broodjebeenham schreef:
Wat een gebroken analogie, zou eerder toepasbaar zijn als je boos wordt als een producer een plaat maakt die niet bij zn genre past ofzo. Een betere analogie is een jongen die een schilderij van een kunstenaar koop, de naam doorkrast en zn eigen naam er neerzet, het doorverkoopt en hierdoor wordt gezien als een groot kunstenaar.
Dat is plagiaat, dus dat klopt ook niet. Kom dan zelf ook niet met een krom voorbeeld
Wat jij daar had moeten zeggen is dat een jongen een kunstenaar betaalt om onder de jongen zijn naam iets te schilderen. Volgens mij heeft de producer in dat geval nog zelf een optie om ja of nee te zeggen.
broodjebeenham schreef:
Leuk idee, alleen is ie hier totaal niet open over. De enige manier waardoor wij het weten is omdat we op een relatief klein forum zitten waardoor we in contact zijn gekomen met een website die copyrights bijhoudt, platen van een specifieke artiest hebben opgezocht, en bekend waren met de echte namen van deze artiesten die gecredit waren. Oftewel, 99% van de mensen die bij AoR staan op een feest hebben dus geen flauw idee dat hij z'n platen niet zelf maakt.
Het was vanaf het begin al bekend dat AoR een ghostproducer had. Vraag me niet hoe, maar ik en ook anderen wisten wel voor het Buma toppa dat Tha Playah (of Radical toen) ghost voor AoR produceerde.
broodjebeenham schreef:
Dus omdat hij er niet actief over liegt is het ineens oke?
Wat is dit voor idiote opmerking
. Hij zegt niet dat hij zijn eigen platen maakt of de eer er voor neemt dus we moeten hem beschuldigen van het ghost producen en met de eer strijken? Heel rare samenleving krijg je dan als alles zo werkt.
broodjebeenham schreef:
Warface is niet geghost, die is er heel duidelijk over dat hij een duo is waar eentje achter de decks staat en de ander (mee)produceert, vind ik iets heel anders dan doen alsof het allemaal jouw product is. En ik weet niet of je naar de productiekwaliteit van de gemiddelde Annihilate plaat hebt geluisterd, maar als hij hiervoor geghost is zou ik mn geld terugvragen als ik hem was.
Je doet nu alsof AoR een totaalproduct van twee mensen is, maar voor zover hij z'n product en concept naar buiten brengt is het een enkel persoon dat alles doet.
Maar dit doet AoR ook niet. En het is en was eerder ook duidelijk dat hij een ghostproducer had, dus wat maakt het anders dan. Ik heb Annihilate geluisterd, heb jij ook door hoeveel jaar geleden dit is en dat de beste man toen heeft leren produceren van Angerfist, iedereen begint ergens. Wil niet zeggen dat het goede kwaliteit is of dat het niet te vroeg naar buiten is gebracht, maar zo ging het nou eenmaal.
En het boegbeeld van Warface is ook Youri, het boegbeeld van The Pitcher is Luc, het boegbeeld van A2 zijn de gebroeders. Bij hun staat op meerdere sites ook de beschrijving "producer".
Het is allemaal het zelfde, maar opeens is Act Of Rage, die letterlijk niks verkeerd doet, opeens satan omdat iemand een anthem als promotie voor een evenement voor hem produceert en dat niet verdient
. Dat is toch de verste versie van bekrompen zijn. Alsof een "Shockerz" (niks tegen shockerz zij zijn lief) anthem zo'n bombastische happening van reputatie is.
En @Hardstylistic. Dan begin je over het in de scene tillen van namen. Dat gebeurde inderdaad bij AoR en zo ook veel anderen natuurlijk. Ik wil ook niet zeggen dat dat helemaal zuiver is, dat is namelijk even goede connecties connecties hebben. Maar zoals gezegd, je moet wel wat hebben en kunnen bieden om daar te kunnen blijven. AoR kan het laten ghosten, maar wie weet hoeveel hij zelf te zeggen heeft in de studio, in hoeverre het geghost wordt. Ik geef zeker een PN of Myst e.d. meer credit voor dit soort dingen, maar je kan niet met twee vingers in je reet (behalve Mandy) overeind blijven als artiest als je niks te bieden hebt, zij het creatieve input, setjes, marketing, connecties w/e.