Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 11:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Waarom is Freedom niet het Defqon anthem?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 12:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waaaat nu al op Spotify? :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 12:41 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
wootumcum

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 12:45 
 
Hardtraxx Veteran

Beyond reality is een gave complexe track met veel gevoel. Vind hem heel gaaf.
Beat the Darkness is een leuke combinatie van beiden.
One by one is een ontzettend vette collab geworden waar ik instant fan van ben geworden na het luisteren.
Infinite pakt me de eerste keer nog niet helemaal.
Freedom vind ik een mindere track geworden.
The Enigma, probleem met deze track is dat je hem al gauw wil vergelijken met the paradox, een parel waar je niet gauw overheen gaat. Maar ik heb hem geprobeerd te luisteren als opzichzelfstaande track en vind hem ook erg vet. Wel anders, en hij deed me ook lichtelijk denken aan de melodie van een andere track waar ik niet op kan komen.
In my mind, een korte sfeer break waar ik eigenlijk wel wat meer van wilde horen :thumbsup:
Silent Scream vind ik ontzettend sterk ook weer.
Deepest wave is wel een enorm gave track maar ik had in plaats van deze wellicht liever een andere track gezien op het album.
Vind de remix van DP op zich wel te pruimen. Prima luister plaat. vind hem bijvoorbeeld niet minder dan Freedom.
EVP :loving:
Eternal Voice vind ik dan ook echt weer goud.
With the wolves hoor je ook heel vet wat DnR in terug en is ook een geslaagde collab net als dat van Pandemonium wat het beste in beiden naar boven brengt.
Techno vind ik een van de vetste B-freqz tracks die er zijn. Lekker veel energie en drive in de track. Samen met Pandemonium prima tracks om een set mee af te sluiten.


Top 3:
EVP
One by One
Beyond reality.

Al met al verdient dit album alle lof die het krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 12:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind de State Of Perfection wel geslaagd eigenlijk. Tuurlijk tipt het niet aan het origineel, maar vind dat DP het goed heeft gedaan :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 13:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Net het album voor de eerste keer beluisterd, ik moet zeggen dat ik toch wel wat teleurgesteld ben over de nieuwe platen die ik nog niet eerder had gehoord. Tuurlijk zijn het geniale producties maar bij geen één krijg ik eigenlijk de wow-factor die ik bij platen als Beyond Reality, Beat the Darkness en EVP wel had. Tweede climaxen van Freedom en The Enigma zijn wel echte retevet. Al met al scoort geen enkele plaat een onvoldoende maar ik had meer 9's verwacht.

State of Perfection remix is wel heel dik geworden zeg, origineel heel goed in zijn waarde gelaten en toffe elementen toegevoegd. Complimenten voor DP. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 13:21 
 
Hardtraxxer

MelvinFR schreef:
Net het album voor de eerste keer beluisterd, ik moet zeggen dat ik toch wel wat teleurgesteld ben over de nieuwe platen die ik nog niet eerder had gegooid. Tuurlijk zijn het geniale producties maar bij geen één krijg ik eigenlijk de wow-factor die ik bij platen als Beyond Reality, Beat the Darkness en EVP wel had. Tweede climaxen van Freedom en The Enigma zijn wel echte retevet. Al met al scoort geen enkele plaat een onvoldoende maar ik had meer 9's verwacht.

State of Perfection remix is wel heel dik geworden zeg, originele heel goed in zijn waarde gelaten en toffe elementen toegevoegd. Complimenten voor DP. :thumbsup:


Denk ook dat we verwend zijn met die platen die je net noemde. Daardoor komen de andere platen wat minder uit de verf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 13:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Net het album voor de eerste keer beluisterd, ik moet zeggen dat ik toch wel wat teleurgesteld ben over de nieuwe platen die ik nog niet eerder had gegooid. Tuurlijk zijn het geniale producties maar bij geen één krijg ik eigenlijk de wow-factor die ik bij platen als Beyond Reality, Beat the Darkness en EVP wel had. Tweede climaxen van Freedom en The Enigma zijn wel echte retevet. Al met al scoort geen enkele plaat een onvoldoende maar ik had meer 9's verwacht.

State of Perfection remix is wel heel dik geworden zeg, origineel heel goed in zijn waarde gelaten en toffe elementen toegevoegd. Complimenten voor DP. :thumbsup:

You what m8?

Verbijten op stage omdat ik dit album nog niet kan luisteren. :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 13:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thommy schreef:
You what m8?


xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 13:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik sluit me bij Melvin aan.

Na deze drie platen te hebben gehoord op Qlimax (Beat the Darkness, Beyond reality en EVP) was ik in een zevende hemel en waren mijn verwachtingen voor de overige platen wellicht veel te hoog. Dan worden deze verwachtingen ook nog gekoesterd door de woorden 'het is meer dan een album', of iets in die trend.

Infinite en Eternal voice vind ik erg vette platen, maar komen voor mij niet in de buurt van bovenstaand drietal. Dit had ik eerlijk gezegd wel verwacht, of gehoopt. Wel vind ik de 'opvullingen' van (deels) andere artiesten en/of collabs als Freedom, State of Perfection en The Enigma ook gewoon steengoed. The enigma komt in de buurt, maar deze halen voor mij geen 9.0 o.i.d.

Voor de rest waren we natuurlijk al langer bekend met Deepest Wave, Silent Scream, One by one, Rough with the wolves, Techno en Pandemonium. Stuk voor stuk steengoede platen, alleen is de wow-factor, als die er was, daar nu allang vanaf. Hierdoor komen de overige nieuwe 'niet-eerder-gedraaide-tracks' wellicht minder goed uit de verf.

Al met al geef ik het hele album een 8. Ik vind dat er geen slechte platen opstaan. Rough with the Wolves had voor mij niet gehoeven, deze vind ik in mindere mate op het album passen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 13:56 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Durf het bijna niet te zeggen maar zo op het eerst gehoor had ik er toch meer van vewacht. Misschien ben ik een beetje klaar met dat duistere en elke keer diezelfde soort synth ofzo, het spreekt me allemaal niet meer zo aan. Sowieso vind ik alles na Dark Moon een beetje tegenvallen van B-Front.

De enige die er voor mij bovenuit steekt is op dit moment is EVP (die is wel echt heel dik). Verder vind ik Pandemonium, One By One, Beat The Darkness en State Of Perfection Remix wel goed te pruimen. Maar verder zoals gezegd valt het me toch wat tegen. Techno vind ik ook een erg zwakke afsluiter trouwens. Had dan Pandemonium gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 14:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

02. Beyond Reality (8,5)

Geweldige melodie, leuk dat het drie maats weer eens word gebruikt. Kicks zijn standaard B-Front, sfeertje zit er ook dik in.

03. Beat The Darkness (10)

Dit is voor mij tot nu toe TOTY, die sfeer, de kicks, de melodie. Alles is perfect imo. Beste hardstyle plaat die ik in jaren heb gehoord. Meer heb ik er ook niet over te zeggen.

04. One By One (9,5)

Die break, heerlijk dromerig. De opbouw is echt heel vet gedaan. De melodie is ook enorm vet, dikke kick. Zeker een van de beste platen van het album.

05. Infinite (8)

Beetje een break als in Beat The Darkness. De melodie lijkt wel echt enorm op een andere plaat van hem waar ik zo even niet op kom. Deze melodie vind ik dan net iets fijner. Maar toch... het is wel een enorme gelijkenis. Als plaat op zich is hij behoorlijk vet maar toch wel een minpuntje door die gekopieerde melodie.

06. Freedom (7,5)

Vind dit meer een Frequencerz plaat. Maar door die uithalen wordt hij wel een stuk vetter. Denk als er meer B-Front in zat dat ik hem dan een stuk vetter vond. De anti is wel ok in de 2e climax.

07. The Enigma (8,5)

Kicks zijn prima, intro is verder niet heel spannend. Dat gehaper in het 2e deel is wel dik. Gelijk wel weer sfeertje in het begin. Melodie is heel dik. Vind deze persoonlijk, vetter dan The Paradox. Vooral door de melodie en de sfeer die er in zit. 2e climax is het vetst, wauw.

09. Silent Scream (8)

Heb wel even moeten wennen aan deze plaat, vond hem eerst iets te soft. Maar die synthesizer is enorm lekker afgewerkt en de sounds in het geheel eigenlijk ook. Hij is wat meer timide als de rest, maar zeker vet.

10. Deepest Wave (7)

Heb eigenlijk helemaal niks met dit anthem. Vind het niet echt een "anthem". De throwback naar de Be Amazed en To Protect & Serve in het intro is zeker vet gedaan. Break duurt enorm lang terwijl er niet veel gebeurt. Melodie is wel leuk, maar doet me niet zo veel. Kick is ook wel ok.

11. State Of Perfection (Digital Punk Remix) (6,5)

Hij is niet slecht, maar ik zie de toevoeging er van niet echt. Het is niet dat hij nou zo drastisch is veranderd en echt een nieuw jasje heeft. Dus ja, niet slecht, maar zie de meerwaarde niet.

12. EVP (9)

Heerlijke sfeeropbouw, sounds die precies bij de titel passen en die kick. Poah. Echter had ik liever dat de kick een stuk door bleef gaan, lig de hele eerste climax. Die kick blijft zo lekker doorbeuken. Ik hoop ook oprecht dat er nog een edit van komt.

13. Eternal Voice (9,5)

Dikke plus voor dat intro. Heel erg Donkey Rollers achtig, super vet. Melodie is ook enorm vet en de kicks ook. Krijg een enorme oude Donkey Rollers vibe hierbij, daarvoor echt plus 1000000 kudos. Die op de achtergrond gillende synth bij de 2e climax is ook heel dik. Hier zie je heel duidelijk hoe B-Front zich altijd geïnspireerd heeft gevoeld door Donkey Rollers.

14. Rough With The Wolves (6,5)

Vind deze niet zo bijzonder eerlijk gezegd. Lijkt meer op een Ran-D plaat. Kick vind ik niet zo veel aan en de melodie ook niet.

15. Pandemonium (7)

Leuke plaat over het geheel, maar vind hem niet zo veel aan. Melodie is niet spannend en voor de rest is de hele plaat vrij standaard.

16. Techno (7,5)

Simpel maar effectief, leuke kicks e.d. maar dat deuntje verveelt wel na een tijdje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 14:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Eternal Voice mid _O_

Voorderest

Citaat:
Misschien ben ik een beetje klaar met dat duistere en elke keer diezelfde soort synth ofzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 14:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

01. Darkness Inside You, leuk als intro voor Beyond Reality
02. Beyond Reality kenden we natuurlijk al, ik denk dat ik dit de beste track van het album vind. Die driekwartsmelodie en die lange kickroll :loving:
03. Beat The Darkness. Zoveel emotie, vooral die 2e climax met die uithalen. Ook een van mijn persoonlijke favorieten.
04. One By One. Vind deze persoonlijk wat minder. Typische Hard Driver melodie.
05. Infinite. Een totaal nieuwe track, altijd leuk. Op het eerste gehoor een typische B-Front track. Klinkt niet verkeerd, goede vocals ook. Deze kan denk ik nog wel groeien bij mij.
06. Freedom. Zeer upliftende melodie, hoor wel veel Frequencerz. Ook de kicks, die ik wat minder vind. Maar de feel is real.
07. The Enigma. Weer een geslaagde collab van deze 2. Komt zeker op het niveau van The Paradox. Mooi pianostuk aan het einde ook.
08. In My Mind. Weet niet goed wat ik hier mee moet, klinkt wel oké.
09. Silent Scream. Heeft mij nooit echt gepakt.
10. Deepest Wave. Dikke intro en outro. Climaxen zijn ook typisch B-Front, wat een energie.
11. State Of Perfection (Digital Punk Remix). Had me al voorbereid op het ergste, maar dit valt 100% mee! Mid-intro is wel typisch DP, maar de climaxen zijn goed in tact gehouden. Ook erg fan van de kicks, vind ze ook lekker pitchen.
12. EVP. Die gated kick :drool: . Nog een van de mooiste feestherinneringen dat ik die voor het eerst op Qlimax hoorde. Rest van de track is natuurlijk ook geweldig.
13. Eternal Voice. Weer een volledig nieuwe track voor mij. Dat gezang op het begin doet me denken aan Undiscovered. En weer uit het niets een gated kick, een nog vettere dan EVP! Rest is ook weer typisch B-Front, pareltje hoor.
14. Rough With The Wolves. Ik snap dat we aan het einde van het album zijn en dat er even doorgebeukt moet worden. Dat wordt best goed uitgevoerd. Echter geen fan van de vocals. Ook de mid is een beetje saai.
15. Pandemonium. Goede combinatie van de beide stijlen. De drive die ik kan waarderen uit Warface tracks gebruikt, die mysterieuze synths van B-Front. Ook een juiste hoeveelheid kickrolls toegepast. Zeer sterke track.
16. Techno. Niet de best B-Freqz track. Veel herhaling in de track, wordt nergens echt spannend.


Overall dik tevreden met dit album. De nog niet bekende platen vallen positief mee. Wat platen die me niet pakken die ik van tevoren al kende. Maar toch een meesterlijk album.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 14:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skeer hoesje zeg
Kwaliteit staat op de cd
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 14:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wilde eigenlijk in de trein nu luisteren naar het album op spotify maar na Freedom kreeg ik opeens 5 van die gare pop nummers die niet eens in de afspeellijst staan. Heb het opgegeven, wat een kut app.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 14:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joey schreef:
Wilde eigenlijk in de trein nu luisteren naar het album op spotify maar na Freedom kreeg ik opeens 5 van die gare pop nummers die niet eens in de afspeellijst staan. Heb het opgegeven, wat een kut app.

Het werkt ook niet als je geen spotify premium hebt xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 14:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Joey schreef:
Wilde eigenlijk in de trein nu luisteren naar het album op spotify maar na Freedom kreeg ik opeens 5 van die gare pop nummers die niet eens in de afspeellijst staan. Heb het opgegeven, wat een kut app.

Het werkt ook niet als je geen spotify premium hebt xd

Achterlijke bedoeling. Nu kan ik hem maandag pas luisteren op de fysieke CD. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Edit: even leeg gehaald anders staat mijn review (over 2 posts verdeeld) niet op 1 pagina.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 14:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Reviewtje van mijn kant tijdens het luisteren.
En Rickzel, ik werk met cijfers achter de komma omdat ik anders bijvoorbeeld twee tracks een 7.5 geef waarvan ik de een net iets vetter vind dan de ander, maar ook weer niet zo vet als een track die een 8 krijgt, vandaar :$

Darkness Inside You
Intro trackje dus ik ga hier ook geen cijfer aan geven of zo. Als de sfeer uit deze introtune overgebracht gaat worden op de tracks in het album, dan beloofd dat heel veel goeds. Typisch B-Front sfeertje, ik kan niet wachten om de rest te gaan luisteren.

Beyond Reality
Met de vocals wordt gelijk een duister sfeertje neergezet, vet dat je de melodie langzaam in hoort komen op de achtergrond en dat 'ie er aan het einde van de vocals dan ineens opklapt. De melodie vind ik echt geweldig, kicks vind ik wat leeg klinken maar niet storend of zo. Wel vind ik de pitchkicks aan het einde van de eerste climax niet zo fijn. Tweede climax vind ik niet zo heel spannend verder, al met al wel een heel fijn plaatje met name door de geweldige melodie. De outro is gewoon typisch B-Front, lekker simpel ook.

Cijfer: 8,3

Beat The Darkness ft. ANDY SVGE
De kick hier vind ik fijner/voller klinken dan bij Beyond Reality. Je hoort beide stijlen hier goed samen komen, in de break hoor je duidelijk de invloeden van ANDY SVGE, beetje hetzelfde idee als in Gravity. Ook deze melodie is weer ontzettend fijn, hier ligt zoveel gevoel in. In de tweede climax had dat 'scherpe' geluid van mij wat overheersender gemogen, het klinkt nu een beetje alsof ze niet goed wisten of ze hem er wel of niet doorheen moesten doen en daarom maar wat zachter hebben gedaan.

Cijfer: 8,8

One By One ft. Hard Driver
Ik ben normaal altijd erg fan van de collabs van Hard Driver, en State Of Perfection is denk ik wel mijn favoriete plaat van hem, dus mijn verwachtingen zijn hoog (dat zijn ze eigenlijk bij elke track van dit album).
De opbouw naar de climax vind ik erg goed, ik zie iedereen al meeklappen op een feest, goede sfeermaker deze plaat denk ik. Melodie doet me iets minder als in de vorige twee platen maar is nog steeds goed, wel vind ik de kicks een beetje zwak. De tweede climax vind ik echt ge-wel-dig :loving: Meestal ben ik er niet zo'n fan van als je afwisselend screeches en de melodie hoort omdat ik dat de drive er vaak uit vind halen, maar in dit geval pakt dat juist heel goed uit. Het stukje waarin de melodie weer wordt doorgetrokken daarna is nog veel beter, alleen had wel een stukje langer mogen duren.

Cijfer: 8

Infinite
De opbouw naar de climax vind ik niet zo bijzonder, wel vind ik de melodie gewoon fijn. Ik ben alleen bang dat deze melodie na een aantal keer luisteren wel een beetje gaat vervelen, hij mist een beetje het 'wauw'-gevoel wat ik bij de vorige tracks wel kreeg van de melo. Al met al toch gewoon een prima plaatje.

Cijfer: 7,5

Freedom ft. B-Freqz
Mijn mening over B-Freqz platen is heel wisselend. Ik vind het óf heel vet, óf het doet me helemaal niks. Erg benieuwd dus in welke categorie deze track gaat vallen.
Bij de vocals moet ik de op de een of andere manier denken aan de vocals van Tomorrow & Beyond (zelfde vocaliste misschien). De sfeer die in de break wordt neergezet vind ik echt ontzettend gaaf, ik word een beetje meegenomen op reis door een fantasiewereld lijkt het wel. De melodie vind ik wel oké maar niet heel geweldig, maar dan klapt die climax erop... wauw :loving: Kippenvel over heel mijn lichaam, wat een gruwelijk fijne climax zeg. De melodie richting de tweede climax doet me vervolgens weer ietsje minder. De tweede climax vind ik dan wel weer ontzettend fijn, niet zo fijn al de eerste maar nog steeds gewoon ontzettend fijn. Ook de outro vind ik heel fijn me die typische Freqz screeches. Deze track valt overduidelijk binnen de categorie héél vet.

Cijfer: 8,5

The Enigma ft. Phuture Noize
The Paradox deed me in het begin eigenlijk niet bijzonder veel, maar vond ik na een aantal keer luisteren echt ontzettend dik, benieuwd naar de tweede collab van deze heren. De mid-intro vind ik wel fijn, redelijk fijne drive hierin. De break vervolgens legt alvast een prima sfeertje in deze plaat. De melodie vind ik zeker niet verkeerd maar hij weet me (nog) niet meteen helemaal te pakken. Ook mis ik wat drive in de climax. De tweede climax doet me ook niet zo heel veel vervolgens. Al met al is dit wel een oké plaatje maar doet 'ie me niet bijzonder veel. Wie weet komt dat nog, net als bij The Paradox.

Cijfer: 7.2

In My Mind
Deze track begint heel apart, de enige track met eenzelfde soort opbouw die ik me voor de geest kan halen is eigenlijk Timeless (natuurlijk een compleet andere track wel).
Oh. Na het typen van de vorige zin is de track al afgelopen lol. Dit was dus een of ander tussentrackje :')
Geen cijfer.

"Je bericht bevat 11024 tekens. Het maximaal aantal toegestane tekens is 10000." - wtf, nog nooit gehad deze melding, verder in een nieuwe post dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 14:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Silent Scream
Ik kan niet uitleggen wat het is, maar meteen van het begin af aan pakt deze track me al. De vocals doen me denken aan die van Witch met dat gefluister en doen de tracktitel natuurlijk ere aan. De opbouw naar de climax is dikke prima, ik word helemaal meegenomen met deze plaat. De climax is ook fijn vervolgens alleen ik mis wel wat drive en er gebeurd voor mijn gevoel te weinig. De tweede climax vind ik een stukje fijner dan de eerste.

Cijfer: 7,5

Deepest Wave
Ik heb deze plaat so fare eigenlijk nauwelijks opgezet, niet omdat ik het een slechte plaat vind of zo maar hij is me een beetje ontgaan. Nu maar eens een goede luisterbeurt geven.
De melodie en climax vind ik heel sterk, ik krijg er alleen niet echt een anthemgevoel bij maar dat maakt voor deze plaat op zich verder niks uit. De tweede climax vind ik ook fijn met dat koor erdoorheen. Ga deze toch maar eens wat vaker opzetten want het is gewoon een heel fijn plaatje :)

Cijfer: 8

State Of Perfection ft. Hard Driver (Digital Punk Remix)
Het origineel is echt goud en wordt wat mij betreft veel te weinig gedraaid. Digital Punk vind ik wisselend heel vet of heel slecht dus ik ben benieuwd wat hij van deze parel heeft weten te maken.
De sfeer van het origineel lijkt behouden te gaan worden in de 'break' voor de mid-intro. Mid-intro is niet slecht of zo maar is er wel eentje die ik over 10 minuten alweer vergeten ben, vind het echt klinken als zo'n mid-intro om de track maar iets te rekken of zo. Vervolgens de break waarin de sfeer uit het origineel weer prima terug wordt gebracht. De melodie is gelukkig bijna intact gehouden, echter vind ik de lead heel leeg klinken. De opbouw naar de climax is vervolgens echt een 1 op 1 kopie met het origineel alleen dan met de sounds van Digital Punk? Kick in de climax ben ik niet weg van, pitchen niet zo lekker.
Wat ik eerder over One By One zei:
Citaat:
Meestal ben ik er niet zo'n fan van als je afwisselend screeches en de melodie hoort omdat ik dat de drive er vaak uit vind halen, maar in dit geval pakt dat juist heel goed uit.

vind ik bij deze plaat dus niet goed uitpakken, had liever gezien dat de melodie gewoon aan één stuk werd doorgetrokken. Al met al ben ik blij dat het origineel hier nog goed uit te halen is en vind ik het geen hele verkeerde plaat, kan alleen niet tippen aan het origineel.

Cijfer: 7,7

EVP
Ja. Dit is goud. Puur goud. Om nu gelijk te roepen dat dit mijn favoriete B-Front plaat is vind ik een beetje snel (kan goed zijn dat ik dat wel heb geroepen toen de LQ net online stond trouwens :$) maar deze plaat eindigt in ieder geval héél erg hoog. De mid-intro is natuurlijk weer vrij simpel als wel vaker bij B-Front maar net als bij andere platen vind ik hem niet saai of zo. Maar dan die opbouw naar de climax, en vooral: hoe de climax zelf er vervolgens op klapt :loving: Wat belachelijk vet is dit toch, die gated kicks maken dit zo'n ontzettende ramplaat. De kickswitch vervolgens vind ik ook gaaf, hoewel er van mij best een tweede mix met alleen maar de gated kick op het album had mogen komen. De tweede climax vind ik ook ontzettend dik.

Cijfer: 9,5

Eternal Voice
Hele fijne kicks in de mid-intro, mijn verwachtingen zijn nu eigenlijk wel héél erg hoog.
Ik weet niet wat het precies is in de break, maar ik krijg hier echt kippenvel van, helemaal als de melodie er langzaam inkomt, want ontzettend gaaf. Ik kan niet wachten op de climax. Daar is 'ie al, ik word niet teleurgesteld, want gruwelijk fijn dit :love: De tweede climax vind ik wel een klein beetje teleurstellen als ik hem vergelijk met de eerste maar dat mag de pret niet drukken.

Cijfer: 9,2

Rough With The Wolves ft. Degos & Re-Done
De eerste collab met Degos & Re-Done vond ik heel vet dus heb hoge verwachtingen van deze.
Allereerst fucking gaaf hoe de switch word gemaakt van een sfeervolle break naar ineens een behoorlijk energieke en harde mid-intro. De melodie vind ik wel oke, eerste climax doe me niet heel bijzonder veel. De tweede climax daarentegen vind ik wel weer heel erg gaaf.

Cijfer: 7,8

Pandemonium ft. Warface
Deze plaat deed me de eerste paar keer dat ik hem hoorde helemaal niks, maar is ondertussen uitgegroeid tot één van mijn favoriete platen van het moment. De mid-intro vind ik al lekker energiek en geven een goed voorproefje op wat er komen gaat in de climax. In de break wordt een fijne sfeer neergezet. Maar de climax vervolgens... zo simpel maar tegelijkertijd zó sfeervol en energiek :drool: Alleen de tweede climax vind ik vervolgens weer wat minder, maar al met al vind ik dit echt een superdikke plaat.

Cijfer: 9

Techno ft. B-Freqz
Zoals ik al aangaf bij Freedom vind ik B-Freqz platen óf heel gaaf, óf ze doen me niks. Freedom vond ik dus ontzettend vet, dus mijn verwachtingen voor deze plaat zijn ook hoog. De kicks vind ik erg dik, niet de standaard B-Freqz kicks. Simpel melodietje in de mid-intro maar vind deze meer dan prima. De break ligt ook lekker veel sfeer in en maakt me benieuwd naar wat er komen gaat in de climax. Heel jammer dat de melodie uit de mid-intro dan weer terugkomt, op deze manier gebeurd er veel te weinig in deze plaat. Ik gaf aan dat ik dat melodietje meer dan prima vond, maar daarmee bedoelde ik meer dan prima voor een mid-intro. Erg zonde dat deze 2x gebruikt wordt.

Cijfer: 6

Maakt een gemiddeld cijfer van 8.1.

Al met al ben ik ontzettend te spreken over dit album. Bob bewijst maar weer eens dat hij voor mij nog steeds op eenzame hoogte aan de top van mijn favoriete artiesten staat, en dat heeft niks te maken met de kwaliteiten van andere producers. Wat een held.
Echter, dit album was nog veel beter geweest als World Outside hier nog bij had gestaan, en er een tweede cd met unreleased tracks bij was gekomen:

- God
- Nomansland
- Imagination
- Sound (Is Not Just Noise)
- Invasion
- Stunning New Sound
- Symphonic Sound

Ik snap natuurlijk wel volkomen waarom Bob dit niet doet, als hij met dit album een verhaal wil vertellen. Maar ik had hier zeker geen nee tegen gezegd :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 14:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Ik word een beetje meegenomen op reis door een fantasiewereld lijkt het wel.


Rody, is that you?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 15:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heel dik album ^^ wat een dikke schijven en kwaliteit.
Tipje: je moet echt het album vanaf begin tot eind luisteren. Lijkt wel filmmuziek :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 15:33 
 
Hardtraxx Crew

The Enigma, Beat The Darkness & EVP :loving:

Met de overige tracks heb ik niet zoveel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 15:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sluit mij ook aan bij de mening van Melvin. Staan erg dikke platen op! Favorietjes zijn Beat the Darkness, Deepest Wave en Freedom. Wat mij erg aan B-Front aanspreekt is natuurlijk die mysterieuze sfeer. Wel wil ik hierbij zeggen dat hij wel eens wat meer afwisseling in zijn soort synths/leads kan doorvoeren. Had dan bijvoorbeeld ook wel een track á la Dark Moon of Which Wolf to Feed verwacht ofzo, maar dit bleek helaas niet het geval. Had daarom wel wat meer verwacht van deze CD, maar m'n verwachtingen bij B-Front liggen altijd wel heel hoog. Al met al is het nog steeds wel een sterk album.
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle