Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 23  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2019 12:15 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
De periode 2013-2015 ging het voor mij dus compleet de verkeerde kant op. 2016 en 2017 was mijn binding met de hardstyle helemaal weg en is sinds 2018 wel weer beetje terug. Dus echt goeie herinneringen heb ik niet aan de periode 2013-2015.

Heb ik ook. Die periode symboliseert voor mij echt een hele grote dip in de hardstyle scene. Vind het prima als er feesten komen met deze periode, maar dan graag wel gescheiden houden van de huidige classcis-jaartallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2019 12:19 
 
Hardtraxxer

wootum schreef:
Parvuz schreef:
De periode 2013-2015 ging het voor mij dus compleet de verkeerde kant op. 2016 en 2017 was mijn binding met de hardstyle helemaal weg en is sinds 2018 wel weer beetje terug. Dus echt goeie herinneringen heb ik niet aan de periode 2013-2015.

Heb ik ook. Die periode symboliseert voor mij echt een hele grote dip in de hardstyle scene. Vind het prima als er feesten komen met deze periode, maar dan graag wel gescheiden houden van de huidige classcis-jaartallen.


Amen
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2019 12:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Onder welk label zullen we deze periode hangen?

:cool: Future Classics
:drool: Generation III Hardstyle
:woot: Housestyle
:worship: Dipstyle
:oh: We-zijn-het-kwijt-style
:innocent: Sing-A-Long-Style

Stemmen kan tot 17:00 uur vandaag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2019 12:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sing-a-Long-style
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2019 12:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Staat erbij, ik loot graag mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2019 12:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

:cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2019 12:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wootum schreef:
Parvuz schreef:
De periode 2013-2015 ging het voor mij dus compleet de verkeerde kant op. 2016 en 2017 was mijn binding met de hardstyle helemaal weg en is sinds 2018 wel weer beetje terug. Dus echt goeie herinneringen heb ik niet aan de periode 2013-2015.

Heb ik ook. Die periode symboliseert voor mij echt een hele grote dip in de hardstyle scene. Vind het prima als er feesten komen met deze periode, maar dan graag wel gescheiden houden van de huidige classcis-jaartallen.


Eensch
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2019 12:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
wootum schreef:
Parvuz schreef:
De periode 2013-2015 ging het voor mij dus compleet de verkeerde kant op. 2016 en 2017 was mijn binding met de hardstyle helemaal weg en is sinds 2018 wel weer beetje terug. Dus echt goeie herinneringen heb ik niet aan de periode 2013-2015.

Heb ik ook. Die periode symboliseert voor mij echt een hele grote dip in de hardstyle scene. Vind het prima als er feesten komen met deze periode, maar dan graag wel gescheiden houden van de huidige classcis-jaartallen.


Eensch

Jup. Hou maar lekker gescheiden. Er is een reden dat die platen nooit/nauwelijks meer gedraaid worden. Zo'n feest zou trouwens ook niet uitverkopen volgens mij. De generatie 2005-2011 heeft hier geen zin in en de huidige generatie zit daar ook niet echt op te wachten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2019 17:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Krusaders, nice!
Supernatural :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2019 18:37 
 
Hardtraxx Veteran

Lnka schreef:
Krusaders, nice!
Supernatural :drool:


Calm down live horen is wel bucket ding voor mij
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2019 18:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Shockerz-Events schreef:
18:00 (L)

Afbeelding


:lol: :lol:


Parvuz schreef:
De periode 2013-2015 ging het voor mij dus compleet de verkeerde kant op. 2016 en 2017 was mijn binding met de hardstyle helemaal weg en is sinds 2018 wel weer beetje terug. Dus echt goeie herinneringen heb ik niet aan de periode 2013-2015.


In de 2013-2015 periode zijn er inderdaad maar weinig goede platen uitgebracht. Maar er zitten her en der wel wat pareltjes tussen hoor. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2019 18:54 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Maar niet genoeg om een heel feest mee te vullen. Dan moet iemand maar een 2012-2015 set doen tussendoor ofzo :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2019 20:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:

In de 2013-2015 periode zijn er inderdaad maar weinig goede platen uitgebracht. Maar er zitten her en der wel wat pareltjes tussen hoor. :)


Dit maar denk ook dat er veel platen zijn die men eerst echt niets vond maar nu plots heel lekker vinden.

Valt me namelijk op dat als ik tracks uit 2013-2015 draai en reacties krijg, ze de platen als vergeten beschouwen maar als je de topic bekijkt er allemaal haat is :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2019 20:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Als je de 2013/2014 TOTYs en TOTMs er bij pakt zijn er toch zat goede platen.

Different Kind Of Therapy, Undiscovered, Timeless, Assquake, Misbegotten, All Around The World in 2013 bijv
Exploration, Cats, Jets And Breaks, Down Down, Starting Over, Debt Of Blood, The Debt, The Game in 2014 bijv.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2019 22:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als dj's op normale feesten nou gewoon een keer een 2013 plaat erbij pakken hoeven we geen heel classics feest aan te passen
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2019 22:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Als DJ's hun setjes gevarieerd houden qua classics was de nood voor verandering er niet eens :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2019 11:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
De periode 2013-2015 ging het voor mij dus compleet de verkeerde kant op. 2016 en 2017 was mijn binding met de hardstyle helemaal weg en is sinds 2018 wel weer beetje terug. Dus echt goeie herinneringen heb ik niet aan de periode 2013-2015.

Same here. Geldt voor mij zelfs grotendeels al vanaf 2011. Er waren in 2011-2014 uiteraard ook hele vette platen, maar ik had bij ongeveer 2/3 van de tracks dat ik er niks aan vond, het deed niks met me, zelfs 1/3 ofzo vond ik al ronduit kut. Misschien gaf maar 15% van alle platen me echt het WAUW-effect wat ik zoek in hardstyle.

Chroman schreef:
Als dj's op normale feesten nou gewoon een keer een 2013 plaat erbij pakken hoeven we geen heel classics feest aan te passen

Broken Balance schreef:
Als DJ's hun setjes gevarieerd houden qua classics was de nood voor verandering er niet eens :P

Dit beide +1.

Conclusie: Het wordt tijd dat het vak DJ weer wat credits krijgt. Organisaties moeten DJen/draaien/mixen/voorbereiden van sets belonen. Het publiek vindt dit onbewust ook veel leuker. Ik zie altijd gigantische verschillen in sfeer tussen gevarieerde en goed gemixte sets ten opzichte van stop/play sets. Zelfs als er grotendeels dezelfde tracks gedraaid worden. Bijna niemand heeft door dat dat de reden is, maar je merkt het wel duidelijk aan de energie van het publiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2019 11:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Inno schreef:
Conclusie: Het wordt tijd dat het vak DJ weer wat credits krijgt. Organisaties moeten DJen/draaien/mixen/voorbereiden van sets belonen. Het publiek vindt dit onbewust ook veel leuker. Ik zie altijd gigantische verschillen in sfeer tussen gevarieerde en goed gemixte sets ten opzichte van stop/play sets. Zelfs als er grotendeels dezelfde tracks gedraaid worden. Bijna niemand heeft door dat dat de reden is, maar je merkt het wel duidelijk aan de energie van het publiek.

Ik volg je mening zeker en zou niet liever willen, maar ik vrees dat dit in een DJ z'n ogen gewoon niet de moeite is.
Hoeveel % van de mensen heeft dit eigenlijk écht door....
Je moet de platen ook al best "goed" kennen om teasers of (subtiel) mixwerk te horen.

Bijvoorbeeld toen Degos & Re-Done op de laatste editie van Origins opende met 'More is what they get' en direct 'Lomperkennie' erdoor/in mixte. Ik en nog een paar anderen werden volledig gek, maar hoeveel mensen hebben dit eigenlijk opgemerkt? En dan praat ik over Origins, een feest waar naar mijn mening best veel mensen rondlopen die wat van muziek kennen (meer dan de doorsnee festival bezoeker imo).
Of Psyched die van 'Hardstyle Matters' eerst de originele draaide en nadien de Delete Remix erachter.
Dit zijn inderdaad momenten waarop ik helemaal uit mn blokfluit klap, maar hoeveel mensen merken dit eigenlijk?

Misschien zit ik er volledig naast en hebben enorm veel mensen dit door, maar dat is iig niet altijd aan de reactie van het publiek af te leiden (wat ook een reden voor de DJ kan zijn om hier geen extra moeite in te stoppen...)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2019 11:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk dat op een feest als Origins een groter percentage dit inderdaad merkt dan een doosnee feest/festival. Ik denk ook dat artiesten dit wel een beetje weten en dus wel iets meer aandacht daaraan schenken. Degos & Re-Done hebben het bizar goed voorbereid en er echt iets heel vets van gemaakt. En je merkt dat ook wel aan de reacties achteraf natuurlijk. Ik kan me wel voorstellen dat je als DJ zelf ook wel leuke overgangen wil bedenken en uitvoeren op het podium. Alleen de platen lenen zich er steeds minder voor nu helaas. Phuture Noize maakt geen eens dj versies meer... Gelukkig zijn er wel artiesten die beetje terug willen daar naar toe. Wildstylez doet het al, Crypsis en ik denk ook Zany met z'n nieuwe album. Mix intro. :worship:

Edit: Maar voor we weer stranden in hele discussies waar toch iedereen hier het overeens is haha, zin in in de warmup mixjes voor VWAB weer. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2019 12:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Aan de andere kant. Op Hardcore Classics 2018 stond Bass-D allemaal millennium hitjes te draaien en op Q-Base 2018 stond Vince het zelfde te doen met early en millennium. Omdat het mixwerk enorm creatief was en superstrak maakte hij er haast wat nieuws van. Iedereen kende het en iedereen deed mee.

Zoiets zou ook echt prima zijn op VWAB. Niet van begin tot eind weer meedoen met Live The Moment en daarna gewoon volgende plaat. Wat strakker door mixen en sneller doormixen wat The Pitcher of Zany bijvoorbeeld doet/deed is supervet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2019 12:57 
 
Hardtraxxer

Hoe zit het dan eigenlijk met platenkeuze? Ik merk dat dj’s op classicsfeesten vaak voor dezelfde nummers gaan, ook buiten hun eigen repertoire. Adaro draait bijv al behoorlijk lang The Nasty Boys-Angel en Zatox-Winter (ook in normale sets), en Chain Reaction hoor ik nu steeds Frontliner&Radical Redemption draaien- platen die op zichzelf best verrassend zijn voor de betreffende act, maar aardig doodslaan als je merkt dat het een trucje wordt. Kost het dan extra moeite om een andere plaat uit te kiezen, qua voorbereiding ofzo..? Of moet je als dj andere platen kopen om ze te kunnen draaien..?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2019 13:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik doelde niet specifiek op hele zieke dingen zoals dingetjes die kenners alleen opmerken, of maximaal harmonisch mixen en alles perfect laten uitkomen qua dode momenten etcetera, maar meer gewoon afwisseling in sets en normale overgangen zonder constant dode momenten. Daar was de muziek vroeger wel naar gemaakt, maar op classics feesten wordt het ook amper nog gedaan, en dat komt ook omdat er voornamelijk producers geboekt worden en amper nog echte DJs.

Het meeste van de muziek van nu is gewoon kut geproduceerd, daar kan je als DJ weinig mee (al heb je sync knoppen, loopjes en HOT CUEs en met wat voorbereiding kan het dus nog steeds).
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2019 14:23 
 
Hardtraxxer

Ltmbr schreef:
. Adaro draait bijv al behoorlijk lang The Nasty Boys-Angel en Zatox-Winter?


Vorig jaar Genesis Zany - Inflator en Sound Snatcherz - Snatchcity (Vortex & Impakt Remix) _0_
Op zulke verrassingen zit je te wachten ... gebeurt te weinig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2019 14:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ltmbr schreef:
Hoe zit het dan eigenlijk met platenkeuze? Ik merk dat dj’s op classicsfeesten vaak voor dezelfde nummers gaan, ook buiten hun eigen repertoire. Adaro draait bijv al behoorlijk lang The Nasty Boys-Angel en Zatox-Winter (ook in normale sets), en Chain Reaction hoor ik nu steeds Frontliner&Radical Redemption draaien- platen die op zichzelf best verrassend zijn voor de betreffende act, maar aardig doodslaan als je merkt dat het een trucje wordt. Kost het dan extra moeite om een andere plaat uit te kiezen, qua voorbereiding ofzo..? Of moet je als dj andere platen kopen om ze te kunnen draaien..?

Dat is meestal gewoon luiheid. De meeste artiesten hebben echt wel een extreem arsenaal aan platen, vroeger gaf iedereen gewoon tracks aan elkaar en downloaden bestaat al sinds het begin van hardstyle.
Bottomline: De meesten doen niks anders dan gewoon de platen pakken die werken, en inderdaad niet even de moeite nemen om in je discografie te duiken om te zien wat er nog meer is. Plus, om goed te mixen moet je de platen wel een beetje kennen, dus ook daar is het weer luiheid. Dat is dus toch weer een klein beetje voorbereidingstijd. En dat wordt niet beloond, die tijd steken in produceren wordt beloond.

Ik heb er met Adaro wel eens over gehad en artiesten durven het niet aan om (veel) platen te draaien die niet iedereen kent (dus meeschreeuwt en als de climax erin klapt even staat te springen) omdat dit op hen overkomt als minder sfeer. Om die reden draaien ze veel platen dus ook vaak: meer feedback omdat mensen platen gaan leren kennen als ze vaker langskomen.

Tim889 schreef:
Ltmbr schreef:
Vorig jaar Genesis Zany - Inflator en Sound Snatcherz - Snatchcity (Vortex & Impakt Remix) _0_
Op zulke verrassingen zit je te wachten ... gebeurt te weinig.

Dat was inderdaad super vet. Heb Adaro ook duidelijk complimenten voor gegeven. Vond snatchcity niet eens heel geweldig, maar het is gewoon super vet om dat soort dingen weer eens te horen. Jammer genoeg was het publiek op dat moment vrij tam en dat had Thijs dus ook gezien. Hij zou echter wel doorgaan met zulke dingen af en toe draaien :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2019 14:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tim889 schreef:
Ltmbr schreef:
. Adaro draait bijv al behoorlijk lang The Nasty Boys-Angel en Zatox-Winter?


Vorig jaar Genesis Zany - Inflator en Sound Snatcherz - Snatchcity (Vortex & Impakt Remix) _0_
Op zulke verrassingen zit je te wachten ... gebeurt te weinig.

Volgende editie VWAB mogen DJ's alleen tracks van anderen draaien. Lijkt mij interessant.

En dan uiteindelijk alsnog 4x Sutra, 6x Shiverz en 37x Like This horen.
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 23  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten