Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 13:23 
 
Hardtraxx Veteran

Laat ze lekker lullen. Jou stijl is identiek en je bent de eerste in die stijl. Blijf er trots op en doe gewoon je ding. Jij hebt al zo'n fanbase opgebouwd dat je niet echt in eens moet veranderen. Experimenteren is nooit verkeerd, maar ga niet onder druk van zgn fans je sound ineens omgooien.
Vanaf de zijkant lullen is altijd makkelijker dan de artiest in kwestie wezen.

edit:

Het is overigens nooit verkeerd natuurlijk om in discussie te gaan en open staan voor veranderingen. Maar bij iemand die al zo lang in het vak zit en al zo lang een eigen stijl heeft zou het wellicht teveel verandering zijn voor een hele groep fans om zo in eens sounddesign om te gooien en totaal iets anders te proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 13:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

B-Front schreef:
Maar wat is uit mijn comfort zone stappen?

Een keer een vette trance-plaat in jouw duistere maar toch euforische stijltje? :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 14:02 
 

B-Front schreef:
Goedenavond allemaal!

Ik wil even reageren op de berichten dat het niet heel creatief is en ik stil sta in mijn ontwikkeling!

Jullie mogen allemaal natuurlijk jullie mening geven! Alleen ja ik heb het vaker genoemd: Dit is wat ik mooi vind en ik denk dat iedere artiest en ook de nieuwere jongens een bepaalde sound heeft/hebben wat naar de desbetreffende artiest klinkt! En ja die van mij klinkt zo haha!

Ik probeer dingen uit in de studio alleen probeer wel bij mezelf te blijven want daarmee onderscheid je jezelf ook.
Zou ik dan geen saw lead meer mogen gebruiken?
Zou ik niet meer een bepaalde melody patroon mogen doen? :)

Moet ik totaal iets anders gaan doen? Dat zou toch ook raar zijn?
Ben benieuwd naar jullie mening :kiss:


zeker prima dat je doet wat je zelf leuk vind, moet je ook zeker doen.

vind zelf dat de laatste tijd je tracks enorm op elkaar lijken en wat simpel overkomen, nou heb ik niet echt verstand van tracks produceren dus het is goed mogelijk dat ze zeker niet simpel zijn.

maar waar je een beetje last van krijgt bij mij is waar bijvoorbeeld een frontliner of brennan heart ook last van hebben
wat is dat? het teveel gebruiken van dezelfde sounds en manier van track maken waardoor alle tracks die zo gemaakt zijn meteen hetzelfde voelen en saai zijn. daarbij helpt het wat de situatie alleen maar verergerd niet dat ik jouw geval een aantal andere artiesten doodleuk je stijl kopiëren

dat terwijl ik mogelijk de tracks best goed zou kunnen vinden als er wat afgewisseld wordt dat het beter zal zijn.

je stijl is goed, maar meer variatie zou zeker welkom zijn om het niet zo hetzelfde te laten voelen.
alweer zie frontliner, naar mijn idee maakt hij al sinds 2012 dezelfde type tracks met exact dezelfde soundbank, en dat dreigt voor mij bij jou ook te gebeuren.

nu is dit mijn eigen mening en wil ik niets opdringen, doe lekker waar je zin in heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 14:40 
 
Artiest

jeffrey2107 schreef:
B-Front schreef:
Goedenavond allemaal!

Ik wil even reageren op de berichten dat het niet heel creatief is en ik stil sta in mijn ontwikkeling!

Jullie mogen allemaal natuurlijk jullie mening geven! Alleen ja ik heb het vaker genoemd: Dit is wat ik mooi vind en ik denk dat iedere artiest en ook de nieuwere jongens een bepaalde sound heeft/hebben wat naar de desbetreffende artiest klinkt! En ja die van mij klinkt zo haha!

Ik probeer dingen uit in de studio alleen probeer wel bij mezelf te blijven want daarmee onderscheid je jezelf ook.
Zou ik dan geen saw lead meer mogen gebruiken?
Zou ik niet meer een bepaalde melody patroon mogen doen? :)

Moet ik totaal iets anders gaan doen? Dat zou toch ook raar zijn?
Ben benieuwd naar jullie mening :kiss:


zeker prima dat je doet wat je zelf leuk vind, moet je ook zeker doen.

vind zelf dat de laatste tijd je tracks enorm op elkaar lijken en wat simpel overkomen, nou heb ik niet echt verstand van tracks produceren dus het is goed mogelijk dat ze zeker niet simpel zijn.

maar waar je een beetje last van krijgt bij mij is waar bijvoorbeeld een frontliner of brennan heart ook last van hebben
wat is dat? het teveel gebruiken van dezelfde sounds en manier van track maken waardoor alle tracks die zo gemaakt zijn meteen hetzelfde voelen en saai zijn. daarbij helpt het wat de situatie alleen maar verergerd niet dat ik jouw geval een aantal andere artiesten doodleuk je stijl kopiëren

dat terwijl ik mogelijk de tracks best goed zou kunnen vinden als er wat afgewisseld wordt dat het beter zal zijn.

je stijl is goed, maar meer variatie zou zeker welkom zijn om het niet zo hetzelfde te laten voelen.
alweer zie frontliner, naar mijn idee maakt hij al sinds 2012 dezelfde type tracks met exact dezelfde soundbank, en dat dreigt voor mij bij jou ook te gebeuren.

nu is dit mijn eigen mening en wil ik niets opdringen, doe lekker waar je zin in heb.


B-Front schreef:
Ik probeer dingen uit in de studio alleen probeer wel bij mezelf te blijven want daarmee onderscheid je jezelf ook.
Zou ik dan geen saw lead meer mogen gebruiken?
Zou ik niet meer een bepaalde melody patroon mogen doen? :)


Je mag best weten dat ik elke track andere sounds, kicks etc maak! Ik begin een project altijd vanuit 0!
Nogmaals en daarom vraag ik het ook waarom krijg ik bijv deze dingen hier te lezen en zie ik bij andere artiesten die hetzelfde doen en echt precies hetzelfde en dan is het opeens allemaal top nieuw? Terwijl ik dan denk ja dat is de sound van die artiest!

Wat ik wil zeggen is dat we gewoon echt praten over stijl toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 14:47 
 
Artiest

Oxbow schreef:
B-Front schreef:
Maar wat is uit mijn comfort zone stappen?

Een keer een vette trance-plaat in jouw duistere maar toch euforische stijltje? :loving:


Haha! Is dat niet wat ik al doe?

Ik probeer juist altijd een gevoel te geven aan een plaat.

Ik vind dit wel een leuke discussie en het is niet dat ik me aangevallen voel hoor!
Ik was benieuwd wat jullie bedoelen!
Alleen mijn conclusie is dat het hier echt over mijn stijl gaat als b-front.

En dat is de sound die ik ook wil uitstralen en wil laten horen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 14:54 
 
Artiest

RTM93 schreef:
Laat ze lekker lullen. Jou stijl is identiek en je bent de eerste in die stijl. Blijf er trots op en doe gewoon je ding. Jij hebt al zo'n fanbase opgebouwd dat je niet echt in eens moet veranderen. Experimenteren is nooit verkeerd, maar ga niet onder druk van zgn fans je sound ineens omgooien.
Vanaf de zijkant lullen is altijd makkelijker dan de artiest in kwestie wezen.

edit:

Het is overigens nooit verkeerd natuurlijk om in discussie te gaan en open staan voor veranderingen. Maar bij iemand die al zo lang in het vak zit en al zo lang een eigen stijl heeft zou het wellicht teveel verandering zijn voor een hele groep fans om zo in eens sounddesign om te gooien en totaal iets anders te proberen.


Wat ik zeg: ik voel me niet aangevallen & voel totaal geen druk! :) ik was benieuwd wat er bedoelt wordt!
Ik heb alleen voor mezelf wel het gevoel dat alles wel anders is met wel die bepaalde stijl :)

Ik zou me sound niet eens willen omgooien! Omdat ik het zelf te gek vind!
Ik ben gewoon niet de producer die alleen maar kicks en screeches wil gebruiken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 14:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je ziet mensen al snel wel zeiken als een artiest blijft hangen in zijn sound hoor. Zie Phuture Noize bij zijn laatste previews van Intents. Zijn een aantal mensen zijn stijl ook langzaam zat aan het worden. Denk dat het hardstyle publiek over het algemeen gewoon erg hoge verwachtingen heeft, naar mijn mening soms te hoog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 16:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bob, je bent niet de enige waarop mensen commentaar hebben, maar waarschijnlijk lees je voornamelijk reacties op je eigen tracks haha. Jij hebt nu eenmaal een heel herkenbare sound, waardoor mensen het snel op je andere tracks vinden lijken. Terwijl dit niet zo opvalt bij artiesten die een wat meer ‘standaard’ stijl hebben.

Ik kan er in elk geval geen genoeg van krijgen hoor! En ik zie nog genoeg variatie. Welke artiest heeft nou collabs met zowel Warface als Adrenalize? Mid-intro’s met gated kicks (Eternal Voice/EVP), melodieën met gevoel erin en alsnog je eigen stijl houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 16:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Bob, je bent niet de enige waarop mensen commentaar hebben, maar waarschijnlijk lees je voornamelijk reacties op je eigen tracks haha. Jij hebt nu eenmaal een heel herkenbare sound, waardoor mensen het snel op je andere tracks vinden lijken. Terwijl dit niet zo opvalt bij artiesten die een wat meer ‘standaard’ stijl hebben.

Ik kan er in elk geval geen genoeg van krijgen hoor! En ik zie nog genoeg variatie. Welke artiest heeft nou collabs met zowel Warface als Adrenalize? Mid-intro’s met gated kicks (Eternal Voice/EVP), melodieën met gevoel erin en alsnog je eigen stijl houden.


:yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 16:27 
 
Artiest

Chroman schreef:
Bob, je bent niet de enige waarop mensen commentaar hebben, maar waarschijnlijk lees je voornamelijk reacties op je eigen tracks haha. Jij hebt nu eenmaal een heel herkenbare sound, waardoor mensen het snel op je andere tracks vinden lijken. Terwijl dit niet zo opvalt bij artiesten die een wat meer ‘standaard’ stijl hebben.

Ik kan er in elk geval geen genoeg van krijgen hoor! En ik zie nog genoeg variatie. Welke artiest heeft nou collabs met zowel Warface als Adrenalize? Mid-intro’s met gated kicks (Eternal Voice/EVP), melodieën met gevoel erin en alsnog je eigen stijl houden.


Ik lees best veel! Vind het altijd leuk om te kijken :) ik reageer hier alleen even op het feit wat er dan bijv verwacht zou worden! Want ik snap dat nooit zo goed! Dus daarom ook de vraag hier :)

Wat ik hierboven ook typ: ikzelf zie geen verschil met wat andere artiesten doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 17:07 
 
Hardtraxxer

Ik vind er op deze manier helaas niet veel aan aan die lange halen. De kicks van B-Front heb ik sowieso nooit zo goed gevonden. Ik houd niet zo van die rommelige distortion waardoor ik vaak een degelijke impact van de kick mis. Verder klinkt die tweede climax best wel inspiratieloos. Alsof er geforceerd gezocht wordt naar variatie binnen die bepaalde stijl waar hij zich aan vastklampt.

Als ik B-Front was zou ik weer terug naar de basis gaan. Luister oude tracks eens terug om dat gevoel weer terug te krijgen voor een frisse herstart. Ik denk dat hij ook inspiratie kan opdoen met werk van producers als Endymion, Hellsystem en Ruffneck die ook vaak lange screeches in hun werk hebben verwerkt, maar die heel divers kunnen produceren. Ophidian & Ruffneck - Life of Meaning vind ik een prachtig voorbeeld van een track waarin die lange screeches wel wat uithalen bij mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 17:23 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

B-Front schreef:
Ik zou me sound niet eens willen omgooien!

Waag het eens om dat wel te doen :mad:

Misschien zit ik te ver in de fanzone om er 100% objectief naar te kijken. Maar ik kan in bijna al je tracks iets unieks opnoemen waardoor het totaal niet als eenzijdig/repeterend aanvoelt. Zoals hierboven al wordt vermeld heb je juist een brede scala aan muziek (ene kant collab met Adrenalize, andere kant tracks als EVP of Pandemonium). Ook al lijken ze in de verre verte niet op elkaar, toch weet je na de eerste keer luisteren: dit is B-Front.

Iedereen mag uiteraard z'n eigen mening hebben (waardeer ik juist alleen maar) en super vet dat je jezelf hier in discussies mengt. Maar lekker je eigen ding blijven doen en doen waar je al heel veel jaren mee bezig bent: ontiegelijk dikke tracks voor ons (en jezelf) maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 22:08 
 
Hardtraxx Veteran

wootum schreef:
B-Front schreef:
Ik zou me sound niet eens willen omgooien!

Waag het eens om dat wel te doen :mad:

Misschien zit ik te ver in de fanzone om er 100% objectief naar te kijken. Maar ik kan in bijna al je tracks iets unieks opnoemen waardoor het totaal niet als eenzijdig/repeterend aanvoelt. Zoals hierboven al wordt vermeld heb je juist een brede scala aan muziek (ene kant collab met Adrenalize, andere kant tracks als EVP of Pandemonium). Ook al lijken ze in de verre verte niet op elkaar, toch weet je na de eerste keer luisteren: dit is B-Front.

Iedereen mag uiteraard z'n eigen mening hebben (waardeer ik juist alleen maar) en super vet dat je jezelf hier in discussies mengt. Maar lekker je eigen ding blijven doen en doen waar je al heel veel jaren mee bezig bent: ontiegelijk dikke tracks voor ons (en jezelf) maken!

Hier heb ik ook wel last van.

Er zijn meer producers die helaas de stijl teveel hebben veranderd waardoor ik mij minder verbonen met hun voel.
Zou zonde zijn als dat bij B-front ook gebeurt.
Artiesten als E-Force en Delete vind ik voor mij persoonlijk goede voorbeelden waarbij ze naar mijn mening teveel zijn veranderd door de jaren heen. Het is niet dat ik ze nu slecht vind, maar ik volg ze veel minder en luister ook veel minder hun muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 22:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ben al lang blij dat er een artiest is die hier de discussie aangaat!

Ik zelf volg je nog niet extreem lang, ben echt fan geworden na Beyond Reality. Vind zelf je stijl echt gaaf, lekker duister en klein euphorisch randje eraan!

Maar zoals velen hier zeggen lijkt het soms wel op elkaar, en dat begint soms dan te vervelen en zet je de tracks zelf niet meer zo gauw op. Misschien inderdaad tijd voor wat andere projecten (B-Frontliner of B-Freqz), of je sound compleet om gooien en kijken wat eruit komt. Voor de rest vind ik je muziek sowieso nog steeds een van de betere uit de scène hoor daar niet van haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 22:38 
 

B-Front schreef:
jeffrey2107 schreef:
B-Front schreef:
Goedenavond allemaal!

Ik wil even reageren op de berichten dat het niet heel creatief is en ik stil sta in mijn ontwikkeling!

Jullie mogen allemaal natuurlijk jullie mening geven! Alleen ja ik heb het vaker genoemd: Dit is wat ik mooi vind en ik denk dat iedere artiest en ook de nieuwere jongens een bepaalde sound heeft/hebben wat naar de desbetreffende artiest klinkt! En ja die van mij klinkt zo haha!

Ik probeer dingen uit in de studio alleen probeer wel bij mezelf te blijven want daarmee onderscheid je jezelf ook.
Zou ik dan geen saw lead meer mogen gebruiken?
Zou ik niet meer een bepaalde melody patroon mogen doen? :)

Moet ik totaal iets anders gaan doen? Dat zou toch ook raar zijn?
Ben benieuwd naar jullie mening :kiss:


zeker prima dat je doet wat je zelf leuk vind, moet je ook zeker doen.

vind zelf dat de laatste tijd je tracks enorm op elkaar lijken en wat simpel overkomen, nou heb ik niet echt verstand van tracks produceren dus het is goed mogelijk dat ze zeker niet simpel zijn.

maar waar je een beetje last van krijgt bij mij is waar bijvoorbeeld een frontliner of brennan heart ook last van hebben
wat is dat? het teveel gebruiken van dezelfde sounds en manier van track maken waardoor alle tracks die zo gemaakt zijn meteen hetzelfde voelen en saai zijn. daarbij helpt het wat de situatie alleen maar verergerd niet dat ik jouw geval een aantal andere artiesten doodleuk je stijl kopiëren

dat terwijl ik mogelijk de tracks best goed zou kunnen vinden als er wat afgewisseld wordt dat het beter zal zijn.

je stijl is goed, maar meer variatie zou zeker welkom zijn om het niet zo hetzelfde te laten voelen.
alweer zie frontliner, naar mijn idee maakt hij al sinds 2012 dezelfde type tracks met exact dezelfde soundbank, en dat dreigt voor mij bij jou ook te gebeuren.

nu is dit mijn eigen mening en wil ik niets opdringen, doe lekker waar je zin in heb.


B-Front schreef:
Ik probeer dingen uit in de studio alleen probeer wel bij mezelf te blijven want daarmee onderscheid je jezelf ook.
Zou ik dan geen saw lead meer mogen gebruiken?
Zou ik niet meer een bepaalde melody patroon mogen doen? :)


Je mag best weten dat ik elke track andere sounds, kicks etc maak! Ik begin een project altijd vanuit 0!
Nogmaals en daarom vraag ik het ook waarom krijg ik bijv deze dingen hier te lezen en zie ik bij andere artiesten die hetzelfde doen en echt precies hetzelfde en dan is het opeens allemaal top nieuw? Terwijl ik dan denk ja dat is de sound van die artiest!

Wat ik wil zeggen is dat we gewoon echt praten over stijl toch?


ja dat doen we ook, geloof het ook meteen dat je elke keer nieuwe kicks etc maakt als je een track maakt, voor mij voelt het alleen meer van hetzelfde.

ik zelf zal het ook over andere artiesten zeggen als ze voor mijn gevoel voor de vijfhonderdste keer hetzelfde doen.

en denk dat dat wel hier het probleem is, je tracks voelen voor mij hetzelfde terwijl ze dat niet zijn, dat kan ik objectief ook wel gewoon horen.

blijft het gevoel er nog steeds, maar ik ben toch elke keer benieuwd wat voor track je gemaakt hebt dus zo erg is het nog niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2019 22:43 
 
Hardtraxx Veteran

Oxbow schreef:
Een keer een vette trance-plaat in jouw duistere maar toch euforische stijltje? :loving:


Even tussendoor, dit zou echt gestoord vet zijn. :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2019 16:56 
 
Hardtraxxer

Vitality schreef:
Pff wat is die 2e climax gruwelijk vet!!! :yay:

:yes: :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2019 17:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Individueel heb ik niet het gevoel dat ik telkens naar de zelfde B-Front track luisterd. De stijl ansicht is gewoon goud en kan zijn vorige tracks ook echt wel onderscheiden van elkaar.

Bij mij geldt het alleen als ik naar één van zijn sets luister. Dan lijkt het wel alsof je 1 uur lang naar de zelfde tracks aan het luisteren bent ondanks de verschillende melodien en sounds.

Dat je continue een project van scratch begint neemt niet weg dat zoals je zelf aangeeft je altijd weer dezelfde stijl produceert zoals je zelf wilt en dit is prima.

Het is soms alleen wel fijn om eens totaal wat anders te doen (los van de collabs). Schiet eens een climax met Gated kicks in of verander inderdaad wel een keer van lead. Speel met samples en transformeer dit in iets heel nieuws zonder de gebruikelijke presets.

B-Front zou hoe dan ook altijd een donker stijltje hebben met een sterke atmosfeer. Maar het is juist de sound waar je altijd op uitkomt wat dit hetzelfde maakt.

Experimenteel bijv. eens met andere genres gecombineerd met Hardstyle. Of zoals vaker genoemd, maak een dikke trance track met zieke gated kicks , ga met acid knutselen of combineer je lead met een hurdygurdy pluck ofzo :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2019 15:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

B-Front schreef:
Ik lees best veel! Vind het altijd leuk om te kijken :) ik reageer hier alleen even op het feit wat er dan bijv verwacht zou worden! Want ik snap dat nooit zo goed! Dus daarom ook de vraag hier :)

Wat ik hierboven ook typ: ikzelf zie geen verschil met wat andere artiesten doen.

Hier wel even over nagedacht en inderdaad, heel veel artiesten hebben dit. Dat is een signature sound waardoor je een track er vrij snel tussenuit haalt van een bepaalde artiest.

Lijkt nu ook meer een smaak kwestie te worden en echt antwoord op de vraag van B-Front is er ook niet gekomen. Sommige vinden de sound van B-Front super vet en willen dat hij nog 100 tracks zo maakt, terwijl anderen er lichtelijk op uitgekeken zijn en dan iets nieuws willen horen van B-Front. Misschien omdat je hier op het forum een populaire artiest bent dat het eerder opvalt of meer gezegd wordt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2019 19:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

B-Front is één van m'n favoriete artiesten, maar ik kan mezelf ook wel vinden in het vastzitten in z'n stijl.

makrooy schreef:
Je ziet mensen al snel wel zeiken als een artiest blijft hangen in zijn sound hoor. [b]Zie Phuture Noize bij zijn laatste previews van Intents.[/b] Zijn een aantal mensen zijn stijl ook langzaam zat aan het worden. Denk dat het hardstyle publiek over het algemeen gewoon erg hoge verwachtingen heeft, naar mijn mening soms te hoog.


Het verschil tussen die twee is dat het BMS stijltje van Phuture Noize nog relatief nieuw is (vergelijk BMS maar eens met Phuture Propaganda ofzo, wereld van verschil), terwijl B-front toch al zeker een jaar of 8 in een zeer vergelijkbare stijl produceert (ik vindt dit zelf nu niet superver van een Virus of Mysterias afstaan).
Chroman schreef:
Bob, je bent niet de enige waarop mensen commentaar hebben, maar waarschijnlijk lees je voornamelijk reacties op je eigen tracks haha. Jij hebt nu eenmaal een heel herkenbare sound, waardoor mensen het snel op je andere tracks vinden lijken. Terwijl dit niet zo opvalt bij artiesten die een wat meer ‘standaard’ stijl hebben.

Ik kan er in elk geval geen genoeg van krijgen hoor! En ik zie nog genoeg variatie. Welke artiest heeft nou collabs met zowel Warface als Adrenalize? Mid-intro’s met gated kicks (Eternal Voice/EVP), melodieën met gevoel erin en alsnog je eigen stijl houden.


Dit is idd supervet, maar dit zijn wel de uitschietertjes. Voor elke B-front plaat met zulke variatie zijn er 3 die superveel op elkaar lijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2019 19:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daar slaat broodjebeenham, vind ik, wel de spijker op zijn kop. Op Phuture Noize word nu relatief veel kritiek geleverd, terwijl dit bij B-Front minder gebeurt hier op het forum
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2019 05:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik mis nog een B-Front solo met gated kicks in de climax. Zeg maar een EVP maar dan heel de climax lang die dreunen. Natuurlijk met dat typische B-Front sfeertje. Kan de tweede climax nog met de gewone kicks ofzo. Wat lijkt me dat geweldig :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2019 08:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Goldenstyle schreef:
Maar zoals velen hier zeggen (1) lijkt het soms wel op elkaar, en (2) dat begint soms dan te vervelen en zet je de tracks zelf niet meer zo gauw op.

Dit zijn naar mijn mening dus twee verschillende dingen. (1) Inderdaad áltijd een kenmerkende B-Front sound - bijvoorbeeld een kenmerkende kickroll. Eerste kick inhouden etc. -

(2) In mijn ogen gaat het echter niet vervelen. Er zit wel eens een plaat tussen die mij wat minder ligt, maar de volgende release heeft dan weer iets speciaals waardoor hij zich voor mij voldoende onderscheid én weer vet is. Overigens zijn Bfront met DBSTF en NC de enige hardstyle acts waar ik dat gevoel al zolang bij heb. Als ik het bijvoorbeeld vergelijk met Crypsis, wat ik vroeger héél tof vond, is die zo erg van die sound verwijderd dat ik er niet meer naar kan luisteren. Heb constant het gevoel alsof ik naar een geheel andere act zit te luisteren.

Als je Inner Creativity opzet en daarna Darkness Inside You kun je nog duidelijk horen dat het van dezelfde artiest komt. Ik denk dat dat ook uiteindelijk de kunst is: herhalen maar blijven boeien. Heel vet juist als een act dat over een zeer lange periode vol kan houden.

'De knop om gooien' is juist niet wat je wil in dit geval, hoe leuk dat idee ook mag zijn. Hoeveel artiesten hebben we de afgelopen tijd wel niet gehad die hun stijl volledig hebben omgegooid? In hoeveel gevallen pakte dat niet goed uit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2019 14:49 
 
Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
'De knop om gooien' is juist niet wat je wil in dit geval, hoe leuk dat idee ook mag zijn. Hoeveel artiesten hebben we de afgelopen tijd wel niet gehad die hun stijl volledig hebben omgegooid? In hoeveel gevallen pakte dat niet goed uit?


Degene die in mij op komt is Crypsis, van zijn 13/12 album terug naar zijn oude sound in nieuw jasje en dan toch komen met een plaat als Woofer

Woofer is dan ook echt een plaat wat ik vind vinden onder de noemer Uit je comfort zone kruipen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2019 15:17 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hij lijkt de weg terug gevonden te hebben inderdaad. Die andere 2 recente tracks waren ook wel tof. Daarvoor echter een hele hoop wat mij minder aanstond en volgens mij de massa ook niet echt. Aantal boekingen op prime spots ten opzichte van 2011 ofzo is echt dramatisch gedaald
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle