Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 19:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wow deze discussie is uit de hand gelopen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 19:52 
 
Hardtraxx Addict

Rickzel schreef:
Wow deze discussie is uit de hand gelopen :lol:


Ja :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 19:55 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:
Rickzel schreef:
Wow deze discussie is uit de hand gelopen :lol:


Ja :lol:

Eindelijk eens iets interessants te lezen in een topic bedoel je.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 20:02 
 
Hardtraxx Addict

wootum schreef:
Maximumraver schreef:
Rickzel schreef:
Wow deze discussie is uit de hand gelopen :lol:


Ja :lol:

Eindelijk eens iets interessants te lezen in een topic bedoel je.

Haha inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 21:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het vooral opmerkelijk dat er een zo'n discussie gaande is in een topic van een Caine plaat die ik eigenlijk vrij goed vind. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 21:39 
 
Hardtraxxer

DjThera schreef:
InfinI schreef:
áls je dan een graadmeter neemt, gebruik dan júist hardtraxx?


:lol: :lol: :lol: ik heb heel hard gelachen hierom, dank je wel! Lees verder de comments van Rickzel maar en verder oordelen wij voornamelijk als we ergens draaien. De mensen die voor ons staan, die naar de feesten gaan om ons daar te supporten. Die zijn wel echt ff 10000x belangrijker dan de zelf benoemde elite die zich 100x beter voelt dan de artiesten zelf en de andere 99,99% van het publiek. Wees uberhaupt blij dat ik reageer en tijd neem om dingen te verduidelijken. Maar als je denkt dat wij als artiesten we door jullie laten vertellen wat wij moeten doen, dan heb je wel echt gigantische oogkleppen op

Vooralsnog: mensen die tracks legaal kopen en mensen die naar onze optredens komen, die supporten in mijn ogen de artiest het meest

Ik ga niet veel naar feesten en ik koop geen tracks, stream ze wel via Spotify, dus jullie halen daar ook inkomsten uit. Daarnaast sta ik nooit vooraan bij een feest. Omdat ik het niet fijn vindt, want daar heb ik geen ruimte. Bedankt dat je ons en dus ook mij tot de elite benoemd, wordt erg gewaardeerd.

Nee, mensen die altijd met hun pep/pillenkop vooraan staan, dát zijn je fans. Schei toch uit, man. Ik heb je hoog zitten, je bent altijd in voor een praatje op een feestje als je niet aan het draaien bent en luistert dan ook echt naar de mensen, maar dit valt me toch een beetje van je tegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 21:51 
 
Hardtraxx Addict

NoobstaR* schreef:
Daarnaast sta ik nooit vooraan bij een feest. Omdat ik het niet fijn vindt, want daar heb ik geen ruimte. Bedankt dat je ons en dus ook mij tot de elite benoemd, wordt erg gewaardeerd.


Je leest te letterlijk, hij bedoelt het gehele publiek, niet "vooraan in de zaal".
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2017 22:01 
 
Hardtraxx Addict

Maximumraver schreef:
NoobstaR* schreef:
Daarnaast sta ik nooit vooraan bij een feest. Omdat ik het niet fijn vindt, want daar heb ik geen ruimte. Bedankt dat je ons en dus ook mij tot de elite benoemd, wordt erg gewaardeerd.


Je leest te letterlijk, hij bedoelt het gehele publiek, niet "vooraan in de zaal".

Of jij. Alsof je bij Qlimax je complete publiek kan analyseren. Wie weet bedoelt hij wel heel wat anders met ''vooraan'' ;)

Het punt dat NoobstaR* maakt, echter, is daarentegen veel belangrijker dan de interpretatie van het woord "vooraan".
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 03:50 
 
Hardtraxx Addict

@InfinI

Ik vraag me oprecht af of je aan het trollen bent. Zo ja, 10/10 bait.

Uberhout schreef:
Dit is toch precies wat Thera bedoelt met zelfbenoemde elite xd


Dit, je bent letterlijk wat daar gezegd word, iemand die denkt de grote man uit te hangen, waar artiesten maar mooi naar moeten luisteren, de hoogstpersoonelijke arbiter van kwaliteit.


InfinI schreef:
Ik vind het niet kunnen dat je, iemand die een tegengestelde mening geeft, gaat zitten uitlachen, zeker als producer. Dan hoeft het voor mij niet meer. Juist als artiest hoor je kritiek en feedback te kunnen verwerken en accepteren op een volwassen manier. Hier gebeurt het tegenovergestelde.


Kritiek en feedback? Dit is kansloos huilen, dat heeft niks met feedback te maken, bewijs maar eens wat jou en/of "Hardtraxx" meer waard maakt dan al die anderen, waarom jij het recht hebt om voor een andere te beslissen hoe hij wel en niet ZIJN muziek moet maken.

