Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2013 20:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dakpan schreef:
Artcore = Drum & Bass & Hardcore is nogal overdreven. Wanneer ik een willekeurig Artcore nummer luister hoor ik amper invloeden uit DnB. Ik hoor wat meer percussie naast de kick en dan een DnB loopje in dat nummer dat jij linkte maar om het nou als de voorloper van Crossbreed te beschouwen.

Als zo'n nummer in deze tijd werd uitgebracht zou het niet als Crossbreed worden bestempeld. Daarbij, als genres samenvoegen niet als nieuw genre beschouwd mag worden kan Hardstyle dus ook wel opgeheven worden.


Het heeft misschien niet de 50/50 verhouding als Crossbreed maar het had wel drum & bass invloeden.
Maar net als crossbreed heeft de ene track meer d&b dan de ander.
+ Je hebt Deatchant hun spul nog zoals Hellfish, Producer en The DJ Producer.
En het werd niet als Crossbreed bestempeld omdat het toen nog Artcore genoemd werd als er drum & bass bij zat.
Nogmaals Crossbreed is een nieuw genre maar ik zie het meer als een update van Artcore & Deatchant hun spul. En het is zeker niet 100% origineel en TOA heeft het niet zo poef uit het niks bedacht. Het is gewoon net zo als Early Hardcore en de huidige mainstream. Het klinkt ver uit elkaar maar het stamt toch van elkaar af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2013 20:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:

En het werd niet als Crossbreed bestempeld omdat het toen nog Artcore genoemd werd als er drum & bass bij zat.


Ik heb het ook over deze tijd, nu zou zo'n track niet door zowel DnB als Hardcore DJ's worden gedraaid, daarvoor is het gewoon te pure hardcore.

Broken Balance schreef:
Nogmaals Crossbreed is een nieuw genre maar ik zie het meer als een update van Artcore & Deatchant hun spul. En het is zeker niet 100% origineel en TOA heeft het niet zo poef uit het niks bedacht..


Deze discussie begon dan ook met de opmerking van Nerra: Jij bepaalt dan ook niet wat Crossbreed is. Hier haakte ik op in door uit te leggen dat ik dat idd niet doe, maar TOA. De verzinners van Crossbreed. En dit is door TOA bedacht, hetgeen waar de hele discussie om draaide.
Waar het op gebaseerd is staat buiten beschouwing. Hardstyle is ook op meerdere genres gebaseerd maar toch worden Zany, The Prophet en Showtek etc als grondleggers gezien. Ook al hadden deze niks met die andere genres (op hardcore na dan) te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2013 20:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance zegt; Jij zet jezelf eerder voor lul. Crossbreed is gewoon een modernere versie van Artcore.



Ha Ha ..Wat lul jij nou Broken Balance, Artcore is de tijd van begin jaren '90 tot pak hem beet 1999. Dit heeft totaal niks met Crossbreed te maken, Artcore klinkt ook heel anders waardoor ik nu niet eens die link kan maken naar Crossbreed. Ik vraag me of of je wel weet wat Artcore is... . er stond in die tijd nog wel eens een Drum & Bass nummer op het Ruffneck label als 4e track , dat is het enige.

No god to us, Acid Rain , Now who is in control, dat is Artcore.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2013 21:10 
 

De term crossbreed roept gewoon teveel verwarring op. Laat ik het zo zeggen: ik houd alleen van hardcore. Als het op DnB gaat lijken vind ik het meestal niks, kan ik niets aan doen. Blijkbaar is er ook crossbreed (in de definitie van Dakpan) die op hardcore lijkt omdat ik dat wel goed vind. Maar kom dan niet aan met dat het DnB is, want het is gewoon hardcore met DnB invloeden. Artcore vind ik daar ook een vorm van. De Crossbreed die IK luister, is te bestempelen als een gemoderniseerde vorm van Artcore, waarmee ik niets anders dan hardcore met (veel of weinig) DnB invloeden bedoel.

Om nu in te gaan op de oorspronkelijke discussie. Gancher & Ruin maken gewoon hardcore, en ik vind dat ze goede nummers hebben. Dakpan wil dat ze meer DnB maken, prima. Of het nou crossbreed heet kan me eigenlijk niets schelen. Van mij part gooien we die term in de prullenbak, vind het een lelijk woord.


Voorbeelden:
dit bestempel ik als DnB:
http://www.youtube.com/watch?v=nd0F5kofJfg (ken niet veel van dit soort muziek, maar weet toevallig dat ST naast hardcore ook DnB maakt)
http://www.youtube.com/watch?v=utwnZanZMFw

dit bestempel ik als Hardcore met andere invloeden:
http://www.youtube.com/watch?v=LGFa0rOKsF8
http://www.youtube.com/watch?v=Xc38GLkFOEA

Switch Technique neem ik als voorbeeld omdat ik vind dat hij er tussen in zit.

Wat ik vind: crossbreed wordt denk ik vaak (naar mijn mening) ten onrechte gebruikt voor tracks die ik als DnB bestempel, terwijl TOA crossbreed bestempelt als Hardcore + andere invloeden met als uitgangspunt Hardcore. Dat is in hun meeste tracks ook zo. Crossbreed is dus zeker niet iets nieuws want DnB werd in de jaren 90 ook al gebruikt in hardcore. Wat de trend wel is: dat sommige tracks die DnB zijn onterecht via de term Crossbreed als hardcore worden bestempeld. Dat is niet de bedoeling he.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 00:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

dave schreef:
Broken Balance zegt; Jij zet jezelf eerder voor lul. Crossbreed is gewoon een modernere versie van Artcore.

Ha Ha ..Wat lul jij nou Broken Balance, Artcore is de tijd van begin jaren '90 tot pak hem beet 1999. Dit heeft totaal niks met Crossbreed te maken, Artcore klinkt ook heel anders waardoor ik nu niet eens die link kan maken naar Crossbreed. Ik vraag me of of je wel weet wat Artcore is... . er stond in die tijd nog wel eens een Drum & Bass nummer op het Ruffneck label als 4e track , dat is het enige.

No god to us, Acid Rain , Now who is in control, dat is Artcore.


Wat heeft tijd daar nou mee te maken. Ze hebben beide drum & bass elementen, en dan zeg je dat ze niks met elkaar te maken hebben. Ben je dom of zo :P. Early hardcore klinkt ook heel anders als het huidige spul maar het stamt toch van elkaar af dus ze hebben wel degelijk wat met elkaar te maken. Evolutie van het genre heet zoiets. Hardstyle wat rond 2002 screeches had en wat melodie had scheidde ze toen ook nog niet in mainstream en raw hardstyle.

Net als wat ik zei, dat ik Crossbreed meer als een vernieuwing/modernisering van Artcore zie omdat d&b en hardcore al eerder is gebruikt. Crossbreed heeft gewoon meer D&B elementen toegevoegd en de distorted snares. En Artcore is een stroming die ruffneck samen met predator heeft geintroduceert op het Ruffneck records label en later op Ruffex. En het was van 1993 tot 1997.
Toen is het nog even doorgegaan daarna op Gangsta Audiovisuals maar daar zat niet veel Artcore tussen.

Dakpan schreef:
Broken Balance schreef:

En het werd niet als Crossbreed bestempeld omdat het toen nog Artcore genoemd werd als er drum & bass bij zat.


Ik heb het ook over deze tijd, nu zou zo'n track niet door zowel DnB als Hardcore DJ's worden gedraaid, daarvoor is het gewoon te pure hardcore.


Dat is zo. Plus omdat het gewoon te oud is. Artcore bestaat niet meer en de enige vergelijking met dat genre dat er nog is is Crossbreed. Ik bedoel meer dat crossbreed wel een genre apart is maar het is zeker niet de eerste die D&B met Hardcore fuseren. TOA zullen het wel opgezet hebben maar zijn daarin meer origineel omdat ze hun eigen sounds in het concept van drum&bass en hardcore hebben gegooid en daaruit crossbreed hebben gemaakt. Interplaats van He laten we is D&B en hardcore combineren en het crossbreed noemen.

Dakpan schreef:
Broken Balance schreef:
Nogmaals Crossbreed is een nieuw genre maar ik zie het meer als een update van Artcore & Deatchant hun spul. En het is zeker niet 100% origineel en TOA heeft het niet zo poef uit het niks bedacht..


Deze discussie begon dan ook met de opmerking van Nerra: Jij bepaalt dan ook niet wat Crossbreed is. Hier haakte ik op in door uit te leggen dat ik dat idd niet doe, maar TOA. De verzinners van Crossbreed. En dit is door TOA bedacht, hetgeen waar de hele discussie om draaide.
Waar het op gebaseerd is staat buiten beschouwing. Hardstyle is ook op meerdere genres gebaseerd maar toch worden Zany, The Prophet en Showtek etc als grondleggers gezien. Ook al hadden deze niks met die andere genres (op hardcore na dan) te maken.


Klopt, maar of TOA bepaalt wat crossbreed is vind ik ook wat te oppermachtig klinken. Dan zouden Gizmo, Marc Acardipane, The Prophet, Mescalum United e.d. ook bepalen wat mainstream hardcore is en wat niet en dat wil ik zeker niet in de handen leggen van propje.
Dat tracks van Lowroller e.d. buiten Crossbreed vallen tegenwoordig snap ik wel want aan die collab met Hellsystem en t nummer Partycles is vrij weinig crossbreed. Gewoon harde mainstream met wat snares. Vind crossbreed meer Deathmachine, TOA, AK-Industry, Micromakine en Switch Technique. Maar die varieren ook weer tussen veel D&B en weinig D&B.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 07:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance,

De tijd heeft hier inderdaad niks mee te maken, ik geef alleen maar aan wanneer de Artcore periode was. Meer niet. :thumbup: Die was tot 1999 (G-60 Trypticon ‎– Abducted Soul was de laatste uit okt. 1999)want je geeft het zelf al ook al aan; op het Gangsta Audiovisuals werd zelfs ook nog Artcore gemaakt..... Nossie heeft daarna voor een ommezwaai gezorgt, [Enemy of the state , Fuck the prejudice] en maar goed ook want het was helemaal uit gekauwd....Wel grappig zoals jij de link legt naar Artcore, zo heeft iedereen zijn eigen interpetatie. :thumbup: laten we het daar maar op houden. Als we het er dan toch over hebben; Ik denk dat uit eindelijk Marc Acardipane de grondlegger is van het huidige hardcore...in wat voor genre dan ook, die was zijn tijd toen al ver vooruit. Die had toen al duistere sferen in zijn tracks, zoals TOA nu....
Paul Elstak en Ruffneck zijn de grondleggers in Nederland maar dat was vlak daarna.

Als we de Artcore nu in een nieuw jasje zouden steken klinkt het als de Acid Rain remix van Nosferatu en Meccano Twins. Dit klinkt niet naar Crossbreed naar mijn mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 02:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kwam hem toevallig tegen
https://www.facebook.com/photo.php?v=62 ... =2&theater
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 03:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

dave schreef:
Broken Balance,
Paul Elstak en Ruffneck zijn de grondleggers in Nederland maar dat was vlak daarna.

Als we de Artcore nu in een nieuw jasje zouden steken klinkt het als de Acid Rain remix van Nosferatu en Meccano Twins. Dit klinkt niet naar Crossbreed naar mijn mening.


Serious? Paul Elstak en Ruffneck haha. Er waren al best wat voor hun
zoals Dano, Rave Creator & The Mover, The Prophet, 3SA, Gizmo, Euromasters, Turbulence, Glitch en Distintegrator en dan varieer je van early hardcore tot early industrial en early terror. en nog wat meer onbekendere. En Naast Marc waren er ook nog Frankie Bones en Lenny Dee. En Artcore eindige daar niet want Cenobite is ook nog een tijd door gegaan met Artcore (Leviathan, Arjuna)

En nogmaals omdat je er blijkbaar overheen leest telkens.
De link tussen crossbreed en artcore is het drum & bass aspect. En als je dat niet hoort dan moet je toch je oren laten checken. En het feit dat het anders klinkt is omdat er tussen Artcore in zijn originele sound en Crossbreed zo'n 5 jaar zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 12:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance,

Marc Acardipane was de eerste in het buiten land zeg ik toch. dat is juist Rave Creator & Mover en Turbulence , dus je zegt het zelfde alleen anders.....goed lezen....
Paul elstak is met Rotterdam records het eerste echt hardcore label van nederland, Holy noise [aka Paul elstak]was daarbij nog eerder als het Dream Team. Ken je klassiekers....luisters eens naar overmind 1992 {aka ruffneck] op Tesseract Records

Citrus - Facination had ook al crossbreed invloeden , nog duidelijker als Artcore.. dus dan kunnen we wel zeggen dat het hier van af geleid is als ik van jou redenatie uit moet gaan.

Ik geef alleen maar aan dat ik het apart vind dat jij crossbreed afleid uit de artcore van toen. ik zie het dat helemaal niet zo en ik denk nog meer mensen.

Lees het interview eens met ruffneck in het AD-drechtsteden van ik dacht begin dit jaar....daar hebt ie het ook over de grondleggers van hardcore in nederland

fijne kerst!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 13:21 
 
Hardtraxx Addict

Lekker boeiend allemaal.

Ik vind het cool dat Angerfist zo breed werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2014 13:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dakpan schreef:
Nerazzurro93 schreef:
Dakpan schreef:
Omdat er de laatste twee jaar niks goeds uit dat duo is gekomen.

Eens in de zin van dat ze teveel DnB maken en te weinig hardcore als Scrarecrow, die ik wel een heel gave plaat vind.


Dat is juist het probleem, ze maken teveel meuk als Scarecrow. Tracks die op Crossbreed moeten lijken maar daar gewoon heel hard in falen en weinig anders zijn dan 'normale' hardcore. Komt veel te weinig echte DnB van ze.


Ben hier toevallig een kleine preview van tegengekomen op Facebook. Klinkt naar mijn mening, van wat ik zo kan horen niet heel veel belovend, maar we wachten het af! :thumbup:

https://www.facebook.com/photo.php?v=62 ... =2&theater
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 12:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Previewtje gevonden van de Close to You (Wasted Mind Remix)
http://myfreemp3.eu/music/angerfist+Close+To+You+Wasted+Mind+Remix
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 21:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bong-Ra remix, oh my ghuddd, wat een plaat :love: :love:

https://www.youtube.com/watch?v=s_1wcLIS_MU
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 21:17 
 
Hardtraxx Elite

Staan al een 5-tal previews op youtube. ^^

En Bong-Ra remix is zwaar lekker :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2014 09:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bong-Ra remix! :worship:

Remixes overtreffen de originele natuurlijk nooit. Verder zijn 't wel leuke plaatjes, op From The Blackness na.. die remix is naar mijn mening gewoon meuk.. :x

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2014 10:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

lekker album! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2014 16:53 
 
Hardtraxxer

PsychoWynd schreef:
Bong-Ra remix! :worship:

Remixes overtreffen de originele natuurlijk nooit. Verder zijn 't wel leuke plaatjes, op From The Blackness na.. die remix is naar mijn mening gewoon meuk.. :x



Niks mis met de remix, alleen ik vind hem op sommige plekken gewoon wat kaal overkomen, ik had graag wat vocals/stukken uit het origineel terug gezien omdat weer op te vullen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2014 04:40 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Burn This MF Down is een leuke track op zich, vind hem niet heel geweldig maar hij heeft wel iets wat ik bij veel mainstream mis tegenwoordig, een (op zich) stevige kick, goeie vocalen en een goed tempo.
Wat ik bij, bijvoorbeeld, die crossfiyah en hellsystem remix weer mis.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Releases » Hardcore