Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 13:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zo vind je altijd wel een argument om iets niet door te laten gaan, ook na de crisis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 15:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
In Wachtebeke zit het virus nu toch al in de WZC hoe veel erger kan het dan worden in augustus :huh:


simon10pont schreef:
Zo vind je altijd wel een argument om iets niet door te laten gaan, ook na de crisis.


Man man man wat een zwakke argumenten zeg. Ja joh gooi allen dan maar meteen open want het virus is er toch al. Zullen de volle IC afdelingen vast ook leuk vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 15:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Niet alles moet meteen weer open, dat heb ik ook nergens gezegd. Maar activiteiten waar gezonde mensen slechts een klein risico lopen moeten toch stelselmatig weer plaats gaan vinden. De mensen die voorstellen om alles het hele jaar dicht te houden slaan in mijn ogen ook de plank mis. Ik stel gewoon wat kritische denkvragen, je hoeft ze zeker niet voor waarheid aan te nemen hoor. :kiss2:

Edit: En we spreken hier over de maand augustus wat nog +/- 110 dagen van ons verwijderd is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 15:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik hou me (al weken) buiten deze discussie, simpelweg omdat ik de kennis niet heb die de vele experts die coronabeleid maken wel hebben. Ik laat mensen met jarenlange ervaring en expertise graag 'bepalen' wat ik de komende maanden wel en niet mag doen.

Hopen dat er in Nederland ook snel duidelijkheid komt over festivals de komende zomer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 15:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Langzaamaan zal alles weer open gaan ja, maar te beginnen bij de kleinschalige dingen. Mocht het toch fout gaan, dan kan je beter een restaurant of bioscoop ofzo met 50 man dat besmet raakt, dan een compleet festival van 40.000 man. En dan gaat het niet eens om hoe ziek ze zelf worden, maar hoe erg ze het weer verder kunnen/zullen verspreiden. Besef hoeveel nationaliteiten er gemiddeld op zo'n feest rondlopen. Het kan zo weer de hele wereld over gaan met een beetje pech. De massa bijeenkomsten zullen echt pas als laatste weer worden toegestaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 16:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Niet alles moet meteen weer open, dat heb ik ook nergens gezegd. Maar activiteiten waar gezonde mensen slechts een klein risico lopen moeten toch stelselmatig weer plaats gaan vinden. De mensen die voorstellen om alles het hele jaar dicht te houden slaan in mijn ogen ook de plank mis. Ik stel gewoon wat kritische denkvragen, je hoeft ze zeker niet voor waarheid aan te nemen hoor. :kiss2:

Edit: En we spreken hier over de maand augustus wat nog +/- 110 dagen van ons verwijderd is.


Ik ben ook voor om dingen kleinschalig weer te openen, zolang de IC afdelingen dit aankunnen. Maar daarbij horen geen festivals waar duizenden of zelfs tienduizenden mensen rondlopen. Dat zie ik echt niet gebeuren zolang het virus aanwezig is. Want gezonde mensen lopen inderdaad minder risico, maar die kunnen het gewoon verspreiden. Zo blijf je bezig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 16:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alle scholen, bioscopen en kroegen open is bij elkaar opgeteld ook een hele hoop mensen, zeker na een verloop van 4 weken.

Ik hoop dat ze een goede behandeling vinden voor patienten, zoals waar het Radboud mee kwam. Als je een patiënt snel en effectief kan behandelen nog voordat de IC te pas moet komen zou dat een hoop verlichten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 16:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Alle scholen, bioscopen en kroegen open is bij elkaar opgeteld ook een hele hoop mensen, zeker na een verloop van 4 weken.

Ik hoop dat ze een goede behandeling vinden voor patienten, zoals waar het Radboud mee kwam. Als je een patiënt snel en effectief kan behandelen nog voordat de IC te pas moet komen zou dat een hoop verlichten.


Ja, maar met die plekken kun je het nog zo inrichten dat je 1.5m afstand houdt, met een festival wil dat niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 16:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe verwacht je dat een kroeg of bioscoop met zo ontzettend veel minder capaciteit nog winst kan draaien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 16:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Hoe verwacht je dat een kroeg of bioscoop met zo ontzettend veel minder capaciteit nog winst kan draaien?

Het is altijd meer als wat ze nu binnenhalen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 16:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nattehond schreef:
Delt-A schreef:
Hoe verwacht je dat een kroeg of bioscoop met zo ontzettend veel minder capaciteit nog winst kan draaien?

Het is altijd meer als wat ze nu binnenhalen..


Nu is er nog compensatie voor sommigen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 16:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Hoe verwacht je dat een kroeg of bioscoop met zo ontzettend veel minder capaciteit nog winst kan draaien?


Ik weet het ook niet, maar het lijkt mij aannemelijker om deze plekken eerst langzaam te openen en festivals als laatste komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 17:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Het is pas frustrerend als je zelf nog lekker fulltime mag gaan werken in een labo waar je onmogelijk 1,5m afstand kunt houden van elkaar.


Dat is nu eenmaal eigen aan het werk dat je doet. De keet moet blijven draaien en er kan niet van thuis uit gewerkt worden. Hoor je de mensen in de ziekenhuizen en supermarkten klagen? Daar kunnen ze dat ook niet... Part of the job.

Helicaze schreef:
Dit terwijl een groot deel van het land lekker betaald in het zonnetje vakantie loopt te houden.


Dit is gewoon absoluut lachwekkend. Ja, er zijn veel mensen die tijdelijk werkloos zijn door de huidige crisis. Ik behoor daar ook bij. Denk je nu echt dat wij dit als vakantie beschouwen en lekker in het zonnetje liggen? Tralalala, yay, dat dit nog maar een paar maanden duurt, woohoo, betaald worden om in de zon te liggen, fijn fijn fijn!!! Je noemt het zelfs vakantie? Vakantie waar? In uwen eigen hof? Schaam u diep!

Je krijgt nog 70% van je normale loon. Voor mij is dit geen enkel probleem. Ik woon thuis en heb weinig kosten. Maar zelfs voor mij is dit 'voelbaar'. 70 procent van je normale loon en geen maaltijdcheques (8€/dag, +-160€/maand).

Er zijn echter onnoemelijk veel mensen in België die wel hun volledig loon nodig hebben om te kunnen overleven. Nu moeten die mensen het plots met nog minder doen. Mensen die al in armoede leven worden zo nog dieper de armoede in geduwd. Mensen die op het randje of lichtjes boven het randje zitten worden nu ook de armoede in geduwd.

Ge moet mij niet geloven maar al die mensen, mijzelf inclusief, zouden liever ook gewoon gaan werken. Het is in mijn geval niet eens voor het geld, het is echt fucking saai dat iedere dag hetzelfde is.

Als ik dan mensen zoals u bij vrienden en familie zie langsgaan terwijl dit niet mag in België word ik daar echt gewoon enorm kwaad van. Het is ook zo enorm onrespectvol naar al het medisch personeel dat zich momenteel kapot werkt om iedereen te verzorgen.

Ik denk dat je onderstaande afbeelding of een gelijkaardige wel al eens voorbij hebt zien komen. Mocht dat niet het geval zijn. Bij deze:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 17:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Part of the job.


Kende gij ons' hekzittert er buiten laten amai
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 18:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Helicaze schreef:
Dit terwijl een groot deel van het land lekker betaald in het zonnetje vakantie loopt te houden.


Dit is gewoon absoluut lachwekkend. Ja, er zijn veel mensen die tijdelijk werkloos zijn door de huidige crisis. Ik behoor daar ook bij. Denk je nu echt dat wij dit als vakantie beschouwen en lekker in het zonnetje liggen? Tralalala, yay, dat dit nog maar een paar maanden duurt, woohoo, betaald worden om in de zon te liggen, fijn fijn fijn!!! Je noemt het zelfs vakantie? Vakantie waar? In uwen eigen hof? Schaam u diep!

Je krijgt nog 70% van je normale loon. Voor mij is dit geen enkel probleem. Ik woon thuis en heb weinig kosten. Maar zelfs voor mij is dit 'voelbaar'. 70 procent van je normale loon en geen maaltijdcheques (8€/dag, +-160€/maand).

Er zijn echter onnoemelijk veel mensen in België die wel hun volledig loon nodig hebben om te kunnen overleven. Nu moeten die mensen het plots met nog minder doen. Mensen die al in armoede leven worden zo nog dieper de armoede in geduwd. Mensen die op het randje of lichtjes boven het randje zitten worden nu ook de armoede in geduwd.

Ge moet mij niet geloven maar al die mensen, mijzelf inclusief, zouden liever ook gewoon gaan werken. Het is in mijn geval niet eens voor het geld, het is echt fucking saai dat iedere dag hetzelfde is.

Als ik dan mensen zoals u bij vrienden en familie zie langsgaan terwijl dit niet mag in België word ik daar echt gewoon enorm kwaad van. Het is ook zo enorm onrespectvol naar al het medisch personeel dat zich momenteel kapot werkt om iedereen te verzorgen.

1) De mensen die je benoemd, die in de armoede dreigen te komen, worden op tig manieren geholpen door de staat om overeind te blijven. Ik noem maar iets, het uitstellen van huur of lening, vaste kosten (water, elektriciteit,.. werden ook betaald als ik me niet vergis). Ik heb het ook totaal niet over die groep mensen trouwens. Ik heb het over diegene die doorgaans al te lui zijn om te werken, maar het wel gewoon goed hebben in de portefeuille. Tuurlijk is hartstikke kut voor sommigen om thuis vast te zitten, maar je ziet wat je ziet op de socials. Ook heel veel mensen vinden het helemaaaal niet erg om er even lekker tussenuit te zijn. En nee, niet in hun tuin. Fietsen, wandelen, fuck knows waar ze nog allemaal zitten.

2) Waar heb ik gezegd dat ik gewoon vrienden en familie blijf bezoeken? Je doet nu alsof ik schijt heb aan de regels en doe wat ik wil. Ik ben één keer gaan winkelen voor mijn grootouders en daar de spullen gaan droppen en ik ben één keer opnieuw daar geweest (3-4 meter afstand houdend) en buiten gebleven voor ongeveer 15 minuutjes. Mijn familie is maar klein. Mijn grootouders missen mij enorm. Ik ben nog maar enig kleinkind.

Het is natuurlijk makkelijk praten als je zelf geen boodschappen moet doen, werken, .... Met andere woorden, buiten komen om verder te kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 18:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
1) De mensen die je benoemd, die in de armoede dreigen te komen, worden op tig manieren geholpen door de staat om overeind te blijven. Ik noem maar iets, het uitstellen van huur of lening, vaste kosten (water, elektriciteit,.. werden ook betaald als ik me niet vergis). Ik heb het ook totaal niet over die groep mensen trouwens. Ik heb het over diegene die doorgaans al te lui zijn om te werken, maar het wel gewoon goed hebben in de portefeuille. Tuurlijk is hartstikke kut voor sommigen om thuis vast te zitten, maar je ziet wat je ziet op de socials. Ook heel veel mensen vinden het helemaaaal niet erg om er even lekker tussenuit te zijn. En nee, niet in hun tuin. Fietsen, wandelen, fuck knows waar ze nog allemaal zitten.


Al die extra maatregelen zijn goed. Maar lang niet voldoende. Kinderen hebben nog steeds eten en verzorging nodig. Dat zijn enorm grote kostenposten. Genoeg alleenstaande ouders met één of meerdere kinderen om nog maar één groep te benoemen. Ik kan er nog wel een aantal noemen maar dat is hier niet de essentie.

"Ik heb het over diegene die doorgaans al te lui zijn om te werken, maar het wel gewoon goed hebben in de portefeuille." -- Ik snap niet wat dit toevoegt aan uw argument.

De mensen die je op social media ziet noemt men de luidruchtige minderheid (vocal minority in het Engels). Hetgeen ze ook in het nieuws aanduiden met 95% van de mensen houdt zich aan de regels. Omdat die personen dat doen moet gij dat ook doen? Zoals ze zeggen: "Als Joske van de brug springt, springt gij dan ook?"

Fietsen/wandelen/sporten is allemaal toegestaan in België. Ik ga iedere dag wandelen, doet wonderen voor de geest. Uiteraard wel in beweging blijven en nergens stoppen zoals bij familie of grootouders, ook al wordt er voldoende afstand gehouden. Dan wordt uw fietstochtje niet meer bezien als fietstochtje maar als niet-essentiële verplaatsing. De regels zijn echt niet zo moeilijk.

Indien het nodig is, de maatregelen in eenvoudig Nederlands: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/27 ... ederlands/


Helicaze schreef:
2) Waar heb ik gezegd dat ik gewoon vrienden en familie blijf bezoeken? Je doet nu alsof ik schijt heb aan de regels en doe wat ik wil. Ik ben één keer gaan winkelen voor mijn grootouders en daar de spullen gaan droppen en ik ben één keer opnieuw daar geweest (3-4 meter afstand houdend) en buiten gebleven voor ongeveer 15 minuutjes. Mijn familie is maar klein. Mijn grootouders missen mij enorm. Ik ben nog maar enig kleinkind.


Social media en uw eigen woorden op een gesprek in messenger hebben dat gezegd. Nu moet ge natuurlijk niet direct het extreme nemen met 'familie blijf bezoeken' (meervoud). Mijn oma (enige grootouder) is 93 jaar, zit in een rusthuis waar 1/2 besmet is van bewoners en 1/5 van personeel. Ik kan er ook niet naartoe en als zij besmet geraakt is het bijna zeker over en uit. Dit is voor mij en de hele familie enorm kut om te beseffen. Maar de gezondheid van niet alleen onszelf maar ook die van anderen primeert. Geen bezoeken dus.

Helicaze schreef:
Het is natuurlijk makkelijk praten als je zelf geen boodschappen moet doen, werken, .... Met andere woorden, buiten komen om verder te kunnen.


Iedereen moet buiten komen om boodschappen te doen, alsook degene die nog steeds moeten werken buitenshuis. Non-argument.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 19:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind het sneu dat je er gestrekt blijft ingaan, met het gedacht dat ik dit bewust en constant doe. Dit is gewoon helemaal niet waar. Kan je nog zo leuk dingen zeggen zoals "in het eenvoudig Nederlands". Vet grappig. Ik zet iedere dag mijn gezondheid op het spel door te komen werken. Misschien gaan wij hier het covid-19 vaccin opstarten eind 2020/ begin 2021.

Jouw mening is gewoon anders dan de mijne. Dan moet je niet jouw mening proberen op te leggen op anderen. Ik begrijp wel wat je wil zeggen. Je bent 100% zwart-wit. Dat mag. Als ik zou kunnen, zou ik ook 100% de maatregelen volgen. Echter gaat het buiten de muren van je kamer wel wat anders. De gangen in ons labo zijn bijvoorbeeld al geen 2m breed. Dus volgens jou zou ik dan al helemaal niet kunnen gaan werken, want oh jee, je doet niet wat de overheid zegt. Zo kan ik nog tientallen voorbeelden opsommen.

Die ene keer dat ik even bij mijn grootouders gestopt ben, nogmaals, buitenshuis, 3-4m afstand, heel even, ga je nu nog 10x gebruiken als argument? Hier telt bij mij het morele mee. Misschien heb je de kans niet meer om naar je grootouders te gaan, of weet ik het, maar ik zou nog graag zoveel mogelijk tijd doorbrengen met mensen die voor mij heel belangrijk zijn. Wij hebben nog genoeg zaken waar we ons mee bezig kunnen houden, maar mensen op leeftijd gaan nog liever kapot dan maanden eenzaam te zijn. Sad but true.

Voor de rest ben ik buiten mijn vriendin en collega's ook al meer dan een maand met niemand in contact gekomen. Ik zal je iets zeggen vriend. Als ik daardoor al bij de groep "schijthebbende" behoor, ziet het er echt somber uit. Ik wil niet met de vinger wijzen, maar werkelijk bijna iedereen die ik ken, volgt de regels minder hard dan mij.

We kunnen hier trouwens eeuwig over blijven discussiëren. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 19:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

We hebben in onze groepschat hier ondertussen al genoeg ideeën over uitgewisseld. Ik ga er hier op Hardtraxx niet meer verder op in gaan. Hoort niet thuis in het qontinent topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 22:45 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

GODVERDOMME ZIN IN GODVERDOMME
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 22:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zo nog maar 484 nachtjes slapen.

Pommer schreef:
GODVERDOMME ZIN IN GODVERDOMME
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2020 09:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Belgenfittie, whoop.

#doeslief, jongens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2020 09:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Grim schreef:
"Als Joske van de brug springt, springt gij dan ook?"


Hahah de "Als Pietje in de sloot springt, doe jij dat dan ook?" van Belgie. :lol:

Maar denk aan je hart mannen. Het is toch voor iedereen een persoonlijk iets. Soms heb je het nodig om even een heel klein beetje over de schreef te gaan. Kan om wel 1000 persoonlijke redenen zijn. En met over de schreef gaan bedoel ik dingen zoals op gepaste afstand iemand even bezoeken of iets dergelijks. Er zijn ook genoeg situatie's waarbij het niet eens mogelijk is om 1,5m afstand te houden. Betekend niet dat je asociaal, fout bezig bent of het grote plaatje niet ziet.

Zolang als je, je maar voor 95% aan de regels doet houden dan hoor je gewoon bij die 95% die het goed doet, vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2020 10:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Belgenfittie, whoop.

#doeslief, jongens.

Wij zijn weer 2 handen op 1 buik :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2020 10:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Remi schreef:
Belgenfittie, whoop.

#doeslief, jongens.

Wij zijn weer 2 handen op 1 buik :loving:


Ja dat heb ik gezien!!!! Of jullie die beelden gewoon voor jezelf wilden houden zei ik... Gadverdamme zeg. Had net gegeten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 20:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat een mooi feest was dit... De aftermovie is er!
Oei even vergeten dat het dit jaar anders was. :/

Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten