Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 12:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mutate (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 13:50 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Conception
1. Audioception Part 1 (Prologue) 5.5
Au, deze synths klinken echt vals in mijn oren. Nu zal er vast weer iemand komen met dissonantie en dergelijke, maar ik vind het echt niet klinken. Ik vind de kicks niet echt mooi klinken en dan met name de tail, maar ze hebben in ieder geval wel een fatsoenlijke impact. Gedeelte met de screeches is aardig, maar ook niet echt bijzonder.
2. Audioception Part 2 (Exposition) 6.5
De screeches maken plaats voor een elektrische gitaar-achtige synth. De melodie op zich is best sterk, alleen komt dat op een of andere manier niet tot uiting in de track. De synth zit tussen het zweverige en de vaak energieke hardstyle synths in, daardoor krijg je een beetje het gevoel dat je de gehele tijd naar de opbouw zit te luisteren. Kicks zijn (nagenoeg?) hetzelfde als in de vorige track, wat in mijn beleving gezamenlijk ook meer echt 1 track is.
3. Escape (feat Teddy) 6
Deze track begint met een opbouw die resulteert in een break. Toegegeven het is anders, maar het leidt ook een beetje tot een anticlimax in het begin van de track. Ik ben geen fan van gezang in breaks en door het overvloed aan breaks eigenlijk helemaal geen fan van een break meer. De melodie die er op volgt heeft een beetje last van hetzelfde als de vorige track. Echter is de melodie in deze track een stuk saaier. Kicks vind ik niet sterk, slappe punch met een geforceerde tail. Met de outro probeert hij er dan alsnog uit te knallen, maar dat lukt je gewoon niet met dit soort kicks.
4. Desire 6.5
De opbouw aan het begin van de track is een beetje chaotisch met de twee verschillende kicks die door elkaar heenlopen. Het stuk dat er op volgt is sterk in elkaar gezet. Ook de screeches zijn prima, echter door het chaotische loopt het toch niet helemaal lekker. De synth in de opbouw heeft dan eindelijk eens de energie die een climaxsynth moet hebben, echter wordt die in de climax weer vervangen door de synth die erg lijkt op de synth in de twee voorgaande tracks, waardoor het allemaal weer een beetje tussen wal (het zweverige) en schip (het energieke) valt. Bovendien raak ik onderhand al een beetje teleurgesteld, ik verwachtte van dit album een hoop diversiteit en die valt in kleine stukjes wel degelijk te ontdekken, maar overall heb ik het idee dat ik naar 3 vrijwel identieke tracks heb zitten luisteren. Jammer, misschien dat de eerste collaboratie met een andere producer daar verandering in kan brengen.
5. Screwdriver (feat TNT) 7.2
Intro begint in ieder geval goed op een manier die vrij uniek is. De melodie die er bij in komt vind ik dat gevoel een beetje tekort doen, maar gelukkig verdwijnt die al snel. De climax moet het toch vooral hebben van de melodie, die nagenoeg rechtstreeks uit The Hose - Rockmania komt. Op zich een erg goede melodie, maar qua creativiteit (helemaal als je de laatste x TNT tracks in ogenschouw neemt) niet echt super natuurlijk. Kicks zijn aardig te doen en hebben wat weg van The Record Breaking, waar dit hele TNT concept volgens mij van afgekeken is.

Adaptation
6. Chase (feat Teddy) 6.5
De midintro begint interessant met een combinatie van verschillende sounds. Eén van de redenen waarom ik ooit naar hardstyle ben gaan luisteren. Echter wordt die midintro compleet overheerst door de kick, die ik wederom niet echt geweldig vind. Een reverse was hier veel meer op zijn plaats geweest en had een hele hoop drive en energie toegevoegd aan de toch wel vette sounds in de midintro. Vervolgens worden we weer opgehouden door het gezang van Teddy. De climax is me iets aan de te blije kant en onderscheidt zich ook niet echt van de vele soortgelijke tracks die er al zijn.
7. Drumz (feat DBSTF) 7
Ik heb D-Block & S-te-Fan al een tijdje links laten liggen, dus ik ben benieuwd waar zij uiteraard samen met Audiofreq mee op de proppen kunnen komen. Het begin is niet veel belovend met de house-synth, maar die wordt gelukkig al gauw ingeruild voor zowaar percussie. Dat kom je niet zo vaak tegen meer in de huidige hardstyle. Maar zowel de kicks als de screeches in dit stuk vind ik gewoon niet goed, waardoor dit stukje muziek eigenlijk verloren gaat, als ik dan luister naar Dana - Back In Time, wat toch wel een vergelijkbaar stukje heeft met percussie, dan is dat zo ongelofelijk veel beter uitgevoerd en zijn daar de screeches daardoor eigenlijk ook compleet overbodig. Helaas is dat totaal plaatje voor mij hedendaags weinig meer te vinden en moet ik het vooral doen met goede elementen in een track. Dus daarom een plus voor deze track vanwege het iets anders doen.
8. The Gospel 7.5
Dit vind ik wel een unieke combinatie die in de opbouw in ieder geval erg goed gelukt is. De gospel-achtige vocal bouwt lekker op. Helaas weet het stuk dat er op volgt dat niet door te zetten, het voelt allemaal een beetje onderdrukt aan, alsof de energie er niet uit kan. Dat komt door zowel de kicks die niet doordreunen en de screeches waar de scherpe randjes vanaf zijn. Terwijl de schaarse hoge tonen deze energie juist nog wel in zich hebben. De vocals herstellen de flow gelukkig vrijwel direct in deze track, maar goed voor de 2e climax geldt natuurlijk hetzelfde als voor de eerste. Met betere kicks en net even iets andere synths (of misschien zelfs de afwerking ervan) was deze track nog een heel stuk beter geweest.
9. Speekaz Kikk (feat MC Shureshock) 5.8
Reggae en Hardstyle is eigenlijk best een lekkere combinatie. Alleen vind ik die MC Shureshock niet echt geweldig. In de beste stukken komt het in de buurt van Reggae, maar in de meeste stukken heeft het vooral een hoog Scooter gehalte. Helaas wordt de crossover in de midintro niet verder doorgezet, maar volgt juist een vrij standaard midintro. Ook in de break vind ik het niet geweldig uitgewerkt, wat ik jammer vind omdat de combinatie van beide genres best potentie heeft. De climax is vervolgens een combinatie van de synths uit de eerste paar tracks en de screeches uit de midintro.
10. GHYL (Intermission) 7
Wel een grappige 8-bit intro, de kicks passen er ook goed bij, ookal klinkt het qua afwerking natuurlijk nergens naar, maar dat is misschien ook wel het charme van dit soort muziek. De melodie tussen beide 8-bit stukken vind ik dan wel weer compleet misplaatst en past juist door die afwerking niet echt bij de track.

Mutation
11. Mutate (feat Geck-E) 7.8
De overgang van GHYL naar deze track is wel erg groot. Dat had juist met een intermission wel beter opgelost kunnen worden. De track zelf is natuurlijk van een heel ander niveau dan de voorgaande tracks, maar wat wil je met Geck-E die de laatste tijd enorm op stoom is. Ik ben eigenlijk geen Techno fan, maar Geck-e weet op een of andere manier toch de drive vanuit de hard/techtrance mee te nemen naar Techno. Tot dusverre de beste track op dit album, echter wat Geck-e betreft toch wel een van de wat mindere tracks van de laatste tijd.
12. Volition 5.5
Huh? Deze intro sluit juist perfect aan op de intermission, vreemd dat deze track niet op die plek staat. Normaal gesproken laat ik me daar niet over uit bij Hardstyle albums, maar gezien Audiofreq het album naar dat niveau wil tillen, behandel ik het daar dan dus ook op. De midintro is echter alles behalve bijzonder en de kicks en de rest van de track lijken twee elementen die langs elkaar heenlopen. De climax is er weer een in het rijtje van weer diezelfde sound, wat nogmaals heel erg wringt met de diversiteit die op sommige stukken in het album zeker aanwezig is.
13. Time Machine 7.5
Deze track begint erg goed met de combinatie van die herhalende sound en de snares. De midintro barst ook van de energie. De track stopt dan wel heel abrupt, al zal het vast zo bedoeld zijn. De melodie in het middenstuk vind ik weer totaal niet passen bij deze track, maar goed het is al wel te raden dat er een anticlimax aankomt. Deze is erg vergelijkbaar met de midintro. Dit trucje wordt nog een keer herhaald, maar nu met een soort screeches in de anticlimax. Al met al een prima track.
14. Outlaw (feat Kutski) 8
De mixintro bouwt lekker op met veel energieke elementen. De break die er op volgt is wel grappig, maar had van mij niet gehoeven. Gelukkig pakt de track daarna de lijn weer op waarmee het begonnen was met veel early achtige sounds inclusief acid. Helaas is de hapering die ik erg vet vond in de bassline in de mixintro er nu uit. Maar goed, details, details. Gelukkig worden de early invloeden in de climax doorgezet, al komt deze melodielijn me wel heel bekend voor. Nu nog een sterke reverse bass en ik ben een tevreden mens.
15. BRNFNK 7.8
Deze track heeft een beetje en Qult sausje over zich en steekt op zich goed in elkaar. Het is niet echt een track waar een hoogtepunt in zit, maar eentje die lekker doorkabbelt. De track is wel erg kort, wat aan de ene kant goed is anders was het misschien te lang doorkabbelen, maar aan de andere kant ook wel weer jammer want het luisterde lekker weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 13:51 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Revolution
16. Russian Sleep Experiment (feat High Voltage) 5
De opbouw in het begin klinkt nog veel belovend, maar zowel de kicks als de overige sounds in de midintro vind ik erg lelijk. Hetzelfde geldt voor de climax. Het is allemaal te schel. Dan blijft er natuurlijk niet veel over. Dat terwijl ik High Voltage tracks normaal gesproken wel degelijk kan waarderen.
17. Caged (feat Teddy) 5
Op zich een aardige afwisseling met een drum&bass track er tussen zij het niet dat de rest van de track weer nagenoeg hetzelfde is als dat eerder genoemde groepje tracks. En die sound was ik aan het begin van het album al zat.
18. Trigger (feat MC I SEE) 6.5
Ditmaal een combinatie van Reggae en Dubstep. Ik moet zeggen dat hier de beide stijlen een stuk beter gecombineerd zijn en de overgang naar de Dubstep is dan ook naadloos. Al is deze combinatie binnen dit genre geloof ik al lang niet uniek meer. Het Dubstep gedeelte vind ik niet echt bijzonder en klinkt als de zoveelste dubstep track. In perspectief van het album is het natuurlijk wel een goede afwisseling op de hardstyle sounds en voegt het diversiteit toe aan het album. Persoonlijk had ik de breakbeat tracks niet achter elkaar geplaatst, maar had ik ze gebruikt als afwisseling tracks ergens middenin het album.
19. Prelude to the Future (Intermission)-
Dit kan ik niet echt beoordelen als een track, het is meer een intro op de volgende track.
20. Welcome to the Future 6.5
Met zo'n aankondiging verwacht ik nu een hele sterke track. De midintro is echter behoorlijk saai en de kicks vind ik ook niet echt geweldig. In de anticlimax wordt nog geprobeerd om er knallend uit te gaan, maar zoals bij wel meer mainstream artiesten blijft het bij proberen, omdat het echte beukwerk simpelweg ontbreekt, daarvoor moeten je kicks toch echt een hoop meer impact hebben.
21. Public Service Announcement (Epilogue) -
Een prima manier om het album af te sluiten, maar natuurlijk niet echt mee te nemen als trackbeoordeling.

Conclusie:125.1/19=6.6
Ik had persoonlijk meer van dit album verwacht, gezien creativiteit en diversiteit bij mij zwaar wegen. Deze factoren waren ook zeker wel in dit album te bekennen maar er staat ook meer dan een handvol tracks op die exact het tegenovergestelde vertegenwoordigen. Ook de uitwerking vond ik niet overal even sterk, maar dat lag eerlijk gezegd al wel in de lijn der verwachting. Er staan een vijf a zestal lekkere tracks op, maar een echte uitschieter ontbreekt. Verder prijs ik het afwijken van de gebruikelijke hardstyle albums door het op te splitsen in delen en prologen, epilogen en intersection te gebruiken. Echter is de uitwerking hiervan op het muzikaal vlak mij een beetje ontgaan. De 8-bit intermission zorgde juist voor een abrupte overgang naar de track met Geck-e en de het idee achter de vier verschillende delen heb ik ook niet echt kunnen ontdekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 14:33 
 
Hardtraxx Elite

Lekker creatief en gevarieerd album! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 16:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet meer aan gedacht om het album te bestellen >.<
Boeit verder niet want heb het toch druk, dit weekend maar eens goed luisteren en er een review van typen, ben benieuwd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 17:20 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

De eerste tracks weten me allemaal niet te boeien, vocalen of kicks die niet klinken, melodieen die me niet pakken, etc. Pas bij Mutate had ik iets van; dit klinkt gaaf. De in- en outro van Volition klinkt best wel energievol, jammer van weer die holle kicks.

Outlaw en BRNFNK zijn weer van die tracks die lekker anders klinken, ga ik vaker opzetten :) . Van die collab met HV had ik zo veel meer verwacht, track wordt eigenlijk volledig verkracht door die slappe kicks. Caged begint best wel lekker, eindelijk Teddy vocalen die ik er wel bij vind passen. Gaaf om eens te horen. Met dubstep heb ik helemaal niks, dus Trigger weet mij niet te boeien. Rest van de tracks vond ik niet het vermelden waard.

Conclusie is dat er een aantal fijne tracks op staan, maar het merendeel kan me niet boeien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 17:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Echt een heerlijk album, de mainstream hardstyle die hier opstaat is erg vet. De nummers die niet tot de hardstyle behoren kunnen me wat minder boeien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 18:49 
 
Hardtraxx Veteran

Staan geen full versions op het album zelf neem ik aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 19:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Duruz schreef:
Staan geen full versions op het album zelf neem ik aan?

Wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 19:24 
 
Hardtraxx Veteran

The Gospel, Mutate, Time Machine, Outlaw, BRNFNK, Russian Sleep Experiment & Welcome To The Future :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 19:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

moet zeggen dat ik (bijna) elk nummer wel "iets" vind hebben, het zijn wel stuk voor stuk heel erg goed geproduceerde nummers, heb op een paar nummers na ook eigenlijk geen previews geluisterd, maar vind het echt een heel erg lekkere CD ^^

Welcome to the Future is wel de grootste uitschieter! maar de collab met Geck-E en die met High Voltage zijn ook echt geweldig :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 11:32 
 
Hardtraxx Veteran

Echt jammer van de slappe reverse in de climax van Outlaw, want oaaaaah die melodie :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 14:12 
 
Hardtraxx Veteran

Gospel is voor mij de verrasing :worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 15:29 
 
Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
14. Outlaw (feat Kutski)
al komt deze melodielijn me wel heel bekend voor


bij mij dus ook maar weet niet welke.... heel frustrerend >.< :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 15:29 
 
Hardtraxx Veteran

dubbel/trippel >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 16:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Lyst schreef:
14. Outlaw (feat Kutski)
al komt deze melodielijn me wel heel bekend voor


bij mij dus ook maar weet niet welke.... heel frustrerend >.< :P

Thugs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 16:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 17:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Er zit een fout in Chase, op 1.57 valt het volume weg.. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 17:54 
 
Hardtraxx Crew

The Indicator schreef:
Er zit een fout in Chase, op 1.57 valt het volume weg.. xd

Viel me ook al op..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 18:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mutate :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 20:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Desire, helemaal mijn plaat :loving: :loving: :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 21:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik had 'm al een tijdje geleden besteld, maar nog niet binnen helaas.
Meer die hetzelfde hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 21:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fusionmania schreef:
Desire, helemaal mijn plaat :loving: :loving: :loving:

Hier ook. Heerlijke melodie!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 22:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oxbow schreef:
Fusionmania schreef:
Desire, helemaal mijn plaat :loving: :loving: :loving:

Hier ook. Heerlijke melodie!

En ook hier :loving: Heeeeerlijk :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 23:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nu een paar keer het album geluisterd en de uitschieters zijn voor mij Desire, Screwdriver, Mutate en Outlaw.

Desire had echt één van de euforische platen van het jaar kunnen zijn, die trance feeling in de opbouw naar de climax is gelijk het hoogtepunt van het album. De synth, de melodie, de sfeer, kippenvel. Helaas kan ik me daarna eigenlijk hier volledig in vinden:

Lyst schreef:
De synth in de opbouw heeft dan eindelijk eens de energie die een climaxsynth moet hebben, echter wordt die in de climax weer vervangen door de synth die erg lijkt op de synth in de twee voorgaande tracks, waardoor het allemaal weer een beetje tussen wal (het zweverige) en schip (het energieke) valt.


Zo jammer dat die eerste synth uit de break niet wordt doorgezet. Maar goed, ondanks dat natuurlijk nog gewoon een erg sterke plaat.

Screwdriver weet me wederom te verrassen met een goede melodie, en dit is ook de eerste hardstyle plaat waarin die house drop me echt volledig weet te pakken. Niet gedacht dat ik dat nog eens vet zou vinden, eveneens een sterke plaat.

Mutate begint echt geweldig, zeker gezien ik een groot techno liefhebber ben kan ik dit enorm waarderen. Die sound op 0.58, wow! Dit zou zeker niet misstaan op een goed technofeest. Daarna wordt het echter al snel wat minder interessant, jammer dat dat lege begin niet wat langer doorgezet wordt. Die break had ook niet echt gehoeven, past niet helemaal lekker bij de rest van de track, al kan ik wel lachen om die "talking bassline". Ondanks dat ga ik deze ongetwijfeld vaker opzetten.

Outlaw heeft gewoon een set heerlijke kicks en sounds, lekkere drive zit hierin. Die break doet me enigszins denken aan de remix van die Outside World 2009 plaat van Frontliner, vet.

BRNFNK ligt ook wel in mijn straatje, maar ik krijg er helaas niet echt het gevoel van BRK3 waar ik een beetje op hoopte bij het zien van de titel.

Al met al een prima album, maar ik mis toch ook wel een echte banger (had Desire kunnen zijn). De afwerking is sterk, technisch valt er weinig op aan te merken en het experimenteren met verschillende genres wordt zeker gewaardeerd. Toch gaan de meeste tracks een beetje langs me heen, misschien dat er een aantal tracks nog wat meer bij me moeten groeien.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle