Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 15:28 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik vind zelf een deel van de mainstream niet meer op echte hardcore lijken nee, maar dat is alleen het TiH hoekje. Voor de rest valt alles voor mij gewoon onder mainstream, wat ook gewoon hardcore is. Dat het een leuker vind dan het ander maakt het andere niet minder hetzelfde genre, hardcore.

Maar het album.

Even beluisterd.

Strange Man In Mask (7)
Leuk nummer, de kick is wel vet. De melodie wel ok. De vocalen zijn eerder gebruikt maar niet storend.
Het geheel is wel een leuke plaat maar ik zal hem niet heel vaak luisteren.

The Deadfaced Dimension (6)
De vocalen zijn echt tergend slecht. De melodie heb ik geloof ik eerder gehoord. De kick is niet speciaal.
Ja nu herinner ik me de melodie ook weer Eternal (Empire Of Eternity) van Tha Playah

Outta Control (7)
De kick is goed, de melodie doet me niet zo veel. Zit wel een goede bak drive in het geheel. Vocalen van E-Life zijn niet storend. Joa leuke plaat. Had wel iets meer verwacht van deze combo. Deze plaat 5-10 bpm omhoogschoppen en hij klinkt wel een stuk vetter.

Knock Knock (6,5)
Nee deze plaat doet me in zijn geheel niet zo veel. De kick vind ik qua punch ook wat tegenvallen. Melodie doet me ook niet zo veel. Terwijl de plaat zelf niet verkeerd is.

Bad Attitude (7)
Aparte plaat, heeft wel wat vets. Kick vind ik alleen wat meh.

Temple Of Disease (Tha Playah Remix) (8)
Sterke melodie en kicks. De sfeer in de break is ook geniaal. Enorm sterke mainstream plaat. Krijgt geen enorm hoog cijfer omdat de punch niet geweldig is en de melodie niet gewoon een hoop uithalen zijn, dat zou hem voor mij persoonlijk vetter maken.

Santiago (7,5)
Vette plaat, goede melodie, dikke drive en een lekkere kick. Top.

Shadowman (5,5)
Matige melodie en een slechte kick.

Wake Up Fucked Up (6,5)
Je merkt de invloed van Negative niet heel erg. De kick mocht van mij wel wat harder. Verder wel een leuke plaat. De breakbeats zijn wel vet.

Vato (Hardbouncer Remix) (7)
Tja het origineel was vrij simpel en effectief. Deze ook. De kick dreunt aardig door. Het geheel verveelt alleen wel na een tijdje. Wat het origineel niet deed.

Messing With The Wrong Man (8)
Heerlijke drive en kicks. Niks meer niks minder.

Necroslave (N-Vitral Remix) (9)
Kick sowieso +10. De rest van de plaat heeft ook een lekkere stijl en sfeer. Vooral de climax is super dik.

Don't Fuck With Me (8)
Lekkere mainstream plaat, heb hem voor eigen gemak maar even 10 bpm erbij gegeven, maakt hem een stuk vetter.

Messenger Of God (6)
Meh. Hangt mij te veel tussen HC en HS. Voor de rest niet heel bijzonder.

Relinquish (5)
Kijk als die kick een hoop meer bass had was deze plaat een stuk vetter. Melodie en pitchkicks zijn enorm misplaats. Dit lijkt meer een Lowroller plaat dan een Angerfist plaat.

Take U Back (Mad Dog Remix) (4)
Vooraf kun je al aanvoelen dat dit nog niet eens de schaduw van het origineel zou mogen zijn.
En ja. De punch is enorm lelijk. De melodie en de epische kick van de climax zijn enorm verkracht. Maak er dan nog in ieder geval je eigen iets van interplaats van het origineel te kopieren en lelijke sounds er onder te gooien.

Get MF Raw (8)
Vette plaat, lekkere drive en de kicks zijn dik. Lijkt een beetje op een tweede poging op Street Fighter.

Bloodshed (6,5)
Vocals van Satronica zijn irritant. Het geheel is niet verkeerd alleen de kick verpest het nummer een beetje voor mij.

Fresh With The Gargle (Partyraiser Remix) (7)
Dus With The Fresh Style en Sensational Gargle. Twee geweldige platen.
Toegegeven met deze kicks klinkt het wel als een oudere plaat.
Alleen Sensational Gargle mochten ze wel weglaten want die snoeiharde kicks uit het origineel zijn niet te overstemmen.

The People Got A Choice (9)
Jezus wat een geweld :love:

Mindscape (8,5)
Lekkere plaat. Doet me weer wat denken aan de stijl van Mutilate. De kick is voor mij het enige wat nog beter kon.

The Desecrated (8)
Ook een dikke mainstream plaat. Sterke melodie, epische break en dikke kicks. Bpm wel weer 10 schopjes omhoog gedaan.

Bring The Pain (8)
De collab waar ik wellicht het meeste van verwachtte. Wederom met een paar schopjes bpm erbij. De kick klinkt iig dik. De melodie is opzich wel leuk, had hem alleen iets epischer verwacht.
Niet helemaal wat ik verwachte maar zeker geen slechte plaat.

Slice 'Em Up (8)
Had hem toch wat sneller verwacht, het is wel Tieum.. Maar goed op snelheid is deze plaat dan wel vet. De kicks zijn dik en er zit een dikke drive in. Wederom haalt de track zijn volle potentie pas op +10 bpm.

Immortal (8,5)
Dikke kicks en drive, had ik niet heel erg verwacht. Het geheel is wel wat leeg verder imo.

Full Gentle Racket (6,5)
Vind het een beetje op een partyraiser plaat lijken. Mij iets te simpel

Reason To Hate (6)
Geen fan van Frenchcore maar deze klinkt nog best oke

Chaos & Evil (Andy The Core Remix) (5,5)
Nee, het origineel is stukken beter. Deze is enorm eentonig geworden met een veel te lange build up

Inframan (2)
Nee. gewoon niet, waarom moet Danny met deze clown samenwerken. Nu krijg je een niet serieus te nemen eentonige boutplaat.

Deathmask (Tripped Remix) (9)
Bruut nummer, overtreft het origineel imo. Ziek diepe bass zit hier in.

Dus over het algemeen is het album wel goed met een paar mindere wat vooral collabs zijn. Ik kan niet echt slechte tracks van Angerfist zelf er in vinden, allles klinkt wel goed. Alleen ik mis toch een beetje die beukkicks van Angerfist als in Burn This MF Down, Street Fighter en Tied By Sound. De echte beukplaten, de Necroslave remix en Tripped remix samen met de collab met Drokz zijn voor mij de beste platen. Qua mainstream toch wel Mindscape, de Tha Playah Remix en The Desecrated
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 16:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

^ Hoezo pak je eigenlijk Don't Fuck With Me, Reason To Hate, The Desecrated en Santiago erbij? De eerste 2 zijn gereleased in 2013 en de laatste 2 zelfs al in 2012 :P

Je hebt trouwens 2 nieuwe tracks weggelaten, weet niet of dat bewust was? (Odious remix en Claim You)

Ik zie trouwens wel dat ik het niet overal met je eens ben haha :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 16:33 
 
Hardtraxx Newbie

Vind die Tripped remix juist een beetje overbodig. Wel een dikke track daar niet van, maar vergeleken met het origineel nou niet echt van toegevoegde waarde. Maar dat vind ik wel vaker bij remixen overigens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 16:37 
 
Hardtraxx Addict

Inframan :loving:

Moet de rest nog luisteren :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2014 10:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Verwachte best veel van Relinquish, puur omdat Pagans zo gruwelijk goed was. Maar het is nu een van de slechtste track van het album. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2014 15:57 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Zit een hoop 13/12 troep op, veel hergebruikte vocalen en hier en daar hergebruikte melodieën (die collab met Noize Suppressor is een goeie kopie van And Hell Followed). Angerfist is en blijft een simpele one trick pony die ruim 20/30 tracks uitpoept die volledig op elkaar lijken, maar hier en daar net even iets anders. Creativiteit is echt ver te zoeken, vooral in de solo platen. Dan ook nog een aantal afschuwelijke remixen van Take U Back en Sensational Gargle... helaas in grote lijnen net zo'n matig en inspiratieloos album als Retaliate. Het is ook echt niet allemaal slecht, maar het gebrek aan variatie is echt killing.

Slechts een paar platen maken nog echt enige indruk, en dat zijn Temple Of Disease remix en met kop en schouders boven de rest uit, Necroslave N-Vitral remix. Die is écht, fucking, goed... Lijkt erop dat N-Vitral zich wat heeft aangetrokken van de kritiek dat men zijn oude stijl een beetje miste. Dit is het bewijs dat het nog steeds kan, en zelfs nog beter ook!
Dan zijn er nog best wat platen die er mee door kunnen, zoals die Tieum collab en die met unexist...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2014 18:17 
 
Hardtraxx Elite

Potverdorie, Necroslave (N-Vitral Remix) :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2014 18:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

tijntjuh120 schreef:
Potverdorie, Necroslave (N-Vitral Remix) :bomb:


N-vitral noem ik ook echte hardcore. De rest is ook inderdaad 13 in een dozijn hardcore wat dawasiknie al zei..

Die tripped remix kan echt niet: waar is in godsnaam de kick?????
beste track is die remix dus van N-Vitral.

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2014 18:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Necroslave N-Vitral remix. Die is écht, fucking, goed... Lijkt erop dat N-Vitral zich wat heeft aangetrokken van de kritiek dat men zijn oude stijl een beetje miste. Dit is het bewijs dat het nog steeds kan, en zelfs nog beter ook!


In welk opzicht lijkt die Remix dan op z'n oude stijl behalve het tempo? Valt imo nog steeds in het rijtje Ten Ton Hammer en Evil Earth met die lelijke overdreven kicks en simpele structuur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2014 20:39 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dakpan schreef:
dawasiknie schreef:
Necroslave N-Vitral remix. Die is écht, fucking, goed... Lijkt erop dat N-Vitral zich wat heeft aangetrokken van de kritiek dat men zijn oude stijl een beetje miste. Dit is het bewijs dat het nog steeds kan, en zelfs nog beter ook!


In welk opzicht lijkt die Remix dan op z'n oude stijl behalve het tempo? Valt imo nog steeds in het rijtje Ten Ton Hammer en Evil Earth met die lelijke overdreven kicks en simpele structuur.


Ondanks dat ik m wel vet vindt, heeft Dakpan wel gelijk.

Het is bij lange na nog geen QB, Ghettocore, Default Interface, Smitgotten, Viisi (N-Vitral Remix), Koobiley e.d.
Wat stuk voor stuk nog betere platen zijn als die remix.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2014 21:52 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Moet bij nader inzien Dakpan wel een beetje gelijk geven omdat ik voor de vergelijking die remix naast Bonck heb gelegd maar dan valt die kick + bassline van de remix toch best wel in het niet. Die totale overdistortion uit zijn oude tracks ontbreekt dan wel een beetje. Verder komt het qua concept toch best aardig overeen met zijn oude tracks met een hoop gekraakpiep achter de kick enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2014 16:57 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Bloodshed :love: :drool:

Niet normaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2014 17:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Necroslave remix valt me erg tegen na die lovende reacties. Dat maakt van Bloodshed en die collab met Predator m'n favorieten :D
Vorige  1, 2, 3, 4
Forumoverzicht » Releases » Hardcore