InfinI schreef:
Grappig dat je hier subjectiviteit (smaak) koppelt aan wat wel en niet bagger is, waarna je vervolgens haarfijn uitlegt dat je er wel degelijk een objectief oordeel aan kan koppelen, zo lang je het maar goed uitlegt en uitlegt waarom je daar genoeg verstand van hebt:


Er valt een objectief oordeel aan te koppelen "in theorie" ja, maar in de prakijk, op een forum, kun je dat helemaal vergeten. Door mensen van gelijk (productie) niveau wel ja, die weten weer ze over praten, niet door jou, wie de fuck ben jij om daarover te oordelen.

InfinI schreef:
Als iedereen, net als jij, dit als eis stelt voor iedereen die hier zijn mening post, creëer je een vertrouwenloze sfeer op een forum zoals deze. Beter om bij elke post een positief vooroordeel neer te leggen dan een negatief vooroodeel, lijkt me.


Ik maak hier een negatieve sfeer, als ik vraag dat je bewijs hebt voor wat je zegt? Ook maar 1 punt om op te staan? Ik eis dit van niemand die een mening post, ik eis dit van jou omdat jij, wat je zegt als feiten neerzet. Daarom vraag ik bewijs, hoe duidelijk moet ik hierin zijn?

Wat maakt de mening van Hardtraxx, nou echt zo veel "beter", dan dat van anderen? serieus, probeer hier eens antwoord op te geven, en kom niet met "we zijn kritisch", dat is niet goed genoeg, ik kan ook alles wat me niet aanstaat in de new tracks sectie gaan afzeiken, maar ik kies er bewust voor om dat niet te doen, mijn posts voegen dan niks toe, en ik breng een negatieve sfeer in de topics, je schiet er namelijk geen ene fuck mee op, niemand gaat zijn muziek voor mij veranderen, en ik zou niet eens willen dat iemand het doet, en het maakt je mening niet meer waard.


Ik zie jou hier ook geen positief vooroordeel neerleggen, je schiet zelfs direct in de verdediging als iemand ook maar een beetje tegengas geeft.

InfinI schreef:
Op hardtraxx zitten in ieder geval mensen die zich daadwerkelijk in het genre verdiepen dan menig dagjesvolk dat op de top40 stemt, procentueel gezien in ieder geval... Wellicht dat je steekproef vele malen kleiner is, maar als je denkt dat als je plaat in de top40 belandt een goede graadmeter voor kwaliteit is, zit je er toch flink naast Pieter.


InfinI schreef:
Wat een kinderachtige reactie van een producer zeg :huh: Op deze manier communiceer ik liever niet. Ik had veel respect voor je vroeger, Pieter. Jammer. Mijn stem heb je niet meer. Succes verder met je carrière.


Hoe kinderachtig is dit, kijk in de spiegel man.

Om vervolgens zielig terug te kruipen met:

InfinI schreef:
Mijn comment was slechts adviserend bedoeld, niet aanvallend. Ik had verondersteld dat je dit dan ook zo zou opvatten.


Je comment was helemaal geen advies, je comment was niveau "alles kut enter, ik weet het toch wel beter".
Alsof jij het beter weet dan een eigenaar van een label, die 17(!) jaar geleden z'n eerste release had, laat me niet lachen man :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 09:20 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:

En op welke manier is Immeasurably dat wel, en deze track niet? Deze stijl kicks (hevige nadruk op de "tok" en de subbass, maar niet zo zeer de mids van de tail) zijn relatief recent wat dat betref, dus je "kan" dit ook als experiment zien.


Slechte vergelijking. Immeasurably was COMPLEET nieuw, toen de tijd, niemand had zoiets gemaakt. Dit trucje wordt al jaren gedaan bij Gearbox oa.

Citaat:
Los van dat ik die Myst track supervet vind, vergelijk je een track waarvan in de climax de focus ligt op een screech, ten opzichte van een track die meer gebaseerd is op een (harde/smerige) supersaw stijl melodie (die door die smerigheid, wel wat weg heeft van een screech, maar het imo niet is).

Rebelion vs Phuture Noize is ook compleet wat anders, en ja, ik vind Phuture Noize oneindig veel beter/vetter, maar dat wil niet zeggen, dat ik in Rebelion threads, hun/hem? ga vertellen wat hij allemaal wel en niet moet doen. En daarover ook objectief gelijk heb.


Weer mis je het punt. Ik heb het niet over stijlen met elkaar afwegen, maar productie kwaliteit. Er zit niet genoeg verschil in de stijlen om dit argument te verwerpen. En anders pak je maar Delete, Chris One of Crypsis.

Die vraag waarom de genoemde artiesten kwaliteit zijn is domweg een bord voor je hoofd houden. Dit hoor en zie je gewoon aan de tracks. Ik vind zelf niet eens alle tracks van Ran-D, B-Front, Angerfist e.d. goed maar ik kan wel horen dat er kwaliteit aan hangt. Dit is niet echt een kwestie van waarom wel, je hoort gewoon dat het zo is.

En als ik die KRTM remix naast een andere plaat mix, bijvoorbeeld Rude Awakening - Staalplaat en Tymon & Waldhaus - Purgatory, zijn ze even smerig maar de anderen zijn beter afgewerkt. Dat hoor je gewoon, mede ook omdat de remix enigszins wordt overstemd en weggedrukt terwijl de volumes gelijk staan.

Caine heeft niet echt een eigen sound, hij zou onopvallend in het rijtje van Gearbox kunnen staan, die kleine verschillen boeien niks, dat is zeggen dat Crypsis en Radical of Bass Modulators & Wildstylez compleet verschillende eigen stijlen hebben. Een eigen stijl moet wel echt duidelijk zijn zoals bij Da Tweekaz. Als er Unresolved voor had gestaan bij deze plaat had ik het ook geloofd.

Broken Balance schreef:
De beste manier om kwaliteit te bepalen is om 1. wel te weten wat een kwalitatief (productiewijs, soundwijs, originaliteit) goede plaat is en mijn maatstaven zijn vaak Noisecontrollers, B-Front, Ran-D, Angerfist, Vazard, Ophidian en The Outside Agency, liggende aan welke plaat je het mee vergelijkt. Deze mensen maken kwalitatief goede platen, dat hoor je gewoon overal aan. Eigen sound, goed afgewerkte sounds, vernieuwende platen en verschillen in platen (sommigen hebben niet alle natuurlijk). Als je veel platen tegen het licht van hun platen houdt zie je duidelijk verschil.


Maar wat maakt hun "kwaliteit"? (wederom, for the record, ik vind Ophidian een absolute held, een veel uit je lijst ook gewoon erg, erg goed)

Zoals jij zegt:

Eigen sound: deze is vrij makkelijk te defineren, iets wat alleen die persoon, of weinig anderen doen. Caine heeft wat mij betreft een vrij "eigen" sound.
Goed afgewerkte sounds: Deze vind ik dan weer heel moeilijk te defineren, je hebt het over bijvoorbeeld over Sandy Warez - We Are In The Dark (KRTM Remix), ik zie nergens in wat die track slecht afgewerkt maakt, die doe exact wat die moet doen, die hoeft niet clean te zijn, omdat, dat totaal niet de bedoeling is van die track (neem ik even voor het gemakt aan)
Vernieuwende platen en verschillen in platen: Heeft meer met originaliteit te maken dan kwaliteit.

Citaat:
Nee, dat maak jij ervan, je legt me woorden in de mond. Ik heb nergens gezegd dat mensen het daar wel weten, of waar dan ook.
Op productietechnisch niveau, hoef je niemand serieus te nemen die zelf niet produceert, of in de buurt zit van je eigen niveau.

En dat iemand kritisch is, wil niet zeggen dat die persoon het automatisch beter weet.
Harstylboy (was dat zijn naam?), is toch ook kritisch op alles wat blij is? Dit is dan even een overdreven voorbeeld maar goed, kritisch zijn wil op zichzelf niks zeggen.


Dat klinkt akelig veel als "Als je het zelf beter kan doe het dan, Haattrax in het kwadraat weer". Men hoeft geen producer te wezen om er verstand van te hebben. En Hardstylboi was niet kritisch maar die basht gewoon alles wat mainstream is.
Lyst is een goed voorbeeld van kritisch.

Citaat:
Bullshit, waar zijn jou tracks, om te bewijzen dat je weet waar je het over hebt? Zat je erbij in de studio, toen hij je alle faders en EQ settings liet zien? Wat kan er beter dan?


Ik hoop dat je zelf inziet hoe dom dit klinkt. Als ik de tijd heb kan ik je best in detail vertellen op welke gebieden deze plaat veel voller, met mid-lage frequenties zou moeten klinken en dat de afmix qua kicks al matig is.

Citaat:
Ik ben bekend met TOA (etc.) platen, maar ik zie geen reden dat die platen, beter zijn afgemixt dan bijv. track van: Atmozfears, Geck-o, Da Tweekaz, Audiofreq, Code Black (etc.)

De Industrial = betere kwaliteit cirkeltrek, die hier wel vaker geheerst heeft (met name een paar jaar terug), ben ik het totaal niet mee eens.


En op dit punt kan ik met zekerheid zeggen dat je er zelf ook geen verstand van hebt. Dit verschil is duidelijk te horen. Also de namen die ik noemde zijn Darkstep/Hard D&B/Crossbreed, niet Industrial. Industrial heeft al tijden niet meer de kwaliteit die het ooit had. Fracture 4, The DJ Producer, Xaturate en Mindustries zijn de enige die ik zo snel op dat gebied kan noemen qua goede afmix/mastering/originaliteit

Citaat:
Maar als je (een aantal van) die slecht geproduceerde platen beter vind, is kwaliteit uiteindelijk toch arbitrair, want als kwaliteit die tracks in de weg zou zitten, zou je ze niet luisteren.


Dat is het hele punt niet :lol:
Als je plaat leuk is zonder kwaliteit dan zal hij bij sommigen in de smaak vallen maar bij een aantal door de mand vallen. Is je plaat beiden niet, valt hij nog sneller door de mand. Zo simpel is het toch.

Ik zie jou het zelfde doen als Thera, mensen die oprechte kritiek hebben (die dus niet aan het bashen zijn) weglachen en dan bestempelen als iemand die niet weet waar hij over praat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 10:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Kan dit ook kort samengevat worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 10:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

DonnyD schreef:
Kan dit ook kort samengevat worden?


Ja, "Je bent nu hier: Forumoverzicht"
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 10:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zat heerlijk mee te lezen en wou eigenlijk helemaal niet reageren maar doe het toch :whistle:

Ik vind de tracks van Caine ook kwalitatief onder de maat omdat ik ze leeg vind over komen. Het mist voor mij kracht. Ik heb Caine maar 1x horen draaien, dat was op BTB en daar vielen (vond ik) al zijn eigenlijk tracks in het niets.

Omdat ik op deze manier reageer probeer jij te zeggen dat ik er geen verstand van heb. Nee produceren heb ik nog niet onder de knie maar weet wel dat als iets niet lekker klinkt het ook niet lekker klinkt. En ik hoor dan ook wel of de opzet de goede kant op gaat. Ik denk dat de meeste actieve leden hier elkaar wel begrijpen als ze hun mening in non producer termen neerzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 12:12 
 
Hardtraxx Veteran

InfinI schreef:
Je snapt overduidelijk mijn punt niet.

Ik snap heus wel wat je bedoeld, maar met jouw opmerkingen vertoonde je nogal het elitaire gedrag waar Thera precies op doelde xd.

Anyways, om even inhoudelijk op jouw opmerking in te gaan.

InfinI schreef:
Wat ik vooral jammer vind is dat Theracords in zijn vroege jaren juist bekend stond om zijn diversiteit, juist omdat ze toen nog niet zo bekend waren.

Theracords = music produced from the heart. Toen en nu. Ze maken muziek die ze zelf vet vinden. Ja, Theracords was vroeger diverser, omdat er artiesten bij zaten die allemaal hun eigen, herkenbare stijltje hadden. Betekent niet direct dat dit was omdat zij onbekender waren, dat is een conclusie die jij zelf trekt.

InfinI schreef:
Juist als je je gaat richten op die (veel te hoog geschatte, trouwens) 99,9% richt je je dus op het gros van dagjesvolk dat juist geen verstand heeft van het genre (neem bijvoorbeeld een defqon van tegenwoordig waar het HEE-HOO gehalte inmiddels elke stage heeft bereikt). Juist door je te focussen op feestgangers zorg je er voor dat je diversiteit alleen maar achteruit gaat. Tracks zullen meer op elkaar gaan lijken, want ze moeten wel voldoen aan waar de crowd elke keer om schreeuwt, toch?


Ja, als je produceert met de insteek om een plaat te maken die het goed doet op de dansvloer, dan gaat dit ten koste van je creativiteit, dat vind ik ook. Echter, omdat je Thera quoteert (die zegt dat het personen die hen live supporten en tracks kopen belangrijker voor hen zijn), suggereer jij dat de artiesten van Theracords tegenwoordig platen maken die erop gericht zijn om het grote publiek te pleasen. Hierover kunnen wij echter niet oordelen, dit weet alleen de artiest zelf. Ook als verschillende platen op elkaar lijken, hoeft dit niet per se te betekenen dat platen met de insteek gemaakt zijn om het goed te doen op de dansvloer.
Andersom kan het ook dat platen die uniek zijn het heel goed doen op de dansvloer. (bijv. Chain Reaction - The Record Breaking). Het populair zijn van een plaat betekent dus niet direct dat die plaat ook minder creatief of divers is.

InfinI schreef:
Juist als je je richt op wat kritische mensen, mensen met verstand, mensen met inzicht en ervaring, zoals op een forum zoals deze te zeggen hebben over je muziek, daarmee promoot je diversiteit en creativiteit. En inderdaad, dat groepje mensen is (even volgens Thera's post) maar 0,01% maar het is wel die 0,01% aan feedback die je producties echt ten goede doen. Dan ben je maar minder bekend, so what. Je muziek blijft dan in ieder geval kwalitatief goed.


Ja, sommige feedback die hier gegeven wordt op het forum kan voor een artiest heel nuttig zijn, en kunnen de kwaliteit van een productie ten goede komen. Dit betekent niet dat je als artiest meteen creativiteit en diversiteit promoot wanneer je je richt op deze groep mensen, dat slaat natuurlijk nergens op.

InfinI schreef:
Het is niet voor niets zo dat de echt goeie hardstyle vaak afkomstig is van de meest ondergewaardeerde artiesten (niet alleen bij hardstyle overigens). Het is niet voor niets zo dat de hardstyle scene met zijn bekendheid over de jaren heen zwaar is afgezwakt (voor de 0,01% onder ons tenminste). Het is niet voor niets zo dat kwaliteit vaak ten koste gaat van fame.
.
Dit is natuurlijk pure bullshit. Luister naar tracks van bijvoorbeeld Ran-D, B-Front, NC. Zelfs ik kan met mijn amateurkennis horen dat die platen gewoon heel strak in elkaar zitten. Sounddesign is top notch en de platen vormen een sterk geheel. Zijn deze artiesten ondergewaardeerd? Ik vind van niet. Alle 3 hebben een eigen X-Qlusive gehad en hebben meermaals op Qlimax gestaan. Ik denk dat menig hardstyle artiest die 2 evenementen als hoogtepunt zal benoemen.

