Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2024 15:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Blear schreef:
Weet nog wel dat iedereen helemaal kleptomaan ging op My Music op het oude MIC forum ten tijde. Frontliner 2.0 was dat. Set Me Free overigens ook een dijk van een plaat :worship:


Gefeliciteerd met de zwangerschap van je vrouw he. Groetjes thuis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2024 15:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Blear schreef:
Weet nog wel dat iedereen helemaal kleptomaan ging op My Music op het oude MIC forum ten tijde. Frontliner 2.0 was dat. Set Me Free overigens ook een dijk van een plaat :worship:


mah music mah life mah cream mah butter mah pants mah shirt mah music :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2024 18:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat een afgrijselijke kicks zeg. Wel echt van die hardstyle is my style vibez verder das wel mooi
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2024 18:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

UptempoSoldaat0411 schreef:
Wat een afgrijselijke kicks zeg. Wel echt van die hardstyle is my style vibez verder das wel mooi


dat waren de ekte 2010 pitchkicks die naar de maan vlogen zoals het hoorde, neef.

die van frontliner rond die tijd vlogen echter helemaal dit zonnestelsel uit:



of deze rond 3:00: :lol:

Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2024 21:53 
 
Hardtraxx Veteran

Die periode ging ik altijd zo goed op goede pitchkicks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2024 21:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Blear schreef:
Weet nog wel dat iedereen helemaal kleptomaan ging op My Music op het oude MIC forum ten tijde. Frontliner 2.0 was dat. Set Me Free overigens ook een dijk van een plaat :worship:


Gefeliciteerd met de zwangerschap van je vrouw he. Groetjes thuis.


Hahaha bedankt pikkebaas
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2024 22:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toen haatte iedereen net zo op ‘nustyle’ en pitchkicks als nu op piepkicks, zaagkicks etc :P never forget dat ik in 2010 in een van m’n eerste posts hier Wasted Penguinz - Resistance had geplaatst in het ‘lekkerste kicks toppa’. Ik was 16 en vond het echt goeie kicks oké. :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2024 07:07 
 
Hardtraxx Elite

Zaagkick schreef:
Toen haatte iedereen net zo op ‘nustyle’ en pitchkicks als nu op piepkicks, zaagkicks etc :P never forget dat ik in 2010 in een van m’n eerste posts hier Wasted Penguinz - Resistance had geplaatst in het ‘lekkerste kicks toppa’. Ik was 16 en vond het echt goeie kicks oké. :cry:

Het verschil is alleen nu wel dat de productie kwaliteit toen nog hoog was. Dat is met die piep en zaag kicks wel anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2024 11:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

heggenschaar schreef:
Het verschil is alleen nu wel dat de productie kwaliteit toen nog hoog was. Dat is met die piep en zaag kicks wel anders.


Producers deden vroeger ook maar wat en qua sound design / mixdowns liet het vaak op technisch vlak te wensen over. Tegenwoordig hebben producers op technisch vlak vaak een veel beter idee waar ze mee bezig zijn door de vele resources die beschikbaar zijn op internet. Als je tracks uit 2008 gaat analyseren schrik je soms welke kanten de waveform op gaat.

Laat het woord kwaliteit gewoon lekker achterwege in deze discussies want daar kom je toch nooit uit, of ten hoogste in de context van andere tracks uit dezelfde tijdsgeest, (sub)genre en doel. Je kan een piepkick en de kick in Josh & Wesz - Like Thiz gewoon niet kwalitatief met elkaar vergelijken, alleen op ervaring, en dat is hartstikke subjectief.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2024 11:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mooi dat dit topic uitmond in een discussie over productiekwaliteit van kicks. :P
Volgens mij is het wel zo dat kicks in oude tracks veel meer de ruimte hadden om een kick te zijn. Nu zijn tracks natuurlijk wel volgebouwd met andere geluiden. Volgens mij gaat dat wel ten koste van de kracht en het gevoel van een kick. Ben geen producer dus kan dit niet helemaal duiden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2024 12:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Blear schreef:
Weet nog wel dat iedereen helemaal kleptomaan ging op My Music op het oude MIC forum ten tijde. Frontliner 2.0 was dat. Set Me Free overigens ook een dijk van een plaat :worship:


Nog steeds een van mn mooiste feestmomenten ooit. Inqontrol werd ie voor t eerst gedraaid, door frontliner. Was zo dik
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2024 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Mooi dat dit topic uitmond in een discussie over productiekwaliteit van kicks. :P


Ja daar is een forum dan gelukkig ook voor, discussies, informeren, etc :).

Parvuz schreef:
Volgens mij is het wel zo dat kicks in oude tracks veel meer de ruimte hadden om een kick te zijn.
Nu zijn tracks natuurlijk wel volgebouwd met andere geluiden. Volgens mij gaat dat wel ten koste van de kracht en het gevoel van een kick. Ben geen producer dus kan dit niet helemaal duiden.


Zo kan je het zien ja. Nu vult de kick de waveform maximaal. Vroeger (bijvoorbeeld goed te zien in de waveform van oude Saifam tracks) had je wat meer pieken en dalen. Dat geeft dynamiek in een track.

Ook ligt in kicks tegenwoordig de focus vooral op de grondtoon, en vroeger met bijv de NC kick meer op overtonen (de welbekende crunch). Bij dat laatste moet je ook meer ruimte overhouden voor die overtonen en die crunch eet ook meer het spectrum op van je andere geluiden (leads etc) dus kan je 'm wat minder hard uitsturen. Zo begrijp ik het.

Voor de nerds (maar vrij toegankelijk uitgelegd imo):

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2024 20:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Was alles maar weer zoals vroeger met de oude garde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2024 23:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

heggenschaar schreef:
Zaagkick schreef:
Toen haatte iedereen net zo op ‘nustyle’ en pitchkicks als nu op piepkicks, zaagkicks etc :P never forget dat ik in 2010 in een van m’n eerste posts hier Wasted Penguinz - Resistance had geplaatst in het ‘lekkerste kicks toppa’. Ik was 16 en vond het echt goeie kicks oké. :cry:

Het verschil is alleen nu wel dat de productie kwaliteit toen nog hoog was. Dat is met die piep en zaag kicks wel anders.


Productiekwaliteit toen hoger dan nu. Juist ja. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2024 12:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zaagkick schreef:
heggenschaar schreef:
Zaagkick schreef:
Toen haatte iedereen net zo op ‘nustyle’ en pitchkicks als nu op piepkicks, zaagkicks etc :P never forget dat ik in 2010 in een van m’n eerste posts hier Wasted Penguinz - Resistance had geplaatst in het ‘lekkerste kicks toppa’. Ik was 16 en vond het echt goeie kicks oké. :cry:

Het verschil is alleen nu wel dat de productie kwaliteit toen nog hoog was. Dat is met die piep en zaag kicks wel anders.


Productiekwaliteit toen hoger dan nu. Juist ja. :lol:


In zekere zin wel waar denk ik, als je naar het 'gemiddelde' kijkt. Vroeger had je m.i. nog wel een wat hogere ondergrens om tracks uit te brengen, daar waar er toen nog wel wat meer tijd en moeite in een release gestoken moest worden om hem uit te brengen. Tegenwoordig kan elke scheet bij wijze van uitgebracht worden, omdat er gewoonweg geen ondergrens meer is (zeker niet als je het zelf released, maar ook bij labels is in mijn ogen de ondergrens flink gezakt) omdat een release er zo uit is gepoept via Spotify en gratis geboost / viraal gemaakt kan worden via een Tiktok / Instagram / weet ik veel wat. Met de technieken (en de toegankelijkheid hiervan) van nu zal de absolute productiekwaliteit weliswaar hoger liggen dan toen, maar gemiddeld gezien dus wellicht wel wat lager.

Enfin. Weekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2024 01:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

pim__ schreef:
Blear schreef:
Weet nog wel dat iedereen helemaal kleptomaan ging op My Music op het oude MIC forum ten tijde. Frontliner 2.0 was dat. Set Me Free overigens ook een dijk van een plaat :worship:


Nog steeds een van mn mooiste feestmomenten ooit. Inqontrol werd ie voor t eerst gedraaid, door frontliner. Was zo dik


Klopt, momentje was dat hoor :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2024 11:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sven-O schreef:
Helicaze schreef:
Marks schreef:
Iemand enig idee wie namens Shockerz draaide?

Dit is toch echt schitterend. Mensen die tegenwoordig VWAB bezoeken weten niet eens meer wie de artiesten van vroeger zijn. Helemaal niet lullig bedoeld tov jou hoor Marks, vrienden van mij vroegen dit ook vorige week. het valt me wel op haha.

Was bij mij ook zo haha. "Is dat een showcase van het feest?"


Dat dacht ik dus idd xd :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2024 16:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Blear schreef:
Weet nog wel dat iedereen helemaal kleptomaan ging op My Music op het oude MIC forum ten tijde. Frontliner 2.0 was dat. Set Me Free overigens ook een dijk van een plaat :worship:

MIC :loving: :loving:
Leechende MC's :thumbdown: :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2024 13:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Blear schreef:
Weet nog wel dat iedereen helemaal kleptomaan ging op My Music op het oude MIC forum ten tijde. Frontliner 2.0 was dat. Set Me Free overigens ook een dijk van een plaat :worship:

MIC :loving: :loving:
Leechende MC's :thumbdown: :thumbdown:


:lol: :lol: :lol: MC FLO, LAAT, JE, HOOOOOOOOREEEEEEEEE
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2024 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
goede pitchkicks!

????????? ga je mond spoelen mafkees
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2024 22:34 
 
Hardtraxx Veteran

Heerlijk man pitchkicks. Pitchkicks van Zatox & WP for the win toen! Bringing the funk remix heerlijke pitchkicks. Gaf zoveel drive mee aan een nummer diene tijd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2024 08:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
Heerlijk man pitchkicks. Pitchkicks van Zatox & WP for the win toen! Bringing the funk remix heerlijke pitchkicks. Gaf zoveel drive mee aan een nummer diene tijd

De daadwerkelijke harde en moker vette Bringing the Funk










5 lichtjaren verder....
De remix
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2024 08:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Edit: verkeerde toppa
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2024 08:56 
 
Hardtraxx Veteran

LucG schreef:
Ticket kunnen scoren voor 16 euro op ticketswap. Toch maar een kijkje nemen dan, pils harken en meeblèren geblazen. :beer:

Lekker man terug in de tijd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2024 09:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
Heerlijk man pitchkicks. Pitchkicks van Zatox & WP for the win toen! Bringing the funk remix heerlijke pitchkicks. Gaf zoveel drive mee aan een nummer diene tijd


Volgende keer VWAB maar eens een The Venator & Josh-T Present Moonpitch Recordsz set doen.
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten