Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2024 09:22 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Net het hele album geluisterd en zoals ik van beide gewend ben zit het qua sounds/sfeer/emotie weer helemaal goed. Maar zowat elke plaat wordt voor mij verpest door de kicks. Kan er gewoon niet naar luisteren, hoe graag ik het ook zou willen. Echt heel jammer, want de rest er omheen is helemaal m'n smaak. Hopelijk houdt B-Front dit soort platen dan ook alleen in z'n Enlightenment shows.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2024 09:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wootum schreef:
Verpest door de kicks.


Dit is juist wat dit album voor mij eindelijk weer boeiend maakt na 15 jaar dezelfde kicks :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2024 09:44 
 
Hardtraxx Elite

Rickzel schreef:
wootum schreef:
Verpest door de kicks.


Dit is juist wat dit album voor mij eindelijk weer boeiend maakt na 15 jaar dezelfde kicks :lol:

RT

Tiny Pretty Lights :worship:
Hele album trouwens niks op aan te merken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2024 10:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
15 jaar dezelfde kicks :lol:


Lul niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2024 10:49 
 
Hardtraxxer

Polestar :loving: kan het trouwens niet echt een album noemen, alles is zo kort :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2024 11:09 
 
Hardtraxxer

Ik vind het een geweldig album. Er zit veel variatie in, veel gevoel en emotie gevarieerd met snoeiharde kicks. De kicks vind ik juist een van de dikke pluspunten van het album, zeker de kicks in My Salvation en Destination Unknown :thumbsup:

Het was AOTY geweest als alles niet zo kort was, komt waarschijnlijk doordat ze dit ook op vinyl drukken. Daar had ik een andere keuze in gemaakt, wellicht vinyl + langer digitaal album, vooral omdat ze nog 10 platen op de plank hebben liggen samen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2024 11:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Tiny Light en scars springen er wat mij betreft echt heel er uit! Voelt echt als een goede mix van de twee artiesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2024 11:17 
 
Hardtraxx Elite

Het hele album in één ruk beluisterd, maar ik snap niet helemaal waarom mensen dit zo bijzonder vinden. Het zit retegoed in elkaar allemaal maar in de synths, kicks en algemene sounds (vooral de emo-vocalen) vind ik het 13/12-gehalte erg hoog. De platen lijken erg veel op elkaar, maar dat komt omdat de sounds continue worden herkauwd in een andere melodie/setting. Zal wel niet helemaal waar zijn, maar zo klinkt het wel. Het album is over het algemeen prima, maar allesbehalve verfrissend/vernieuwend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2024 11:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dit is echt precies wat ik zoek in hardstyle (L) Van de nieuwe platen springen Tiny Pretty Lights, Polestar en Wide Awake er voor mij bovenuit. Hoop The Enlightenment héél snel weer live te kunnen zien, kan dit niet vaak genoeg horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2024 11:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jambekkieee schreef:

Het was AOTY geweest als alles niet zo kort was, komt waarschijnlijk doordat ze dit ook op vinyl drukken. Daar had ik een andere keuze in gemaakt, wellicht vinyl + langer digitaal album, vooral omdat ze nog 10 platen op de plank hebben liggen samen.


Nog 10? huh?

En in dat geval had het toch ook een dubbel vinyl kunnen zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2024 11:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gewoon een vet album geworden dit :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2024 12:42 
 
Hardtraxx Veteran

Heel vet album! Gaat nog vaak afgespeeld worden en hopelijk kan ik nog een enlightment setje meepakken dit seizoen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2024 17:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel dik album, zit technisch echt heel erg goed in elkaar. The Enlightenment, Frozen Tears en Tiny Little Lights zijn echt mega dikke platen. Enige aanmerkingen die ik heb zijn dat de nummers inderdaad erg kort zijn en ik vind het eigenlijk ook wel echt veel te snel allemaal, denk dat alle platen prima hadden gelukt op max 155 bpm, hoeft allemaal niet zo snel van mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2024 18:36 
 
Hardtraxxer

Dit is wel een traktatie voor je oren. Voor mij Tiny Pretty Lights, The Catalyst, Stars, Polestar en My Salvation de hoogtepuntjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2024 19:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mega album! :love: B-Front is de koning van collab acts! 2-Sidez, B-Freqz, B-Frontliner en nu dit. Melodieus, sfeervol en meeslepend! :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2024 23:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Polestar is ongekend, zoveel kippenvel. Kan het moeilijk in woorden brengen hoe gestoord dit nummer is :cry: (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2024 08:42 
 
