Had ik eerlijk gezegt niet verwacht toen ik een preview van underwater hoorde.

Avatar gebruiker

Under Water wordt steeds sterker :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 17:51

Aan het typen...
Avatar gebruiker

01. Zany - World Belongs To You 6
Deze track begint met cheesy DV8 vocals, de intro is niet echt bijzonder en is vrij kort, ja het zijn niet de volledige tracks ik weet het, maar de breaks zijn altijd wel de volledige lengte, wat mij betreft kunnen ze beter die inkorten of gewoon afschaffen. Op zich een aardig melodietje, doet mij een beetje denken aan Adagio for Strings. Hoge pitchkicks zijn voor mij altijd storend, dus nu ook weer, voor de rest zijn de kicks wel te doen, er zit een redelijke punch, laag gaat wellicht iets te lang door. Het zijn de vocals die deze track voor mij tot een gimmick maken, helaas.

02. Zany - Destiny 6
Intro zit een goede drive in met wat aardige acid. Vervolgens volgt er een kort vocal stukje, wat in tegenstelling tot de vorige track niet echt storend is, daarna volgt een melodie die niet echt bij de stijl van de intro past, maar die past zich aan zodra de kicks erin komen. Maar de kicks, jezus, ik zou haast denken dat ik naar The Prophet zit te luisteren, enorme wall-of-bass. :x :thumbdown: Melodie luistert nu overigens wel goed weg. Met fatsoenlijke kicks had deze track een dikke ruim voldoende kunnen halen, nu is het een voldoendetje.

03. Zany - Underwater 8
Ik moet zeggen ik heb deze track nu een aantal keer gehoord en in het begin kwam deze track op een of andere manier niet op mij over, maar na mate de kwaliteit van de samples (en nu de daadwerkelijke track) beter werd greep deze track mij meer en meer aan. Ik hoor het onderwater thema hier niet echt, niet dat dat er wat toe doet, maar een aantal mensen hoorden dat er wel duidelijk in. Ik vind het een verfrissende track die prima ergens aan het begin van een hardtrance set zou passen, met een melodie die erg goed blijft hangen. Als ik kritisch moet zijn, dan vind ik de sidechain melodie niet zo heel bijzonder, maar die combineert later wel leuk met de originele melodie, dus wat dat betreft past het wel weer. Het had ook zo een track op Therabyte kunnen zijn.

04. Zany & DV8 - Break Away (Toneshifterz Remix) 4.5
Deze track begint net als het origineel met het gezang van DV8, twee dingen waar ik niet van houdt. De kicks zijn me veel te bouncy, de geluiden in de midintro zijn schel en liggen niet lekker in het gehoor. Dan volgt er een break met weer dat gezang van DV8, als ik een remix van dergelijke tracks zou maken was dat het eerste wat ik eruit zou halen. :P FX kicks voor de climax begint klinken eerlijk gezegd nergens naar. Melodie mist iedere vorm van energie, maar goed ik hoef er niet lang naar te luisteren want de pitchkicks laten mij vooruit spoelen. Vooral die ladders :sick: , naja dan volgt de midintro weer. Nee deze track heeft niets positiefs.

05. Zany - Silence of Darkness 6
Kicks in de intro kraken me net iets teveel. Het moet allemaal heel hard doen voorkomen, maar een simpele early kick is in mijn ogen al harder. Melodie heeft een Pirates of the Carribean gehalte, maar dat past wel goed bij de vocals, die ook goed bij deze track passen. Nu deze kicks ook nog beginnen te pitchen zijn ze helemaal niet meer luisterbaar, alsof er iemand in je oren zit te blazen... De inleidende melodieën doen met trouwens denken aan een oudere Zany/Fusion track. Op de kicks na is dit wel een lekkere track, helaas zijn kicks voor mij de basis van een track.

06. Zany - Nightmare Into Reality 7.5
Geloof het of niet, ik vind de kicks in deze intro harder dan die uit de vorige track en nee het zijn niet enorm harde kicks. Maar wel lekker diepe kicks met een reverse die een goede drive aan deze track meegeeft. Beste midintro van alle tracks tot nu toe. Dan volgen er van die heerlijke fruxaq screeches die van zichzelf een hoop energie aan een track meegeven. Dat wetende vraag ik me af hoe je er zulke kicks onder kunt plaatsen, alle energie is in een klap weg.. De kicks die erna volgen zijn wel lekker stevig, maar passen ook niet bij deze screeches, hier houdt het helaas wel op, omdat het een radio edit is.

07. Zany & Toneshifterz feat. Rachel Kramer - Rebourne 6.5
Melodie in de midintro doet me denken aan een versnelde versie van Wildstylez - Timeless, vervolgens begint er weer een te zingen, bespaar je de moeite, het voegt niets aan deze track toe, je zorgt er alleen maar voor dat ik de rest minder goed kan horen. Melodie is op zich best sterk, kicks zijn nog wel te doen. Gelukkig pitchen ze niet omhoog. Bij de tweede melodie verdwijnt een deel van de energie, wat de spanningsboog van deze track niet ten goede komt.

08. Zany - Sadness 7
Het lijkt erop dat de kicks me in vrijwel iedere track tegenvallen en om wat minder mezelf iedere keer te herhalen, zal ik er over ophouden en meldt ik het wel als er wel goede kicks in een track zitten. Mindintro is een goede combinatie van een slepende synth die je meeneemt en de korte synth die karakter aan de midintro meegeeft. Ook deze track heeft weer een Adagio For Strings gehalte, nog sterker als de eerdere track. Aan de andere kant heeft het, net zoals Adagio For Strings, wel iets episch. Mooie sirene erdoorheen in de climax, oh wacht het is de eerste maandag van de maand. :P

09. Zany - Dance! 6.5
Deze kicks zijn een stuk beter te doen. Ik weet niet echt wat ik van de synth moet vinden, aan de ene kant klinkt het wel lekker aan de andere kant hoe meer het detuned des te meer het weg heeft van die afschuwelijke housesyths. 2e climax heeft een of andere echo als kick. Melodie is bijna de hele track hetzelfde en het klinkt behoorlijk eentonig.

10. Zany & Code Black feat. DV8 Rocks! - Survive 4
De screeches in de intro zijn net als de Breakaway remix erg schel. En dan komt er een break/buildup van 0:50 tot 2:36... Sluit je aan bij een pop/rockband en ga daar lekker zingen. En dan verwacht je na zo lange break opbouw een epische climax, volgt er de meest inspiratie melodie van het hele album. :sick:

11. Zany - Black Sun 7
Screeches in de midintro zijn lekker en doen me denken aan de midintro's van een paar jaar terug. Vocal is heel verhalend, dat vind ik een pluspunt, als je dan toch zo nodig breaks wilt hebben, dan liever dit. Opbouw is heel subtiel, daar houd ik wel van. Kicks in die buildup hadden beter van die grote trommels kunnen zijn, had meer aan de sfeer toegevoegd. Climax is apart, maar niet echt geweldig, hij gaat wel steeds sneller?

12. Zany - Avior 6.5
Haha, deze screech lijkt wel kwaadaardig te lachen, sfeervolle en energieke sounds in de intro, om vervolgens even tot rust te komen met een soort bellen, waarna de melodie opgebouwd wordt. Deze vind ik irritant, van die melodieën die telkens omhoog en weer omlaag gaan net als This Is Who We Are. Al met al kom ik uit tussen een voldoende en ruim voldoende, met name door de midintro.

13. Zany - Life 3.5
Ook deze midintrosynth heeft die schelheid over zich, verder is die niet zo bijzonder. Een gedicht als break zoals we van NC/Zany gewend waren een paar jaar terug. Melodie die dan volgt is niet echt te volgen.

Even weer op mijn stoel klimmen, wat kwam daar voorbij zeg, ik schrok me kapot en was teven te laat met het afdekken van mijn oren, omdat ik deze review aan het typen bent en terwijl ik dit typ herhaalt het zich ook nog een aantal keer. *Mute* Track zal toch wel geen outro hebben aan de tijd te zien.

14. Zany - My Beat 6
De welbekende King of Pain vocals, gevolgd door wat screeches die niet echt tot hun recht komen door de kicks. De melodie doet me denken aan een track van zijn vorige album, Solar, en daar vond ik m veel sterker. In deze track klinkt de melodie erg ver weg. Outro is hetzelfde als de intro.

15. Zany & B-Front - Victims of the Same World 5
B-Front heeft last van het Brennan Heart syndroom, sorry maar ik ben niet dement. Dit is nu al de zoveelste track met dezelfde synth en soort melodie. Hoor ook vrij weinig Zany invloeden, want de kicks wijken ook niet veel af van de kicks die we van B-Front gewend zijn. Hoewel de track verder op zich prima is toch een onvoldoende voor het gebrek aan creativiteit.

16. ZazaFront - Dikke Vette Bassplaat 4.5
Iemand noemde dit een mashup, was het maar een mashup, ze hebben de kicks een update gegeven en die vind ik er persoonlijk niet echt op vooruit gegaan en worden met de minuut slechter. Al het goede uit deze track komt uit de oorspronkelijke tracks, dus daar kan ik ze bij deze track geen credits voor geven. Ironisch dat een plaat die Dikke Vette Bassplaat heet het voor elkaar krijgt om de kicks van de platen dusdanig te verkrachten. Begrijp ook niet dat deze plaat doodgedraaid is en nog steeds wordt. Als je de originele versies live hebt gehoord dan snap je wat ik bedoel.

Gemiddelde: 94.5/16 = 5.9
Eigenlijk is de laatste plaat van dit album wel typerend voor het hele album, de tracks (op een paar verfrissende uitzonderingen na) proberen heel erg van beide kanten van de scene (raw en melodieus) te bedienen, waardoor de tracks eigenlijk tussen wal en schip vallen. De kicks moeten allemaal voorkomen als heel hard, met een hoop distortion en ander gekraak, maar vallen qua hardheid enorm tegen. Dit geeft een soort van sound mee aan dit album, waar ik een beetje misselijk van wordt en ik me weer beter voel als er kicks als die in Underwater te beluisteren zijn. Dat zijn dan ook meteen de uitschieters van dit album, het heeft misschien niet altijd evenveel met harstyle te maken, maar de tracks klinken wel lekker fris en blijven goed hangen. Daar waar ik bij de andere tracks bang ben dat vrijwel niemand het nog over deze tracks zal hebben. Naarmate ik een track 2-3 keer luister, vervelen ze eigenlijk al, daar waar de tracks op zijn vorige album eigenlijk alleen maar beter werden naarmate ik ze vaker luisterde. Verder waren er een hoop synths die niet echt lekker in het gehoor lagen en een hoop gezang waar ik niet op zit te wachten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 17:56

Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Underwater werd zaterdag ook gedraaid door The Pitcher in discotheek.
Even een rust momentje tussen door haha xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 17:58

Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De experimentele tracks zijn erg vet, ook de collab met B-Front is zeer goed te pruimen. (Ook al heb ik al veel beter van hun gehoord)

Moet helaas concluderen dat de rest van de tracks voor het grootste deel nogal standaard zijn, weinig dingen die er écht uitspringen.

Maar als nog een super toffe actie en heb geen spijt van mij donatie, ga misschien een B-Front shirt halen met de 20 % kortingsbon op de Fusion Merchandise. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 18:08

Hardtraxxer

Gratis? is opzich wel leuk album! ^^
Denk dat ik wel 1.50 doneer.

Maar er zitten wel een paar tracks tussen die ik wat minder vind.
:$
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 18:22

Gratis bestaat niet in Nederland, dat zien we maar weer. Met alle respect, maar ik verwachtte een full album. Moet ik alsnog een donatie doen. Het klinkt af en toe heel inspiratieloos, maar opzich niet gek. Zany is einde carriere en wil nog een paar jaar alleen mainstage staan en zakken vullen. Geen probleem, het siert hem alleen niet. En waarom klinkt het zo slap? Op youtube klinkt die kick van Dance 10x harder dan via WMP. Zat al naar de EQ te kijken, maar die staat normaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 18:24

Hardtraxxer

Nerazzurro93 schreef:

Mee eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 18:25

Hardtraxx Addict

Na het downloaden meteen beluisteren natuurlijk. Hier mijn review. :)

World Belongs To You : 6,4
Eerste track van het album. Niet de Zany die we gewend zijn, maar ondanks dat heeft hij een mooi mainstream nummer neergezet naar mijn mening. De melodie/synth/opbouw van de melodie doet me denken aan The Pitcher & Slim Shore - Alive. De zanger heeft hier en daar wat mindere uithalen in zijn zang, waardoor het een klein beetje vals klinkt soms. Dat is een minpunt. Toch een aardige plaat om een album mee te beginnen.
Destiny : 6,5
De midintro heeft een lekkere rauwe sound. Jammer dat de midintro zo kort is. Een 'Evolution' achtige sfeer heeft de track (mede door de vocalen), en de melodie is erg geslaagd. Een mix van euforisch maar ook rauw á la B-Front. De climax is echter voor mij een teleurstelling, een soort anti-climax. De melodie word afgekapt, en er volgt een doodsaaie/simpele melodie. Ook de kick is niet sterk genoeg voor deze plaat. Verder is het allemaal veel te kort voor mij. Een track die meer aandacht nodig heeft, naar mijn mening.
Underwater : 8,5
Dit vind ik een erg geslaagde plaat. Creativiteit en originaliteit vind ik zelf persoonlijk belangrijke dingen in muziek. Een euforische sfeer heeft de track, met een heel aparte, maar verfrissende sound. De melodie is naar mijn mening simpel, maar effectief. Het simpele dat deze track heeft, is juist het pakkende. Erg originele plaat, die ondanks het softe heel energiek is. Meesterwerk van de beste man, als je het aan mij vraagt.
Break Away (Toneshifterz Remix) : 6,7
Het origineel vind ik zo'n vette plaat, en ik praat ook zeker niet over overtreffen. Dat komt waarschijnlijk door de klassieke waarde die deze track voor mij heeft. In dit nummer is meer emotie verwerkt dan in het origineel. Dat maakt deze remix leuk en onderscheidend van het origineel imo. Geen slechte remix, is zeker de moeite waard.
Silence Of Darkness : 5,9
Lijkt erg op een B-Front track. Ik vind de plaat in geen enkel opzicht origineel. Ook nu vind ik het allemaal veel te kort en snel. Lijkt erg haastig gemaakt, en als is het een gratis album zal ik dat wel meerekenen in het eindresultaat.
Nightmare Into Reality : 7,8
Lekkere acid achtige sound in de midintro, met een stevige reverse bass. Erg energiek, met een early-achtig gevoel. De kick is in dit deel van de track lekker duidelijk aanwezig. Korte break, direct, goed opgebouwd, gevolgd door een van de beste anti-climaxes die ik ooit heb gehoord in een hardstyle track. Heerlijk agressief, met originele sounds. Echt heel vet!
Rebourne : 6,0
Laat ik maar meteen kritiek uiten op de vocalen; ik vind het niks. Veel te pop-achtig. De midintro heeft een typisch Toneshifterz sound, en ik vind het wel leuk. De break is opnieuw die 'pop-achtige' rotzooi, zoals ik dan maar even beschrijf. De melodie is niet aan mij besteed, waardoor ik de plaat dus al helemaal niet interessant meer vind. De intro gaat er bij mij nog wel in.
Sadness : 6,2
Begint veelbelovend, met een apart geluid. De achtergrond-riedeltjes doen me denken aan 'Underwater'.
De midintro is echt weer veel te kort, jammer weer. De viool in de break vind ik mooi klinken, ook de melodie doet mij wel iets. Doet me sterk denken aan een andere melodie in een hardstyle nummer, maar kom er niet op. Het totaalplaatje is niet echt geweldig, maar de track luistert wel lekker weg.
Dance: 8,0
Weer zo'n geweldige plaat. Ik ben echt helemaal weg van dit aparte stijltje. De midintro is niet bijzonder, maar wat er daarna volgt is baas. Echt heerlijk energiek en origineel. Het melodietje is simpel, maar pakkend en blijft lekker in je hoofd zitten. Doet me ergens qua synths en geluiden denken aan Mosquito.
Survive : 6,4
De midintro heeft wel wat weg van Red Planet, waarschijnlijk omdat het een collab met Code Black is. DV8 is een kwalitatief goede vocalist, maar vanwaar de naam DV8 Rocks! ? Vind het een erg goedkope naam. Maar dat terzijde, de melodie is best wel fijn. Ja, dit pakt me wel. De vocals zijn best te luisteren, maar gaan wel te lang door. Aardige track!
Black Sun : 5,0
Voor mij echt een album opvuller, spreekt me totaal niet aan. De break is te langdradig, terwijl de rest in tegenstelling weer kort en gehaast is. Nuff said !
Avior : 6,2
'Avior' doet me denken aan een Romeinse naam. Benieuwd wat de track voorstelt dus. De midintro is een mix van rauw, met blije pitchkicks. Geen goeie combinatie naar mijn mening. Ook weer veel te kort. De synth en melodie, en de sounds eromheen in de climax vind ik erg vet klinken. Een beetje mysterieus en apart weer. Voor de rest te herhalend, dat is weer een minpunt. Wat meer variatie zal de track meer onderscheidend maken.
Life : 5,0
Melodieus niet de sterkste, springt er totaal niet bovenuit. De kicks gaan vreselijk hoog. Verder weinig over te zeggen.
My Beat : 4,5
Wat een gehaaste track zeg. Ik bedoel; nog geen 4 minuten ?? Dat moet toch zeker een grap zijn. De midintro duurt 2 x 32 beats, je zult bijna niet merken dat er een intro inzit. De climax is al net zo saai en ongeïnspireerd. Ik kan niet geloven dat dit door dezelfde man geproduceerd is, die platen als "Pure", "Sky High", "Volt" en "Widowmaker" op zijn naam heeft staan.
Victims of the Same World : 5,5
Een gemiddelde B-Front track, met de slechte invloeden van Zany.
Dikke Vette Basplaat : 4,5
Één grote mix van verpeste platen bij elkaar. Dat lijkt me de juiste beschrijving. Het nummer komt totaal niet op gang, er zit weinig energie in. De kicks zijn bovendien om te huilen.

Conclusie: In het begin heb ik er erg naar uitgekeken, maar eigenlijk zijn er maar weinig tracks leuk. Toch fijn nu 'Underwater', 'Dance' en 'Nightmare Into Reality' in de collectie te hebben.
Toch weet ik dat deze man, die overigens een groot voorbeeld voor mij is, veel beter kan dan dit.
Vergeleken met zijn vorige album stelt dit niks voor. Eindcijfer: 6
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 18:26

Hardtraxx Veteran

Paar leuke plaatjes als Nightmare Into Reality, Underwater en Victims of the world.
Ook een paar ontiegelijk slechte als Avoir, life en dikke vette basplaat (die ik amper heb gehoord).
Had trouwens wel de Pounding senses edit verwacht maar dat terzijde.
Leuk album maar geen track die er boven uit springt. Af en toe een plaatje in een setje er doorheen stel ik dan wel weer op prijs
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 18:29

Hardtraxx Addict

merendeel van de tracks zijn saai en te standaard.. -.-
toch respect voor Zany dat hij dit voor een goed doel doet en het album ook nog is gratis weg geeft! :)

tracks die ervoor mij uitspringen zijn;

Zany - World Belongs To You (op de stomme vocals na, best lekker nummertje!)
Zany - Destiny (Lekker sfeertje in de melodie, toch laten kicks later in het nummer, toch de wensen over..)
Zany - Nightmare Into Reality (beste nummer van het album in mijn opzicht! :D)
Zany & B-Front - Victims of The Same World (ook al klinkt dit toch aardig standaard B-front, vind hem toch een lekker sfeertje hebben :))

Kortom, aantal redelijke tracks met 1 top nummer namelijk Nightmare into Reality! :)
Toch moet ik ook concluderen, dat ik het maar een tegenvallend album vind..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 18:34

Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lekker album hoor ! :)

Vooral die plaat met B-Front. Het is wel standaard B-front inderdaad maar ik houd van standaard B-front platen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 18:39

Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Aan die couponcode van 20% heb je ook geen fuck aan.
Alles wat in die winkel is, is uitverkocht wat in mijn maat is (S)
Vul die dan op z'n minst aan. :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 18:41

Hardtraxx Addict

Nerazzurro93 schreef:

Je kan hem toch gewoon volledig gratis downloaden. Je kan wel doneren maar het hoeft niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 18:44

Hardtraxx Elite

Nerazzurro93 schreef:

Albums zijn nagenoeg nooit full. Fulls komen meestal erna op album samplers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 18:49

Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nightmare Into Reality is echt super! Verder vind ik Dance! en Underwater heel leuk. Rest kan me nog niet echt boeien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 18:53

Aan fulls heb je niks

Moet je steeds die kut intro's skippen
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 18:56

Phase 2 schreef:

Ja maar dat zijn de korte versies van de tracks. Ach ja, je kan niet alles hebben.

emmerick schreef:
Het beste hardstyle album dat ik ken, Statement of Intent, was die niet full? Of ik had ergens een illegale gedownload met full versions. Deze zijn wel minimaal kort hoor, vind ik zelf. Lekker pop-achtig. Het is al helemaal schandalig als er plagiaat wordt gepleegd. De melodie van Silence of Darkness is gekopieerd van een track die ik even niet kan benoemen. Een psyko punkz plaat (niet serieus bedoeld hoor :p)

Inderdaad, ik moet niet zeiken als het gratis is, weet ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 19:03

Hardtraxxer