InfinI schreef:
Wat Thera hier eigenlijk met andere woorden zegt is dat het oordeel van 10.000 mensen per definitie waardevoller is dan wat 10 mensen zeggen. En laat dat nou net het perfecte voorbeeld zijn van kwaliteit ten koste laten gaan van fame.


Hij reageert op jouw opmerking dat HT de graadmeter is voor de liefhebber. Hij zegt vervolgens dat de personen die TC actief supporten door tracks te kopen en sets bij te wonen voor hem 10.000x belangrijker zijn dan het handjevol mensen wat elitair gedrag vertoont. Hij zegt hier nergens dat zij belangrijker zijn in het geven van een oordeel over de productiekwaliteit van hun tracks, dat is wat jij ervan maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 12:19 
 
Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Slechte vergelijking. Immeasurably was COMPLEET nieuw, toen de tijd, niemand had zoiets gemaakt. Dit trucje wordt al jaren gedaan bij Gearbox oa.


Ik zeg toch ook dat ik niet per definitie gelijk heb :P En "al jaren gedaan" vind ik gigantisch overdreven, je kijkt echt teveel naar het grote plaatje, "tok kick" + melodie = exact dezelfde stijl track, ben ik het nog niet een beetje mee eens.

Broken Balance schreef:
Weer mis je het punt. Ik heb het niet over stijlen met elkaar afwegen, maar productie kwaliteit. Er zit niet genoeg verschil in de stijlen om dit argument te verwerpen. En anders pak je maar Delete, Chris One of Crypsis.


Ten eerste lijken die nog niet eens op elkaar (of Caine). En Crypsis klinkt ook 90% van de tijd kwalitatief enorm ruk, vooral die oude tracks, waar hier altijd zo hard op gefapt word, maar wederom, dit VIND ik, vanwege de smaak die ik heb, ik kan dit namelijk niet voor andere objectief beoordelen, ik doe niet alsof ik het beter weet.

Broken Balance schreef:
Die vraag waarom de genoemde artiesten kwaliteit zijn is domweg een bord voor je hoofd houden. Dit hoor en zie je gewoon aan de tracks. Ik vind zelf niet eens alle tracks van Ran-D, B-Front, Angerfist e.d. goed maar ik kan wel horen dat er kwaliteit aan hangt. Dit is niet echt een kwestie van waarom wel, je hoort gewoon dat het zo is.


Helemaal niet, je kan niet ergens een objectieve maatstaf aan geven, en het vervolgens niet uit willen leggen.

Broken Balance schreef:
En als ik die KRTM remix naast een andere plaat mix, bijvoorbeeld Rude Awakening - Staalplaat en Tymon & Waldhaus - Purgatory, zijn ze even smerig maar de anderen zijn beter afgewerkt. Dat hoor je gewoon, mede ook omdat de remix enigszins wordt overstemd en weggedrukt terwijl de volumes gelijk staan.


Staalplaat, vind ook ook verschikkelijk slecht afgewerkt (ik doe het niet expres hoor, Purgatory vind ik wel gewoon vet :P ). En hij lijkt niet eens ook maar een beetje op We Are In The Dark, 25(!) BPM verschil, We Are In The Dark heeft meerdere kicks, Staalplaat maar 1, Staalplaat klinkt als een relatief rustige doorlopende Industrial track (
met Schranz/Techno invloeden), We Are In The Dark als een ongegenerde ramplaat, die meer in het straatje wat nu Uptempo is, past (maar dan aanzienlijk smeriger).

Broken Balance schreef:
Dat hoor je gewoon, mede ook omdat de remix enigszins wordt overstemd en weggedrukt terwijl de volumes gelijk staan.


Wie zegt dat dit niet de bedoeling was?

Broken Balance schreef:
Caine heeft niet echt een eigen sound, hij zou onopvallend in het rijtje van Gearbox kunnen staan, die kleine verschillen boeien niks, dat is zeggen dat Crypsis en Radical of Bass Modulators & Wildstylez compleet verschillende eigen stijlen hebben.


Wat :lol: Dat hebben ze ook! :lol: Tuurlijk hebben ze we eens een track die bij elkaar in de buurt komt, maar het aantal keer dat ik bij een BM plaat denk, oh dit is vast Wildstylez, zal op 1 hand te tellen zijn.

Broken Balance schreef:
Een eigen stijl moet wel echt duidelijk zijn zoals bij Da Tweekaz.


Je hoeft niet de extremen op te zoeken om anders te zijn, dit kan ook in de details.

Broken Balance schreef:
Als er Unresolved voor had gestaan bij deze plaat had ik het ook geloofd.


:lol: Dit meen je toch niet.

Broken Balance schreef:

Dat klinkt akelig veel als "Als je het zelf beter kan doe het dan, Haattrax in het kwadraat weer". Men hoeft geen producer te wezen om er verstand van te hebben. En Hardstylboi was niet kritisch maar die basht gewoon alles wat mainstream is.
Lyst is een goed voorbeeld van kritisch.


Wel om een objectief oordeel van "kwaliteit" te geven.
Lyst is niet zo zeer kritisch, maar heeft een specifieke smaak, als je dit kritisch wil noemen kan dat, maar ik heb hem ook bij kwalitatief slecht platen (naar mijn mening) een goed oordeel zien geven, dus dan heeft of 1 van ons (ik of lyst) dus "gelijk", en de ander niet? :P


Broken Balance schreef:
Maximumraver schreef:
Bullshit, waar zijn jou tracks, om te bewijzen dat je weet waar je het over hebt? Zat je erbij in de studio, toen hij je alle faders en EQ settings liet zien? Wat kan er beter dan?


Ik hoop dat je zelf inziet hoe dom dit klinkt. Als ik de tijd heb kan ik je best in detail vertellen op welke gebieden deze plaat veel voller, met mid-lage frequenties zou moeten klinken en dat de afmix qua kicks al matig is.


Helemaal niet, er word gezegd dat het slecht is, maar niet gezegd waarom, daar is niks doms aan om dat af te branden, maar ok, "voller, met mid-lage frequenties" wat mag er aan gebeuren? een extra synth layer op een lager octaaf om die frequenties te vullen? een eq boost op de kick?

Broken Balance schreef:
afmix qua kicks al matig is.


Moet ie meer op de voorgrond of wat? zo ja, wie zegt dat, dat bij deze track past?

Broken Balance schreef:

En op dit punt kan ik met zekerheid zeggen dat je er zelf ook geen verstand van hebt. Dit verschil is duidelijk te horen. Also de namen die ik noemde zijn Darkstep/Hard D&B/Crossbreed, niet Industrial. Industrial heeft al tijden niet meer de kwaliteit die het ooit had. Fracture 4, The DJ Producer, Xaturate en Mindustries zijn de enige die ik zo snel op dat gebied kan noemen qua goede afmix/mastering/originaliteit


Moeilijk doen om genre namen :P Maar goed, omdat ik zelf moeilijk doe over produceer termen zal ik mee
doen, Crossbreed/Darkstep/Neurofunk/Industrial Hardcore/Doomcore dan :P Waar ik totaal geen verstand van heb /s: http://l5d.nl/sn1be4c - http://l5d.nl/sn25624 - http://l5d.nl/sn23265 - http://l5d.nl/sn1df7a - http://l5d.nl/sn1eee6 - http://l5d.nl/sn1a9cd (Edit: http://l5d.nl/sn26888), ik ben best bekend met die genres hoor :P

Mindustries vind ik over het algemeen niet echt een hoogstandje van het genre (op specifieke tracks na). Heb ik dan objectief gelijk of ongelijk als ik dit zeg? :P Of ligt mijn smaak gewoon anders.


Broken Balance schreef:
Ik zie jou het zelfde doen als Thera, mensen die oprechte kritiek hebben (die dus niet aan het bashen zijn) weglachen en dan bestempelen als iemand die niet weet waar hij over praat.


No shit, ik probeer ook duidelijk te maken dat ie gigantisch gelijk heeft :P Ik voel me hier echt alsof ik in de omgekeerde wereld zit :huh: :lol:

Ivey Jones schreef:
Zat heerlijk mee te lezen en wou eigenlijk helemaal niet reageren maar doe het toch :whistle:

Ik vind de tracks van Caine ook kwalitatief onder de maat omdat ik ze leeg vind over komen. Het mist voor mij kracht. Ik heb Caine maar 1x horen draaien, dat was op BTB en daar vielen (vond ik) al zijn eigenlijk tracks in het niets.

Omdat ik op deze manier reageer probeer jij te zeggen dat ik er geen verstand van heb.


Nee hoor, verre van, niks mis mee, zie het dikgedrukte. :P Nou hoeft natuurlijk niet iedereen overal "vind" voor te zetten om zichzelf in te dekken, maar op het moment dat iemand denkt te zeggen wat objectief kwaliteit is, kom dan maar met je kennis ja, weet het maar te bewijzen ;) Edit: Vooral als mensen gaan lopen zeggen wat artiesten wel niet allemaal anders moeten doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 12:24 
 
Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
DonnyD schreef:
Kan dit ook kort samengevat worden?


Ja, "Je bent nu hier: Forumoverzicht"


:lol: :lol: Hier moest ik wel even om lachen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 12:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:

Broken Balance schreef:
Een eigen stijl moet wel echt duidelijk zijn zoals bij Da Tweekaz.


Je hoeft niet de extremen op te zoeken om anders te zijn, dit kan ook in de details.

Life with Da Tweekaz = :D
Life without Da Tweekaz = :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 13:14 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vent jij snapt het hele punt echt niet :lol:

Wat jij doet is hard ontkennen en gewoon zeggen dat iets niet zo is, zo kan ik het ook wel. Ik maak nog dingen onderbouwd door iets en jij roept alleen dit is niet zo en zeg dat jij dingen zo vindt, dat maakt ze dan blijkbaar ook waar.

Dat jij het zo vindt maakt het niet zo. En qua die industrial platen kan je er ook niet harder naast zitten :lol:
Je hebt er zelf duidelijk geen verstand van terwijl je anderen aanmaant dat ze er geen verstand van hebben.

Jouw maatstaaf die zo heilig blijkt te zijn is nergens op gegrond terwijl die ik, en vele anderen, hanteren juist wel zijn standpunten heeft.

Je bent een veel te harde fanboy om dit objectief te zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 13:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ivey Jones schreef:
Zat heerlijk mee te lezen en wou eigenlijk helemaal niet reageren maar doe het toch :whistle:

Ik vind de tracks van Caine ook kwalitatief onder de maat omdat ik ze leeg vind over komen. Het mist voor mij kracht. Ik heb Caine maar 1x horen draaien, dat was op BTB en daar vielen (vond ik) al zijn eigenlijk tracks in het niets.

Omdat ik op deze manier reageer probeer jij te zeggen dat ik er geen verstand van heb.


Nee hoor, verre van, niks mis mee, zie het dikgedrukte. :P Nou hoeft natuurlijk niet iedereen overal "vind" voor te zetten om zichzelf in te dekken, maar op het moment dat iemand denkt te zeggen wat objectief kwaliteit is, kom dan maar met je kennis ja, weet het maar te bewijzen ;) Edit: Vooral als mensen gaan lopen zeggen wat artiesten wel niet allemaal anders moeten doen.[/quote]

Waarom zou ik mij zelf moeten gaan bewijzen als het voor mij geen kwaliteit bevat :huh: Als een track niet bevalt voor mij kan het komen door de kwaliteit of smaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 13:29 
 
Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Jouw maatstaaf die zo heilig blijkt te zijn is nergens op gegrond terwijl die ik, en vele anderen, hanteren juist wel zijn standpunten heeft.


Mijn maatstaaf is niet heilig, DAT IS HET HELE PUNT, ik zeg dat hier praktisch niemand hier een objectief oordeel over de kwaliteit van een plaat kan geven, waaronder ik!

Broken Balance schreef:
Wat jij doet is hard ontkennen en gewoon zeggen dat iets niet zo is, zo kan ik het ook wel. Ik maak nog dingen onderbouwd door iets en jij roept alleen dit is niet zo en zeg dat jij dingen zo vindt, dat maakt ze dan blijkbaar ook waar.


Wat nou onderbouwen, je geeft voorbeelden van tracks, en als ik iets over die tracks zeg, heb ik heb fout want ik heb er geen verstand van :x

Broken Balance schreef:
En qua die industrial platen kan je er ook niet harder naast zitten :lol:

Broken Balance schreef:
Je hebt er zelf duidelijk geen verstand van terwijl je anderen aanmaant dat ze er geen verstand van hebben.


Wat doe je nu zelf, wie maakt jou de expert dan?

Broken Balance schreef:
Dat jij het zo vindt maakt het niet zo.


Dit is wat ik jou juist probeer te vertellen. Dit geld voor ons beide.

Broken Balance schreef:
Je bent een veel te harde fanboy om dit objectief te zien.


Bijzonder flauw -.- Ik zeg toch dat ik de plaat uberhaupt niet zo vet vind, en als ik iets op Theracords kut vind, zal ik dat ook gewoon zeggen hoor >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 13:30 
 
Hardtraxx Addict

Ivey Jones schreef:

Waarom zou ik mij zelf moeten gaan bewijzen als het voor mij geen kwaliteit bevat :huh: Als een track niet bevalt voor mij kan het komen door de kwaliteit of smaak.


Voor jezelf niet :P Ik doelde er meer op, dat als je artiesten ongevraagd "advies" gaat geven (InifinI) dat je het dan moet kunnen bewijzen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 13:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Voor een kan ik in ieder geval wel de platen onder het correcte genre plaatsen en wat typerend is voor dit soort platen. En de afmix van WAITD is nooit zo bedoeld voor die plaat, de afmix van Sandy Warez en co is altijd slecht geweest. Industrial is industrial, op 140 BPM of 200 BPM, het zijn de zelfde soort smerige kicks alleen op ander tempo. De enige onderscheiding in Industrial is Industrial Techno (Oude N-Vitral, Peaky Pounder), UK Hardcore (Dolphin, Hellfish, The DJ Producer), Doomcore (The Relic, Cubic Nomad) en Crossbreed (Switch Technique, Sinister Souls). De rest valt gewoon onder de grote noemer Industrial. Alleen wanneer er dus een daadwerkelijk verschil in zit valt het ergens anders onder, tempo maakt hier godzijdank geen onderscheid in (Detest is net zo Industrial als Mindustries, Xaturate net zo als Tymon, Igneon System net zo als KRTM).

Ik refereer naar andere platen van KRTM rond de zelfde tijd die veel helderder zijn. Bedoeld of niet, het blijf slecht afgewerkt. Ook zeggen dat Staalplaat niet goed is afgewerkt is werkelijk lachwekkend, die kicks zijn enorm vol terwijl de sounds allemaal enorm aanwezig blijven, iets wat veel platen missen wanneer ze zo hard als dit worden geproduceerd.

Platen die strak gemastered zijn en goed zijn afgemixt naast anderen leggen om zo het kwaliteitsverschil te horen is de meest logische maatstaaf om kwaliteit te meten. Klinkt het beter, dan is de een beter afgemixt, blijf vergelijken tot je de besten vindt die zo schoon en hard mogelijk klinken terwijl ze nog originele en goede sounds hanteren. Dit is de enige manier om hard op hard te kunnen zien wanneer iets goed afgewerkt is of niet. Een nog betere bron zou degene zijn die deze platen zo goed mastered. Mannen zoals Ruffneck en Hidden.

Zelfs als een producer het uit zijn eigen visie zou beoordelen is het nog niet objectief want wie zegt dat die producer goede kwaliteit platen maakt. De enige die ik geloof zijn de genen die consistent goed afgemikte platen hebben.

Fanboys van Caine of Theracords of zulke raw zijn geen goede maatstaaf want die zeggen hoe dan ook dat het goed is.
Mensen die finest tegen TC. Caine of Raw zijn zijn ook geen goede maatstaaf want die zeggen bij voorbaat dat het kut is. Kortom je hardstylboy en co.
Mensen die in beide kanten niet bevooroordeeld zijn, en daar zitten hier best wel wat mensen van, ookal schrijf jij die waarschijnlijk af omdat ze kritiek hebben, zijn de beste maatstaaf om zoiets te bepalen.

En hoe je het wendt of keert, je plaat wordt altijd beoordeeld door publieke opinie, zij het goed of fout. Ik denk dat wanneer je een panel van 100 onbevooroordeelde mensen (in de hardstyle) dit laat luisteren ik wel bijna zeker weet dat iedereen tot de conclusie komt dat dit ondermaats is geproduceerd vergeleken met andere platen.

Je oren en onbevooroordeeld zijn is hierbij gewoon belangrijk. Je kan opzettelijk iets met slechte kwaliteit maken en het kan nog zo bedoeld zijn maar dat verandert het feit niet dat het gewoon niet goed is afgewerkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 14:02 
 
Hardtraxxer

Ik heb niet genoeg popcorn om dit te blijven volgen :aww:
Wel een mooie discussie.

Over de plaat zelf vind ik de kicks in de climax een beetje storend (ik denk dat ik ze gewoon niet zo goed vind passen bij de melodie), maar vind ik ze wel vet in de anti. Verder vind ik het een lekker melodietje. Als ik dit nummer vergelijk met zijn andere nummers dan krijg ik het idee dat deze vent in een stijgende lijn zit kwa productie (ik weet niks van productie, maar zo vind ik het klinken). Wat Caine wel heeft is een kick die je herkent, je kunt me 100 tracks laten luisteren en ik zou de nummers van hem eruit kunnen pikken.

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wat deze producer ons in de toekomst gaat brengen. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 14:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:

Fanboys van Caine of Theracords of zulke raw zijn geen goede maatstaaf want die zeggen hoe dan ook dat het goed is.
Mensen die finest tegen TC. Caine of Raw zijn zijn ook geen goede maatstaaf want die zeggen bij voorbaat dat het kut is. Kortom je hardstylboy en co.
Mensen die in beide kanten niet bevooroordeeld zijn, en daar zitten hier best wel wat mensen van, ookal schrijf jij die waarschijnlijk af omdat ze kritiek hebben, zijn de beste maatstaaf om zoiets te bepalen.

En hoe je het wendt of keert, je plaat wordt altijd beoordeeld door publieke opinie, zij het goed of fout. Ik denk dat wanneer je een panel van 100 onbevooroordeelde mensen (in de hardstyle) dit laat luisteren ik wel bijna zeker weet dat iedereen tot de conclusie komt dat dit ondermaats is geproduceerd vergeleken met andere platen.

Je oren en onbevooroordeeld zijn is hierbij gewoon belangrijk. Je kan opzettelijk iets met slechte kwaliteit maken en het kan nog zo bedoeld zijn maar dat verandert het feit niet dat het gewoon niet goed is afgewerkt.

Volledig mee eens! Maar we kunnen niet ontkennen dat DJ's ook gewoon platen voor de massa moeten maken. Anders worden de feesten wel heeel rustig straks :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 14:05 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

beardieroy schreef:
Volledig mee eens! Maar we kunnen niet ontkennen dat DJ's ook gewoon platen voor de massa moeten maken. Anders worden de feesten wel heeel rustig straks :lol:


Dit is helaas een zeer waar feit. Echter vind ik sommige dansvloer gerichte platen wel heel vet. Ik kan menig Ran-D en Gunz 4 Hire plaat zeker waarderen.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle