Broken Balance schreef:
Slechte vergelijking. Immeasurably was COMPLEET nieuw, toen de tijd, niemand had zoiets gemaakt. Dit trucje wordt al jaren gedaan bij Gearbox oa.
Ik zeg toch ook dat ik niet per definitie gelijk heb
En "al jaren gedaan" vind ik gigantisch overdreven, je kijkt echt teveel naar het grote plaatje, "tok kick" + melodie = exact dezelfde stijl track, ben ik het nog niet een beetje mee eens.
Broken Balance schreef:
Weer mis je het punt. Ik heb het niet over stijlen met elkaar afwegen, maar productie kwaliteit. Er zit niet genoeg verschil in de stijlen om dit argument te verwerpen. En anders pak je maar Delete, Chris One of Crypsis.
Ten eerste lijken die nog niet eens op elkaar (of Caine). En Crypsis klinkt ook 90% van de tijd kwalitatief enorm ruk, vooral die oude tracks, waar hier altijd zo hard op gefapt word, maar wederom, dit
VIND ik, vanwege de smaak die ik heb, ik kan dit namelijk niet voor andere objectief beoordelen, ik doe niet alsof ik het beter weet.
Broken Balance schreef:
Die vraag waarom de genoemde artiesten kwaliteit zijn is domweg een bord voor je hoofd houden. Dit hoor en zie je gewoon aan de tracks. Ik vind zelf niet eens alle tracks van Ran-D, B-Front, Angerfist e.d. goed maar ik kan wel horen dat er kwaliteit aan hangt. Dit is niet echt een kwestie van waarom wel, je hoort gewoon dat het zo is.
Helemaal niet, je kan niet ergens een objectieve maatstaf aan geven, en het vervolgens niet uit willen leggen.
Broken Balance schreef:
En als ik die KRTM remix naast een andere plaat mix, bijvoorbeeld Rude Awakening - Staalplaat en Tymon & Waldhaus - Purgatory, zijn ze even smerig maar de anderen zijn beter afgewerkt. Dat hoor je gewoon, mede ook omdat de remix enigszins wordt overstemd en weggedrukt terwijl de volumes gelijk staan.
Staalplaat, vind ook ook verschikkelijk slecht afgewerkt
(ik doe het niet expres hoor, Purgatory vind ik wel gewoon vet ). En hij lijkt niet eens ook maar een beetje op We Are In The Dark, 25(!) BPM verschil, We Are In The Dark heeft meerdere kicks, Staalplaat maar 1, Staalplaat klinkt als een relatief rustige doorlopende Industrial track (
met Schranz/Techno invloeden), We Are In The Dark als een ongegenerde ramplaat, die meer in het straatje wat nu Uptempo is, past (maar dan aanzienlijk smeriger).
Broken Balance schreef:
Dat hoor je gewoon, mede ook omdat de remix enigszins wordt overstemd en weggedrukt terwijl de volumes gelijk staan.
Wie zegt dat dit niet de bedoeling was?
Broken Balance schreef:
Caine heeft niet echt een eigen sound, hij zou onopvallend in het rijtje van Gearbox kunnen staan, die kleine verschillen boeien niks, dat is zeggen dat Crypsis en Radical of Bass Modulators & Wildstylez compleet verschillende eigen stijlen hebben.
Wat
Dat hebben ze ook!
Tuurlijk hebben ze we eens een track die bij elkaar in de buurt komt, maar het aantal keer dat ik bij een BM plaat denk, oh dit is vast Wildstylez, zal op 1 hand te tellen zijn.
Broken Balance schreef:
Een eigen stijl moet wel echt duidelijk zijn zoals bij Da Tweekaz.
Je hoeft niet de extremen op te zoeken om anders te zijn, dit kan ook in de details.
Broken Balance schreef:
Als er Unresolved voor had gestaan bij deze plaat had ik het ook geloofd.
Dit meen je toch niet.
Broken Balance schreef:
Dat klinkt akelig veel als "Als je het zelf beter kan doe het dan, Haattrax in het kwadraat weer". Men hoeft geen producer te wezen om er verstand van te hebben. En Hardstylboi was niet kritisch maar die basht gewoon alles wat mainstream is.
Lyst is een goed voorbeeld van kritisch.
Wel om een objectief oordeel van "kwaliteit" te geven.
Lyst is niet zo zeer kritisch, maar heeft een specifieke smaak, als je dit kritisch wil noemen kan dat, maar ik heb hem ook bij kwalitatief slecht platen (naar mijn mening) een goed oordeel zien geven, dus dan heeft of 1 van ons (ik of lyst) dus "gelijk", en de ander niet?
Broken Balance schreef:
Maximumraver schreef:
Bullshit, waar zijn jou tracks, om te bewijzen dat je weet waar je het over hebt? Zat je erbij in de studio, toen hij je alle faders en EQ settings liet zien? Wat kan er beter dan?
Ik hoop dat je zelf inziet hoe dom dit klinkt. Als ik de tijd heb kan ik je best in detail vertellen op welke gebieden deze plaat veel voller, met mid-lage frequenties zou moeten klinken en dat de afmix qua kicks al matig is.
Helemaal niet, er word gezegd dat het slecht is, maar niet gezegd waarom, daar is niks doms aan om dat af te branden, maar ok, "voller, met mid-lage frequenties" wat mag er aan gebeuren? een extra synth layer op een lager octaaf om die frequenties te vullen? een eq boost op de kick?
Broken Balance schreef:
afmix qua kicks al matig is.
Moet ie meer op de voorgrond of wat? zo ja, wie zegt dat, dat bij deze track past?
Broken Balance schreef:
En op dit punt kan ik met zekerheid zeggen dat je er zelf ook geen verstand van hebt. Dit verschil is duidelijk te horen. Also de namen die ik noemde zijn Darkstep/Hard D&B/Crossbreed, niet Industrial. Industrial heeft al tijden niet meer de kwaliteit die het ooit had. Fracture 4, The DJ Producer, Xaturate en Mindustries zijn de enige die ik zo snel op dat gebied kan noemen qua goede afmix/mastering/originaliteit
Moeilijk doen om genre namen
Maar goed, omdat ik zelf moeilijk doe over produceer termen zal ik mee
doen, Crossbreed/Darkstep/Neurofunk/Industrial Hardcore/Doomcore dan
Waar ik totaal geen verstand van heb
/s:
http://l5d.nl/sn1be4c -
http://l5d.nl/sn25624 -
http://l5d.nl/sn23265 -
http://l5d.nl/sn1df7a -
http://l5d.nl/sn1eee6 -
http://l5d.nl/sn1a9cd (Edit:
http://l5d.nl/sn26888), ik ben best bekend met die genres hoor
Mindustries vind ik over het algemeen niet echt een hoogstandje van het genre (op specifieke tracks na). Heb ik dan objectief gelijk of ongelijk als ik dit zeg?
Of ligt mijn smaak gewoon anders.
Broken Balance schreef:
Ik zie jou het zelfde doen als Thera, mensen die oprechte kritiek hebben (die dus niet aan het bashen zijn) weglachen en dan bestempelen als iemand die niet weet waar hij over praat.
No shit, ik probeer ook duidelijk te maken dat ie gigantisch gelijk heeft
Ik voel me hier echt alsof ik in de omgekeerde wereld zit
Ivey Jones schreef:
Zat heerlijk mee te lezen en wou eigenlijk helemaal niet reageren maar doe het toch
Ik
vind de tracks van Caine ook kwalitatief onder de maat omdat ik ze leeg
vind over komen. Het mist voor mij kracht. Ik heb Caine maar 1x horen draaien, dat was op BTB en daar vielen (vond ik) al zijn eigenlijk tracks in het niets.
Omdat ik op deze manier reageer probeer jij te zeggen dat ik er geen verstand van heb.
Nee hoor, verre van, niks mis mee, zie het dikgedrukte.
Nou hoeft natuurlijk niet iedereen overal "vind" voor te zetten om zichzelf in te dekken, maar op het moment dat iemand denkt te zeggen wat objectief kwaliteit is, kom dan maar met je kennis ja, weet het maar te bewijzen
Edit: Vooral als mensen gaan lopen zeggen wat artiesten wel niet allemaal anders moeten doen.