Hardtraxxer

Ik wil de heren B-Front en Phuture Noize bedanken voor dit mooie album. Het had niet op een beter moment uit kunnen komen voor me. Zonder al teveel in persoonlijk detail te treden want momenteel bevind ik mij in de moeilijkste periode in mijn leven en ik heb heel veel verlies en onzekerheid meegemaakt en ik ga jullie daar niet mee vervelen. Maar ik was hierdoor een tijd van de hardstyle afgestapt omdat hardstyle voor mij meer muziek is dat ik luister in vrolijke tijden. Aangezien ik in zie dat het tijd is om weer verder te gaan met mijn leven kwam ik dit album tegen. En het had echt niet op een betere dag uit kunnen komen. Het kwam eigenlijk precies uit op de dag dat ik voor mezelf toevallig de afgelopen week heb geprobeerd closure te krijgen van iets. Gek genoeg gaat één van de nummers ook over closure krijgen. Alsof we allemaal met elkaar in verbinding staan en dingen gewoon gebeuren op het moment dat ze horen te gebeuren.

Het is overweldigend hoe Phuture Noize en B-Front altijd (samen) muziek kunnen maken wat echt een verhaal verteld. Een verhaal wat waarschijnlijk voor iedereen persoonlijk anders is. Maar toch iets dat we samen allemaal diep van binnen kennen en meemaken. De emotie, de opbouw, de vocals geeft toch een gevoel van verlossing. We hebben allemaal ons eigen afzonderlijke leven, maar maken allemaal hetzelfde mee op onze eigen unieke manier die voor iedereen anders is.

De muziek lijkt ook heel erg te gaan over loslaten. Loslaten van de pijn van dingen die je in je leven hebt maar waarvoor je weet dat het nodig is om oudere hoofdstukken achter je te laten, maar waar je misschien zelf nog niet toe aan bent. Hoe het felste licht altijd het felst schijnt in de donkerste tijden. Volgens mij verteld dit hoe je juist in de donkere tijden dingen het meeste gaat waarderen en pas in gaat zien wat je hebt als je het kwijt bent.

Dit album van het begin tot het eind verteld een heel verhaal wat momenteel goed lijkt te passen in mijn leven. Dit is er zeker eentje waar ik nog vaak of de rest van mijn leven op terug ga komen. Bedankt daarvoor.

Sorry ik ben een beetje aan het doorslaan, ik wilde dit gewoon even zeggen, bedankt voor het lezen van mijn dagboek.

Allemaal het beste met alles.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2024 08:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Veel sterkte met alles dat er speelt amigo!

Hoop dat het snel weer beter gaat zodat ik me weer als vanouds kapot kan irriteren aan je comments :lol: (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2024 10:30 
 
Hardtraxxer

Live Q&A Met B-Front en Phuture Noize over het album:

https://www.youtube.com/live/bds6YlR7n3 ... TLI9YzQ6gC

Vet dat ze zeggen dat het album hard en duister begint, maar steeds euforischer en uplifting wordt. Scars gaat dan terug, dat je naar jezelf kijkt in de spiegel met al je littekens en dan komt de enlightment. Het gaat over het vinden van je doel en na 3 of 4 tracks begin je je doel te bereiken, zoals de mannen zeggen in de Q&A. Tof concept en goed tot uiting gebracht
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2024 10:57 
 
Hardtraxx Newbie

Wat een album zeg, veruit het beste wat ik in lange tijd van de hardstyle scene heb gehoord! Echt elke plaat blijft hangen en is catchy, heel knap
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2024 11:32 
 
Hardtraxxer

ijssie schreef:
Ik wil de heren B-Front en Phuture Noize bedanken voor dit mooie album. Het had niet op een beter moment uit kunnen komen voor me. Zonder al teveel in persoonlijk detail te treden want momenteel bevind ik mij in de moeilijkste periode in mijn leven en ik heb heel veel verlies en onzekerheid meegemaakt en ik ga jullie daar niet mee vervelen. Maar ik was hierdoor een tijd van de hardstyle afgestapt omdat hardstyle voor mij meer muziek is dat ik luister in vrolijke tijden. Aangezien ik in zie dat het tijd is om weer verder te gaan met mijn leven kwam ik dit album tegen. En het had echt niet op een betere dag uit kunnen komen. Het kwam eigenlijk precies uit op de dag dat ik voor mezelf toevallig de afgelopen week heb geprobeerd closure te krijgen van iets. Gek genoeg gaat één van de nummers ook over closure krijgen. Alsof we allemaal met elkaar in verbinding staan en dingen gewoon gebeuren op het moment dat ze horen te gebeuren.

Het is overweldigend hoe Phuture Noize en B-Front altijd (samen) muziek kunnen maken wat echt een verhaal verteld. Een verhaal wat waarschijnlijk voor iedereen persoonlijk anders is. Maar toch iets dat we samen allemaal diep van binnen kennen en meemaken. De emotie, de opbouw, de vocals geeft toch een gevoel van verlossing. We hebben allemaal ons eigen afzonderlijke leven, maar maken allemaal hetzelfde mee op onze eigen unieke manier die voor iedereen anders is.

De muziek lijkt ook heel erg te gaan over loslaten. Loslaten van de pijn van dingen die je in je leven hebt maar waarvoor je weet dat het nodig is om oudere hoofdstukken achter je te laten, maar waar je misschien zelf nog niet toe aan bent. Hoe het felste licht altijd het felst schijnt in de donkerste tijden. Volgens mij verteld dit hoe je juist in de donkere tijden dingen het meeste gaat waarderen en pas in gaat zien wat je hebt als je het kwijt bent.

Dit album van het begin tot het eind verteld een heel verhaal wat momenteel goed lijkt te passen in mijn leven. Dit is er zeker eentje waar ik nog vaak of de rest van mijn leven op terug ga komen. Bedankt daarvoor.

Sorry ik ben een beetje aan het doorslaan, ik wilde dit gewoon even zeggen, bedankt voor het lezen van mijn dagboek.

Allemaal het beste met alles.

Sterkte dude! Moeten van de zomer toch weer slap kunnen lullen over de waarde festivalboekjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2024 12:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
INVADE


RIPraben
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2024 12:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De verwachtingen voor dit album waren torenhoog en ben blij dat het die verwachtingen ook volop heeft waargemaakt. Voor mij is dit het beste album wat ik heb meegemaakt in de 12 jaar tijd dat ik de scene volg. Iedere plaat heeft unieke frisse elementen, de 10 platen vormen een samenhangend geheel en het zijn het soort platen waarbij je met iedere luisterbeurt weer nieuwe details ontdekt. Waar ik normaal mijn favoriete platen van een album opzet en de rest laat voor wat het is, vind ik het hier echt de moeite waard om het als geheel te beluisteren.

Het is het soort hardstyle waardoor ik van hardstyle ben gaan houden, in een jasje wat past bij de tijd van nu. Door bepaalde veranderingen binnen de scene sinds corona heb ik soms moeite gehad om nog zo gepassioneerd over de muziek te zijn als dat ik eerst was, maar dat vuur is weer volop aangewakkerd. Ik vond het daarom ook de moeite waard om een uitgebreide review te schrijven.

Destination Unknown (7,5): De eerste release, in retrospect een van de mindere platen, maar toch was het meer dan genoeg om er hyped door te worden voor dit project. De breaks, vibe en 1e drop vind ik heel tof gedaan, maar de melodie doet me helaas weinig.

Frozen Tears (9,5): Eigenlijk alles klopt aan deze plaat en blijft ook lekker hangen. Enige minpunt is dat de kick in de eerste drop wat meer op de voorgrond had gemogen, want nu mist het toch iets aan energie. De tweede drop daarentegen is perfectie :loving:

Tiny Pretty Lights (9): Imo de lompste plaat van het album en deze pakt heel goed uit. Combi van lekkere kicks, screeches en een melodie met een flinke bak drive. Die kickroll met pitchende punches halverwege de 2e drop is ook heel satisfying :drool:

The Catalyst (8,5): Heb bij deze plaat het langste erbij stil moeten staan wat ik ervan vind. Meteen als die begint krijg ik een enorme bak kippenvel door de combi van strijkers en de vocal. De eerste helft van de 1e drop vind ik een mindere versie van From Star To Stardust, maar het tweede deel maakt dat het er toch uit springt. De uithalen in de 2e drop pakken me helemaal, alleen voelt het geheel toch wat leeg. Toch is dit wel een van de platen die ik voortdurend blijf opzetten, dus daarom een hoge rating.

