze plaat al een keer live hebt gehoord, want 'leeg' is nou niet echt het gevoel wat ik bij deze kicks kreeg.

Ik oordeel op basis van wat ik hoor in deze video. Heb het tevens niet zo op platen die alleen live 'hard gaan'. Een goeie kick klinkt altijd vol, zowel live als thuis op je speakers.


Dat is in dit geval natuurlijk onzin aangezien het over een liveset gaat op Youtube, qua kwaliteit niet te vergelijken met een plaat thuis beluisteren na zijn release.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2019 15:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Stoux schreef:
pim0412 schreef:
Stoux schreef:
Ik vraag me oprecht af of je deze plaat al een keer live hebt gehoord, want 'leeg' is nou niet echt het gevoel wat ik bij deze kicks kreeg.

Ik oordeel op basis van wat ik hoor in deze video. Heb het tevens niet zo op platen die alleen live 'hard gaan'. Een goeie kick klinkt altijd vol, zowel live als thuis op je speakers.


Dat is in dit geval natuurlijk onzin aangezien het over een liveset gaat op Youtube, qua kwaliteit niet te vergelijken met een plaat thuis beluisteren na zijn release.

Natuurlijk is het niet dezelfde kwaliteit als een volwaardige release, maar dit is ook niet zomaar een of ander 240p LQ filmpje he. Er zijn overigens genoeg voorbeelden van kicks die mij al overtuigen van LQ tot Youtube HQ tot volwaardig release HQ, dus laten we niet doen alsof dit niet op z'n minst een aardig idee geeft van hoe de sounds en kicks klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2019 12:55 
 
Hardtraxxer

Jezus wat is die tweede kick hard zeg. Zat hier echt effe met mijn mond vol tanden. :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2019 19:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Meh, ik vind dit nog steeds te geforceerd schreeuwerig. Sfeer is redelijk aanwezig maar ik vind de kicks te "clean" klinken, geen ronde, volle kick. Op zich is dit nog steeds stukken beter dan hij verder produceert de laatste tijd, maar ik mis de oude Delete gewoon nog..
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2019 19:15 
 
Hardtraxx Veteran

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2020 19:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heeft even geduurd, maar komt deze maand uit. Vooral live is deze echt geweldig! :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2020 01:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mhweh. Niet heel bijzonder deze. Vind de kicks hier ook niet fijn klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2020 11:45 
 
Hardtraxx Veteran

Finally :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2020 10:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

de eerste maten van die 2e climax is oprecht een van de agressiefste stukjes muziek die ik ooit gehoord heb haha. De rest van het nummer kan het niet bijbenen maar vooralsnog een top plaat! :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2020 19:37 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Verplaatst
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2020 10:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Inmiddels ook op Spotify.

https://open.spotify.com/track/7EcbrhrX2EcX2CmXvCBJ5V
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2020 20:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Beetje kort door de bocht plaatje met vaak een vrij hoge punch. Zal live wel weer hard gaan, maar het is niet de Delete die ik vet vind. Vind van z'n "nieuwere" platen een climax kick als in Virtue en Extraterresial veel meer doordreunen (goeie lage punch) en het echte Delete gevoel hebben i.p.v. dat het weer eens lijkt op een doorsnee raw kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2020 09:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuke plaat, maar geen enkele kick die mij aanspreekt.
corneelwr schreef:
het is niet de Delete die ik vet vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2020 12:39 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het is niet de stijl van Delete die ik het vetst vindt inderdaad, dat blijft de oude stijl, maar daar hoef je echt niet meer op te rekenen onderhand, leren loslaten.

Desalniettemin zit er enorm veel drive in deze plaat, is de opbouw naar de climaxen ziek goed gedaan en vind ik die climax kick echt enorm vet. Vooral live lijkt me dit gewoon een heerlijke ragplaat.

Vind er wat meer power in zitten dan de meeste recente Delete platen waardoor deze er bovenuit steekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2020 19:56 
 
Hardtraxxer

corneelwr schreef:
Beetje kort door de bocht plaatje met vaak een vrij hoge punch. Zal live wel weer hard gaan, maar het is niet de Delete die ik vet vind. Vind van z'n "nieuwere" platen een climax kick als in Virtue en Extraterresial veel meer doordreunen (goeie lage punch) en het echte Delete gevoel hebben i.p.v. dat het weer eens lijkt op een doorsnee raw kick.

Zeer mee eens. Die lage 'volle' kicks zijn juist degene waardoor ik ooit naar Delete ben gaan luisteren en zijn sets ben gaan bijwonen. Ik denk echter dat ie het niet bij elke plaat moet doen zodat je alleen maar dezelfde-achtige tracks krijgt. Wel zonde dat het dan bij dit nummer niet is. Hoop wel dat ie die Lunatic VIP edit gaat uitbrengen! Die kick op 22:55 bij die Defqon set, pfff, dat mis ik af en toe een beetje in de uitgebrachte platen.

Broken Balance schreef:
Desalniettemin zit er enorm veel drive in deze plaat, is de opbouw naar de climaxen ziek goed gedaan (...)

Vind er wat meer power in zitten dan de meeste recente Delete platen waardoor deze er bovenuit steekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2020 17:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dopaminer schreef:
Zeer mee eens. Die lage 'volle' kicks zijn juist degene waardoor ik ooit naar Delete ben gaan luisteren en zijn sets ben gaan bijwonen. Ik denk echter dat ie het niet bij elke plaat moet doen zodat je alleen maar dezelfde-achtige tracks krijgt.

Daar ben ik het wel mee eens. Gelukkig komen er in VIP sets nog wel wat van dit soort kicks voorbij, en sporadisch in een nieuwe plaat :)
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle