Active topics in Gratis tracks

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 7 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 9 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 16 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 2 days ago
Hardtraxx Veteran
3254 posts member since 2009
last seen 10 days ago
Daveytl wrote:E-Force invloeden zijn er voor mij persoonlijk ook goed uit te halen.
Ik denk dat die screeches in die climax van hem komen.

Even proberen te ontleden (en dan heb ik het niet over sounds, maar over het idee daarvan):
Mid-intro: Ran-D & E-Force
Break: Geen idee.
Opbouw naar de beide climaxes: Adaro
Climax: E-Force
Klopt geen bal van, ik hoor alleen maar Ran-D.
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
jaron123 wrote:
Daveytl wrote:E-Force invloeden zijn er voor mij persoonlijk ook goed uit te halen.
Ik denk dat die screeches in die climax van hem komen.

Even proberen te ontleden (en dan heb ik het niet over sounds, maar over het idee daarvan):
Mid-intro: Ran-D & E-Force
Break: Geen idee.
Opbouw naar de beide climaxes: Adaro
Climax: E-Force
Klopt geen bal van, ik hoor alleen maar Ran-D.
Jaron123 wrote:Klopt geen bal van
Hardtraxx Addict
1494 posts member since 2011
last seen Aug 2016
Word die beginpost ooit nog eens een keer aangepast of wat?
Hardtraxxer
456 posts member since 2011
last seen Jan 2019
dit is wel een :bomb: :love:
Hardtraxx Veteran
7968 posts member since 2010
last seen Mar 2015
Op de kicks na echt een lekker plaatje. Vind die lange screech echt vet. :D
Hardtraxx Elite
2452 posts member since 2010
last seen Jul 2013
Nando wrote:Op de kicks na echt een lekker plaatje. Vind die lange screech echt vet. :D
Precies mijn mening jongen. De A2 kicks vervelen me wel een beetje..
N
Dit is wel een lekker nummer ja, maar had een van dé tracks van 2012 kunnen worden als ze vollere kicks hadden gebruikt. Nog steeds een goede track :)
F
Hardtraxx Veteran
4027 posts member since 2012
last seen Nov 2015
die kicks maken me nu echt niet uit past er goed bij en die screech is echt dodelijk :drool:
Hardtraxx Veteran
3013 posts member since 2011
last seen 15 hours ago
Ik snap ook niet wat er mis is met de kicks. En sinds wanneer bepalen de kicks of het een goeie of juist een slechte track is? Zolang de sfeer maar goed is toch?
A
jefta21 wrote:Ik snap ook niet wat er mis is met de kicks. En sinds wanneer bepalen de kicks of het een goeie of juist een slechte track is? Zolang de sfeer maar goed is toch?
Beoordeel jij een restaurant ook op sfeer? :P
Het was niet te kanen maar het personeel was wel aardig, dus een goed restaurant

Een kick speelt een sleutelrol in een track, imo. Niet de enigste! ;)
Hardtraxx Veteran
6265 posts member since 2010
last seen Dec 2025
Ik vind het wel een beest van een track! En die kicks kan ik dan best voor lief nemen... De rest is te fijn om te laten daardoor te laten verneuken ;)
Hardtraxx Veteran
7274 posts member since 2009
last seen 15 hours ago
Om eerlijk te zijn luister ik hardstyle altijd zo
Kicks -> rest :P
Hardtraxx Veteran
5124 posts member since 2009
last seen May 2026
Henk-Jan wrote:Om eerlijk te zijn luister ik hardstyle altijd zo
Zelfde hier, kick is gewoon een belangrijk aspect in een nummer. Een goede kick kan een track zoveel vetter maken, een slechte kick kan het nummer compleet verpesten. Vindt de kicks ook een van de dingen waar ik het eerst naar kijk/luister.
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Grappig dat veel mensen ineens draaien van mening :).

Hele sterke plaat zeg! Hoor hem net in HWS. Heeft echt een goede kans om een nieuwe plaat ala Kings Of The Underground te worden!
Hardtraxxer
645 posts member since 2010
last seen Feb 2015
Khadber wrote:Grappig dat veel mensen ineens draaien van mening :).

Hele sterke plaat zeg! Hoor hem net in HWS. Heeft echt een goede kans om een nieuwe plaat ala Kings Of The Underground te worden!
Alleen zal ik bij deze plaat niet in mijn eigen braaksel zwemmen als ik hem voor de 240ste keer hoor op een feest
A
JefQ wrote:
Khadber wrote:Grappig dat veel mensen ineens draaien van mening :).

Alleen zal ik bij deze plaat niet in mijn eigen braaksel zwemmen als ik hem voor de 240ste keer hoor op een feest
Dat zei ik ook bij Just As Easy, Music Made Addict enz :P
J
Hardtraxxer
521 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Gisteren 2x live gehoord ging heeeerlijk :loving:
Donateur
14269 posts member since 2009
last seen Mar 2017
Mr Lellebel wrote:
Zelfde hier, kick is gewoon een belangrijk aspect in een nummer. Een goede kick kan een track zoveel vetter maken, een slechte kick kan het nummer compleet verpesten. Vindt de kicks ook een van de dingen waar ik het eerst naar kijk/luister.
Vind jij de kick heel storend dan? Oké het is niet de vetste kick die je kan verzinnen, maar hij doet het verder gewoon prima voor de huidige standaard (ja die is heel laag haha).

Gewoon een verschrikkelijk vet nummer, hopelijk dit in de komende 300 sets van A2 en consorten ipv Kings Of The Underground :D
Hardtraxx Veteran
7220 posts member since 2010
last seen Dec 2017
Werkelijk een meesterwerk dit. Die anti-climax is echt om je vinger bij af te likken :drool:
Hardtraxx Veteran
5124 posts member since 2009
last seen May 2026
dawasiknie wrote:
Mr Lellebel wrote:
Vind jij de kick heel storend dan? Oké het is niet de vetste kick die je kan verzinnen, maar hij doet het verder gewoon prima voor de huidige standaard (ja die is heel laag haha).
Absoluut niet :) Vind de kick zeker niet storend, is inderdaad niet de beste kick, maar zeker niet slecht. Ik duid meer op tracks in het algemeen, was niet zozeer gericht op deze track :)
W
Hardtraxx Veteran
3252 posts member since 2011
last seen Nov 2023
Jorgvv wrote:Gisteren 2x live gehoord ging heeeerlijk :loving:
same!
Hardtraxx Veteran
10235 posts member since 2009
last seen Apr 2025
Heerlijk die anti, deed me erg aan Under Attack denken, vooral omdat de kick de 2e 16e beats van de eerste 32 omlaag gepitcht word!
J
Hardtraxxer
521 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Wildstylerz wrote:
Jorgvv wrote:Gisteren 2x live gehoord ging heeeerlijk :loving:
same!
Rawstreet? :P
Hardtraxxer
63 posts member since 2011
last seen Feb 2014
Rawstreet was lekker 2x The Resistance, 2x Bitch.
Hardtraxx Crew
30635 posts member since 2010
last seen 16 hours ago
Mr Lellebel wrote:
dawasiknie wrote:
Mr Lellebel wrote: Zelfde hier, kick is gewoon een belangrijk aspect in een nummer. Een goede kick kan een track zoveel vetter maken, een slechte kick kan het nummer compleet verpesten. Vindt de kicks ook een van de dingen waar ik het eerst naar kijk/luister.
Absoluut niet :) Vind de kick zeker niet storend, is inderdaad niet de beste kick, maar zeker niet slecht. Ik duid meer op tracks in het algemeen, was niet zozeer gericht op deze track :)
Helemaal mee eens dit :) Deze kicks zijn zeker niet slecht, maar had van mij wel wat harder gemogen (zodat het past bij de rest van het nummer). Maar voor mij zijn de kicks voor het overgrote deel het belangrijkste element in een nummer; is die niet goed, dan luister ik hoogstwaarschijnlijk het nummer niet vaak meer. Vooral in de melodieuze hardstyle vind ik de kicks de laatste tijd zo zwaar tegenvallen dat ik er niet naar wil luisteren, hoe gaaf de rest er omheen ook klinkt :)