Stars (Take Me Higher) (8,5): Heerlijke luisterplaat, waarbij de eerste drop en de vocal er het meeste uit springt. Die trancy vibes smaakt naar meer! De tweede drop is ook lekker zweven :loving:

Polestar (10+): Vanaf het eerste moment dat ik deze hoorde verliefd op deze plaat. Keer op keer weer kippenvel en vochtige oogjes bij het tweede deel van de track (terwijl het eerste deel al erg goed is). Wat een bak gevoel zit in die melodielijn en die bell sound als basis voor de plaat is heel passend bij het thema. In de basis is de plaat ook best simpel, maar tegelijkertijd ook weer zo complex. Er moeten gekke dingen gaan gebeuren als dit niet mijn TOTY wordt :loving:

Wide Awake (10): Deze plaat is ook simpelweg perfect en pakte me direct. Had direct na Apexx (waar deze werd gepremiered) een filmpje hiervan op Youtube gevonden, de plaat toen al helemaal grijs gedraaid, en dat gaf me toch ook wel een nostalgisch gevoel. Beste vocal van het album en een lekker meeslepende euforische melodie in beide drops. Genieten :loving:

My Salvation (7,5): De eerste drop vind ik geniaal; wat een bak energie zit hierin. De tweede drop vind ik alleen een stuk minder. Vooral door de verschillende punches die elkaar voortdurend afwisselen klinkt het me wat te chaotisch.

Scars (8): Vind de plaat heel passend binnen het album, alleen vind ik beide drops vergeleken met de rest wat minder. De kicks in de 1e drop missen een beetje felheid en de tweede drop klinkt alsof ik het al wel vaker vanuit Phuture Noize z’n kant heb gehoord. Desalniettemin een sterke plaat.

The Enlightenment (10): Ook bij deze plaat was het vanaf moment 1 raak. Weer zo’n plaat waarbij ik direct vanaf het begin kippenvel en vochtige oogjes heb. Zoals ik bij beide heren altijd hoop is dit zo’n plaat waar de 1e climax heel goed is, maar de tweede er nog eens een schepje bovenop doet. Mooie antithesis ook t.o.v. de rest van de scene, om met een plaat als deze een album en set af te sluiten.


Gemiddeld een 8,9. Iedere plaat is goed, maar de een is nog beter dan de ander. Heel veel hulde beide artiesten dat ze zichzelf opnieuw hebben uitgevonden en dat ze zo’n meesterwerk van idee tot release hebben kunnen uitwerken, binnen de tijdspanne van een jaar :worship:. Als iemand die bezig is met leren produceren heb ik er ook heel veel inspiratie uit kunnen halen en kan alleen maar zeggen dat deze stijl naar meer smaakt. Ik kijk ernaar uit om deze platen nog vaak live te gaan horen :clap:. Ik ben ook heel benieuwd welke invloeden van dit project B-Front en Phuture Noize gaan meenemen in hun toekomstige solo platen.


Mochten de heren dit lezen: Ik hoop stiekem nog dat The Enigma een Enlightenment Edit gaat krijgen. Zeer ondergewaardeerde plaat en ik denk dat je met de nieuwe sounds een gruwelijke edit kan maken :drool:


@Ijssie Sterkte kerel! Toch speciaal wat muziek voor je kan betekenen. Ook bijzonder hoe zo'n lomp genre als hardstyle toch zoveel kan losmaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2024 13:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel weinig hardstyle geluisterd de laatste tijd, maar voor dit pak ik wel wat tijd. B-Front in collabs, zeker in combinatie met Phuture Noize hebben hoge potentie.

Heb uiteindelijk de Reverze set geluisterd. Zit veel sterke muziek in, veel emotie en meeslepende arrangementen. Tiny Pretty Lights (die strings met dat orgel erbij in de break :worship:), Polestar & My Salvation springen daar er voor mij uit in die set. Ja, dit is een beetje wat ik mis in het huidige hardstyle-landschap. Een beetje combi tussen lomp, emotie en toch nog melodieus. Erg, erg goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2024 19:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zojuist een slinger gegeven en ergens vind ik dit heel vet, heel sfeervol en zit alles goed in elkaar, maar toch weet het totaalplaatje mij niet echt te pakken. De kicks vind ik vaak op of over het randje en bijvoorbeeld in Tiny Pretty Lights en Scars vind ik die echt de hele plaat verstoren. Daarnaast vind ik het BPM te hoog en vind ik in het totaalplaatje ook alles een beetje op elkaar lijken.

Ik denk dat als ik dit live hoor of het album vaker ga luisteren, dit misschien nog kan veranderen. Toch had ik er meer van gehoopt/verwacht.... Favorieten zijn voor mij Frozen Tears, Polestar (die is wel bi-zar goed trouwens :surrender: ) en The Enlightenment.
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle