Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 12:19 
 
Donateur
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
TiMOTHYb schreef:
Ja klopt, maar ik heb blijkbaar gemist dat we inmiddels ook zijn gestopt met koptelefoons te dragen tijdens de act.


Audio gaat over zijn oordoppen (audio-input), geen koptelefoon meer nodig

Over z'n gehoorbescherming? Nice!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 12:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
ErikZ schreef:
TiMOTHYb schreef:
Ja klopt, maar ik heb blijkbaar gemist dat we inmiddels ook zijn gestopt met koptelefoons te dragen tijdens de act.


Audio gaat over zijn oordoppen (audio-input), geen koptelefoon meer nodig

Over z'n gehoorbescherming? Nice!

Ran-D gebruikt ook zoiets geloof ik. Best vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 12:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Die heeft wel met draadje in z'n nek dacht ik?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 12:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Digital punk doet dit volgensmij ook
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Wou zeggen, dat is nou niet echt oud N-Vitral, dit wel. 2003. Kun je nagaan.


Wat vind jij eigenlijk van oude N-Vitral ten opzichte van de nieuwe N-Vitral?????
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 12:39 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat zou jij wel willen weten he?!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 12:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

nee
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 12:59 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

paperclip schreef:
nee


Heet jij Almighty?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 13:49 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Steffnov schreef:
Indy schreef:
Ook leuk om in de set van N-Vitral eens wat oudere tracks zoals Noise Pumper te horen! :worship:


Niet om jou oid, maar als fan van oud N-Vitral werk doet dit wel een beetje pijn om te lezen


Wou zeggen, dat is nou niet echt oud N-Vitral, dit wel. 2003. Kun je nagaan.



Inderdaad zeg, moet je even nagaan he. Noise Pumper gewoon als oud bestempelen, dat kan toch gewoon niet :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 13:52 
 
Hardtraxxer

JeroenB93 schreef:
Ik heb niet zoveel verstand van het draaien/inmixen van platen, maar meestal heb je daar een koptelefoon bij nodig haha. Heb ik (voor zover ik N-Vitral net ff gekeken heb) bij hem niet gezien. Kan iemand dit miss uitleggen? Lijkt me toch niet dat ie een voorgemixt setje heeft natuurlijk..

Hij heeft geen koptelefoon nodig omdat zijn set idd al van te voren gemaakt is. Een koptelefoon gebruikt een dj om te checken of de ene plaat net zo snel loopt als de andere en naast het tempo checkt de dj ook nog of beats van beide tracks gelijk lopen. Dit heet "beatmatchen". Aangezien N-Vitral het beatmatchen niet hoeft te checken is een koptelefoon totaal overbodig. Hij kan zijn set nog wel "LIVE" bewerken en daarvoor heeft hij zijn laptop en een mix apparaat, ik weet zo niet precies welke. Hij kan van elke track het volume bepalen en een filter over die track geven.

Zoals N-Vitral zijn set, en zoals de meeste "LIVE" sets, is het grotendeel van de mix van te voren gemaakt, maar bepaalde onderdelen zoals volume of effecten kunnen nog wel "LIVE" bestuurd worden.

Hoop dat dit duidelijk genoeg is :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 14:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jurheinen schreef:

Inderdaad zeg, moet je even nagaan he. Noise Pumper gewoon als oud bestempelen, dat kan toch gewoon niet :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:


Ja jeetje, vreemd he om na te gaan hoe lang N-Vitral eigenlijk al bezig is. Waar het op sloeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 14:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Shatter schreef:
JeroenB93 schreef:
Ik heb niet zoveel verstand van het draaien/inmixen van platen, maar meestal heb je daar een koptelefoon bij nodig haha. Heb ik (voor zover ik N-Vitral net ff gekeken heb) bij hem niet gezien. Kan iemand dit miss uitleggen? Lijkt me toch niet dat ie een voorgemixt setje heeft natuurlijk..

Hij heeft geen koptelefoon nodig omdat zijn set idd al van te voren gemaakt is. Een koptelefoon gebruikt een dj om te checken of de ene plaat net zo snel loopt als de andere en naast het tempo checkt de dj ook nog of beats van beide tracks gelijk lopen. Dit heet "beatmatchen". Aangezien N-Vitral het beatmatchen niet hoeft te checken is een koptelefoon totaal overbodig. Hij kan zijn set nog wel "LIVE" bewerken en daarvoor heeft hij zijn laptop en een mix apparaat, ik weet zo niet precies welke. Hij kan van elke track het volume bepalen en een filter over die track geven.

Zoals N-Vitral zijn set, en zoals de meeste "LIVE" sets, is het grotendeel van de mix van te voren gemaakt, maar bepaalde onderdelen zoals volume of effecten kunnen nog wel "LIVE" bestuurd worden.

Hoop dat dit duidelijk genoeg is :thumbup:

Ja dat beatmatchen wist ik wel, maar kon me haast niet voorstellen dat hij een mix van te voren maakt, vandaar dat ik die vraag stelde. Maar zo'n voorgemixte set, dat doet behoorlijke afbreuk aan het dj'en vind ik. Het principe van dj'en uberhaupt is op het moment plaatjes mixen. En volgens mij is een live-act juist een soort mix-show waarin je echt laat zien wat je kan imo.

Thanks anyway voor de uitleg :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 14:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waren ze van flabbertv ook weer aanwezig daar? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 14:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Waren ze van flabbertv ook weer aanwezig daar? :lol:

Toen ik binnen kwam, speelden ze wel de fragmenten van het oude filmpje af bij de entree :lol:. Meteen een oppepper voor je humeur haha.

Entree, kluisjes en munten halen ging trouwens ook echt heeel snel. Denk dat ik in 10 minuten klaar was om te gaan feesten
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 14:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JeroenB93 schreef:
En volgens mij is een live-act juist een soort mix-show waarin je echt laat zien wat je kan imo.

In een live-act worden wel vaak meer nummers in een korte tijd gestopt dan in een gewone dj set, maar het is niet per se een mix-show. Zoals Shatter aangeeeft heeft een dj bij een liveset een laptop staan met een paneel waardoor hij tijdens zijn set edits e.d. van nummers kan maken, waardoor er niet echt tijd over is om ook nog zelf (gewaagd) te kunnen mixen. Niet zo gek dus dat aan een liveset veel voorbereiding vooraf gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 15:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Zoals Shatter aangeeeft heeft een dj bij een liveset een laptop staan met een paneel waardoor hij tijdens zijn set edits e.d. van nummers kan maken, waardoor er niet echt tijd over is om ook nog zelf (gewaagd) te kunnen mixen.


Alleen zie je tegenwoordig helaas dat zo'n 90% van de liveacts zo goed als niets meer live toevoegt aan zo'n set. Hier 2 filmpjes die wel heel erg vet zijn als live act en live ook echt iets doen / toevoegen:



Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 16:03 
 
Hardtraxx Veteran

Sonar is nou typisch zo'n live set waar een goed idee helaas matig uitgevoerd wordt.
(zit ook gewoon een hoge moeilijkheidsgraad in heb ik mij laten vertellen.) Leuk om 1 x mee te maken maar ik zou er niet voor naar een feest komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 16:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Sonar is nou typisch zo'n live set waar een goed idee helaas matig uitgevoerd wordt.
(zit ook gewoon een hoge moeilijkheidsgraad in heb ik mij laten vertellen.) Leuk om 1 x mee te maken maar ik zou er niet voor naar een feest komen.


Altijd nog beter dan een raar pakkie aantrekken en een half uur lang alleen maar je eigen platen draaien, waar niets of nauwelijks wat aan veranderd is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 19:05 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Sonar is nou typisch zo'n live set waar een goed idee helaas matig uitgevoerd wordt.
(zit ook gewoon een hoge moeilijkheidsgraad in heb ik mij laten vertellen.) Leuk om 1 x mee te maken maar ik zou er niet voor naar een feest komen.


Dat zou ik voor geen enkele liveact doen. In de zin van dat het iets echt speciaals oid is t.o.v. de gewone act.

Sonar was echter wel geweldig gedaan. Super vet hoe hij meeging op de muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 20:16 
 
Hardtraxx Veteran

Hekzitter schreef:
RTM93 schreef:
Sonar is nou typisch zo'n live set waar een goed idee helaas matig uitgevoerd wordt.
(zit ook gewoon een hoge moeilijkheidsgraad in heb ik mij laten vertellen.) Leuk om 1 x mee te maken maar ik zou er niet voor naar een feest komen.


Altijd nog beter dan een raar pakkie aantrekken en een half uur lang alleen maar je eigen platen draaien, waar niets of nauwelijks wat aan veranderd is.

Dat is dan weer een heel ander uiterste. Al ben ik het uiteraard wel met je eens.
BB schreef:
Dat zou ik voor geen enkele liveact doen. In de zin van dat het iets echt speciaals oid is t.o.v. de gewone act.

Ik tegenwoordig ook niet meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 20:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zag trouwens dat nog niemand iets heeft gezegd over dat die 25Y set van Promo vooraf was opgenomen en hij niks live deed.. Of laten we die achterwege omdat het eenmalig is? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 21:44 
 
Hardtraxxer

Paling schreef:
Zag trouwens dat nog niemand iets heeft gezegd over dat die 25Y set van Promo vooraf was opgenomen en hij niks live deed.. Of laten we die achterwege omdat het eenmalig is? :$

Dit is idd van te voren gemaakt. Het verbaasde me dat Promo ging doen alsof het LIVE was, maybe dat ID&T dat graag wou.

Voordat iedereen gelijk gaat haten moet je wel nagaan dat hier gigantisch veel werk aan heeft gezeten. Hij heeft voor bijna elk jaartal zo'n 3 tracks gekozen en van elke track het vetste gedeelte uitgekozen. Als je 3 tracks per jaartal neemt zit je om 75 tracks. Dat was live nooit gelukt. Ik vond het zelf heel vet in elkaar gezet door Promo. Imo alleen dom van hem omdat te acteren, vind dat ook helemaal niks voor hem. Zo veroorzaak je alleen maar gezeik van mensen die geen verstand hebben van mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 21:55 
 
Hardtraxx Veteran

aka een paar honderd man vindt het vreemd en de rest vd wereld vindt het ziek vet
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 21:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zonder verstand van mixen, kon je ook wel zien dat hij niet mixte xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2017 22:10 
 
Hardtraxxer

RoyAPO schreef:
Zonder verstand van mixen, kon je ook wel zien dat hij niet mixte xd

Zijn genoeg mensen die geen fuck idee hebben wat dj's aan het doen zijn op het podium :lol: Mijn oude stage baas dacht dat dj's hun koptelefoon gebruiken zodat ze de plaat een aantal seconden vooruit kunnen luisteren xd
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten