Active topics in Gratis tracks

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 2 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 5 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 9 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 6 days ago
Hardtraxx Crew
30629 posts member since 2010
last seen 9 hours ago
Track(s): Ghost Stories - Sweet Dreams

Download:
https://hypeddit.com/url/bg5m1f

Bron:
GHOST STORIES - SWEET DREAMS OUT NOW!
go check out this free release:
Free download: http://www.dbstf.com/sweetdreamsdownload

View on YouTube
Last edited by wootum on 25 Feb 2019 17:13, edited 1 time in total.
Hardtraxx Veteran
6004 posts member since 2017
last seen 3 days ago
Langere sample: View on Streamable

Melodie :love: :love:
J
Hardtraxx Addict
1213 posts member since 2017
last seen 8 hours ago
Noem deze even Sweet Dreams in plaats van ID, veel beter te herkennen.

EDIT: Sample offline gehaald :x
Last edited by Jambekkieee on 12 Mar 2019 14:31, edited 1 time in total.
Hardtraxxer
311 posts member since 2018
last seen May 2020
Wat maken zij toch lekkere plaatjes he :love:
Hardtraxx Crew
last seen 9 hours ago
Nieuwe preview toegevoegd.
Hardtraxx Veteran
last seen 3 days ago
Waanzinnig goed nummer dit zeg :worship:
J
Hardtraxxer
578 posts member since 2017
last seen 11 days ago
Ben ik de enige bij wie dit soort nummers een beetje gaan vervelen? Zonder de climax gehoord te hebben, weet je al hoe deze in elkaar steekt omdat steeds dezelfde formule wordt gebruikt.
Hardtraxx Veteran
3816 posts member since 2010
last seen 10 hours ago
joostmakaay wrote:Ben ik de enige bij wie dit soort nummers een beetje gaan vervelen? Zonder de climax gehoord te hebben, weet je al hoe deze in elkaar steekt omdat steeds dezelfde formule wordt gebruikt.
Mij gaat de huidige DBSTF/Ghost Stories sound totaal nog niet vervelen :D Heerlijke plaat weer
Hardtraxx Elite
2817 posts member since 2013
last seen Jul 2026
joostmakaay wrote:Ben ik de enige bij wie dit soort nummers een beetje gaan vervelen? Zonder de climax gehoord te hebben, weet je al hoe deze in elkaar steekt omdat steeds dezelfde formule wordt gebruikt.
Snap wel wat je bedoelt. Lange break met stuk sfeeropbouw -> melodie -> stukje extra drive voor de climax d.m.v. wat extra percussie en een bassline die steeds een noot een octaaf omhoog gaat -> drop.

Verveelt mij echter absoluut niet. Al vind ik deze plaat wel een heel stuk minder dan de rest. Misschien omdat het Sweet Dreams bootleg miljoen is in alle verschillende muziekgenres.
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
makrooy wrote:Waanzinnig goed nummer dit zeg :worship:
Hardtraxx Veteran
7886 posts member since 2017
last seen 1 hour ago
Vind de melodie zoals die hier is uitgewerkt helemaal niet prettig.

Ik zet deze wel weer op :D :
View on YouTube
Hardtraxx Veteran
last seen 3 days ago
Wut jij en een classic, hier gaat iets mis :P
Hardtraxx Elite
2372 posts member since 2010
Wat is nu precies het verschil tussen D-Block & S-Te-Fan en Ghost Stories? Stijltje is toch gewoon hetzelfde?
Hardtraxx Veteran
3013 posts member since 2011
last seen 18 hours ago
Solis wrote:Wat is nu precies het verschil tussen D-Block & S-Te-Fan en Ghost Stories? Stijltje is toch gewoon hetzelfde?
Ghost Stories is een live-act samen met de zus van Diederik. Bij die tracks is zij altijd de vocalist.

Over de track: ik vind dit stijltje echt heerlijk. Hoewel het voorspelbaar is, dat dan wel.
R
Hardtraxx Newbie
16 posts member since 2018
last seen Dec 2023
JeftaElachouri wrote:
Solis wrote:Wat is nu precies het verschil tussen D-Block & S-Te-Fan en Ghost Stories? Stijltje is toch gewoon hetzelfde?
Ghost Stories is een live-act samen met de zus van Diederik. Bij die tracks is zij altijd de vocalist.

Over de track: ik vind dit stijltje echt heerlijk. Hoewel het voorspelbaar is, dat dan wel.
Leg dat eens uit. Er komt een totaal andere melodie in dan je zou verwachten. Qua sounddesign (leads/kicks) is het natuurlijk wel echt DBSTF maar dat is tof. De originele melodie pakken ze er aan het eind toch nog even bij. En ik weet dat in de Extended Mix ook een heeeeeeeule vette mid intro zit!!
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 5 days ago
RELECTO wrote:
JeftaElachouri wrote:

Leg dat eens uit.
Ben het wel met Jefta eens. Het is elke keer dezelfde soort sfeer en de sounddesign is ook hetzelfde (obviously). Ze verschillen niet genoeg ten opzichte van elkaar om niet 'voorspelbaar' te zijn, maar dit betekent natuurlijk niet dat het slecht is, integendeel!

Over de track:
Briljant :love: Ben enorm fan van Ghost Stories. Sfeer x1000 en de stijl verveeld mij nog lang niet.
D
Hardtraxxer
311 posts member since 2017
last seen Jan 2026
View on SoundCloud

Volgens mij zeiden ze in hun podcast dat deze heleaas nooit uit komt in verband met het verkrijgen van rechten...
J
Hardtraxx Addict
1213 posts member since 2017
last seen 8 hours ago
Dyon_R wrote: Volgens mij zeiden ze in hun podcast dat deze heleaas nooit uit komt in verband met het verkrijgen van rechten...
Hetzelfde als met Bla Bla, dus wordt hopelijk ooit een free release.
Hardtraxx Addict
1712 posts member since 2015
last seen Aug 2025
The Venator wrote:
RELECTO wrote:
JeftaElachouri wrote: Ghost Stories is een live-act samen met de zus van Diederik. Bij die tracks is zij altijd de vocalist.

Leg dat eens uit.
Ben het wel met Jefta eens. Het is elke keer dezelfde soort sfeer en de sounddesign is ook hetzelfde (obviously). Ze verschillen niet genoeg ten opzichte van elkaar om niet 'voorspelbaar' te zijn, maar dit betekent natuurlijk niet dat het slecht is, integendeel!

Over de track:
Briljant :love: Ben enorm fan van Ghost Stories. Sfeer x1000 en de stijl verveeld mij nog lang niet.
Dan is het toch juist goed als het voorspelbaar is? Daarom hebben ze Ghost Stories, om een bepaalde duistere sfeer neer te zetten. Als het voorspelbaar is dat het volgende nummer ook zo'n thema heeft dan is het nummer wat mij betreft geslaagd en past het mooi in het rijtje.

Edit: zag de datum niet oeps
I
Hardtraxx Elite
2326 posts member since 2017
last seen 1 day ago
:bomb:
U
Hardtraxxer
60 posts member since 2019
last seen Dec 2020
The Venator wrote: Ben het wel met Jefta eens. Het is elke keer dezelfde soort sfeer en de sounddesign is ook hetzelfde (obviously). Ze verschillen niet genoeg ten opzichte van elkaar om niet 'voorspelbaar' te zijn, maar dit betekent natuurlijk niet dat het slecht is, integendeel!

Over de track:
Volledig mee eens!
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Free release volgende week :)
Hardtraxx Veteran
5517 posts member since 2010
Pedaalemre wrote:Free release volgende week :)
Niceeeee!! :D :clap: :woot:
Hardtraxx Addict
1141 posts member since 2019
last seen 1 day ago
View on YouTube
Hardtraxx Crew
last seen 9 hours ago
Verplaatst