Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2011 15:35 
 
Hardtraxxer

Luister hem nu voor het eerst en ik vind hem echt goed klinken! Beter dan die BH spull ^^ was ook wel leuk overigens maar niets nieuw ;).
Vocals en sfeertje in deze anthem is heel fijn, hou wel van dat robot gedoe :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2011 19:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Des te vaker ik hem luister des te meer ik de melodie van het Hardbass anthem er in terug hoor :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 00:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Niet alleen de melodie, is gewoon HB anthem 2.0

Raar dat niet veel mensen dat opmerken, en het bij Brennan Heart wel heel vaak opgemerkt wordt. Zatox is op precies dezelfde manier lekker aan het melken als ik dit zo hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 10:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Niet alleen de melodie, is gewoon HB anthem 2.0

Raar dat niet veel mensen dat opmerken, en het bij Brennan Heart wel heel vaak opgemerkt wordt. Zatox is op precies dezelfde manier lekker aan het melken als ik dit zo hoor.

Vertel mij eens wat hier melken aan is.
Een nieuwe kick, vreselijk veel nieuwe bijgeluidjes een nieuwe screech voor de outtro incluis een iets hardere kick (volgens mij).
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 10:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dit klinkt wel net iets beter en harder ja.
Alleen de melodie heeft wel redelijk wat dingen weg van het hardbass anthem van Tatje en zatje
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 10:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Melodie is misschien wel het makkelijkste om te produceren en om "na te maken van iemand anders".
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 10:43 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Melodie is misschien wel het makkelijkste om te produceren en om "na te maken van iemand anders".


Hij maakt hem na van zichzelf he.. Je kunt wel een beetje nadenken over je melodie. Doe ik ook altijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 10:48 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Misschien is de vergelijking met Brennan Heart wel erg vergezocht want die spant de kroon natuurlijk, maar je moet toegeven dat er toch genoeg overeenkomende kenmerken zijn. Zoals je aangeeft is de kick 'ietsje' harder, maar het blijft toch vrijwel dezelfde Zatox kick..

Daarnaast begrijp ik echt niet hoe je een melodie in een anthem met dezelfde 2 noten kan laten beginnen (zelfde synth ook) als een anthem dat je een jaar daarvoor hebt gemaakt. Maak dan iets COMPLEET nieuws, dat was toch ook de insteek van Q op dit feest. We zouden toch verrast worden met allemaal nieuwe dingen, het zou duisterder worden etc. Ik vind dit niet duister hoor? Die nieuwe track van Titan en Hardwear is duister, dit is gewoon hardbass 2.

Neemt niet weg dat ik het een lekker anthem vind, denk dat vooral de outtro snoeihard moet gaan in 't Gelredome. Daar ben ik dan wel weer blij om.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 11:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Daarnaast begrijp ik echt niet hoe je een melodie in een anthem met dezelfde 2 noten kan laten beginnen (zelfde synth ook) als een anthem dat je een jaar daarvoor hebt gemaakt.

Dezelfde 2 noten? Dus als ik het begrijp zijn de eerste 2 noten van de 50 hetzelfde? Is dat het grote probleem? Kom op zeg..

TiMOTHYb schreef:
Ik vind dit niet duister hoor? Die nieuwe track van Titan en Hardwear is duister, dit is gewoon hardbass 2.

Een vergelijking trekken met een extreem duistere, niet toegankelijke en non-mainstream plaat is dan ook wel erg makkelijk vergelijken vind je niet? Dit is een Qlimax anthem, geen underground productie, dit moet nou eenmaal een beetje aan kunnen spreken. Daar komt bij dat deze track een stuk beter is dan dat amateurpotje van Titan en Hardwear qua sounddesign.

TiMOTHYb schreef:
Zoals je aangeeft is de kick 'ietsje' harder, maar het blijft toch vrijwel dezelfde Zatox kick..

Nog iets wat ik niet snap. Luister eens naar Vintage of I Hate You, dan naar Andromeda en zo van iedere release 1. Als je goed luistert hoor je dat hij iedere keer iets aan zijn kick sleutelt en deze is in 2 jaar gewoon totaal anders terwijl iedereen nog steeds de kick herkenbaar vind klinken. Dat vind ik eigenlijk wel kwaliteit, vernieuwing met een herkenbare Zatox-sound.

Kortom: ik vind de punten die een aantal mensen aandragen een beetje onzin. Niet omdat ik een Zatox fanclubje heb of wat dan ook (ik vind hem overigens wel heel erg sterk de laatste tijd), maar als je kijkt naar wat mensen te zeuren hebben vind ik het allemaal maar vergezochte onzin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 11:34 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Wat een onzin. Hij kopieert zijn kicks, verandert ze heel iets en dat is kwaliteit, omdat het anders niet herkenbaar is? Weet je wat kwaliteit is, als je met compleet verschillende synths en kicks iedere keer toch een eigen sound kunt houden. Dit is gewoon je succes uitmelken.

Stel ik ga produceren en maak allemaal nummers met bijna dezelfde kick, is dat dan een kwaliteit van mij? Dat ik geen nieuwe kick kan maken? Ga toch weg man, zeg dan gewoon dat je niets om originaliteit geeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 11:58 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Wat een onzin. Hij kopieert zijn kicks, verandert ze heel iets en dat is kwaliteit, omdat het anders niet herkenbaar is? Weet je wat kwaliteit is, als je met compleet verschillende synths en kicks iedere keer toch een eigen sound kunt houden. Dit is gewoon je succes uitmelken.

Stel ik ga produceren en maak allemaal nummers met bijna dezelfde kick, is dat dan een kwaliteit van mij? Dat ik geen nieuwe kick kan maken? Ga toch weg man, zeg dan gewoon dat je niets om originaliteit geeft.


Goed voorbeeld, Dj Promo
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 13:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Dezelfde 2 noten? Dus als ik het begrijp zijn de eerste 2 noten van de 50 hetzelfde? Is dat het grote probleem? Kom op zeg..

Letterlijk gezien zijn die 2 noten precies hetzelfde, voorderest doet de hele melodie en de manier waarop die verloopt me denken aan het Hard Bass anthem. Jij wilt zeggen dat dit gevoel totaal vreemd is, en dat je niet begrijpt waarom een aantal mensen het gewoon versie 2 vinden? Interessant..

Khadber schreef:
Een vergelijking trekken met een extreem duistere, niet toegankelijke en non-mainstream plaat is dan ook wel erg makkelijk vergelijken vind je niet? Dit is een Qlimax anthem, geen underground productie, dit moet nou eenmaal een beetje aan kunnen spreken. Daar komt bij dat deze track een stuk beter is dan dat amateurpotje van Titan en Hardwear qua sounddesign.

Klopt, was wel een beetje appels met peren misschien. Maar feit is wel dat Q-dance het als volgt aan wilde pakken; "Q-dance beschouwt daarom Qlimax 2011 als payback. Terug naar de oude opzet, met een duistere en harde Qlimax show" Duister vind ik in deze track niet echt van toepassing, hard (in verhouding) dan weer wel inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap de parallellen niet zo goed. Altijd lijkt er wel iets op iets anders, dat komt door de kwantiteit van de muziek. Het is zeker geen 1 op 1 kopie.

TiMOTHYb schreef:
Klopt, was wel een beetje appels met peren misschien. Maar feit is wel dat Q-dance het als volgt aan wilde pakken; "Q-dance beschouwt daarom Qlimax 2011 als payback. Terug naar de oude opzet, met een duistere en harde Qlimax show" Duister vind ik in deze track niet echt van toepassing, hard (in verhouding) dan weer wel inderdaad.


Nou, het is niet het duisterste van het duisterste, maar het heeft toch zeker wel een creepy sfeer, zeker als je het vergelijkt met de rest van de qlimax anthems van de afgelopen 4 jaar. Maar met alle respect, wil jij dan een track als Necropsy als Qlimax anthem? Want dan zou ik eerlijk gezegd maar je verwachtingen een beetje bij gaan stellen, want dat is geen materiaal voor een zaal van dik 25000 man. Waar massa is zal de muziek altijd toegankelijker worden, zo hiermee.
Verder vind ik het knap dat je dus nu aan de hand van het anthem al weet hoe er gedraaid gaat worden. Het is prima mogelijk om een tandje harder te gaan in vergelijking met vorig jaar. Een set ala Deepack 2 jaar geleden zou bijvoorbeeld nog prima achter Zatox vorig jaar aan kunnen (mits het tempo niet zo absurd hoog was). Gezien wat er nu iedere keer op de main van een Q-stage gestaan heeft en de hype die de harde kant op het moment meemaakt neem ik aan dat ook Qlimax hier een beetje in mee gaat. De ruimte ligt er en de voedingsbodem ook, dus ik ben beniewd wat eruit komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 14:11 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nee, ik gaf inderdaad al aan dat die vergelijking kant noch wal raakte. Toch vind ik dat het anthem wel een meer 'duistere' sfeer had mogen krijgen. Dat blijft echter volkomen mijn mening.

Ik had zelf verwacht dat Zatox met iets heel nieuws zou komen, dit mede door de berichtgeving van Q. Dit valt me echter tegen. Dit zal zeker door de kwantiteit kunnen komen, maar daarom snap ik ook niet helemaal waarom Qlimax hier voor Zatox heeft gekozen. Had dan Zany weer eens een kans gegeven ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 14:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zatox is internationaal veel groter dan Zany, waar zijn populariteit vooral binnen nederland blijft. En zelfs in Nederland is Zatox op het moment populairder lijkt het wel. Zatox draait op zich aan de harde kant de laatste tijd en dit anthem is op zich ook best hard, zeker voor een groter publiek, wat normaliter niet al te veel van extreme hardheid moet hebben.
Daar komt bij dat Zany al een keer een Qlimax anthem achter zijn naam heeft staan. Dat wil niet zeggen dat er geen een meer bij kan, maar dat het waarschijnlijker is dat een ander het doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 14:45 
 
Donateur
Avatar gebruiker

True, maar voordat bekend werd dat Zatox dit anthem zou gaan maken had ook vrijwel niemand dat verwacht. Ik bedoel er zijn wel meer hardere en internationaal bekende acts op dit moment. Dus wat is de kans dat Zatox en een HB en een Qlimax anthem mag maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 20:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik had liever een anthem van Wildstylez of alpha twins gezien. Hun huidige tracks zit een perfecte sfeer in voor een qlimax anthem. Let it go, tonight remix. Ik vind dit gewoon te veel op het hardbass anthem lijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 20:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lijkt totaal niet op het anthem van Hard Bass, ik snap echt niet hoe mensen die vergelijking kunnen maken. Ik heb eens goed geluisterd en ik hoor niet één noot die overeen komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 20:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nou ik vind de outro van no way back ook heel veel lijken op het stuk dat na its coming to your face.. van HB anthem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 21:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik moest nog wel even aan dit nummer wennen. Nu vind ik het toch nog wel een aardig nummertje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2011 15:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

D-Teq schreef:
Lijkt totaal niet op het anthem van Hard Bass, ik snap echt niet hoe mensen die vergelijking kunnen maken. Ik heb eens goed geluisterd en ik hoor niet één noot die overeen komt.

Eerste twee noten zijn idd wel hetzelfde hoor, maar kan er voor de rest ook niks van op uit maken dat het op het Hard Bass Anthem lijkt :P . Alleen de synth is hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2011 09:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

D-Ruz schreef:
D-Teq schreef:
Lijkt totaal niet op het anthem van Hard Bass, ik snap echt niet hoe mensen die vergelijking kunnen maken. Ik heb eens goed geluisterd en ik hoor niet één noot die overeen komt.

Eerste twee noten zijn idd wel hetzelfde hoor, maar kan er voor de rest ook niks van op uit maken dat het op het Hard Bass Anthem lijkt :P . Alleen de synth is hetzelfde.

Als we gaan lopen mierenneuken op noten die hetzelfde zijn kan je bijna het hele hardstyle genre afbranden... Overigens zijn die eerste 2 noten niet eens t zelfde, Hardbass anthem is namelijk G#4 naar D#4, E4 D#4... Qlimax anthem is G4, A4, A#4 ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2011 12:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Oké, ze verschillen heel erg van het Hard Bass anthem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2011 14:40 
 
Artiest

Het gaat de mensen denk ik niet zozeer om de melo, maar de outro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2011 11:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Het gaat de mensen denk ik niet zozeer om de melo, maar de outro.

Positief ingestelde mensen zullen ook daar geen gelijkenis in kunnen vinden.
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Gratis tracks