dave schreef:
Broken Balance zegt; Jij zet jezelf eerder voor lul. Crossbreed is gewoon een modernere versie van Artcore.
Ha Ha ..Wat lul jij nou Broken Balance, Artcore is de tijd van begin jaren '90 tot pak hem beet 1999. Dit heeft totaal niks met Crossbreed te maken, Artcore klinkt ook heel anders waardoor ik nu niet eens die link kan maken naar Crossbreed. Ik vraag me of of je wel weet wat Artcore is... . er stond in die tijd nog wel eens een Drum & Bass nummer op het Ruffneck label als 4e track , dat is het enige.
No god to us, Acid Rain , Now who is in control, dat is Artcore.
Wat heeft tijd daar nou mee te maken. Ze hebben beide drum & bass elementen, en dan zeg je dat ze niks met elkaar te maken hebben. Ben je dom of zo
. Early hardcore klinkt ook heel anders als het huidige spul maar het stamt toch van elkaar af dus ze hebben wel degelijk wat met elkaar te maken. Evolutie van het genre heet zoiets. Hardstyle wat rond 2002 screeches had en wat melodie had scheidde ze toen ook nog niet in mainstream en raw hardstyle.
Net als wat ik zei, dat ik Crossbreed meer als een vernieuwing/modernisering van Artcore zie omdat d&b en hardcore al eerder is gebruikt. Crossbreed heeft gewoon meer D&B elementen toegevoegd en de distorted snares. En Artcore is een stroming die ruffneck samen met predator heeft geintroduceert op het Ruffneck records label en later op Ruffex. En het was van 1993 tot 1997.
Toen is het nog even doorgegaan daarna op Gangsta Audiovisuals maar daar zat niet veel Artcore tussen.
Dakpan schreef:
Broken Balance schreef:
En het werd niet als Crossbreed bestempeld omdat het toen nog Artcore genoemd werd als er drum & bass bij zat.
Ik heb het ook over deze tijd, nu zou zo'n track niet door zowel DnB als Hardcore DJ's worden gedraaid, daarvoor is het gewoon te pure hardcore.
Dat is zo. Plus omdat het gewoon te oud is. Artcore bestaat niet meer en de enige vergelijking met dat genre dat er nog is is Crossbreed. Ik bedoel meer dat crossbreed wel een genre apart is maar het is zeker niet de eerste die D&B met Hardcore fuseren. TOA zullen het wel opgezet hebben maar zijn daarin meer origineel omdat ze hun eigen sounds in het concept van drum&bass en hardcore hebben gegooid en daaruit crossbreed hebben gemaakt. Interplaats van He laten we is D&B en hardcore combineren en het crossbreed noemen.
Dakpan schreef:
Broken Balance schreef:
Nogmaals Crossbreed is een nieuw genre maar ik zie het meer als een update van Artcore & Deatchant hun spul. En het is zeker niet 100% origineel en TOA heeft het niet zo poef uit het niks bedacht..
Deze discussie begon dan ook met de opmerking van Nerra: Jij bepaalt dan ook niet wat Crossbreed is. Hier haakte ik op in door uit te leggen dat ik dat idd niet doe, maar TOA. De verzinners van Crossbreed. En dit is door TOA bedacht, hetgeen waar de hele discussie om draaide.
Waar het op gebaseerd is staat buiten beschouwing. Hardstyle is ook op meerdere genres gebaseerd maar toch worden Zany, The Prophet en Showtek etc als grondleggers gezien. Ook al hadden deze niks met die andere genres (op hardcore na dan) te maken.
Klopt, maar of TOA bepaalt wat crossbreed is vind ik ook wat te oppermachtig klinken. Dan zouden Gizmo, Marc Acardipane, The Prophet, Mescalum United e.d. ook bepalen wat mainstream hardcore is en wat niet en dat wil ik zeker niet in de handen leggen van propje.
Dat tracks van Lowroller e.d. buiten Crossbreed vallen tegenwoordig snap ik wel want aan die collab met Hellsystem en t nummer Partycles is vrij weinig crossbreed. Gewoon harde mainstream met wat snares. Vind crossbreed meer Deathmachine, TOA, AK-Industry, Micromakine en Switch Technique. Maar die varieren ook weer tussen veel D&B en weinig D&B.