Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 09:48 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

dave schreef:
Dakpan schreef:
Twee keer volledig beluisterd maar dit is echt next level hardcore. Ik zeg dit niet alleen omdat ik een die-hard TOA fan ben. Vraag me af hoe welke artiest in de electronische muziek in de buurt moet komen bij dit album. :)




Mindustries komt iniedergeval in de buurt met hun tracks, al blijft Toa natuurlijk wel de baas


Ik vind mindustries redelijk in de zelfde stijl blijven produceren. TOA is veel verscheidene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 13:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

STAN- schreef:
Cautionary Tale :loving: Wat een prachtwerk!

Geniaal album! Variatie, perfecte middenweg tussen sfeervol en hard zoals we gewend zijn van deze mannen, en bovenal natuurlijk de ongelooflijk hoge kwaliteit. Dit gaat zeker voor heel wat uren luisterplezier zorgen :love:

De snares van Cautionary Tale verpestten het nummer gedeeltelijk voor me. Anders was het helemaal een topnummer geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 15:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Toch ook maar even gaan checken had het niet verwacht, maar zelfs ik vind dit goed :oh:
Normaal totaal niet hiervan, maar damn zitte partij zieke platen op dit album zeg.
Vind eigenlijk alleen The Fabric of Life en Wandering Mind niet vet..
Centipedes & Sentinels is echt episch, die melodie in de intro en op 't einde is goddelijk
Nu alles 1x gechecked en dit ga ik zeker nog wel een paar x luisteren ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 16:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

D-Nemacyst schreef:
dave schreef:
Dakpan schreef:
Twee keer volledig beluisterd maar dit is echt next level hardcore. Ik zeg dit niet alleen omdat ik een die-hard TOA fan ben. Vraag me af hoe welke artiest in de electronische muziek in de buurt moet komen bij dit album. :)




Mindustries komt iniedergeval in de buurt met hun tracks, al blijft Toa natuurlijk wel de baas


Ik vind mindustries redelijk in de zelfde stijl blijven produceren. TOA is veel verscheidene.



hun laatste release is juist verscheidene. hun eerste ook. maar Toa cre-eerd wel iets meer in hun tracks, dat ben ik eens. al heb ik wel de indruk dat mindustries steeds meer crossbreed er bij wilt produceren, altijd goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 17:40 
 

Mindustries is best veelzijdig ja..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 19:53 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Vind dit best wel vet ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2012 23:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2012 22:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je kan hem nu pre-orderen: http://www.adnoiseam.net/adn162

Vanmiddag mijne besteld. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2012 23:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ben wel benieuwd naar dat CD+G, kwam in 1991 voor het laatst volgens Ad Noiseam. TOA kennende hebben ze er wel iets fraais van gemaakt :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 01:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tracklisting:
01. Godspeed
02. The Strangers
03. Forest Children
04. The Fabric Of Life
05. Dream Denial
06. Cautionary Tale
07. The Wandering Mind
08. A Perfect World
09. Centipedes & Sentinels
10. Backpack Wisdom
11. End Boss 

Track 01, 03, 05, 06, 09 & 11 written and produced by DJ Hidden.
Track 02, 04, 07, 08 & 10 written and produced by Eye-D.

Ik dacht altijd dat ze het samen deden...guess I was wrong. Weer wat geleerd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 01:33 
 

Steffnov schreef:
Tracklisting:
01. Godspeed
02. The Strangers
03. Forest Children
04. The Fabric Of Life
05. Dream Denial
06. Cautionary Tale
07. The Wandering Mind
08. A Perfect World
09. Centipedes & Sentinels
10. Backpack Wisdom
11. End Boss 

Track 01, 03, 05, 06, 09 & 11 written and produced by DJ Hidden.
Track 02, 04, 07, 08 & 10 written and produced by Eye-D.

Ik dacht altijd dat ze het samen deden...guess I was wrong. Weer wat geleerd xd




Wist ik al :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 01:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Stoer
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 08:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Tracklisting:
01. Godspeed
02. The Strangers
03. Forest Children
04. The Fabric Of Life
05. Dream Denial
06. Cautionary Tale
07. The Wandering Mind
08. A Perfect World
09. Centipedes & Sentinels
10. Backpack Wisdom
11. End Boss 

Track 01, 03, 05, 06, 09 & 11 written and produced by DJ Hidden.
Track 02, 04, 07, 08 & 10 written and produced by Eye-D.

Ik dacht altijd dat ze het samen deden...guess I was wrong. Weer wat geleerd xd


Voor zover ik weet is geen enkele TOA track samen geproduceerd. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 08:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet veel, maar ze zitten er wel tussen.. Volgens Discogs in ieder geval.
Op Scenocide 202 vind ik er al een paar: The Next Storyteller, Scattered (ft. Ophidian) en Hidden Strenghts
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 09:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Tracklisting:
01. Godspeed
02. The Strangers
03. Forest Children
04. The Fabric Of Life
05. Dream Denial
06. Cautionary Tale
07. The Wandering Mind
08. A Perfect World
09. Centipedes & Sentinels
10. Backpack Wisdom
11. End Boss 

Track 01, 03, 05, 06, 09 & 11 written and produced by DJ Hidden.
Track 02, 04, 07, 08 & 10 written and produced by Eye-D.

Ik dacht altijd dat ze het samen deden...guess I was wrong. Weer wat geleerd xd


Hidden is overduidelijk mijn favoriet (op dit album)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2012 19:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wist het ook niet... maakt voor mij trouwens geen drol uit, heb geen favoriet. Net even op discogs zitten kijken, en een paar van mijn favo TOA platen komen van Eye-D en een paar van Hidden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2012 19:04 
 
Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Steffnov schreef:

Ik dacht altijd dat ze het samen deden...guess I was wrong. Weer wat geleerd xd


Hidden is overduidelijk mijn favoriet (op dit album)


Voor mij ook, maar ook buiten het album om heeft over het algemeen hidden betere tracks voor mij :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2012 21:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wout1997 schreef:
Draidy schreef:
Steffnov schreef:

Ik dacht altijd dat ze het samen deden...guess I was wrong. Weer wat geleerd xd


Hidden is overduidelijk mijn favoriet (op dit album)


Voor mij ook, maar ook buiten het album om heeft over het algemeen hidden betere tracks voor mij :)




Hidden is meer voor het subtiele werk waarbij hij nog ook eens duistere sfeeren kan cre-eren in zijn tracks, Eye D is meer van het rag werk en rauwe sounds
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2012 22:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja vooral die duistere sferen vind ik echt heerlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 01:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Net het album toch maar binnengehaald, net 1x geluisterd...

01. Godspeed
Heerlijk begin al, lekkere dubstep en drum 'n bass invloeden. Nummer op ontzettend op te spacen, en dan bedoel ik niet eens met drugs. Ogen dicht en lekker meegaan met de plaat. Niet per se heel erg hard, maar er zit wel een heel fijne flow in. Die 'one of us' die heel lang doorloopt draagt ontzettend bij aan de wegdroom-sfeer, imo.

02. The Strangers
Dit klinkt als hardstyle zoals ik het graag zou horen op feesten. Volle kicks met een goeie portie bass erin, sowieso vol met geluiden. Melodie is erg simpel, maar hij pakt me wel. De synth die zo heel dromerig opkomt, en ineens bij 'it is time' knalt de hele plaat uit de boxen. Plaat zou wel vreemd staan in een industrial set, denk ik... past beter als harde afsluiter van een hs set imo.

03. Forest Children
Wat een heerlijke sfeer in de plaat... die achtergrond geluiden die het wat zweverig maken in combinatie met die gekke synth die 'bibbert' zeg maar... Ik had hem alleen mooier gevonden als de punch van de kick iets minder gedistort zou zijn, en er iets meer een soort reverse in zou zitten.

04. The Fabric Of Life
Heel vette kicks! Ook weer lekker veel snares en trommels, maakt de plaat lekker vol. Heerlijk ook dat het heel lang duurt voor er een break komt. Na de break een geflipt vet kick-ritme, hier kan ik live echt ontzettend bij wegzweven zeg...

05. Dream Denial
Begin van de plaat is wel heel vet met die kick die een 'vreemd' ritme volgt, maar als de kick daarna constant loopt verliest de plaat voor mij een beetje zijn magie. Ik vind hem een beetje eentonig eigenlijk...

06. Cautionary Tale
Heel vet zoals die kicks pitchen, met dat tingeltje erbij. Verder weinig aan toe te voegen dan dat het een heel fijne veelzijdige plaat is.

07. The Wandering Mind
Heerlijke track, diepe en volle kicks. Door de soort van reverse die er in zit krijgt hij wel een stevige drive mee. Heerlijk traag, maar daardoor niet minder sterk.

08. A Perfect World
Heel vette intro, bouwt echt op naar een keihard knalmoment. Dat moment komt niet helemaal, vind ik... zijn heel fijne kicks, dat wel, maar verder missen er wat geluiden die ik wel had verwacht bij TOA. Plaat zit niet heel complex in elkaar, maar ik kan me voorstellen dat hij het heel goed doet als 'vulmiddel' van een set, met de juiste platen ervoor en erna kan deze denk ik wel zijn 'knalmoment' hebben.

09. Centipedes & Sentinels
Een lekker lange intro weer, zoals TOA dat wel vaker heeft... de sfeer wordt er heel goed in opgebouwd. Ook de kick die daarna opbouwt, maakt dat je al voelt dat hij daarna heel hard losgaat, en dat is ook zo. Heel aparte geluiden zitten er in de plaat, geeft echt een duistere sfeer. Na de break klinken die 3 kicks steeds achter elkaar bekend, maar wel heel fijn. Plaat heeft echt een lading kracht waar je bijna bang van wordt. Ik zeg bijna, want het is wel heel erg vet!

10. Backpack Wisdom
Plaat begint vrij rustig, relaxte beat zit in de intro. Als die intro-beat verdwijnt hoor je al wel een veel sneller ritme aankomen, en dan knalt hij er ook VOL op. Ik moest, toen ik het bpm zag, aan Ghetto Blast denken, maar deze is eigenlijk veel harder vind ik. Komt denk ik door de vele bijgeluiden naast de kick (die trouwens op zichzelf ook gruwelijk is). Leuk detail vind ik de korte 'breakdown' stukjes met die hiphop stukjes erin. Zorgt voor veel dynamiek.

11. End Boss
Intro is heel mooi vind ik, rustige piano muziek (buiten het feit dat hij wel al opgefokt snel klinkt). Die sfeer blijft behouden als de kick er in knalt. Daardoor gaat de plaat tegelijk heel snel en best relaxed. Vette break met dat geluid van metaal op metaal ofzo (tenminste, zo vind ik het klinken), en daarna knalt hij ook lekker door, mede door de paar vette kickrolls.

Al met al: een ontzettend heldig album, ik heb echt nog nooit zoiets gehoord. Zo veelzijdig, geen 2x dezelfde geluiden, elke plaat is uniek. Favorieten zijn Godspeed, The Fabric Of Life, Cautionary Tale, The Wandering Mind, Centipedes & Sentinels en Backpack Wisdom. Moet er wel bij zeggen dat er niet één plaat is die me NIET boeit. Met een score 3-3 kan ik dus niet zeggen welk van de twee mijn favoriete producer is :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 08:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 17:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha, genius!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 19:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een helden... een helicopter-pad with the TOA logo :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2012 11:37 
 
Hardtraxx Veteran

Klasse apart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2012 12:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb nog nooit zo vaak een filmpje op pauze gezet :P
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardcore