Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2018 12:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Act of Rage & MC Jeff - Subject Hostile (Official Shockerz 2018 Anthem) (MINUS083)

Label: Minus Is More
WEB release: 29/11/2018

Tracks:
Act of Rage & MC Jeff - Subject Hostile (Official Shockerz 2018 Anthem)

Samples:


Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2018 22:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tof melodietje, zoals wel vaker bij Act of Rage. Prima plaat dit! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2018 22:27 
 
Hardtraxx Addict

Wat een lelijke oversture kicks zeg :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2018 09:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

On: klinkt niet heel slecht ofzo maar klinkt nou niet echt als een anthem.. Maar goed van de andere kant hoe moet een Shockerz anthem klinken.. :D

Off: ik snap echt niet waarom organisaties een anthem laten maken door iemand die niet zelf produced.. Ik heb daar echt niks mee.. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2018 10:46 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

DonnyD schreef:
Off: ik snap echt niet waarom organisaties een anthem laten maken door iemand die niet zelf produced.. Ik heb daar echt niks mee.. :whistle:


B O E I E N D, echt cry more :lol:

Als het anthem prima klinkt, wat boeit het dan wie hem heeft gemaakt. Of Tha Playah of Act Of Rage nou voor de titel staat, de plaat of de productie klinken er niet anders van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2018 10:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
B O E I E N D, echt cry more :lol:

Als het anthem prima klinkt, wat boeit het dan wie hem heeft gemaakt.


Heeft niks met cry'en te maken! Ik vind dat gewoon niks! Sorry!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2018 10:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat is net alsof je boos wordt omdat een bak opwarm pasta niet door een echte italiaan is gemaakt :lol:

Als je er zo veel moeite mee hebt, dan haal je de plaat, verwijder je Act Of Rage en typ je Tha Playah in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2018 10:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dat is net alsof je boos wordt omdat een bak opwarm pasta niet door een echte italiaan is gemaakt :lol:

Als je er zo veel moeite mee hebt, dan haal je de plaat, verwijder je Act Of Rage en typ je Tha Playah in.


Gast :lol: :lol: Wat een bak onzin typ je hier zeg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2018 11:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Denk dat het iets meer onzin is dat een anthem niet mag worden gemaakt door iemand die niet zelf produceert. Act Of Rage in zijn geheel is gewoon DJ Jacques en producer Jim. Net als Luc als DJ en Michel als producer.

Wie er in de studio zit de plaat te maken en wie er achter de draaitafel staat de plaat te draaien maakt niet uit, het is allemaal onder de artiestennaam Act Of Rage, en in het andere geval The Pitcher.

Het anthem draait om het feest, niet om de producer. Het gene waar jij om klaagt is gewoon de naam die voor de titel staat, want als Tha Playah er stond dan was er niks aan de hand blijkbaar, want dat is de producer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2018 13:15 
 
Hardtraxx Veteran

Bagger weer dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2018 13:33 
 
Hardtraxx Addict

DonnyD schreef:
Heeft niks met cry'en te maken! Ik vind dat gewoon niks! Sorry!

Accepteer gewoon dat het business wise gewoon zo gaat. Alpha Twins kocht ook massaal platen op van Wildstylez en dat vond ook niemand een probleem. Nu gebeurt het op een wat grotere schaal omdat de scene ook veel groter is. Ik vind het ook niet geweldig maar so be it. Zo lang de plaat maar goed klinkt, maar ook dat is in dit geval niet zo dus boeiend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2018 15:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Het anthem draait om het feest, niet om de producer.


Ben ik het niet helemaal mee eens. Als een organisatie een DJ/act kiest dan krijgt hij/zij extra aandacht en publiciteit. Toen ik 4/5 jaar geleden voor het eerst naar feesten ging vond ik het belangrijk wie het anthem zou krijgen en of de DJ het verdiend had of niet, zeker naarmate een feest groter is (kijk naar Qlimax).

Tegenwoordig kan ik me daar niet druk om maken en de organisatie heeft vaak alleen oog voor populariteit maar als iemand vindt dat act of rage het niet verdiend (om die extra aandacht te krijgen) omdat hij niet zelf produceert, dan kan ik dat best begrijpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2018 16:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Je geeft de productie van het anthem niet aan de DJ in dit geval. Je geeft de productie van het anthem aan de gene die het anthem maakt, de producer. In dit geval dus Jim Hermsen. Het is niet dat de beste man hier niks voor krijgt of zo.

Je hoort Act Of Rage, de dj, ook niet hoog en laag springen over hoe hij produceert, net zoals Alpha Twins en The Pitcher nooit hebben gedaan. Echter zou je dit commentaar nooit krijgen, en dat heeft het ook nooit gekregen, bij Warface, Radical in zijn eerste jaren, Crypsis in zijn eerste jaren, The Pitcher, Donkey Rollers, Dozer, Alpha Twins, Sub Sonik en vast meer.

Het draait om Act Of Rage als geheel. En bij vooral een anthem voor een feest als Shockerz gaat de organisatie niet kijken of het verdiend is. Dan wordt er gekeken hoe goed de productie er bij past en naar de populariteit van een artiest.

Of de beste man zelf het anthem maakt of niet, het enige verschil is het titeltje dat voor de tracknaam staat. Act of Rage werkt als act nou eenmaal zo. Stel dat een Wildstylez vorig jaar zou claimen het anthem van Qlimax te hebben gemaakt en dan plots blijkt dat Headhunterz hem geheel heeft gemaakt, dat zou vreemd zijn, omdat Headhunterz niet bij de act "Wildstylez" hoort. Tha Playah hoort als producer echter wel bij Act Of Rage. Sommige mensen produceren bewust niet of willen het leren, sommige mensen draaien niet omdat ze alleen willen produceren.

Ik zie Act Of Rage totaal niet als zo'n geld grijp projectje als Mandy.
Kan het er mee een zijn dat Act Of Rage in de scene is getild, dat wel. Maar onderhand hebben ze zichzelf als act wel echt staande gehouden. Je kan maar tot een zeker punt iets doen met de hulp die je krijgt, daarna moet je het toch echt zelf doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2018 17:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Maar hoe zit het precies met Act of Rage dan? Dit is voor mij vrij nieuw allemaal. Doet hij wel iets aan zijn platen of staat hij echt alleen maar achter de decks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2018 17:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Je kan maar tot een zeker punt iets doen met de hulp die je krijgt, daarna moet je het toch echt zelf doen.


In feite zeg je dus gewoon dat iemand die niet kan producen of misschien niet goed genoeg kan producen wel gewoon als artiest mag fungeren. Ik denk niet dat de gemiddelde feestganger veel inside informatie weet over wie zelf dingen maakt of voor wie er een andere artiest of producer iets in elkaar zet. Volgens mij staat menig setje van te voren al compleet in elkaar dus het is ook niet dat meneer Act of Rage zelf nu ontzettend gave toffe setjes in elkaar mixt. Ja, in de studio vóór een optreden, maar op het moment zelf doet hij werkelijk niks, net als bijna elke DJ tegenwoordig. Dat is niet erg, maar als je dan ook nog eens de muziek die je onder jouw artiestennaam laat maken door een ander, wat doe je dan eigenlijk?

Ik vind dat ghostproducen nog steeds apart. Je staat daar voor publiek om 'jouw' creaties te laten zien/horen. Dat doe je dan niet zelf omdat je dat niet kan maar omdat anderen het fijn vinden om jou als persoon te gebruiken om een labeltje weer een keer wat nieuwe verse populaire hypes te geven. Je noemt zelf al Alpha Twins en The Pitcher, het was wel bekend maar er werd weinig over gesproken, er was toch een bepaalde gelatenheid over het feit dat ze zelf niet de tracks maakten. Tegenwoordig pleurt iemand wat in elkaar, vaak ook nog eens als ze onder hun eigen naam niet meer de kwaliteit kunnen brengen en dus uit de roulatie geraken. Een goede vriend komt uit het niets opeens met een stuk of 5 nieuwe tracks/remixes terwijl er voorheen nog amper iets van die naam vernomen is. Sub Sonik is daar een mooi voorbeeld van. Kwam opeens met een aantal platen die er qua sounds niet echt uit sprongen, enkel ingespeeld op de huidige 'raw/harde kick' hype die er toen was. Opeens een aantal platen die qua kwaliteit wel ok waren maar nu niet bepaald verfrissend en creatief waren.

Zet je dit over tegen artiesten als Headhunterz, Noisecontrollers, Dbstf, Ran-d, Frequencerz, E-force en de wat nieuwere namen zoals een Phuture Noize, Myst, Keltek, Rejecta. Die gasten hebben een lange weg gehad, ze zullen uiteraard in hun beginjaren hulp en steun gehad hebben maar ze hebben wel keihard gewerkt om te komen waar ze nu staan. Ik kan daar veel meer respect en begrip voor opbrengen. Je kan het een beetje zien als een kind wat alles krijgt van papa en mama en daar tegenover een kind wat overal voor moet werken en energie in iets steekt om uiteindelijk dat terug te krijgen in het resultaat. Afijn, ik snap dat het tegenwoordig niet zo heel er meer boeit maar als je niet kan producen, ga dan eerst maar eens je best doen om dat wel te kunnen. Draaien doet niemand meer, dus daar hoef je geen kwaliteiten voor te hebben.

OT: Leuke melodie en volgens mij past het bij de stijl/thema van Shockerz, dat is een totaal andere sfeer dan bijvoorbeeld een Qlimax.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2018 20:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dat is net alsof je boos wordt omdat een bak opwarm pasta niet door een echte italiaan is gemaakt :lol:

Wat een gebroken analogie, zou eerder toepasbaar zijn als je boos wordt als een producer een plaat maakt die niet bij zn genre past ofzo. Een betere analogie is een jongen die een schilderij van een kunstenaar koop, de naam doorkrast en zn eigen naam er neerzet, het doorverkoopt en hierdoor wordt gezien als een groot kunstenaar.

Broken Balance schreef:
Act Of Rage in zijn geheel is gewoon DJ Jacques en producer Jim. Net als Luc als DJ en Michel als producer.


Leuk idee, alleen is ie hier totaal niet open over. De enige manier waardoor wij het weten is omdat we op een relatief klein forum zitten waardoor we in contact zijn gekomen met een website die copyrights bijhoudt, platen van een specifieke artiest hebben opgezocht, en bekend waren met de echte namen van deze artiesten die gecredit waren. Oftewel, 99% van de mensen die bij AoR staan op een feest hebben dus geen flauw idee dat hij z'n platen niet zelf maakt.

Broken Balance schreef:

Je hoort Act Of Rage, de dj, ook niet hoog en laag springen over hoe hij produceert,


Dus omdat hij er niet actief over liegt is het ineens oke?

Broken Balance schreef:
en dat heeft het ook nooit gekregen, bij Warface, Radical in zijn eerste jaren, Crypsis in zijn eerste jaren, The Pitcher, Donkey Rollers, Dozer, Alpha Twins, Sub Sonik en vast meer.



Warface is niet geghost, die is er heel duidelijk over dat hij een duo is waar eentje achter de decks staat en de ander (mee)produceert, vind ik iets heel anders dan doen alsof het allemaal jouw product is. En ik weet niet of je naar de productiekwaliteit van de gemiddelde Annihilate plaat hebt geluisterd, maar als hij hiervoor geghost is zou ik mn geld terugvragen als ik hem was.

Je doet nu alsof AoR een totaalproduct van twee mensen is, maar voor zover hij z'n product en concept naar buiten brengt is het een enkel persoon dat alles doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2018 21:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat hardstylistic zegt is gewoon onwaar, sets worden niet van tevoren in elkaar gezet. Je denkt dat een dj alleen op play drukt en verder met de armen zwaait? Nee, dat gebeurt alleen bij LIVE sets. Maar Act of Rage is nog een van de weinige die wel kan draaien. Onverwachte tracks, leuke overgangen, hoog draaitempo. (Ik heb hem al 3 jaar of zo niet gezien, dus kan veranderd zijn). Het probleem is, dat je met goeie draaiskills nergens komt tegenwoordig. Je hebt eigen tracks nodig. Mensen letten niet op mixwerk, mensen willen eigen tracks horen. Het liefst zo veel mogelijk. Dus als zo iemand als Act of Rage met behulp van een ghostproducer bekend kan worden, heb ik daar wel begrip voor. Natuurlijk frustrerend voor de hardwerkende jonge producers die niet doorbreken, maar het moet wel aanslaan bij het grote publiek.

Daarnaast, een anthem wordt ook te veel overgewaardeerd. Elk middelgrote feest heeft tegenwoordig wel een anthem. Die kunnen niet allemaal door hetzelfde clubje artiesten gemaakt worden. Act of Rage is een prima middelgrote naam voor een middelgroot feest. En dit is waarschijnlijk geen extra reclame voor de artiest, maar voor het feest. Dit nummer wordt gedraaid op andere feesten, Spotify, etc. Leuk dat Act of Rage zijn naam eraan mag verbinden en dat Shockerz wat promotie kijgt. No big deal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2018 21:54 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

broodjebeenham schreef:
Wat een gebroken analogie, zou eerder toepasbaar zijn als je boos wordt als een producer een plaat maakt die niet bij zn genre past ofzo. Een betere analogie is een jongen die een schilderij van een kunstenaar koop, de naam doorkrast en zn eigen naam er neerzet, het doorverkoopt en hierdoor wordt gezien als een groot kunstenaar.


Dat is plagiaat, dus dat klopt ook niet. Kom dan zelf ook niet met een krom voorbeeld :lol:
Wat jij daar had moeten zeggen is dat een jongen een kunstenaar betaalt om onder de jongen zijn naam iets te schilderen. Volgens mij heeft de producer in dat geval nog zelf een optie om ja of nee te zeggen.

broodjebeenham schreef:
Leuk idee, alleen is ie hier totaal niet open over. De enige manier waardoor wij het weten is omdat we op een relatief klein forum zitten waardoor we in contact zijn gekomen met een website die copyrights bijhoudt, platen van een specifieke artiest hebben opgezocht, en bekend waren met de echte namen van deze artiesten die gecredit waren. Oftewel, 99% van de mensen die bij AoR staan op een feest hebben dus geen flauw idee dat hij z'n platen niet zelf maakt.


Het was vanaf het begin al bekend dat AoR een ghostproducer had. Vraag me niet hoe, maar ik en ook anderen wisten wel voor het Buma toppa dat Tha Playah (of Radical toen) ghost voor AoR produceerde.

broodjebeenham schreef:
Dus omdat hij er niet actief over liegt is het ineens oke?


Wat is dit voor idiote opmerking :lol:. Hij zegt niet dat hij zijn eigen platen maakt of de eer er voor neemt dus we moeten hem beschuldigen van het ghost producen en met de eer strijken? Heel rare samenleving krijg je dan als alles zo werkt.

broodjebeenham schreef:
Warface is niet geghost, die is er heel duidelijk over dat hij een duo is waar eentje achter de decks staat en de ander (mee)produceert, vind ik iets heel anders dan doen alsof het allemaal jouw product is. En ik weet niet of je naar de productiekwaliteit van de gemiddelde Annihilate plaat hebt geluisterd, maar als hij hiervoor geghost is zou ik mn geld terugvragen als ik hem was.

Je doet nu alsof AoR een totaalproduct van twee mensen is, maar voor zover hij z'n product en concept naar buiten brengt is het een enkel persoon dat alles doet.


Maar dit doet AoR ook niet. En het is en was eerder ook duidelijk dat hij een ghostproducer had, dus wat maakt het anders dan. Ik heb Annihilate geluisterd, heb jij ook door hoeveel jaar geleden dit is en dat de beste man toen heeft leren produceren van Angerfist, iedereen begint ergens. Wil niet zeggen dat het goede kwaliteit is of dat het niet te vroeg naar buiten is gebracht, maar zo ging het nou eenmaal.

En het boegbeeld van Warface is ook Youri, het boegbeeld van The Pitcher is Luc, het boegbeeld van A2 zijn de gebroeders. Bij hun staat op meerdere sites ook de beschrijving "producer".

Het is allemaal het zelfde, maar opeens is Act Of Rage, die letterlijk niks verkeerd doet, opeens satan omdat iemand een anthem als promotie voor een evenement voor hem produceert en dat niet verdient :lol:. Dat is toch de verste versie van bekrompen zijn. Alsof een "Shockerz" (niks tegen shockerz zij zijn lief) anthem zo'n bombastische happening van reputatie is.

En @Hardstylistic. Dan begin je over het in de scene tillen van namen. Dat gebeurde inderdaad bij AoR en zo ook veel anderen natuurlijk. Ik wil ook niet zeggen dat dat helemaal zuiver is, dat is namelijk even goede connecties connecties hebben. Maar zoals gezegd, je moet wel wat hebben en kunnen bieden om daar te kunnen blijven. AoR kan het laten ghosten, maar wie weet hoeveel hij zelf te zeggen heeft in de studio, in hoeverre het geghost wordt. Ik geef zeker een PN of Myst e.d. meer credit voor dit soort dingen, maar je kan niet met twee vingers in je reet (behalve Mandy) overeind blijven als artiest als je niks te bieden hebt, zij het creatieve input, setjes, marketing, connecties w/e.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2018 22:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat AoR van het begin af aan een ghostproducer had misschien bij jou bekend, maar bij mij (en iedereen die ik verder ken) totaal niet. Zou ook een rare aanname zijn aangezien hij dat zelft nooit naar buiten heeft gecommuniceert. Dat jij het daarvoor wist is niet echt representatief voor de rest van de mensen die hiernaar luistert.

En daarnaast vind ik het wel een redelijk uitganspunt dat als een artiest platen onder zijn eigen naam uitbrengt, nooit communiceert dat hij niet zijn eigen werk maakt en op socials platen omschrijft alsof ze door hem zijn gemaakt ("My final track at Supremacy, My openings track as Act of Rage LIVE), je er toch wel van uit kan gaan dat ze door hemzelf zijn gemaakt. En verder noem ik verder AoR ook nergens Satan, maar voor mensen speelt dit toch voor een deel wel mee voor de integriteit van de scene.

P.S mn punt over Annihilate was eerder dat als het geghost was door Angerfist, productiekwaliteit een stuk hoger lag en dat het daarom wss niet geghost was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 13:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind toch dat er wel een verschil is tussen iemand die geghost wordt en iemand die open over is dat er iemand anders produceert. Zoals The Pitcher er open is dat hij van Polen hulp krijgt en degos en re-done open over zijn dat er een 3e man is die (mee)produceert. Maar een Sub Sonik die vijandig reageert op ghost beschuldigingen of een Mandy die haar insta vol spammed hoe trots ze wel niet is op haar jacky-chan bootleg vind ik dan weer niet kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 14:48 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Ik vind toch dat er wel een verschil is tussen iemand die geghost wordt en iemand die open over is dat er iemand anders produceert. Zoals The Pitcher er open is dat hij van Polen hulp krijgt en degos en re-done open over zijn dat er een 3e man is die (mee)produceert. Maar een Sub Sonik die vijandig reageert op ghost beschuldigingen of een Mandy die haar insta vol spammed hoe trots ze wel niet is op haar jacky-chan bootleg vind ik dan weer niet kunnen.


Precies, maar ik zie Act Of Rage daar wat tussenin zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2018 12:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Ik vind toch dat er wel een verschil is tussen iemand die geghost wordt en iemand die open over is dat er iemand anders produceert. Zoals The Pitcher er open is dat hij van Polen hulp krijgt en degos en re-done open over zijn dat er een 3e man is die (mee)produceert. Maar een Sub Sonik die vijandig reageert op ghost beschuldigingen of een Mandy die haar insta vol spammed hoe trots ze wel niet is op haar jacky-chan bootleg vind ik dan weer niet kunnen.


Komen die Polen weer ons werk stelen!!1! :mad: :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2018 12:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Godsgloeiende wat een discussie om helemaal niks. Lijkt de 2e kamer wel. (RUTTE ROT OP!!!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2018 14:13 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Godsgloeiende wat een discussie om helemaal niks. Lijkt de 2e kamer wel. (RUTTE ROT OP!!!)


Je zegt zelf vaak zat dat men het moet laten e.d., maar zou jij dat in dit geval ook gewoon niet beter kunnen doen :P?

Top op Resonate pik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2018 14:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nah ik snap niet dat mensen het niet kunnen laten rusten dat het nou eenmaal zo is. Zie de ernst ervan ook totaal niet in. De ene act komt ervoor uit, de ander niet.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle