Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2014 11:17 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Moeilijke plaat om te remixen omdat het origineel een hele herkenbare, karakteristieke kick heeft (EXLXAXL). Ik vind dit een heel stuk minder, zeg maar gerust erg slap. Wel vet wat ze met de melodie hebben gedaan, maar het is hem net niet voor mij :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2014 12:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bijna precies wat ik ervan verwachtte, op de kick na.. die is namelijk zeg-maar-nog-minder-mijn-ding. De kippenvel die ik kreeg van de originele break, en dat heerlijke opzwepende gevoel dat de climax met zich meebracht, zijn nergens meer te bekennen. Jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2014 13:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat we wel moeten snappen dat Prankster op het talentenlabel Adrenaline zit. Ik snap volkomen dat wanneer het hoofdlabel aan hem vraagt om een van hun klassiekers te remixen, hij daar niet lang over na hoefde te denken, want het is natuurlijk heel goed voor zijn naamsbekendheid als deze remix aanslaat bij het publiek. Zo'n aanbod kun je niet weigeren als opkomend talent lijkt me. Maar, met alle respect, de argumenten die je aanhaalt om een remix te rechtvaardigen zijn nou niet echt de sterkste.
Prankster schreef:
Maar: deze track komt uit 2008. Dat is nu 6 jaar geleden. Op normale mainstream hardcore feesten wordt hij al jaren niet meer gedraaid omdat hij te oud is, en een groot deel van het huidige publiek kent het origineel niet.

Wanneer is een track 'te oud' om te worden gedraaid, wie bepaalt dat? Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als er weer eens wat oudere platen worden gedraaid ipv elke keer ongeveer dezelfde tracklists/hitjes (en dan voornamelijk de nummertjes waar #TiH achter staat) zodat het TiH-volk het kan volgen. En als het huidige publiek het origineel niet kent lijkt het me de taak van de dj's om daar weer eens verandering in te brengen, daar hoeft het origineel echt geen remix voor te ondergaan.
Prankster schreef:
- Een nieuw doelgroep krijgt het nummer te horen, in een modern jasje.

Waarom moet de nieuwe doelgroep het dan per se horen in een nieuw jasje wanneer het oude jasje meer dan prima is?
Prankster schreef:
- Mocht je een remix niet vet vinden, oke. Dan hou je het toch bij het origineel? Niemand dwingt je de remix te luisteren.

Dus ik moet op een festival maar de zaal/tent uitlopen als deze word gedraaid? :P Want het origineel zie ik in elk geval niet zomaar weer eens gedraaid worden, al helemaal niet nu deze remix er is.

Nu ik uiteindelijk de remix heb gehoord: Origineel vind ik echt stukken beter, maar dat was geen verrassing aangezien een remix ervan bijna geen verbetering kon zijn. Waar ik vooral problemen mee heb is de slappe kicks, die we helaas blijven terugzien in de TiH-kringen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2014 17:00 
 
Hardtraxxer

Citaat:
Maar, met alle respect, de argumenten die je aanhaalt om een remix te rechtvaardigen zijn nou niet echt de sterkste.

Hoezo niet? De argumenten die hij geeft, zijn een realistisch beeld van hoe het er in de scene aan toe gaat en hoe het gemiddelde (mainstream) publiek hier tegenover staat. Hij is gewoon eerlijk door het te vertellen.

Hoezo zou Prankster zich uberhaupt moeten verantwoorden als een producer van een bepaalde track hem vraagt om een remix te maken. Het is geen cultureel erfgoed ofzo waarvoor hij eerst toestemming moet vragen aan de 'liefhebbers' om een remix te mogen maken.

On: ik heb niks met het origineel en ook niet met de remix.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2014 17:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

HC_Blaster schreef:
Hoezo zou Prankster zich uberhaupt moeten verantwoorden als een producer van een bepaalde track hem vraagt om een remix te maken. Het is geen cultureel erfgoed ofzo waarvoor hij eerst toestemming moet vragen aan de 'liefhebbers' om een remix te mogen maken.

Dat zeg ik toch ook niet? Juist niet. Zie het begin van mijn post hierboven.
Prankster kiest er echter zelf voor om zich ervoor te verantwoorden, ik zeg enkel dat dat niet met de sterkste argumenten is, dat is wat er staat. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2014 17:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

HC_Blaster schreef:
Citaat:
De argumenten die hij geeft, zijn een realistisch beeld van hoe het er in de scene aan toe gaat en hoe het gemiddelde (mainstream) publiek hier tegenover staat


Huh? Dus dan zijn wij boven gemiddeld omdat we dit niet kunnen waarderen. Bedankt voor het Compliment!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2014 18:03 
 
Hardtraxxer

pim0412 schreef:
HC_Blaster schreef:
Hoezo zou Prankster zich uberhaupt moeten verantwoorden als een producer van een bepaalde track hem vraagt om een remix te maken. Het is geen cultureel erfgoed ofzo waarvoor hij eerst toestemming moet vragen aan de 'liefhebbers' om een remix te mogen maken.

Dat zeg ik toch ook niet? Juist niet. Zie het begin van mijn post hierboven.
Prankster kiest er echter zelf voor om zich ervoor te verantwoorden, ik zeg enkel dat dat niet met de sterkste argumenten is, dat is wat er staat. ;)

Dat was ook niet aan jou gericht, maar meer in het algemeen van deze discussie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2014 18:07 
 
Donateur
Avatar gebruiker

pim0412 schreef:
Wanneer is een track 'te oud' om te worden gedraaid, wie bepaalt dat?

pim0412 schreef:
Ik


M.a.w. het publiek bepaalt wat er gedraaid wordt, en jij bent blijkbaar in de minderheid als je oude platen wilt horen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2014 18:08 
 
Hardtraxxer

dave schreef:
HC_Blaster schreef:
Citaat:
De argumenten die hij geeft, zijn een realistisch beeld van hoe het er in de scene aan toe gaat en hoe het gemiddelde (mainstream) publiek hier tegenover staat


Huh? Dus dan zijn wij boven gemiddeld omdat we dit niet kunnen waarderen. Bedankt voor het Compliment!

Het gaat niet om wie er boven wie staat: het slaat nergens op om je boven een groep te verheven. Ik zeg alleen hoe ik denk dat het doorsnee hardcore liefhebber er tegenover staat op dit moment. Dat baseer ik op het feit dat hardcore feesten afgeladen staan als ooit tevoren en dat was een lange tijd niet zo heel erg. Als ik dan zie dat er vrijwel altijd dezelfde muziek gedraaid wordt op die grote feesten dan concludeer ik dat het gemiddelde publiek helemaal niet zo kieskeurig is, wat ik helemaal niemand verwijt. Je moet gewoon luisteren waar je je lekker bij voelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2014 23:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2014 23:55 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
pim0412 schreef:
Wanneer is een track 'te oud' om te worden gedraaid, wie bepaalt dat?

pim0412 schreef:
Ik


M.a.w. het publiek bepaalt wat er gedraaid wordt, en jij bent blijkbaar in de minderheid als je oude platen wilt horen. :)


Dat hardcore publiek heeft nog nooit een oudere plaat gehoord. Hun motto is toch vaak we komen voor de artiest omdat hij een of twee leuke platen heeft, dus zouden ze een oudere plaat uit 2006-2012 toch niet opmerken. Weet wel zeker dat er niet op eens 5000 man met de armen over elkaar staat.
Plus als ik de gemiddelde reacties op sommige TiH tracks lees dan zou ik toch echt zeggen dat de helft achter de oude stijl staat.
Hardcore is niet als hardstyle waar een nummer uit 2006 compleet verschillend is aan nu. Een beetje Neophyte records tracks van toen draaien net zo goed nu nog mee. Zou een plaat als Evil Activities & Panic - Bigger Than Ever nu uitkomen zou het instant TOTY materiaal voor mij zijn

En @ HC_Blaster

Je haalt me de woorden uit de mond. De Gemiddelde hardcore LIEFHEBBER zou dus ook niks tegen de oudere hardcore moeten hebben. Als je een liefhebber van mainstream hardcore bent dan kan je oudere platen ook heus wel waarderen omdat de stijl nooit compleet veranderd is. Als jij een mainstream nummer uit 2006 door je 2013-2014 spul zou draaien past dat makkelijk. Als jij een mainstream hardstyle nummer uit 2003 door je 2013-2014 mainstream spul gooit klinkt dat vrij raar.

En dat gemiddelde publiek op de grote feesten weet vaak niet eens wie voor hun neus staat. Als ik kijk naar kleinere feestjes waar een Tha Playah destijds draaide, een jaar geleden, en tussen de nieuwe platen ook oudere platen gooide dan ging net zo goed de hele zaal los. Slechte meetstaf. Want die zogenaamde liefhebbers die bij defqon op de black stage staan die zal je nooit bij zulke feestjes vinden, zelfs al zijn ze in de buurt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2014 00:05 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Zie trouwens nu pas Door Het Dak staan. Wat ik al dacht, lekkere track die een om zeep word geholpen door die Nederlandse vocalen. +10000 voor een dub versie.

En de FPON heeft om te beginnen wel lekkere kicks. Had die ook graag gezien in die van Rocking With The Best gezien. Leuke remix, heeft niet de power van het origineel maar op zichzelf wel een leuke plaat. Vind alleen de tweede climax wat saai, klinkt wat leeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2014 17:52 
 
Donateur
Avatar gebruiker



Future Priests Of Now Remix vind ik wel tof :) Heb ook niet zoveel met het origineel. Precies hetzelfde geldt voor Creators Of The Core Remix.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2014 18:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Future Priests Of Now Remix vind ik wel tof :) Heb ook niet zoveel met het origineel.

Ik wel. En die remix is best geslaagd moet ik zeggen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2014 19:10 
 
Hardtraxxer

Vind m ook wel vet terwijl ik het origineel niet leuk vind. Nevaro is een aardige producer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2014 19:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nevaro Remix klinkt ook goed, dus over het algemeen wel positief verrast door de remixen, en de Allstars track was precies wat ik dacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2014 22:06 
 
Hardtraxxer

Nevaro rmx klinkt inderdaad goed. Was deze man geen lid van distorted revelation? Kon hun stijl zeker waarderen! Vooral The horizon was een bom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 17:23 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Haha dat wist ik niet eens maar klopt ja. The Horizon/Tear It Up waren super dikke nummers :D Vond het al zo vreemd dat je nooit meer wat van DR hoorde, waren toen ze net bij Adrenaline kwamen de grootste talenten van Neophyte Records.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 19:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hun remix van Source Code's "I'm Not A Number" :love:
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Releases » Hardcore