Past

Vroeger Was Alles Beter

Time
– (Sun)
Nobody yet
Nobody has said they're going yet.
Hardtraxx Veteran
17572 posts member since 2010
last seen 17 hours ago
Blear wrote:Weet nog wel dat iedereen helemaal kleptomaan ging op My Music op het oude MIC forum ten tijde. Frontliner 2.0 was dat. Set Me Free overigens ook een dijk van een plaat :worship:
Gefeliciteerd met de zwangerschap van je vrouw he. Groetjes thuis.
Hardtraxx Veteran
4449 posts member since 2023
last seen 15 hours ago
Blear wrote:Weet nog wel dat iedereen helemaal kleptomaan ging op My Music op het oude MIC forum ten tijde. Frontliner 2.0 was dat. Set Me Free overigens ook een dijk van een plaat :worship:
mah music mah life mah cream mah butter mah pants mah shirt mah music :bomb:
Hardtraxxer
975 posts member since 2023
Wat een afgrijselijke kicks zeg. Wel echt van die hardstyle is my style vibez verder das wel mooi
Hardtraxx Veteran
last seen 15 hours ago
UptempoSoldaat0411 wrote:Wat een afgrijselijke kicks zeg. Wel echt van die hardstyle is my style vibez verder das wel mooi
dat waren de ekte 2010 pitchkicks die naar de maan vlogen zoals het hoorde, neef.

die van frontliner rond die tijd vlogen echter helemaal dit zonnestelsel uit:

View on YouTube

of deze rond 3:00: :lol:

View on YouTube
P
Hardtraxx Veteran
5059 posts member since 2013
last seen 6 hours ago
Die periode ging ik altijd zo goed op goede pitchkicks!
Hardtraxxer
873 posts member since 2014
last seen Jul 2026
Rickzel wrote:
Gefeliciteerd met de zwangerschap van je vrouw he. Groetjes thuis.
Hahaha bedankt pikkebaas
Hardtraxx Veteran
last seen 15 hours ago
Toen haatte iedereen net zo op ‘nustyle’ en pitchkicks als nu op piepkicks, zaagkicks etc :P never forget dat ik in 2010 in een van m’n eerste posts hier Wasted Penguinz - Resistance had geplaatst in het ‘lekkerste kicks toppa’. Ik was 16 en vond het echt goeie kicks oké. :cry:
H
Hardtraxx Elite
2591 posts member since 2017
last seen 8 hours ago
Zaagkick wrote:Toen haatte iedereen net zo op ‘nustyle’ en pitchkicks als nu op piepkicks, zaagkicks etc :P never forget dat ik in 2010 in een van m’n eerste posts hier Wasted Penguinz - Resistance had geplaatst in het ‘lekkerste kicks toppa’. Ik was 16 en vond het echt goeie kicks oké. :cry:
Het verschil is alleen nu wel dat de productie kwaliteit toen nog hoog was. Dat is met die piep en zaag kicks wel anders.
Hardtraxx Veteran
3487 posts member since 2017
last seen 6 hours ago
heggenschaar wrote: Het verschil is alleen nu wel dat de productie kwaliteit toen nog hoog was. Dat is met die piep en zaag kicks wel anders.
Producers deden vroeger ook maar wat en qua sound design / mixdowns liet het vaak op technisch vlak te wensen over. Tegenwoordig hebben producers op technisch vlak vaak een veel beter idee waar ze mee bezig zijn door de vele resources die beschikbaar zijn op internet. Als je tracks uit 2008 gaat analyseren schrik je soms welke kanten de waveform op gaat.

Laat het woord kwaliteit gewoon lekker achterwege in deze discussies want daar kom je toch nooit uit, of ten hoogste in de context van andere tracks uit dezelfde tijdsgeest, (sub)genre en doel. Je kan een piepkick en de kick in Josh & Wesz - Like Thiz gewoon niet kwalitatief met elkaar vergelijken, alleen op ervaring, en dat is hartstikke subjectief.
Hardtraxx Veteran
14698 posts member since 2009
last seen 8 hours ago
Mooi dat dit topic uitmond in een discussie over productiekwaliteit van kicks. :P
Volgens mij is het wel zo dat kicks in oude tracks veel meer de ruimte hadden om een kick te zijn. Nu zijn tracks natuurlijk wel volgebouwd met andere geluiden. Volgens mij gaat dat wel ten koste van de kracht en het gevoel van een kick. Ben geen producer dus kan dit niet helemaal duiden.
Hardtraxx Elite
2981 posts member since 2011
last seen 1 day ago
Nog steeds een van mn mooiste feestmomenten ooit. Inqontrol werd ie voor t eerst gedraaid, door frontliner. Was zo dik
Hardtraxx Veteran
3487 posts member since 2017
last seen 6 hours ago
Parvuz wrote:Mooi dat dit topic uitmond in een discussie over productiekwaliteit van kicks. :P
Ja daar is een forum dan gelukkig ook voor, discussies, informeren, etc :).
Parvuz wrote:Volgens mij is het wel zo dat kicks in oude tracks veel meer de ruimte hadden om een kick te zijn.
Nu zijn tracks natuurlijk wel volgebouwd met andere geluiden. Volgens mij gaat dat wel ten koste van de kracht en het gevoel van een kick. Ben geen producer dus kan dit niet helemaal duiden.
Zo kan je het zien ja. Nu vult de kick de waveform maximaal. Vroeger (bijvoorbeeld goed te zien in de waveform van oude Saifam tracks) had je wat meer pieken en dalen. Dat geeft dynamiek in een track.

Ook ligt in kicks tegenwoordig de focus vooral op de grondtoon, en vroeger met bijv de NC kick meer op overtonen (de welbekende crunch). Bij dat laatste moet je ook meer ruimte overhouden voor die overtonen en die crunch eet ook meer het spectrum op van je andere geluiden (leads etc) dus kan je 'm wat minder hard uitsturen. Zo begrijp ik het.

Voor de nerds (maar vrij toegankelijk uitgelegd imo):

View on YouTube
Hardtraxx Veteran
17572 posts member since 2010
last seen 17 hours ago
Was alles maar weer zoals vroeger met de oude garde.
Hardtraxx Veteran
last seen 15 hours ago
heggenschaar wrote:
Zaagkick wrote:Toen haatte iedereen net zo op ‘nustyle’ en pitchkicks als nu op piepkicks, zaagkicks etc :P never forget dat ik in 2010 in een van m’n eerste posts hier Wasted Penguinz - Resistance had geplaatst in het ‘lekkerste kicks toppa’. Ik was 16 en vond het echt goeie kicks oké. :cry:
Het verschil is alleen nu wel dat de productie kwaliteit toen nog hoog was. Dat is met die piep en zaag kicks wel anders.
Productiekwaliteit toen hoger dan nu. Juist ja. :lol:
Hardtraxx Elite
2817 posts member since 2013
last seen Jul 2026
Zaagkick wrote:
heggenschaar wrote:
Productiekwaliteit toen hoger dan nu. Juist ja. :lol:
In zekere zin wel waar denk ik, als je naar het 'gemiddelde' kijkt. Vroeger had je m.i. nog wel een wat hogere ondergrens om tracks uit te brengen, daar waar er toen nog wel wat meer tijd en moeite in een release gestoken moest worden om hem uit te brengen. Tegenwoordig kan elke scheet bij wijze van uitgebracht worden, omdat er gewoonweg geen ondergrens meer is (zeker niet als je het zelf released, maar ook bij labels is in mijn ogen de ondergrens flink gezakt) omdat een release er zo uit is gepoept via Spotify en gratis geboost / viraal gemaakt kan worden via een Tiktok / Instagram / weet ik veel wat. Met de technieken (en de toegankelijkheid hiervan) van nu zal de absolute productiekwaliteit weliswaar hoger liggen dan toen, maar gemiddeld gezien dus wellicht wel wat lager.

Enfin. Weekend.
Hardtraxxer
90 posts member since 2011
last seen Jul 2026
pim__ wrote:
Nog steeds een van mn mooiste feestmomenten ooit. Inqontrol werd ie voor t eerst gedraaid, door frontliner. Was zo dik
Klopt, momentje was dat hoor :thumbsup:
Hardtraxxer
365 posts member since 2016
last seen 1 day ago
Sven-O wrote:
Helicaze wrote:
Marks wrote:Iemand enig idee wie namens Shockerz draaide?
Dit is toch echt schitterend. Mensen die tegenwoordig VWAB bezoeken weten niet eens meer wie de artiesten van vroeger zijn. Helemaal niet lullig bedoeld tov jou hoor Marks, vrienden van mij vroegen dit ook vorige week. het valt me wel op haha.
Was bij mij ook zo haha. "Is dat een showcase van het feest?"
Dat dacht ik dus idd xd :whistle:
Hardtraxx Veteran
7269 posts member since 2013
last seen 28 days ago
MIC :loving: :loving:
Leechende MC's :thumbdown: :thumbdown:
Hardtraxxer
873 posts member since 2014
last seen Jul 2026
Alm1ghty wrote:
MIC :loving: :loving:
Leechende MC's :thumbdown: :thumbdown:
:lol: :lol: :lol: MC FLO, LAAT, JE, HOOOOOOOOREEEEEEEEE
Hardtraxx Veteran
8666 posts member since 2013
last seen 14 hours ago
Pipa wrote: goede pitchkicks!
????????? ga je mond spoelen mafkees
P
Hardtraxx Veteran
last seen 6 hours ago
Heerlijk man pitchkicks. Pitchkicks van Zatox & WP for the win toen! Bringing the funk remix heerlijke pitchkicks. Gaf zoveel drive mee aan een nummer diene tijd
Hardtraxx Veteran
8666 posts member since 2013
last seen 14 hours ago
Pipa wrote:Heerlijk man pitchkicks. Pitchkicks van Zatox & WP for the win toen! Bringing the funk remix heerlijke pitchkicks. Gaf zoveel drive mee aan een nummer diene tijd
De daadwerkelijke harde en moker vette Bringing the Funk

5 lichtjaren verder....
De remix
Hardtraxxer
240 posts member since 2018
last seen 6 hours ago
Edit: verkeerde toppa
Last edited by LucG on , edited 1 time in total.
P
Hardtraxx Veteran
last seen 6 hours ago
LucG wrote:Ticket kunnen scoren voor 16 euro op ticketswap. Toch maar een kijkje nemen dan, pils harken en meeblèren geblazen. :beer:
Lekker man terug in de tijd
Hardtraxx Veteran
14128 posts member since 2008
last seen 11 hours ago
Pipa wrote:Heerlijk man pitchkicks. Pitchkicks van Zatox & WP for the win toen! Bringing the funk remix heerlijke pitchkicks. Gaf zoveel drive mee aan een nummer diene tijd
Volgende keer VWAB maar eens een The Venator & Josh-T Present Moonpitch Recordsz set doen.

Who was there

Nobody yet
Nobody has said they're going yet.

Active topics in Feesten

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 4 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 1 day ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 9 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 8 days ago