Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 18:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jij komt anders ook met behoorlijk wat 'feiten'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 18:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Jij komt anders ook met behoorlijk wat 'feiten'.


Google is je beste vriend :yes:

Ga maar weer OT, voel me net Svbtwee met al die posts
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 18:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waarom kan een discussie nou niet gewoon eens normaal verlopen. En als hier iemand zijn eigen mening/feiten gaat verdedigen die in dit geval over Radical gaan behoor je direct tot de Redicon army? :huh:

Even de discussie doorgelezen en eigenlijk zijn er aan beide kanten wel goede en minder goede argumenten gegeven. Ik zie zelf dan Headhunterz als de grootste en daarna Radical. Komt natuurlijk ook omdat hij heel dedicated fans heeft die je eigenlijk op elk feest wel ziet, zelfs als Radical daar niet draait. Dit is in de euforische hardstyle een stuk minder.

Vergeet ook niet dat de populariteit van Radical voor een groot gedeelte komt omdat hij om de 2 jaar een album uitbrengt. (Voor het gemak dan even Minus Militia album niet meegerekend).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 18:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Waren er kluisjes eigenlijk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 18:41 
 
Hardtraxx Veteran

fflkkr schreef:
Waren er kluisjes eigenlijk?


Ja.

Ook buiten stonden kluisjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 18:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Hoe was dit feestje eigenlijk? Nog iemand hardstyle op 160+ BPM gedraaid?


Gelukkig niet. Wel piswater van een Heineken wat niet te zuipen was. Na mijn eerste maar de radler gedaan. Maar hele nacht met knallende koppijn gelopen. Doe maar mij gewoon een desperado of Jupiler.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 19:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Duruz schreef:
fflkkr schreef:
Waren er kluisjes eigenlijk?


Ja.

Ook buiten stonden kluisjes.


Hier ben ik wel voorstander van trouwens. De rij en fouilleren verliep lekker soepel. Geen gekut met tassen meer in die rij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2018 00:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

SimpleEffect schreef:
Ouch dat moment dat Redicon Army niet met een tegenargument kan komen. :whistle:
Blijkbaar zien jullie die vlek op de grond niet van al die poep slechte feitjes die jullie hebben uitgekotst. :sick:


? :lol: Als ik van iemand geen muziek luister is het van hem wel! Jij bent geen discussie waardig als je met zulke reacties komt! Goed weekend :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2018 13:30 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Kinders stil s/o naar Khadber

Ik vind het zeker grappig om deze discussie te zien, jullie nemen zo veel randzaken in jullie "feiten" niet mee omtrent buitenlanders die feesten bezoeken dat het bijna pijnlijk is.

2005 vergelijken met 2018..

Het enige punt waar ik het niet mee eens ben met SimpleEffect is dat het van Headhunterz zijn kant minimale marketing was. (In een zeker punt waar, hij houdt dingen heel lang geheim en teased veel, is ook een vorm van marketing en Radical die is meer uitbundig in zijn marketing). Voor de rest heeft hij imo gelijk.

Buitenlanders zijn de laatste 5 jaren op de grote feesten niet meer weg te denken, veel van die buitenlandse fans zijn ook veel meer dedicated naar een bepaalde artiest mede omdat ze in hun land de naam amper tot niet zien. Plus een fan hoeft niet per se op een feest te staan om een fan te zijn. Wanneer je geen buitenlanders meer zou plaatsen op XQ's, Eigen feesten van AoD, Qlimax, Defqon, Hard Bass, Decibel, Intents en Q-Base zou alles echt een stuk minder snel of helemaal niet uitverkopen. Neem namelijk wel mee dat wanneer de meeste A artiesten in het buitenland staan, hun shows vrijwel gelijk uitverkopen.

Daarom is het uitverkopen van een eigen feest ook geen foolproof graadmeter voor hoe populair iemand echt is. Je kan in werkelijkheid ook niet echt aanwijzen hoe veel populairder iemand is dan de ander. Zeker niet met zo'n corrupt systeem als de DJ Mag, waar DJ's zelf invloed kunnen uitoefenen, het kopen van likes en een luidere fan-groep. Je kan makkelijk stellen namelijk dat de fans van Radical, Warface, Gearbox e.d. veel meer outspoken en harder roepen dan een NC fan, een B-Front fan oid. Raw is nou eenmaal iets wat tegenwoordig meer "luide fans" heeft, zoals je ziet op RSU oid. Dat maakt niet dat het andere spectrum er minder heeft.

TL;DR je kan wel met feiten over te veel of te weinig komen maar uiteindelijk zijn er zo veel randfactoren dat je niks hier als feit kan bestempelen. Dan neem je gewoon je eigen visie/mening als feit en dat maakt je een beetje simpel niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2018 13:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De beste graadmeter blijft het aantal maandelijkse spotify luisteraars imo. Daar kan je bijv zien dat Rebelion helemaal niet zo populair is als de fb groepen doen blijken. Van de populaire raw artiesten de minste luisteraars
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2018 13:44 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
De beste graadmeter blijft het aantal maandelijkse spotify luisteraars imo. Daar kan je bijv zien dat Rebelion helemaal niet zo populair is als de fb groepen doen blijken. Van de populaire raw artiesten de minste luisteraars


Maar niet iedereen heeft Spotify, veel luisteren ook via gedownloade mp3, YouTube, Soundcloud setjes e.d.

Ken in mijn omgeving zelfs zat mensen die alleen setjes luisteren, geen losse nummers, maar wel fan zijn.

Dus ja, Spotify voegt er wel aan toe maar is ook geen 100% betrouwbare meter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2018 13:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar wel genoeg mensen hebben spotify om er een conclusie uit te kunnen trekken. Het zou onwaarschijnlijk zijn dat fans van een bepaalde artiest significant meer via een ander platform luisteren
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2018 13:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind onderstaande nog altijd de beste graadmeter

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2018 13:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Maar wel genoeg mensen hebben spotify om er een conclusie uit te kunnen trekken. Het zou onwaarschijnlijk zijn dat fans van een bepaalde artiest significant meer via een ander platform luisteren


De conclusie is dan via Spotify is deze artiest populairder. Maar wie zegt hoe vaak een persoon naar een nummer luistert.

Je gaat er hier al van uit dat mensen alleen maar via Spotify luisteren, wat niet zo is. Anders kun je de vele views op YouTube, luisterbeurten op Soundcloud e.d. en alle illegale downloads ook niet verklaren. Als je zo een conclusie trekt kun je al niet spreken van een feit, maar een aanname.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2018 13:56 
 
Hardtraxx Veteran

Ik doe ook niet in aan Spotify. Al was dat vroeger omdat er bijna geen hardstyle op te vinden was, gelukkig is dat nu anders. Maar ik ken heel veel mensen nog zonder Spotify.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2018 13:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het gaat om luisteraars per maand he. Niet om het aantal streams.

Maar kijk stel, wanneer 40% van de fans van elke artiest via spotify luistert, kan je de waardes omzetten naar de realiteit. Maar wanneer bijv 40% van de Rebelion fans naar spotify gaat en 60% van de digital punk fans ofzo, dan kan je het niet vergelijken. Mijn suggestie is dus dat dit percentage voor elke dj zo’n beetje gelijk ligt en dus kan je de waardes omzetten naar de realiteit. Mja het is ook maar een suggestie :P

Maar wat wel weer zo is, is dat er wel verschil is tussen de fans qua feesten bezoeken. Het lijkt mij dat er een hoger percentage van de Rebelion fans naar feesten gaat dan bijv warface. Wat dus het aantal fans op dat feest misschien wel gelijk trekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2018 14:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Roy onze Spotify analist :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2018 14:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Het gaat om luisteraars per maand he. Niet om het aantal streams.

Maar kijk stel, wanneer 40% van de fans van elke artiest via spotify luistert, kan je de waardes omzetten naar de realiteit. Maar wanneer bijv 40% van de Rebelion fans naar spotify gaat en 60% van de digital punk fans ofzo, dan kan je het niet vergelijken. Mijn suggestie is dus dat dit percentage voor elke dj zo’n beetje gelijk ligt en dus kan je de waardes omzetten naar de realiteit. Mja het is ook maar een suggestie :P


Daar noem je het zelf ook inderdaad. Stel dat meer fans van een bepaalde artiest naar Spotify luisteren dan de andere. Dan krijg je ook een enigszins vertekend beeld. (bijvoorbeeld PN en B-Front hebben beiden 20,000 fans echter luistert bij B-Front 40% via Spotify en PN 60%)

Maar het is geen verkeerde graadmeter, het is gewoon een die je bij de rest kan stoppen. Maar zoals gezegd en waarom de vorige discussie vrij idioot was, was omdat er zo veel factoren zijn om de populariteit van een artiest te meten om te zien welke populairder is dan de anderen dat je er geen feiten van kan maken. Uitverkopen van een feest dus ook niet vs het aantal buitenlanders net zo min.

Radical, NC, HHZ, Freqz, Ran-D zijn allemaal gewoon het groepje "meest prominente hs artiesten". Daarom vind ik die discussie over wat populairder is raw of euforisch ook zo dom, dat kan je nimmer in je uppie meten en bewijzen en de mensen die die discussies voeren al helemaal niet, dat zijn meer flamewars dan mensen die het bekeken hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2018 14:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja geen idee in welke mate dat beeld vertekend zou kunnen zijn binnen de hardstyle.

En in dat laatste heb je helemaal gelijk. Daar geeft spotify je ook gelijk in. SZP zou dan ook in dat rijtje behoren trouwens haha. Da Tweekaz ook. Mja die hebben dan ook veel fans in België vgm. De doelgroep moet ook hetzelfde blijven om te kijken naar de populariteit in Nederland. Wasted Penguinz is bijv populairder dan de freqz volgens spotify. In buitenland misschien ja maar het percentage Nederlandse luisteraars zal bar laag liggen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2018 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Meerdere vrienden van mij zijn hyped voor Origins sinds de set van Zany op dit feest. Heb die TL niet voorbij zien komen, wat heeft hij allemaal gedraaid?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2018 16:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2018 16:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aftermovie steekt goed in elkaar, geeft ook mooi weer hoe briljant deze avond was :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 18:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

https://www.youtube.com/watch?v=yc-XkUC ... k-KERtnd-6
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 20:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

50 minuten lang volwassen mannen die niet weten hoe gek ze moeten doen met een microfoon in de handen. Met als toppunt Joel Beukers. Kan hier dus ook echt helemaal niks mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2018 09:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordy schreef:
50 minuten lang volwassen mannen die niet weten hoe gek ze moeten doen met een microfoon in de handen. Met als dieptepunt Joel Beukers. Kan hier dus ook echt helemaal niks mee.
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten