Active topics in Hardstyle

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 3 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 day ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Hardtraxx Veteran
4684 posts member since 2016
last seen Dec 2024
Daveytl wrote:Ik snap de 'kritiek' op Silent Scream echt totaal niet. Die track bevat zo veel gevoel en sfeer.
Ik vind m ook heel vet. Die vage uithalen zijn heerlijk.

En:
Thommy wrote: Ik vind vooral die break goed, met dat pingelen met die melodie en dat er steeds een element bijkomt.
Hardtraxx Veteran
3570 posts member since 2015
last seen Feb 2023
Ik vind Silent Cream gewoon een lekkere plaat, maar verreweg niet de beste plaat van B-Front. Is een prima plaatje, maar niet meer dan dat imo.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
TSFH wrote:Ik vind Silent Cream gewoon een lekkere plaat, maar verreweg niet de beste plaat van B-Front. Is een prima plaatje, maar niet meer dan dat imo.
Ik vind Stille Room wel vet, maar het heeft wel even geduurd.

Komt imo omdat hij wat meer timide is dan een bombastische Beyond Reality of EVP.
Hardtraxx Veteran
5124 posts member since 2009
last seen May 2026
Daveytl wrote:Ik snap de 'kritiek' op Silent Scream echt totaal niet. Die track bevat zo veel gevoel en sfeer.
Mee eens, vind het misschien wel de beste plaat van B-Front ooit, en dat zeg ik niet gauw. Wat een belachelijke sfeer zit er in die break.
A
Hardtraxx Addict
1827 posts member since 2011
last seen Jun 2023
Dit. Voor mij een van de betere tracks van B-Front :)
Hardtraxx Crew
30628 posts member since 2010
last seen 1 day ago
Ik moet wel zeggen dat Silent Scream bij mij heel erg heeft moeten groeien. Niet zoals bijvoorbeeld een Beyond Reality of EVP die me al vanaf de eerste keer direct pakten. Maar nu vind ik het echt een ontzettend sterke plaat.
Hardtraxx Veteran
4670 posts member since 2015
last seen Jan 2022
Silent Scream is ook zeker geen verkeerde plaat. Ik vind hem juist ook heerlijk als rustiger nummer. Maar ik had het zelf meer over de muzikale complexiteit en dit is minder aanwezig bij beyond reality en Silent scream
Hardtraxx Elite
2512 posts member since 2012
last seen 4 days ago
Silent Scream heb ik persoonlijk juist enorm hoog zitten. Dat gevoel in die break met die pingeltjes en de opbouw naar de climax vind ik echt fenomenaal.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Die synth in Silent Scream vind ik juist het meest complex van alle. Als je goed luistert veranderd, hapert en verscherpt hij de hele tijd, en neemt ook weer af.
Hardtraxx Veteran
4670 posts member since 2015
last seen Jan 2022
Broken Balance wrote:Die synth in Silent Scream vind ik juist het meest complex van alle. Als je goed luistert veranderd, hapert en verscherpt hij de hele tijd, en neemt ook weer af.
Mwah, wel een beetje inderdaad. De break is wel echt genieten, dat dan weer wel. Vind Silent Scream ook zeker muzikaler dan Beyond Reality. Die plaat blijft grotendeels hetzelfde. Is ook de enige B Front plaat in tijden die me niet pakt in tegenstelling tot de anderen hier :P
Hardtraxxer
269 posts member since 2016
last seen Sep 2020
Silent Scream is heerlijk hoor, steekt goed in elkaar met verrassende geluiden :loving:
Hardtraxx Veteran
16580 posts member since 2009
last seen Oct 2024
Al die platen die hierop gaan komen, wat een hoog niveau! En dan de kwaliteit en intensiteit van de geluiden is ongekend goed imo :love:
Hardtraxxer
483 posts member since 2016
last seen 2 hours ago
Vind het allemaal, net als zijn setjes, een beetje van hetzelfde... Paar leuke uitschieters
Hardtraxx Veteran
5113 posts member since 2017
last seen 1 day ago
Deuntje wrote:Vind het allemaal, net als zijn setjes, een beetje van hetzelfde... Paar leuke uitschieters
Ben het hier wel gedeeltelijk mee eens. Vond zijn loudness set ook wel vet. Paar onverwachte platen, maar ook echt bout platen. Ik ben het er alleen niet mee eens dat zijn platen allemaal van het hetzelfde zijn. Het is wel dezelfde stijl, maar het zijn allemaal stuk voor stuk andere platen met andere melodie lijnen.
Hardtraxxer
483 posts member since 2016
last seen 2 hours ago
Troe, maar opbouw, sounds en kickrolls enzo kan je meestal wel voorspellen
Hardtraxx Veteran
16580 posts member since 2009
last seen Oct 2024
Deuntje wrote:Troe, maar opbouw, sounds en kickrolls enzo kan je meestal wel voorspellen
Klopt, maar zijn platen hebben iets, de sfeer, intensiteit van de geluiden, kwaliteit, gevoel en emotie waardoor elke plaat me toch enorm pakt :love:
Hardtraxx Veteran
5693 posts member since 2015
last seen Feb 2026
Deuntje wrote:kickrolls enzo kan je meestal wel voorspellen
Oneens. Vind dat B-Front z'n kickrolls vaak zo goed verwerkt dat ze juist alles behalve voorspelbaar zijn. Luister bijvoorbeeld naar Witch/Tormented/W.A.R/Beyond Reality, om maar enkele voorbeelden te noemen! :D
Hardtraxx Veteran
3570 posts member since 2015
last seen Feb 2023
Intervention wrote:maar zijn platen hebben iets, de sfeer, intensiteit van de geluiden, kwaliteit, gevoel en emotie waardoor elke plaat me toch enorm pakt :love:
Dit dus
Hardtraxx Veteran
14531 posts member since 2010
last seen Jun 2026
Silent Scream heeft een heerlijke sfeer.
Hardtraxx Veteran
4684 posts member since 2016
last seen Dec 2024
TSFH wrote:
Intervention wrote:maar zijn platen hebben iets, de sfeer, intensiteit van de geluiden, kwaliteit, gevoel en emotie waardoor elke plaat me toch enorm pakt :love:
Dit dus
:yes:
Hardtraxx Elite
2714 posts member since 2008
last seen 7 days ago
Vitality wrote:Interview met B-Front over 'Beyond Reality':
https://djmag.nl/features/03222017-1204/b-front-over-beyond-reality-“je-mag-het-een-album-noemen-maar-dat-het-niet
Het is dus niet alleen een album, maar een 'nieuwe beleving' en op de cd komen bestaande, nieuwe en oude (niet eerder gereleasde) tracks!

Goede hoop dus voor onder andere de B-Frontliner platen en misschien Symphonic Sound?! :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
5333 posts member since 2012
last seen 7 hours ago
Beyond Reality
Silent Scream
Tba2 met Phuture noize
Deepest Wave (hardbass anthem)
Die tracks al confirmed dus
Hardtraxxer
215 posts member since 2016
last seen Jul 2021
Vitality wrote:
https://djmag.nl/features/03222017-1204 ... t-het-niet
Het is dus niet alleen een album, maar een 'nieuwe beleving' en op de cd komen bestaande, nieuwe en oude (niet eerder gereleasde) tracks!

Goede hoop dus voor onder andere de B-Frontliner platen en misschien Symphonic Sound?! :thumbsup:
Hahaha ik zei het toch! Dat hij het geen album noemt. Anders was dit wel al direct gecommuniceerd :P
Ik verwachtte al iets anders. Het wordt een soort verhaal/film waarin je wordt meegezogen. Interesse is nu nog meer gewekt :D
Hardtraxxer
411 posts member since 2013
last seen Jul 2019
Mees-89 wrote:
Vitality wrote:
https://djmag.nl/features/03222017-1204 ... t-het-niet

Hahaha ik zei het toch! Dat hij het geen album noemt. Anders was dit wel al direct gecommuniceerd :P
Ik verwachtte al iets anders. Het wordt een soort verhaal/film waarin je wordt meegezogen. Interesse is nu nog meer gewekt :D
Haha ellende, die pagina doet het niet meer, was zwaar benieuwd naar het interview :( . Ben nu al helemaal benieuwd naar de tracklist, zullen wel 'n hoop tracks op komen dan! :clap:
Hardtraxx Veteran
5113 posts member since 2017
last seen 1 day ago
Ow sowieso unreleased materiaal er ook bij. Soort van b-front showcase door de jaren heen dan?