Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2018 11:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gister het hele album beluisterd, vind dit echt zo vet allemaal. Victorious kende ik al en is denk ik m'n favo track, maar van de nieuwe platen vind ik Virtue/Outside Agency Collab ook wel echt moker dik. Echt respect dat hij met zo'n unieke ontoegankelijke stijl zo'n carriere heeft opgebouwd! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2018 12:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alleen Victorious en TOA collab springen er echt bovenuit. Relentless, Pulse remix en Sydrome remix ook prima. Rest lijkt mijns inziens teveel op elkaar, waardoor het wel een eentonig album is geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2018 13:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wat een album :worship: Ome Delete kan niets verkeerd doen; eigenlijk vind ik alles van ´m vet. Mindere tracks zoals Lunatic en Crime, Violence & Power luister ik nog steeds liever dan bijna alle andere hardstyle. Uitschieters voor mij zijn Annihilate, Extraterrestrial, Pulse remix en Relentless (2e climax :drool:). Nieuwe stijltje is super vet, al verlang ik af en toe wel terug naar de originele Delete sound. Die eerste Spoontech releases blijven ongeëvenaard. Hopen dat ´ie ooit nog een track á la Malfunction bouwt. Don´t Hold Back komt daar nog het dichtst bij in de buurt qua sounds. Desalniettemin ontzettend veel respect voor Delete dat ´ie zich nog steeds zo erg onderscheidt van de rest. Eindbaas van de scene voor mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2018 15:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alles nu 2 tot 3 keer geluisterd dus ook maar eens een beoordeling vanuit mijn kant.

Victorious: 8
Order & Chaos: 7,5
Virtue: 7,5
Don't Hold Back (Ft. MC Livid): 7. Veel dingen in deze track zijn echt vet (Zoals die kick bij 1:59) maar er zitten ook enkele stukjes tussen wat weer minder mijn ding is.
Back In The Days: 6. Zelfde verhaal als bij Don't Hold Back alleen ligt de verhouding een stuk meer naar de minder gave stukjes helaas.
Execution: 6
Louder: 8. Heerlijk stukje chaos dit, doet het live ook heel goed verwacht ik.
Lunatic: 8,5
Relentless: 9. Zoals Broken Balance al zei klinkt dit beetje als de oude Delete, wat alleen maar goed is. Een van de favoriete platen van het album en beste plaat van hem sinds tijden.
Payback: 4. Vocals... en verder is dit ook dan weer echt over de top over mij.

Do Ya Like Bass? (& Artifact): 7,5
Shitty Music (& Regain): 5
Crime, Violence & Power (& Luminite): 6. Paar gave stukjes maar een groot deel vind ik weer niks helaas.
Sucka For Pain (Sub Sonik Remix): 4. Hou asjeblieft op met zo'n standaard Raw platen.
Locked Up (& E-Force): 4,5. Kicks op 1:52 :lol:
Disco Weapon (& Killshot): 6,5. Break en climaxen erg vet gedaan. Beetje jammer van die langdradige opbouw, maar overall wel een degelijke plaat.
Pulse (Mind Dimension & The Purge Remix): 8. KICKS
Extraterrestial (& Hardstyle Mafia): 7,5
Proximity To Extinction (Vazard Remix): 9
Annihilate (& Rooler): 8. Rooler maar meer in de gaten houden denk ik. Heerlijke drive zit hierin en op de meeste plaatsen ook goede kicks.
Syndrome (Chris One Remix): 5,5. Ben veel beter gewend van Chris One.
Break (& Rebelion): 3,5. Eerste kick was nog redelijk hoopvol maar daarna ging het gigantisch bergafwaarts.
Game Over (& Warface): 2,5. Moet wel een van de, zo niet de slechtste plaat van Delete ooit zijn.
Watching You (& The Outside Agency): 7,5.

Gemiddeld: 6,5

Dit is misschien wel het meest wisselvallige album dat ik ooit beluisterd heb. Aantal hele vette tracks, tracks die ik wat minder vind, tracks die dan helemaal niet mijn ding zijn, en zelfs 2 tracks die echt mega kut zijn. Maar toch, 13 platen die een 7 of hoger scoren en daardoor wel zeker de moeite waard zijn, en in totaal 6 onvoldoendes uit 24 platen valt ook wel weer mee. Daardoor heeft dit album toch een goede indruk achtergelaten en vind ik het over het algemeen gezien een erg vet album dat een stuk boven mijn verwachtingen uit is gekomen. Maar wel een groot contrast tussen zijn solo platen en collabs zeg. Zijn solo platen zijn allemaal te doen tot retevet op Payback na, terwijl uit de collabs (dus de remixen laat ik er even buiten) alleen die met Artifact, HSM, Rooler en TOA echt de moeite waard zijn imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2018 00:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zo veel mogelijk de laatste tijd vermeden van dit album, zodat ik er redelijk fresh in kon (uiteindelijk al 90% gehoord van te voren ). Artwork en kleine boekje erin met Ryan z'n bedankje is echt vet gedaan, alleen meteen een minpuntje dat je een gas dr op sticker bij krijgt, hebben ze geen coole Delete stickers bij Noizevizion ofzo :huh: . Aangezien CD2 het er meest vers in zit zal ik daar maar mee beginnen.

Do You like Bass - Niet heel sterk, redelijk generic tot het einde. Artifact kan beter, maar het moet ook best lastig zijn om z'n stijl met die van Delete te mergen. Opbouw mist interessante elementen drive en kicks zijn het net niet, enige leuke hieraan is de vocal sample.

Shitty Music - Drive :loving: . Ik vind de eerste versie nog steeds sterker, maar die sample, opbouw en kicks zijn zo goed gedaan. Een van de favorietjes :thumbsup: !. Goede mix van stijlen, leuk bedacht met dat stukje generic deep house aansluitd op de vocals die an sich al veel kracht dragen (wat kan Delete eigenlijk toch goed samplen :thumbup: ). Je merkt vooral in de mid heerlijk elementen van beide artiesten door elkaar heen, wat je altijd wilt bij een collab. Het enige zonde is dat er net iets te veel aan de plaat is veranderd, waardoor ie af en toe ook een beetje te druk voelt, maar dat is mierenneukerij. Meer van dit!

Crime, Violence & Power - Ik had hier iets meer van verwacht, aangezien Luminite vaak echt superverse ideeen heeft die hier een beetje ontbreken. Wel echt vette kicks. Nu ik hem nog een keer luister begint hij me al meer te pakken. Eigenlijk is het ook veel te vroeg voor zo'n review, maar ik moet ergens m'n enthousiasme kwijt.

Sucka for Pain (SS Remix) - Onnodige remix, standaard SS kickje onder al een van Delete z'n mindere platen.

Locked Up - Slechtste plaat op het album, wat saai en waardeloze kicks.

Disco Weapon - Zo he wat vet! Wat een lekker vers en verfrissend plaatje met dat synthje dat er doorheen tikkelt, heerlijk lange opbouw die spannend blijft en word beloond met snoeiharde kicks (klinkt nu een beetje plat maar bij Warface LFT ging dit zo bizar hard). Wat een geswitch door deze plaat van elementen en geklooi, heerlijk. Dat een Killshot aan de ene kant hier aan meewerkt en aan de andere kant platen als Beastmode 2.0 maakt versterkt het geghost-gevoel alleen maar, maar als plaat is dit dus echt geniaal :thumbsup: .

Pulse remix - Ik had deze nog niet gehoord, maar m'n angsten waren uiteindelijk wel een beetje uitgekomen; dit voegt dus echt geen flikker toe aan het origineel. Ja de gated kicks zijn loeizwaar (zeker op het einde), maar dat had het origineel ook al. Daarnaast is gewoon te weinig veranderd om dit zich te laten onderscheiden van het origineel. Ik snap het idee van oude Spoontech te laten remixen door nieuwe Spoontech, maar de stijlen liggen gewoon te dicht bij elkaar, zeker bij oude Delete en MD. Ik denk dat als ze deze kant op wilden dat bij Let's get weird (the Purge remix) in het stijltje van What's that Sound veel beter had gepast. Hopelijk krijgt dit wel een tweede kans, want de potentie is er zeker.

Extraterrestrial - Klappen :O . Ik vind Hardstyle Mafia normaal een van de saaiste Spoontech namen - zeker door de lange breaks met saaie vocals - maar in de context van dit album past dit perfect :thumbsup: . Zeker vanaf 2:13 is dit gewoon belachelijk hard doorklappen met de drive die ik normaal mis bij HM. Op zulke momenten is het toch wel jammer dat ze stoppen :cry: .

Proximity to Extinction remix - Kijk zo remix je dus een plaat! Heerlijke kicks met de duidelijke Vazard stijl erdoorheen terwijl hij toch trouw blijft aan het origineel. Voornamelijk hoe die eerste kick erin komt :loving: . Ik kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn geweest toen ie voor het eerst werd gedraaid op Q-base. De energie van de plaat word ook behouden door de hele plaat heen. Oh en nogmaals, kicks :surrender: .

Annihilate - Heerlijk mengsel van de stijltjes van Rooler en Delete; typische Rooler melodie in het begin, smeeuuurige gated kicks en een supervette atmosfeer, wat wil je nog meer :loving: .

Syndrome remix - het origineel is een van mn favoriete platen ooit, dus dit ging van te voren al teleurstellen. Daarnaast is de remix zelf ook best slecht uitgevoerd; de kicks zijn op zich best oke, maar de korte break in het begin is nogal vervelend en het algemeen zit nogal rommelig in elkaar. Daarnaast zit het op dat vervelende remix punt waar het aan de ene kant geen eigen identiteit heeft, maar ook niet de kracht van het origineel behoud. Chris one had denk ik meer gekund met iets als een Genocide, Evolve of Always Angry.

Break - Hier eigenlijk nog best door verrast; Rebelion begint voor m'n gevoel eindelijk hun plaats in de scene te vinden waar ze kunnen maken waar ze toe uitzetten zonder belemmerd te zijn door hun produceerskills. Kicks hebben kracht (en zullen voor m'n gevoel live ook niet zo krachtloos klinken als hun oudere, slecht afgewerkte werk). Sample is een beetje vervelend, maar dat moet je bij Rebelion maar gewoon accepteren. De grote hoeveelheid kicks voelt ook beter verwerkt in de plaat, terwijl het vroeger nog wel eens leek alsof de plaat een medium was om maar kicks erin te tyfen en te kijken welke schijt aan de muur blijft plakken. Geen TOTY materiaal ofzo, maar voor wat het is gewoon erg sterk!.

Game Over - Mid is best leuk gedaan met die zenuwachtige aggresieve screeches en het einde heeft zoals altijd met Warface wel een bak drive, maar memorabel is het zeker niet :/ . Addicted blijft de beste collab tussen die twee.

Watching You - Deze moet ik nog wat vaker luisteren om er echt een sterke consensus over te geven, maar eerste impressie is dat het zoals altijd met TOA sterk in elkaar zit, maar me niet echt pakt zoals andere Industrial producers dat doen. Ik heb wel het gevoel dat deze me na een paar luisterbeurten wat pakt zoals met alle industrial.


CD1 zal ik later uitschrijven, maar die was over het algemeen echt supervet. Ondanks dat CD2 een beetje slapjes begint blijft het overheersende gevoel gewoon hoe tof het is op een album van fucking Delete in m'n handen te hebben en te zien hoe ver hij is gekomen in de scene :thumbsup: :thumbsup: .

P.S: Grote missers zijn trouwens Sin en Don't fuck with the Chuck, heeft Delete al aangegeven wat daarmee is gebeurd? Zeker Sin zou na Payback echt supervet zijn geweest als crossbreed-achtige afsluiter van Alpha.

UPDATE: CD1

The Beginning (Intro) - Zet de sfeer goed neer voor het album, en dat is ook het belangrijkste van zo'n intro. Een goede intro geeft een album meer gevoel dat het een totaalpakket is ipv een compilatie, en daarin slaagt deze intro.

Victorious - Meteen een sterke binnenkomer! Deze plaat geeft mij het gevoel dat de Deetox collabs als Alone en Unstoppable probeerde te bereiken maar nooit echt in slaagden. Geen superverrasende of vernieuwende dingen, maar een gewoon goed uitgevoerde plaat die ik nog wel eens in een setje van een meer mainstream raw DJ als Frequencerz of B-Front kan zien verschijnen

Order & Chaos - Vette opbouw naar de eerste kick (net als Iron & Steel), maar valt een beetje plat tot de mid. Vooral de laatste 50 seconden hiervan zijn supervet, vooral hoe alles wegvalt voor de laatste kick waarna er een lekkere crunchy kick komt.

Virtue - Man wat vet gedaan, heerlijke etheriale geluiden die zo'n vette sfeer neerzet. De kicks zijn niet typisch Delete maar passen perfect in de plaat. Wat een sounddesign :loving: Die heerlijk lange uithaal en simpele melodie, opgevolgd met die korte noten :loving: :loving: . Die celestiale sfeer die zich maar doorzet, en dan die heerlijk volle gated kick. Hier kan ik echt dagen naar luisteren, voor mij de grote verassing van dit album (L) .

Don't Hold Back - Vooral interessant door de laatste kick, maar valt verder een beetje weg. Nog steeds een erg sterke plaat, maar gewoon minder sterk vergeleken met de rest van de ijzersterk Alpha CD

Back in the Days - De andere grote verrassing van mij op deze cd! Totaal niet wat ik verwacht van Delete, maar echt superorigineel. Niet alles in deze plaat spreekt mij aan, maar zulke experimentatie kan ik alleen maar waarderen. Die halve hard bass-achitge kick in het midden kan ik niet zoveel mee, maar fijn dat het in ieder geval geprobeerd word.

Execution - Heerlijk hoe aggresief en vol met drive een plaat kan blijven zonder af te zakken naar superstoere rawboy vocals of supergare kicks. Gewoon een sterke synth, zware kicks zonder te veel gepingel en de energie vol houden door de plaat heen en het is vaak al genoeg. Dit is echt ten voeten uit wat Delete goed kan, en fijn dat ie dit weer supersterk uitvoert. Echt zo'n plaat waar je live helemaal los op kan maaien :yay: .

Louder - Toen deze voor het eerst werd gedraaid op Hard Bass was ik nogal teleurgesteld, maar hij is onderhand wel aan mij gegroeid. Ik vond hem eerst wat te schreeuwerig, maar na een paar keer luisteren ging dat gevoel al snel weg en kon ik vooral genieten van de funky sample en overdreven schreeuwerigheid die werkt als je de plaat maar niet al te serieus neemt. Oh en natuurlijk kicks :loving:

Lunatic - Ook al weer wat ouder, dus hier valt niet superveel meer over te zeggen. Superzware kicks, typische Delete geluiden en een lekker meeschreeuwbare sample. Doet het vooral live heel erg goed :thumbup: .

Relentless - Motivational sample met metal achtige geluiden, gewoon pure drive met zware kicks en hoge screeches. In die sense zouden Execution,Louder,Lunatic en Relentless veel op elkaar moeten lijken, maar Delete kan door z'n variatie in sounds en ideeen de platen toch onderscheidend houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2018 01:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Deel 2 aangeizen het te lang is (sorry voor de woordenbarf, zal het later wel eens schoonmaken)

Payback - Deze had ik tot Warface LFT kunnen vermijden, maar was er door alle positieve reacties toch wel benieuwd naar. En jeezus die kicks, en dan vooral die eerste kickroll :surrender: :surrender: . Wat een origineel idee, raar dat er geen superextreme raw liveact hier eerder op was gekomen. Delete kan dit als een van de weinige uitvoeren zonder het cringy te laten klinken, en wat een kracht zit er vooral in die eerste climax. Ik zag mensen klagen over zeehondenkicks, maar dit vind ik zelf best meevallen aangezien het werkt in de context van de plaat en het niet slecht uitgevoerd is. Een van de favorieten van het album!

Na een paar mindere platen van Delete de afgelopen jaren was ik wel een beetje bang voor dit album, maar vooral CD1 is gewoon alles wat ik van Delete verwacht; heerlijke gated kicks met interessant, experimenteel en vooral goed uitgevoerde sounds. M'n gedachten hierover staan nog niet helemaal mooi op papier, maar tl;dr = supervet album :love: . Ook een sterke mengels van al z'n periodes in de hardstyle, van de Spoon-achtige geluiden tot z'n huidige EOL geluid zonder dat het album heel gesegmenteerd klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2018 02:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

broodjebeenham schreef:
P.S: Grote missers zijn trouwens Sin en Don't fuck with the Chuck, heeft Delete al aangegeven wat daarmee is gebeurd? Zeker Sin zou na Payback echt supervet zijn geweest als crossbreed-achtige afsluiter van Alpha.

Waren nog niet af volgens End of Line. Wel vreemd aangezien in het bedankt boekje "Sin" wel wordt genoemd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2018 14:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Extraterrestrial, Pulse en Proximity To Extinction remix mijn favorieten van het album! Solo's heb ik het meeste met Relentless en Lunatic. Heerlijke chaos en drive in die tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2018 14:42 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Het album nog steeds niet binnen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2018 19:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Uiteindelijk is dit album me heel erg meegevallen. Van tevoren gelukkig nog weinig nummers gehoord dus ik ging zonder vooroordelen dit album luisteren. Denk dat toch ruim meer dan de helft van de solo nummers me goed zijn meegevallen. Van de solo's zijn Lunatic, Victorious en Louder mijn favorieten.

De collabs/remixen zijn me wat meer tegengevallen. Proximity to Extinction remix is echt retevet. Heerlijk chaotische mid en de climax rammelt ook goed door. Verder zijn Disco Weapon (Killshot), Annihilate (Rooler) en Watching You (TOA) het vermelden waard. De andere nummers op deze cd zijn me niet echt bijgebleven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2018 01:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Korte toevoeging; ik ben echt heeeelemaal verliefd op Virtue :loving: Op zoveel manieren niet wat Delete maakt, en toch iets wat binnen de hardstyle alleen hij had kunnen maken. Dit is hoe Ophidian zou klinken als ie hardstyle zou zijn gaan maken :loving: . TOTY materiaal voor mij, WAT een plaat
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2018 11:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

broodjebeenham schreef:
Korte toevoeging; ik ben echt heeeelemaal verliefd op Virtue :loving: Op zoveel manieren niet wat Delete maakt, en toch iets wat binnen de hardstyle alleen hij had kunnen maken. Dit is hoe Ophidian zou klinken als ie hardstyle zou zijn gaan maken :loving: . TOTY materiaal voor mij, WAT een plaat


Helemaal mee eens! Wat een plaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2018 18:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Had hier weinig van verwacht. Was namelijk al geruime tijd niet meer zo'n Delete fan. Maar valt alles behalve tegen. Wel wat bouttracks, maar ook beste goede en een paar heerlijke platen.

Vooral verliefd op Virtue, man man wat een klappen :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2018 12:11 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

tomac schreef:
Had hier weinig van verwacht. Was namelijk al geruime tijd niet meer zo'n Delete fan. Maar valt alles behalve tegen.

Hier wel mee eens ja. Met name de solo's zijn over het algemeen top. Collabs vind ik dan wel weer weinig aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2018 12:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die diepe kick in Virtue. De tering :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2018 18:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Behoorlijk dubbel gevoel bij dit album. Letterlijk iedere plaat die ik live al gehoord had viel me in HQ tegen. Wat al een prestatie op zich is. Ik heb wel vaker bij raw als dit dat het me thuis in HQ tegenvalt vergeleken live, maar zo erg als met dit album heb ik het nog nooit gehad. Vind de kloof hier echt enorm groot. Dit album zal ik thuis dus niet veel vaker opzetten, maar live is het zeer vermakelijk :thumbsup:!


Aan de ene kant vind ik het album behoorlijk divers, maar aan de andere kant ook weer niet. Bij tracks als bijv. Victorious en Virtue krijg ik het idee dat hij met een hoop inspiratie in de studio zat en echt wat aparts heeft neergezet, maar bij tracks als bijv. Locked Up, Game Over, Order & Chaos, Don't Hold Back, Louder en Lunatic heb ik juist precies het tegenovergestelde. Daar lijkt het imo soms wel heel erg op kopieer en plak werk. Qua kicks en kickswitches voelt het soms ook zo aan. Iedere keer weer diezelfde kicks die terugkeren, met soms bijna identieke kickswitches.

Maja hierin ben ik misschien ook wel een beetje verwend geraakt door Rebelion en Malice albums waarin 180 verschillende kicks voorbij komen.


Nog een ander punt: vocals. Daar had wel wat meer variatie in mogen zitten. Dat geschreeuw de hele tijd word op den duur nogal vermoeiend. Een lunatic of Relentless zou ik alleen om die reden al nooit meer opzetten. Ook hierbij geldt wel dat het me live niet stoort.


Ik geef het album uiteindlijk toch een 7,5 puur omdat het live erg vet en plezierig is, en deze muziek toch ook veel meer voor live dan voor thuis op de bank bedoeld is.

Voor mij had het album wel een plaat of 5 minder mogen bevatten. Nu lijken sommigen tracks wel erg op enkel opvul materiaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2018 18:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
Maja hierin ben ik misschien ook wel een beetje verwend geraakt door Rebelion en Malice albums waarin 180 verschillende kicks voorbij komen.

Ook zij gebruiken heel vaak dezelfde kicks. Hoevaak hoor je die diepe kick van Malice van die Girls Love Techno bootleg terugkomen in nummers? Ze stoppen alleen 10 verschilllende kicks in hun nummers waardoor die maar 10 seconden terugkomt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2018 18:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De kickswitches en schreeuwvocals hier een minpunt vinden, maar wel Rebelion en Malice hoog prijzen. :lol:

Moet wel zeggen dat ik die talloze kickswitches tegenwoordig ook zo vervelend als wat vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2018 13:36 
 
Hardtraxx Addict

Helicaze schreef:
De kickswitches en schreeuwvocals hier een minpunt vinden, maar wel Rebelion en Malice hoog prijzen. :lol:

Moet wel zeggen dat ik die talloze kickswitches tegenwoordig ook zo vervelend als wat vind.

In principe niks mis met kickswitches. Is juist iets wat nog steeds veel te weinig gebeurt imo. Maar als je het dan doet (zoals hier) moet je het wel laten klinken. En dat gebeurt in teveel nummers op dit album niet. Veel te veel van hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2018 13:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
In principe niks mis met kickswitches. Is juist iets wat nog steeds veel te weinig gebeurt imo. Maar als je het dan doet (zoals hier) moet je het wel laten klinken. En dat gebeurt in teveel nummers op dit album niet. Veel te veel van hetzelfde.


Dit, er zit een verschil tussen een plaat interessant houden door een van de elementen af te wisselen, of proberen zoveel mogelijk verschillende kicks in 2 minuten te plakken zonder enige kijk naar of dit werkt in het geheel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2018 15:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2 uitschieters voor mij:

1. Victorious
2. Back in the Days

Verder niet mijn straatje :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2019 17:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar weer eens een keer een uitgebreide beoordeling doen.

Victorious (7,5)
Sterke plaat! Plaat voelt als een geheel, waar andere platen van dit album dat vaak niet hebben. Vage en zwerige icm met die diepe kicks komt heel krachtig over. Vond in het begin wel een beetje dat deze drive miste maar hij is wel op me gaan groeien.

Order & Chaos (6,5)
Beetje futuristische en vage sounds worden hier gebruikt. Geen slechte plaat verder maar hij wordt nergens echt interessant. Misschien dat hij leuker wordt naarmate ik hem vaker luister, net als bij Victorious.

Virtue (7)
Heuhj nog meer vaagheid. Die terugkerende choirs in de mid zijn heel vet gedaan. Dragen goed bij aan de drive en vaagheid van deze plaat. Zit een beetje tussen bovenstaande tracks in. Niet zo energiek als Victorious maar ook niet te saai/eentonig als Order & Chaos

Don't Hold Back (6,5)
Intro's met gecutte vocals :loving: Heerlijk om te teasen met dit soort intro's. Ik snap niet zo goed wat deze plaat moet voorstellen. Hij is te kort om er echt een thema of bepaalde sfeer uit te halen. Als je dat alleen uit de vocals moet halen dan wordt het al helemaal lastig. Climax voelt ook meer aan als een mid-intro dan als een climax. Verder zal dit live natuurlijk wel weer lomp zijn.

Back In The Days (5,5)
Leuk dat hij hip hop invloeden gebruikt. Vind het alleen in deze plaat niet helemaal uit de verf komen. Plaat springt van heel vaag naar heel chaotisch tussen de mid-intro's in. Alsof ik twee compleet verschillende tracks zit te luisteren. Melodie in de climax had ik graag uitgewerkt gezien met een meer early achtige sound en wat meer chaos, hij is nu vrij tam.

Execution (6)
Sounds doen me erg denken aan Dismissed Again. En waar Dismissed Again heel erg zijn kracht haalde uit de chaos, probeert deze dat ook alleen is de chaos is stuk minder interessant. Tot nu toe ben ik nog niet echt overtuigd door de meeste van zijn solo tracks. Missen de energie die ik normaal wel hoor in een Delete plaat.

Louder (7,5)
Eindelijk de eerste plaat waarbij ik spontaan zin krijg om te butsen op een feest. Als iemand me zou vragen waar Delete precies voor staat dan zou ik deze laten horen. Veel chaos, verschillende kicks en gespeel met vocals; heerlijk! Ook altijd weer mooi om deze live te horen omdat hij barst van de energie.

Lunatic (8)
Weer hele vette gecutte vocals in de intro, blij dat er veel van dit soort intro's op het album staan. Sfeertje en hoe deze plaat ontvangen wordt bij het publiek doen me erg denken aan Genocide. Vet dat deze dan iets dynamischer en korter is. Iets wat bij Don't Hold Back ook beter had gepast imo.

Relentless (8,5)
Enige minpunt wat ik kan bedenken is de eerste kick in de mid. Verder heeft dit alles wat vet vind ik een track. Energieke opbouw, snoeiharde kicks, schreeuw achtige vocals en dan nog die screech. :love: Leuk gedaan ook met die gitaar rifjes in de mid.

Payback (6,5)
Zo dan, deze valt thuis echt zwaar tegen. Vooral dankzij die tweede kick, die is godsgruwelijk lelijk zeg. Verder zitten hier wel heel interessante elementen in met de geweerschoten en het herladen. Tweede climax komt wel veel beter over dan de eerste. Geef hem een 6,5 omdat ik dit thuis een 5 vind en live een 8.

Do You Like Bass? (& Artifact) (6,5)
Nou tot zo ver de solo platen, nu de collabs/remixen. Met deze vocals had hier echt iets als Louder uit kunnen komen alleen is hij nu wel aan de saaie kant. Klinkt wel als iets wat je kan verwachten als je Delete & Artifact ziet staan maar hij wordt nergens echt interessant.

Shitty Music (& Regain) (7)
Deze plaat haalt heel erg veel energie uit de vocals en de drive van Regain. Waar Always Angry wat meer Delete had heeft deze plaat wat meer Regain in zich. Allemaal prima, komt live wel beter tot zijn recht tho.

Crime, Violence & Power (& Luminite) (9)
Mijn favoriet van dit album, ben helemaal verliefd op die korte chaotische sounds. Drive van beide artiesten komt perfect naar voren in deze plaat. Ook vet dat je pas in de laatste paar tellen van de opbouw pas een idee krijgt wat er in de climax gaat komen. Dat maakt die langdradige opbouw het wachten absoluut waard.

Sucka For Pain (Sub Sonik Remix) (4)
Waardeloze remix. Klinkt gewoon als een kortere versie van het origineel met lelijke kicks. Kan er niet meer van maken.

Locked Up (& E-Force) (6,5)
Door de break met die aparte vocals, de mid en Pleasure & Pain in het achterhoofd had ik hoge verwachtingen gekregen. Die zijn helaas niet waargemaakt. Er is gewoon een hele standaard anti climax uit gekomen. Ohja en zouden producers even willen stoppen met die 'hoge' kicks. Klinkt imo helemaal nergens naar.

Disco Weapon (& Killshot) (8)
Misschien wat langdradig in de breaks en opbouw maar jezus hier is iets onverwachts vets uitgekomen! Hele vage, aparte doch energieke plaat geworden. Zou graag meer samenwerkingen van deze namen zien.

Pulse (Mind Dimension & The Purge Remix) (8)
Dit is precies geworden wat je er van verwacht dat het zou worden. Geslaagde update van het origineel in de huidige Spoontech stijl. Vet ook dat ze de sounds van het origineel zo subtiel terug laten komen in de climax.

Extraterrestrial (& Hardstyle Mafia) (7,5)
Je hoort de sfeer die Hardstyle Mafia vaak brengt goed terug in deze plaat. Ben alleen niet zo'n fan van dat gekraak in de kicks. Hoor ik overigens wel vaker terug op dit album. Klinken iig beter dan die 'hoge' kicks van andere artiesten maar vind het alsnog geen goede ontwikkeling. Juist de 'cleane' kicks van Delete zijn heel vet imo.

Proximity To Extinction (Vazard Remix) (7,5)
Obscuur en duister zoals je kan verwachten van Vazard. Het origineel ligt mij niet echt, buiten het feit dat het een prima plaat is. Vind deze remix wel beter. Climax synth is iets subtieler en ligt fijner in het gehoor. Vet hoe de melodie plotseling er in komt in het tweede gedeelte van de climax.

Annihilate (& Rooler) (7)
In theorie zou ik dit een vette plaat moeten vinden. Alle aparte sounds zijn ook vet maar het geheel pakt me niet echt. Misschien als ik deze live hoor dat daar verandering in komt.

Syndrome (Chris One Remix) (8,5)
Bazen remix. Breidt verder op de duistere sfeer van het origineel maar klinkt toch totaal anders. Heb hier verder ook niet veel op of aan te merken. Hele sterke plaat!

Break (& Rebelion) (6,5)
Heel erg veel drive in de opbouw en het eerste gedeelte van de mid. Daarna heeft deze plaat iets teveel een Rebelion sausje gekregen, vooral qua lelijke kicks. Had meer gehoopt op invloeden zoals in Mayday. Dan had deze plaat misschien wel mijn favoriet van het album kunnen worden.

Game Over (& Warface) (4)
Hele vette vocals. Maar dat is eigenlijk het enige positieve wat hier over kan zeggen. Lelijke Warface kicks en een vervelende sounds. Mis heel erg de drive uit de eerdere collabs. Veruit de slechtste collab van deze twee.

Watching You (& The Outside Agency) (7)
Vet maar ik hoef dit niet op een hardstyle feest te horen eerlijk gezegd. Wel goed voor de diversiteit van het album.

Kom gemiddeld op een 7 uit wat dit album ook wel verdient. Paar uitschieters, paar standaard plaatjes, 2 zaaddoders en voor de rest wel allemaal prima spul. Merk wel dat ik van de solo platen de wat oudere tracks beter vind dan de nieuwe. Hopelijk zet deze trend zich niet door want Delete is waarschijnlijk wel mijn favoriete artiest van de afgelopen 2/3 jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2019 21:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik denk dat Delete iets te veel zijn best heeft gedaan om iedereen blij te krijgen, zowel oude als nieuwe fans. Dit is natuurlijk vrij onmogelijk gezien deze niet van hetzelfde houden en dat is dan ook terug te zien in de reviews.

Ik heb het album nog een paar keer beluisterd en vind sommige platen wel goed gelukt, maar behalve PTE remix en Extraterrestrial niks wat ik echt bijzonder vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2019 18:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Spanning Tree schreef:
Ik denk dat Delete iets te veel zijn best heeft gedaan om iedereen blij te krijgen, zowel oude als nieuwe fans.

Dit heb ik hier al een keer eerder gelezen, maar ik vraag me af waar dit op is gebaseerd. Ik hoor namelijk geen enkele oldschool Delete track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2019 18:12 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

kingxxl schreef:
Spanning Tree schreef:
Ik denk dat Delete iets te veel zijn best heeft gedaan om iedereen blij te krijgen, zowel oude als nieuwe fans.

Dit heb ik hier al een keer eerder gelezen, maar ik vraag me af waar dit op is gebaseerd. Ik hoor namelijk geen enkele oldschool Delete track.


Relentless.

Verder hoor ik tbh ook niet veel oude Delete invloeden waar hij zijn oude fans mee zou moeten bereiken, bij mij werkt het op Relentless na in ieder geval niet :P
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle