Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2019 20:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kaasstaaf schreef:
Wat heb je aan een release als je gewoon een high quality rip hebt? Enige reden lijkt me dan dat je de plaat zelf in een setje wilt draaien? Bedoel je kunt de track nu toch prima beluisteren? Wat is de meerwaarde?

Asking for a friend


Een high quality rip?

Als je een beetje van goede muziek houd en muziek wilt luisteren in hoge kwaliteit moet je standaard toch wel de minimaal 320 kbps muziekstukken luisteren. Nog beter is natuurlijk de niet gecomprimeerde bestanden zoals FLAC en WAV. Aan de andere kant, wil je dit verschil echt goed kunnen horen moet je ook wel diep in de buidel tasten voor een goed geluidssysteem.

Als DJ zijnde ben je in mijn ogen echt een amateur als je niet minimaal 320 kbps aanhoud (oude releases daargelaten).

Daarnaast hoor je het verschil in mijn ogen prima tussen een uitgekomen officiƫle release en een ''high quality rip'' op een redelijk geluidssysteem. Die high quality rip is namelijk behoorlijk gecomprimeerd dus het kan nooit hoge kwaliteit zijn.

Natuurlijk is het maar net hoe hoog je die lat legt. Ik persoonlijk wil alles in zo hoog mogelijke kwaliteit luisteren, en daar gebruik ik momenteel spotify voor. En Spotify streamt op een kwaliteit van 320 kbps waar ik wel tevreden mee ben. Livesets download ik bijna nooit meer, juist vanwege de kwaliteit. Livesets die vaak wel de moeite waard zijn om te luisteren zijn die officiele livesets die bijvoorbeeld Q-Dance online zet op youtube (bijv. Qlimax). Deze livesets zijn vaak wel goed qua kwaliteit, maar hoe hoog die kwaliteit precies is weet ik ook niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2019 10:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Kaasstaaf schreef:
Wat heb je aan een release als je gewoon een high quality rip hebt? Enige reden lijkt me dan dat je de plaat zelf in een setje wilt draaien? Bedoel je kunt de track nu toch prima beluisteren? Wat is de meerwaarde?

Asking for a friend


Een high quality rip?

Als je een beetje van goede muziek houd en muziek wilt luisteren in hoge kwaliteit moet je standaard toch wel de minimaal 320 kbps muziekstukken luisteren. Nog beter is natuurlijk de niet gecomprimeerde bestanden zoals FLAC en WAV. Aan de andere kant, wil je dit verschil echt goed kunnen horen moet je ook wel diep in de buidel tasten voor een goed geluidssysteem.

Als DJ zijnde ben je in mijn ogen echt een amateur als je niet minimaal 320 kbps aanhoud (oude releases daargelaten).

Daarnaast hoor je het verschil in mijn ogen prima tussen een uitgekomen officiƫle release en een ''high quality rip'' op een redelijk geluidssysteem. Die high quality rip is namelijk behoorlijk gecomprimeerd dus het kan nooit hoge kwaliteit zijn.

Natuurlijk is het maar net hoe hoog je die lat legt. Ik persoonlijk wil alles in zo hoog mogelijke kwaliteit luisteren, en daar gebruik ik momenteel spotify voor. En Spotify streamt op een kwaliteit van 320 kbps waar ik wel tevreden mee ben. Livesets download ik bijna nooit meer, juist vanwege de kwaliteit. Livesets die vaak wel de moeite waard zijn om te luisteren zijn die officiele livesets die bijvoorbeeld Q-Dance online zet op youtube (bijv. Qlimax). Deze livesets zijn vaak wel goed qua kwaliteit, maar hoe hoog die kwaliteit precies is weet ik ook niet.


Helemaal gelijk! Wat we nu hebben is prima, maar idd geen high quality nee. Ook geen low quality en het luistert prima weg. Echter, je beantwoordt er mijn vraag niet mee. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2019 10:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Kaasstaaf schreef:
Wat heb je aan een release als je gewoon een high quality rip hebt? Enige reden lijkt me dan dat je de plaat zelf in een setje wilt draaien? Bedoel je kunt de track nu toch prima beluisteren? Wat is de meerwaarde?

Asking for a friend


Kaasstaaf schreef:
Echter, je beantwoordt er mijn vraag niet mee. :(


Omdat de kwaliteit tussen een ''High quality rip'' en een officiele release dus wel behoorlijk merkbaar is. En als je je als niet dj stoort en de mix intro kan je gewoon een radio edit downloaden of dus ''gewoon'' streamen. Streamen is de ideale oplossing hiervoor want je betaald een prijs per maand en je hebt zowat de gehele muziekindustrie aan muziek in top kwaliteit.

Dus nee, een high quality rip kan je in mijn ogen niet prima luisteren, want de kwaliteit voldoet niet aan mijn standaard. Daarnaast zit er vaak ook nog ruis in. Maar dit is dus per persoon verschillend. Ik luister hier thuis trouwens op een Logitech Z906, echt prima prijs kwaliteit verhouding en is prima betaalbaar. En met koptelefoon luister ik op een Kingston Hyper X of een AKG K267. En dit is allemaal prima betaalbaar, maar ook prima kwaliteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2019 11:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Volgens mij benoemde ik al dat een release enkel aantrekkelijk is voor dj/amateur dj dus dat hoef je niet nogmaals te benadrukken. Mis nog steeds een antwoord op de vraag waarom een release noodzakelijk is voor het andere volk en een ripje niet voldoet. Alsof je deze parel al niet platgeluisterd hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2019 12:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kaasstaaf schreef:
Volgens mij benoemde ik al dat een release enkel aantrekkelijk is voor dj/amateur dj dus dat hoef je niet nogmaals te benadrukken. Mis nog steeds een antwoord op de vraag waarom een release noodzakelijk is voor het andere volk en een ripje niet voldoet. Alsof je deze parel al niet platgeluisterd hebt.


Omdat de kwaliteit dus niet goed genoeg is om gewoon te luisteren. Daarom is een release voor iedereen aantrekkelijk. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2019 12:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kaasstaaf schreef:
Volgens mij benoemde ik al dat een release enkel aantrekkelijk is voor dj/amateur dj dus dat hoef je niet nogmaals te benadrukken. Mis nog steeds een antwoord op de vraag waarom een release noodzakelijk is voor het andere volk en een ripje niet voldoet. Alsof je deze parel al niet platgeluisterd hebt.


Een ripje staat niet op Spotify.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2019 15:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker



35:10
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2019 15:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heerlijk ploatien :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2019 16:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Deze mag heel snel komen :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2019 23:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Supervette combinatie van stijlen!! :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2019 19:42 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Da Tweekaz & D-Sturb - Anything (DWX-642)

Label: Dirty Workz
WEB release: 04/07/2019

Tracks:
Da Tweekaz & D-Sturb - Anything

Samples:

@35:10

Bron:
Afbeelding
https://hardstyle.presave.io/t/anything
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2019 21:04 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Verplaatst
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2019 14:12 
 
Hardtraxxer

Maakt volgens mij niet uit met wie D-Sturb een collab maakt.
Klinkt allemaal top! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2019 10:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mid-intro doet me niet zo veel. De kicks daarin vind ik niet zo. 1e climax echt briljant :worship:! Heerlijke blije melodie en wat een energie zit er in die climax :yay:. 2e climax vind ik wat minder dan de 1e , door de kicks die er in zitten, maar nog steeds goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2019 11:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oh deze is zo ontzettend goed! :loving: :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2019 14:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Echt vet geworden deze plaat, tweede climax ook dik :loving: :thumbsup:
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle