Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 18:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

VA - Neophyte 100 (NEO100)

Label: Neophyte Records
WEB release: 19/09/2014

Tracks:
01. Neophyte Records All Stars – Door Het Dak!
02. Masters Of Ceremony – Rocking With The Best (Prankster & Synthax Remix)
03. Neophyte vs. Lenny Dee – The Future Priests Of Now (System Shock Remix)
04. Hard Creation – Creators Of The Core (Nevaro Remix)

Samples:








Bron:
http://www.hardcore-releases.com/v-a-neo100/
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 19:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Van een Neophyte 100 verwacht je toch wat meer als alleen remixen van B-Artisiesten en een track van Neophyte Records All Stars....
jammer, een gemiste kans!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 19:12 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Je hebt nog geen eens samples, hoe kun je over de release oordelen dan :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 19:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Magnetron schreef:
Je hebt nog geen eens samples, hoe kun je over de release oordelen dan :whistle:


Prankster. System Shock , nevaro en Synthax zijn nou niet de artiesten waar ik warm van wordt.

100 is toch een soort celebration , dus dan doe je de A- Artietsen lijkt me en niet onder de naam neophyte all stars
maar goed , die zijn ook niet meer wat het geweest is.
Het artwork is dan wel weer cool.
Komt er gewoon op neer dat ik liever had gehad dat er nieuwe tracks op had gestaan en geen stomme remixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 19:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dave schreef:
Komt er gewoon op neer dat ik liever had gehad dat er nieuwe tracks op had gestaan en geen remixen.

Eens. De 100ste release lijkt me niet echt iets om B-artiesten te promoten, en al helemaal niet met remixen van oudere platen waarvan ik persoonlijk vind dat ze geen remix nodig hebben. Dat ze weer eens een track onder Allstars uitbrengen vind ik dan wel weer leuk, maar wel jammer dat er niet nog een aantal meer collabs tussen Neophyte artiesten erbij zitten.

Ik heb eerlijk gezegd ook een beetje het idee dat deze release snel in elkaar is geflanst, niet zoals A Gathering Of Styles van Enzyme bijvoorbeeld, in zo'n release zit duidelijk meer werk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 20:58 
 
Artiest

dave schreef:
Prankster. System Shock , nevaro en Synthax zijn nou niet de artiesten waar ik warm van wordt.

:oh: En ik probeer me nog wel zo sexy mogelijk te kleden...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 22:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Prankster schreef:
dave schreef:
Prankster. System Shock , nevaro en Synthax zijn nou niet de artiesten waar ik warm van wordt.

:oh: En ik probeer me nog wel zo sexy mogelijk te kleden...


Ha...Tis niks persoonlijks ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2014 00:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

In b4 Een goeie track die word verpest door Alee vocalen en 3 TiH nummers.

Ik call nu al dat dit flink gaat tegenvallen. Gezien de remixen worden het 3 teleurstellers want de originele nummers zijn geniaal.

Als ze nou een weer zulke nummers zouden maken... maar nee dat levert geen plekje op bij de stage van de ekte hardcore lovers niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2014 09:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mooi man. Een nummer met Nederlandstalige vocals.. Zal het nummer waarschijnlijk net zo verneuken als Tijdbom, Adrenaline, etc.. :/
Had eigenlijk wel een release verwacht net als Enzyme's Gathering of styles. Elke artiest 1 nummer, in plaats van slechts 4 nummers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2014 15:10 
 
Hardtraxx Veteran



Eerste sample

Live gehoord op Dominator en net als nu deed het me niets
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2014 16:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Magnetron schreef:
Je hebt nog geen eens samples, hoe kun je over de release oordelen dan :whistle:



Wat ik al dacht meneer....wat een kut plaat 'Door Het Dak'' Nederlandse vocals zijn over het algemeen echt klote
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2014 19:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Prankster schreef:
dave schreef:
Prankster. System Shock , nevaro en Synthax zijn nou niet de artiesten waar ik warm van wordt.

:oh: En ik probeer me nog wel zo sexy mogelijk te kleden...

Je moet gewoon van Rocking With The Best afblijven :( Zal een poging wagen maar die track kan eigenlijk bijna alleen maar slechter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2014 21:59 
 
Artiest

STAN- schreef:
Je moet gewoon van Rocking With The Best afblijven :(

Sorry man, volgende keer vraag ik eerst wel even hier of het wel mag voordat ik ja zeg.. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2014 22:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap dat het soms wat lastig is, maar het is net als de remake van alle George Lucas films...sure, het kán werken, maar zelfs als het dat doet, doet het vaak onder voor de nostalgische waarde, waardoor het erg lastig is om daar tegenop te boksen. Zeker als je de resultaten van het label de laatste tijd ziet, onder andere de invloed van het hele TIH gebeuren. Kan moeilijk al oordelen, maar de voortekenen zijn wel eens beter geweest.

Door Het Dak is in ieder geval cringe-waardig door de vocals, de rest gaat op zich nog wel (net als de vorige Neophyte Allstars tracks), maar die semi-stoere Nederlandse teksten kunnen echt niet xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2014 00:45 
 
Hardtraxxer

Als mensen graag deze onzin maken (ja voor mij heeft het geen zin omdat we hier te maken hebben met een ander genre dan dat ik leuk vind), dan moeten ze het zelf weten maar met hardcore heeft het niet veel te maken naar mijn mening, omdat het nog de sfeer, noch de kracht en drive heeft die een hardcore track naar mijn mening moet hebben. Ik vind het totaal niet leuk hoe de huidige hardcore scene zich ontwikkelt omdat ik er totaal niks in terug hoor van wat het vroeger was. Waarom kunnen dit soort tracks niet meer gemaakt worden? https://www.youtube.com/watch?v=vPjPn_J6Nd0

Hebben jullie zelf dan helemaal niks meer met die hardcore sound? Vertel me nou eens wat de reden is dat jullie bij Neophyte tegenwoordig zo'n totaal andere stijl hebben dan wat door mij als hardcore wordt benoemd. En dat heeft niet alleen met de technieken te maken want je ziet ook dat de smaak en de klank van geproduceerde geluiden veranderd is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2014 01:27 
 
Artiest

Steffnov schreef:
Ik snap dat het soms wat lastig is, maar het is net als de remake van alle George Lucas films...sure, het kán werken, maar zelfs als het dat doet, doet het vaak onder voor de nostalgische waarde, waardoor het erg lastig is om daar tegenop te boksen.

Ik reageer alleen hier op. Ik snap nostalgie, en wat deze track misschien voor jou betekend. Maar: deze track komt uit 2008. Dat is nu 6 jaar geleden. Op normale mainstream hardcore feesten wordt hij al jaren niet meer gedraaid omdat hij te oud is, en een groot deel van het huidige publiek kent het origineel niet. Wat is er dan mis mee om hem een opfrisbeurt te geven en weer onder de aandacht te brengen?

- Een nieuw doelgroep krijgt het nummer te horen, in een modern jasje.
- Mocht je een remix niet vet vinden, oke. Dan hou je het toch bij het origineel? Niemand dwingt je de remix te luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2014 10:10 
 
Hardtraxxer

Soms, als ik plaatjes van vroeger hoor, denk ik wel eens, als iemand deze nu is zou remixen... of opfrissen zoals Prankster zegt. Sommige remixen zijn niet goed, maar ook hier, dan luister ik ze niet. Of luister ik ze allebei... King of pain van Promo is heilig (voor mij) maar de remix van negative A vind ik ook geweldig. Nog eentje van Promo - Life from the other side, zowel de remix als het origineel vind ik goed. Of smash - korrekte bassdrum, eindelijk staat daar is een bassdrum onder dankzij Negative A!!! Maar ook anders, Noize suppressor - bone crusher de angerfist remix vind ik weer helemaal niks... Dus die staat niet in men playlist... enz...

On topic... Ik wacht gewoon de remixen af en oordeel dan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2014 17:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik vind Door Het Dak echt een vette plaat xd

Verder super benieuwd naar de remixen, toch jammer dat die remix van If You Want It Like That hier niet bij komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2014 22:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Prankster schreef:
Steffnov schreef:
Ik snap dat het soms wat lastig is, maar het is net als de remake van alle George Lucas films...sure, het kán werken, maar zelfs als het dat doet, doet het vaak onder voor de nostalgische waarde, waardoor het erg lastig is om daar tegenop te boksen.

Ik reageer alleen hier op. Ik snap nostalgie, en wat deze track misschien voor jou betekend. Maar: deze track komt uit 2008. Dat is nu 6 jaar geleden. Op normale mainstream hardcore feesten wordt hij al jaren niet meer gedraaid omdat hij te oud is, en een groot deel van het huidige publiek kent het origineel niet. Wat is er dan mis mee om hem een opfrisbeurt te geven en weer onder de aandacht te brengen?

- Een nieuw doelgroep krijgt het nummer te horen, in een modern jasje.
- Mocht je een remix niet vet vinden, oke. Dan hou je het toch bij het origineel? Niemand dwingt je de remix te luisteren.


Omdat hij te oud is is wel de domste rede die er is. Het is gewoon omdat je zulk spul niet meer kan verkopen tegenwoordig, of tenminste, dat denkt het gros.
En het publiek kent het origineel niet is net zo´n zwak excuus. Dus je zou oudere nummers niet draaien omdat men ze niet kent? Nee dat blijft ook zo als artiesten niet eens meer oudere tracks zouden draaien voor het publiek.
En die TiH ziekte zorgt ook nog eens voor een flink vertekend beeld van echte hardcore, TiH geeft alleen een beeld van artiesten die te graag populair willen zijn dus zo dicht mogelijk bij raw hardstyle gaan produceren om op die trend te kunnen meeliften want hardcore is het zeker niet. Precies nadat Amnesys - The Purest aansloeg heeft bijna elke artiest zijn sound omgegooid bij Traxtorm en Neophyte Records.

Als de leidende labels tracks zouden maken van 6 jaar terug dan zou ik ze gelijk kopen en ook gelijk de desbetreffende artiest opzoeken op het eerstvolgende feest.

Niemand dwingt je inderdaad, jij forceert echter je eigen remix op iedereen als in de zin van iedereen moet het in een nieuw jasje horen want het origineel is te oud en niemand kent hem.
Je eigen twist aan een nummer geven, oke. Maar onder die reden vind ik echt zielig.

Je zal vast een beste vent wezen maar deze attitude en die van het gros van TiH ben ik liever kwijt dan dat ik ze op elk feest moet aanhoren. Omdat hun zo goed weten wat de hedendaagse hardcore moet wezen terwijl wat zij laten horen zo ver van mainstream hardcore ligt als dat het ooit geweest is.
En dan kun je wel zeggen negeer het maar als elke producer diezelfde attitude als die labels neemt dan groeit dat vanzelf en verkracht de hele scene. Zodat we uiteindelijk op de black stage de hele dag alles op 160 bpm mogen aanhoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2014 13:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Boeiend, Promo files en honderden hardcore platen van vroeger zaten ook allemaal op dat tempo. Klagen we daar over? Nee.
Niks mis met trage hardcore, maar wel zonde als het allemaal zo dicht bij hardstyle komt te liggen. Ik vond het juist goed dat artiesten te trends van The Purest/Restart The Party etc gingen volgen, mainstream hardcore kan best wat diversiteit gebruiken en die jaren hiervoor werd eigenlijk uitsluitend op 165+ BPM geproduceerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2014 23:26 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Boeiend, Promo files en honderden hardcore platen van vroeger zaten ook allemaal op dat tempo. Klagen we daar over? Nee.
Niks mis met trage hardcore, maar wel zonde als het allemaal zo dicht bij hardstyle komt te liggen. Ik vond het juist goed dat artiesten te trends van The Purest/Restart The Party etc gingen volgen, mainstream hardcore kan best wat diversiteit gebruiken en die jaren hiervoor werd eigenlijk uitsluitend op 165+ BPM geproduceerd.


Dat is de kern van het verhaal. Dat trage spul wat hun maakte ging naast de rest. En werkte ook en dat klonk dan ook als gewone goede hardcore, vaak vanwege een sterkere kick.

Maar nogmaals, dat is de reden met de tal van factoren die je nu ziet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2014 17:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2014 18:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Geen verkeerde remix, goed tempo en dat is al een plus dezer dagen, ben alleen niet zo'n fan van de kick, mist wat bass vind ik. Melodie is wel beter dan het origineel imo. Dus al een die niet tegenvalt :thumbup:

Hopen dat de rest dat ook volgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2014 18:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik hoop dat de mensen nu meer het origineel gaan luisteren :P
Geef mij maar de kick uit het originele track, dit is wel erg slapjes :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2014 19:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik kan Prankster zijn stijltje altijd wel waarderen, zo ook nu.
Origineel blijft erg vet, maar vind bij deze de break en de melodie ook zeker niet verkeerd :)
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardcore