Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 14:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Sowieso ligt de kwaliteit van de afmix in veel platen in Hardstyle enorm laag.


Ik denk dat ik het hier mee wel eens bent, vooral in de huidige Hardstyle kicks. En 'No Mercy' klinkt idd niet als 1 geheel. Het nummer 'schreeuwt' naar het einde en die kick :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 14:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
beardieroy schreef:
Volledig mee eens! Maar we kunnen niet ontkennen dat DJ's ook gewoon platen voor de massa moeten maken. Anders worden de feesten wel heeel rustig straks :lol:


Dit is helaas een zeer waar feit. Echter vind ik sommige dansvloer gerichte platen wel heel vet. Ik kan menig Ran-D en Gunz 4 Hire plaat zeker waarderen.

Precies en die moeten ook blijven. Waar ik wel over struikel is de matige creativiteit bij veel producers. Ik heb zelf ook het idee dat deze kritiek bij bijvoorbeeld Gearbox totaal niet binnenkomt. Hun muziek is zeker niet verkeerd op een feest, beukt heerlijk. Maar om nou 2-4 uur lang naar hetzelfde te luisteren. Dan krijg ik een spontane inkakker. Baal zelf ook wel van de meningloze fans die alles wel best vinden
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 14:23 
 
Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Voor een kan ik in ieder geval wel de platen onder het correcte genre plaatsen en wat typerend is voor dit soort platen.


For the record, ik zeg dat WAITD, in de richting van Uptempo past, als in Industrial, maar met invloeden, die je in de Uptempo kan verwachten, het is niet dat ik denk dat dat een Uptempo track is. >.<

Broken Balance schreef:
Mannen zoals Ruffneck en Hidden.


Zal ik eens zeggen dat je niet over hun kan oordelen omdat je te fanboy bent? Kijken of dat ergens op slaat (nee).

(Ruffneck en Hidden zijn beide wel gewoon helden hoor)

Broken Balance schreef:
En hoe je het wendt of keert, je plaat wordt altijd beoordeeld door publieke opinie, zij het goed of fout. Ik denk dat wanneer je een panel van 100 onbevooroordeelde mensen (in de hardstyle) dit laat luisteren ik wel bijna zeker weet dat iedereen tot de conclusie komt dat dit ondermaats is geproduceerd vergeleken met andere platen.


Ten eerste heb je geen onbevooroordeelde mensen, en het zou je denk ik enorm verbazen :P (Wie weet zou het mij enorm verbazen, kan natuurlijk ook :lol: )


Maar goed, dit is een beetje ver aan het gaan, en ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat deze discussie echt royaal nergens uit gaat komen, hoogstens op "we zijn het echt gigantisch met elkaar oneens" :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 14:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Die doen het vaak ook meer om het 24/7 doorbeuken dan om de muziek heb ik het idee.

Maximumraver schreef:
For the record, ik zeg dat WAITD, in de richting van Uptempo past, als in Industrial, maar met invloeden, die je in de Uptempo kan verwachten, het is niet dat ik denk dat dat een Uptempo track is. >.<


Het is gewoon industrial, doe niet zo moeilijk.

Broken Balance schreef:
Zal ik eens zeggen dat je niet over hun kan oordelen omdat je te fanboy bent? Kijken of dat ergens op slaat (nee).


Ja pech vriend, ik vind Ruffneck echt niks aan en luister op de Crossbreed platen na eigenlijk geen Hidden. Nice try though.

Citaat:
Ten eerste heb je geen onbevooroordeelde mensen, en het zou je denk ik enorm verbazen :P (Wie weet zou het mij enorm verbazen, kan natuurlijk ook :lol: )


Zeker wel. In ieder geval mensen die er flink in de buurt komen. Ik vind mezelf er ook onder vallen in dit geval, dit klinkt misschien egoïstisch, maar ik heb eigenlijk nooit een mening gehad over Caine oid en dit is eigenlijk de eerste track van hem die me in een positieve/negatieve in dit geval negatieve zin opvalt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 14:56 
 
Hardtraxx Veteran

beardieroy schreef:
Broken Balance schreef:
beardieroy schreef:
Volledig mee eens! Maar we kunnen niet ontkennen dat DJ's ook gewoon platen voor de massa moeten maken. Anders worden de feesten wel heeel rustig straks :lol:


Dit is helaas een zeer waar feit. Echter vind ik sommige dansvloer gerichte platen wel heel vet. Ik kan menig Ran-D en Gunz 4 Hire plaat zeker waarderen.

Precies en die moeten ook blijven. Waar ik wel over struikel is de matige creativiteit bij veel producers. Ik heb zelf ook het idee dat deze kritiek bij bijvoorbeeld Gearbox totaal niet binnenkomt. Hun muziek is zeker niet verkeerd op een feest, beukt heerlijk. Maar om nou 2-4 uur lang naar hetzelfde te luisteren. Dan krijg ik een spontane inkakker. Baal zelf ook wel van de meningloze fans die alles wel best vinden


Ik denk dat het zelf te maken heeft met het neer willen zetten van een eigen stijl. Vraag maar eens aan de grote namen wat de succesformule is voor een doorbraak in de HS scene. 90% zal zeggen dat het een eigen, 'unieke' sound is (zie o.a. de Q&A sessies hier op HT). Ongeacht de kwaliteit van de tracks en of je Gearbox nou leuk vindt of niet, je kunt moeilijk ontkennen dat zij met een aantal van hun artiesten een eigen sound hebben neergezet. Ik heb nu het idee dat zij er nu zo op gefixeerd deze unieke sound te behouden, dat het allemaal hetzelfde klinkt. Artiesten als G4H, Ran-D en B-Front weten hier veel beter variatie in aan te brengen, zonder dat hun herkenbare stijl verloren gaat. Ik denk dat dit iets is wat door 'ervaring' komt.

Daarbij kan ik me moeilijk voorstellen dat producers het zelf niet zat worden om constant dezelfde soort platen te maken. Ook het meningloze publiek heeft het door als producties over langere tijd wel heel erg hetzelfde blijven, waardoor populariteit afneemt (dan is de hype weer over). Ik ken zelf ook aantal mensen die Gearbox helemaal geweldig vonden/vinden, maar het merendeel daarvan zegt nu ook: 'Ja het is allemaal wel heel erg hetzelfde'. Ik ga er dan ook vanuit dat de hele gearbox hype vanzelf afneemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 15:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volledig mee eens, Uberhout! Gearbox heeft ook zeker wel een eigen sound en dat kan ik waarderen. Maarja, ontwikkel die dan ook door he ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 15:13 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Iedereen zou een eigen sound kunnen neerzetten, of deze het heeft om door te breken of dat er echt kwaliteit in zit is een tweede.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 15:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zolang er geen objectieve maatstaf is die aangeeft wanneer een plaat 'kwaliteit' heeft, zullen dit soort discussies gevoerd blijven worden. Thats it. Het is aan ons als 'hardtraxxers' ook niet de taak om die maatstaf te bepalen. Zo denk ik erover.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 16:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

PvO Hardstyle schreef:
Zolang er geen objectieve maatstaf is die aangeeft wanneer een plaat 'kwaliteit' heeft, zullen dit soort discussies gevoerd blijven worden. Thats it. Het is aan ons als 'hardtraxxers' ook niet de taak om die maatstaf te bepalen. Zo denk ik erover.


Eens, maar er is toch wel een zekere algemeen geaccepteerde lijn waar platen die er onder komen toch echt door de mand vallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 17:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je kan toch nooit zeggen dat een bepaalde Rebelion of Regain (ook al ben ik wel een fan boy) plaat beter is qua kwaliteit dan veel Noisecontrollers platen. Hetzelfde geldt voor dat hardstyle niet kwalitatief het beste genre is. Met een beetje verstand van muziek kan je heus wel horen wat kwaliteit is en wat niet. Kwaliteit en de waardering van een track staan dan wel weer los van elkaar en over waardering horen we dan ook niet te twisten
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 17:12 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

beardieroy schreef:
Je kan toch nooit zeggen dat een bepaalde Rebelion of Regain (ook al ben ik wel een fan boy) plaat beter is qua kwaliteit dan veel Noisecontrollers platen. Hetzelfde geldt voor dat hardstyle niet kwalitatief het beste genre is. Met een beetje verstand van muziek kan je heus wel horen wat kwaliteit is en wat niet. Kwaliteit en de waardering van een track staan dan wel weer los van elkaar en over waardering horen we dan ook niet te twisten


Precies dit
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 17:28 
 
Hardtraxx Addict

Deze discussie word nogal cirkelvormig.

PvO Hardstyle schreef:
Zolang er geen objectieve maatstaf is die aangeeft wanneer een plaat 'kwaliteit' heeft, zullen dit soort discussies gevoerd blijven worden. Thats it. Het is aan ons als 'hardtraxxers' ook niet de taak om die maatstaf te bepalen. Zo denk ik erover.


En zo denk ik er ook over, en daar hou ik het mooi bij.

Ik hou het hier voor gezien in deze toppa, ik vind dit helemaal niet eens leuk om te doen joh :P Dit is al veel te ver gegaan.
Voel je vrij om dit te zien als wegrennen voor de discussie, maar ik heb er gewoon echt geen zin in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 18:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

beardieroy schreef:
Je kan toch nooit zeggen dat een bepaalde Rebelion of Regain (ook al ben ik wel een fan boy) plaat beter is qua kwaliteit dan veel Noisecontrollers platen. Hetzelfde geldt voor dat hardstyle niet kwalitatief het beste genre is. Met een beetje verstand van muziek kan je heus wel horen wat kwaliteit is en wat niet. Kwaliteit en de waardering van een track staan dan wel weer los van elkaar en over waardering horen we dan ook niet te twisten


Precies dit inderdaad! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2017 22:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:
Ik hou het hier voor gezien in deze toppa, ik vind dit helemaal niet eens leuk om te doen joh


Ik vond het wel leuk om te lezen. Bedankt, gr.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2017 12:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Worden hele essays geschreven hier :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2017 12:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
Worden hele essays geschreven hier :lol:

Juist mooi om weer eens wat meer discussie te zien in de release-sectie. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2017 13:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ren maar weg van de discussie ja!!!!!!!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2017 13:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dit topic krijgt veel te veel aandacht dan dat het in mijn ogen verdient >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2017 14:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

StevenvanKuijk schreef:
Dit topic krijgt veel te veel aandacht dan dat het in mijn ogen verdient >.<

Voor mij ook :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2017 14:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

pim0412 schreef:
klapstoel schreef:
Worden hele essays geschreven hier :lol:

Juist mooi om weer eens wat meer discussie te zien in de release-sectie. :)


Klopt zeker! Vind het in dit topic alleen iets te off-topic aangezien het uiteindelijk gaat om de plaat :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2017 21:38 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Citaat:
Wel om een objectief oordeel van "kwaliteit" te geven.
Lyst is niet zo zeer kritisch, maar heeft een specifieke smaak, als je dit kritisch wil noemen kan dat, maar ik heb hem ook bij kwalitatief slecht platen (naar mijn mening) een goed oordeel zien geven, dus dan heeft of 1 van ons (ik of lyst) dus "gelijk", en de ander niet? :P

Ik heb altijd gelijk, laat daar geen twijfel over bestaan. :whistle:
Ben nu wel benieuwd naar de kwalitatief slechte platen overigens :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2017 18:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb deze best wel vaak op staan :$. Die melodie is vrij simpel maar pakt me wel meteen en vind deze kicks hier juist heel fijn onder passen :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2017 18:43 
 
Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
beardieroy schreef:
Volledig mee eens! Maar we kunnen niet ontkennen dat DJ's ook gewoon platen voor de massa moeten maken. Anders worden de feesten wel heeel rustig straks :lol:


Dit is helaas een zeer waar feit. Echter vind ik sommige dansvloer gerichte platen wel heel vet. Ik kan menig Ran-D en Gunz 4 Hire plaat zeker waarderen.

Wat een onzin. Onder 'de massa' wordt het dagjesvolk verstaan. Die blijven echt wel naar feesten gaan hoor, ongeacht wat er gedraaid wordt. Niet kunnen ontkennen dat DJ's platen voor de massa moeten blijven maken is echt volslagen bullshit. Het is juist de reden dat de hardstyle scene van tegenwoordig zo verneukt is en 90% van alle platen complete rotzooi is. Had nooit hoeven gebeuren, nooit moeten gebeuren en zou eigenlijk afgeschaft moeten worden. Helaas is dat laatste een inmiddels onmogelijk haalbare taak.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle