Weet nog wel dat iedereen helemaal kleptomaan ging op My Music op het oude MIC forum ten tijde. Frontliner 2.0 was dat. Set Me Free overigens ook een dijk van een plaat
Gefeliciteerd met de zwangerschap van je vrouw he. Groetjes thuis.
Weet nog wel dat iedereen helemaal kleptomaan ging op My Music op het oude MIC forum ten tijde. Frontliner 2.0 was dat. Set Me Free overigens ook een dijk van een plaat
mah music mah life mah cream mah butter mah pants mah shirt mah music
Weet nog wel dat iedereen helemaal kleptomaan ging op My Music op het oude MIC forum ten tijde. Frontliner 2.0 was dat. Set Me Free overigens ook een dijk van een plaat
Gefeliciteerd met de zwangerschap van je vrouw he. Groetjes thuis.
Toen haatte iedereen net zo op ‘nustyle’ en pitchkicks als nu op piepkicks, zaagkicks etc never forget dat ik in 2010 in een van m’n eerste posts hier Wasted Penguinz - Resistance had geplaatst in het ‘lekkerste kicks toppa’. Ik was 16 en vond het echt goeie kicks oké.
Toen haatte iedereen net zo op ‘nustyle’ en pitchkicks als nu op piepkicks, zaagkicks etc never forget dat ik in 2010 in een van m’n eerste posts hier Wasted Penguinz - Resistance had geplaatst in het ‘lekkerste kicks toppa’. Ik was 16 en vond het echt goeie kicks oké.
Het verschil is alleen nu wel dat de productie kwaliteit toen nog hoog was. Dat is met die piep en zaag kicks wel anders.
Het verschil is alleen nu wel dat de productie kwaliteit toen nog hoog was. Dat is met die piep en zaag kicks wel anders.
Producers deden vroeger ook maar wat en qua sound design / mixdowns liet het vaak op technisch vlak te wensen over. Tegenwoordig hebben producers op technisch vlak vaak een veel beter idee waar ze mee bezig zijn door de vele resources die beschikbaar zijn op internet. Als je tracks uit 2008 gaat analyseren schrik je soms welke kanten de waveform op gaat.
Laat het woord kwaliteit gewoon lekker achterwege in deze discussies want daar kom je toch nooit uit, of ten hoogste in de context van andere tracks uit dezelfde tijdsgeest, (sub)genre en doel. Je kan een piepkick en de kick in Josh & Wesz - Like Thiz gewoon niet kwalitatief met elkaar vergelijken, alleen op ervaring, en dat is hartstikke subjectief.
Mooi dat dit topic uitmond in een discussie over productiekwaliteit van kicks. Volgens mij is het wel zo dat kicks in oude tracks veel meer de ruimte hadden om een kick te zijn. Nu zijn tracks natuurlijk wel volgebouwd met andere geluiden. Volgens mij gaat dat wel ten koste van de kracht en het gevoel van een kick. Ben geen producer dus kan dit niet helemaal duiden.
Weet nog wel dat iedereen helemaal kleptomaan ging op My Music op het oude MIC forum ten tijde. Frontliner 2.0 was dat. Set Me Free overigens ook een dijk van een plaat
Nog steeds een van mn mooiste feestmomenten ooit. Inqontrol werd ie voor t eerst gedraaid, door frontliner. Was zo dik
Mooi dat dit topic uitmond in een discussie over productiekwaliteit van kicks.
Ja daar is een forum dan gelukkig ook voor, discussies, informeren, etc .
Parvuz schreef:
Volgens mij is het wel zo dat kicks in oude tracks veel meer de ruimte hadden om een kick te zijn. Nu zijn tracks natuurlijk wel volgebouwd met andere geluiden. Volgens mij gaat dat wel ten koste van de kracht en het gevoel van een kick. Ben geen producer dus kan dit niet helemaal duiden.
Zo kan je het zien ja. Nu vult de kick de waveform maximaal. Vroeger (bijvoorbeeld goed te zien in de waveform van oude Saifam tracks) had je wat meer pieken en dalen. Dat geeft dynamiek in een track.
Ook ligt in kicks tegenwoordig de focus vooral op de grondtoon, en vroeger met bijv de NC kick meer op overtonen (de welbekende crunch). Bij dat laatste moet je ook meer ruimte overhouden voor die overtonen en die crunch eet ook meer het spectrum op van je andere geluiden (leads etc) dus kan je 'm wat minder hard uitsturen. Zo begrijp ik het.
Voor de nerds (maar vrij toegankelijk uitgelegd imo):
Toen haatte iedereen net zo op ‘nustyle’ en pitchkicks als nu op piepkicks, zaagkicks etc never forget dat ik in 2010 in een van m’n eerste posts hier Wasted Penguinz - Resistance had geplaatst in het ‘lekkerste kicks toppa’. Ik was 16 en vond het echt goeie kicks oké.
Het verschil is alleen nu wel dat de productie kwaliteit toen nog hoog was. Dat is met die piep en zaag kicks wel anders.
Toen haatte iedereen net zo op ‘nustyle’ en pitchkicks als nu op piepkicks, zaagkicks etc never forget dat ik in 2010 in een van m’n eerste posts hier Wasted Penguinz - Resistance had geplaatst in het ‘lekkerste kicks toppa’. Ik was 16 en vond het echt goeie kicks oké.
Het verschil is alleen nu wel dat de productie kwaliteit toen nog hoog was. Dat is met die piep en zaag kicks wel anders.
Productiekwaliteit toen hoger dan nu. Juist ja.
In zekere zin wel waar denk ik, als je naar het 'gemiddelde' kijkt. Vroeger had je m.i. nog wel een wat hogere ondergrens om tracks uit te brengen, daar waar er toen nog wel wat meer tijd en moeite in een release gestoken moest worden om hem uit te brengen. Tegenwoordig kan elke scheet bij wijze van uitgebracht worden, omdat er gewoonweg geen ondergrens meer is (zeker niet als je het zelf released, maar ook bij labels is in mijn ogen de ondergrens flink gezakt) omdat een release er zo uit is gepoept via Spotify en gratis geboost / viraal gemaakt kan worden via een Tiktok / Instagram / weet ik veel wat. Met de technieken (en de toegankelijkheid hiervan) van nu zal de absolute productiekwaliteit weliswaar hoger liggen dan toen, maar gemiddeld gezien dus wellicht wel wat lager.
Weet nog wel dat iedereen helemaal kleptomaan ging op My Music op het oude MIC forum ten tijde. Frontliner 2.0 was dat. Set Me Free overigens ook een dijk van een plaat
Nog steeds een van mn mooiste feestmomenten ooit. Inqontrol werd ie voor t eerst gedraaid, door frontliner. Was zo dik
Dit is toch echt schitterend. Mensen die tegenwoordig VWAB bezoeken weten niet eens meer wie de artiesten van vroeger zijn. Helemaal niet lullig bedoeld tov jou hoor Marks, vrienden van mij vroegen dit ook vorige week. het valt me wel op haha.
Was bij mij ook zo haha. "Is dat een showcase van het feest?"
Weet nog wel dat iedereen helemaal kleptomaan ging op My Music op het oude MIC forum ten tijde. Frontliner 2.0 was dat. Set Me Free overigens ook een dijk van een plaat
Weet nog wel dat iedereen helemaal kleptomaan ging op My Music op het oude MIC forum ten tijde. Frontliner 2.0 was dat. Set Me Free overigens ook een dijk van een plaat
Heerlijk man pitchkicks. Pitchkicks van Zatox & WP for the win toen! Bringing the funk remix heerlijke pitchkicks. Gaf zoveel drive mee aan een nummer diene tijd
Heerlijk man pitchkicks. Pitchkicks van Zatox & WP for the win toen! Bringing the funk remix heerlijke pitchkicks. Gaf zoveel drive mee aan een nummer diene tijd
Heerlijk man pitchkicks. Pitchkicks van Zatox & WP for the win toen! Bringing the funk remix heerlijke pitchkicks. Gaf zoveel drive mee aan een nummer diene tijd
Volgende keer VWAB maar eens een The Venator & Josh-T Present Moonpitch Recordsz set doen.