The Skribbler schreef:
J oey schreef:
Ik vind persoonlijk dat je je als organisatie/locatie/concept eerst moet presenteren als zijnde goed aansluitend bij je doelgroep (in dit geval de subground liefhebbers) voor je zo'n line-up neerzet. Doe dan 1 of 2 headliners en voor de rest wat talenten. Kost veel minder waardoor het risico op annulering veel kleiner is. Ondanks dat het aan kaartverkoop ligt zal men hier de organisatie op aankijken, waardoor de mogelijkheid op een nieuwe, goede start van het concept een stuk kleiner is. Zo help je eigenlijk een aantrekkelijk concept om zeep door de eerste keer véél te hoog in te zetten.
Ik denk dat jij overschat hoe veel mensen kijken naar de organisatie. Als er over een jaar nog zo'n concept wordt gelanceerd gaat echt niemand zeggen OH GOD NEE EVEN KIJKEN OF HET MISSCHIEN DE ZELFDE ORGANISATIE IS HOOR WANT DIE ZIJN NIET TE VERTROUWEN!!!1!!111!!!1!!
Precies dit, organisatie van een (ik denk eerste) feest zal niemand verwijten omdat ze hun eerste feest hebben gecanceld door teleurstellende kaartverkoop.
Voor de mensen die van Subground houden is dit een enorm goede line-up, alleen voor een eerste editie is het nogal jammer dat de kaartverkoop tegenvalt. Nederlanders kijken denk vaak de kat uit de boom en gaan pas de 2e editie of als het enorm gehyped word zullen er vast wel genoeg mensen komen. 20 euro is niks voor een feest met deze line-up alleen je weet totaal niet wat je kan verwachten. Een groot of klein podium, wat is de aankleding, wat is de gehele show er achter, hoe word het geregeld, wat zal de sfeer zijn en is het geluid wel goed?
Als het een 10 euro feest zal zijn met een mindere line-up en goed aandringen op Facebook met: 'Heb jij al een kaartje gekocht?' zou het vast geholpen hebben, ik zie op de timeline echt enorm weinig aanspraak op de fans of interactie. Jammer maar helaas.