Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2015 20:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afgelast! Heel erg jammer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2015 23:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zeker jammer...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2015 10:27 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hoezo? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2015 11:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Hoezo? :/

The Bass Lab - Facebook schreef:
CANCELLED !!!


Helaas,
Wegens een sterk tegenvallende kaartverkoop hebben we moeten besluiten om THE BASS LAB op 8 mei niet door te laten gaan.
Dit tot grote spijt van iedereen die super enthousiast, vaak vrijwillig en vooral onvoorwaardelijk heeft meegeholpen tot in de laatste uurtjes, inclusief álle Dj’s in de line-up.
We willen graag allen hartelijk bedanken die een kaartje hebben gekocht en ons daarmee hebben gesteund.
We zullen jullie per email benaderen om de terugbetaling te kunnen realiseren.
Hopelijk tot in de toekomst,
Team THE BASS LAB
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2015 13:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ah zeer kut dit. :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2015 14:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vermoed dat veel mensen nog niet gekocht hadden ofzo? Er stonden al 200 man op aanwezig die avond op Facebook, toch een aardige indicatie dat het ok druk was..
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2015 16:30 
 
Hardtraxx Veteran

Uberhaupt koopt het gros voor een feest als dit een kaartje pas in de week dat het feest plaats vindt, ik denk dat de organisatie te ongeduldig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2015 17:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Waarschijnlijk veel te hoog in de kosten gaan zitten, als dan blijkt dat de kaarten matig verkopen was het wellicht niet mogelijk om uiteindelijk tot uitvoering te komen. Wel zonde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2015 21:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Inderdaad flink balen. Het idee en de line-up was zo leuk! :(

Hier een iets uitgebreidere reactie van de organisator. Valt wel te begrijpen.

Citaat:
Helaas mensen, alle reacties worden zeer gewaardeerd en het is goed om te zien dat er tegenover de dramatische kaartverkoop (minder dan 8% van wat er 'past') ondanks de investeringen (nu duizenden euro's privé verlies) toch een hoop mensen zijn, buiten het team zelf, die er wel om geven.Dit feest is definitief geflopt, wellicht komt er nog eens een volgende poging. Wat we hopelijk allemaal wel geleerd hebben is om, zodra je een concept ziet wat je aanstaat, het onvertraagd zo kenbaar mogelijk te maken aan je directe omgeving zodat het bekend wordt, en ook te steunen door zsm entreebewijzen te kopen, vooral wanneer deze zo spotgoedkoop zijn dat er eigenlijk geen wachten voor nodig is. 200 mensen op facebook die zeggen dat ze gaan en de wetenschap dat er een piek van kaartverkopen 5 dagen vooraf zal zijn is leuk en aardig, maar met een kaartverkoop inkomst van net aan 500 euro, vlak voor je betalingsverplichtingen ingaan, tegenover risico's ver boven de 10.000 euro wanneer er geen kip komt opdagen zijn gewoon niet te behappen, en alle ondernemingen waarmee je te maken hebt verlangen van je dat je minimaal een paar weken voor het evenement een definitieve go geeft en dus ook jezelf verbindt aan betalingsverplichtingen. Om nog maar niet te spreken over de artist agencies, nog voordat je een artiest in de publiekelijke lineup mag zetten moet je alles betalen en na 12 weken voor aanvang van het event krijg je niets meer terug als je annuleert. Ik zeg het niet om lullig te doen maar dit is aan jullie zelf te danken, behalve die enkeling hier en daar die een kaartje kocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2015 21:51 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wel zo netjes die uitleg. Met bedragen en al.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2015 09:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat: ''Ik zeg het niet om lullig te doen maar dit is aan jullie zelf te danken, behalve die enkeling hier en daar die een kaartje kocht''

Zeg het dan niet.. Voelt voor mij een beetje als natrappen.

Baal echt als een stekker want heb al een tijd mijn kaartje in huis :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2015 11:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet mee eens, hij trapt jou en mij toch niet na, wij hadden immers ons kaartje al gekocht ;) Hij geeft juist aan dat er met zo'n lineup en zo'n ticketprijs echt <bijna> geen reden is om te wachten met je kaartje kopen, als je hier heen wilt. En doordat toch iedereen wachtte, was er nu onvoldoende zekerheid. Die 200 aanwezigen op fb kan je natuurlijk niet als leidraad gebruiken als je maar 35 kaartjes hebt verkocht...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2015 12:04 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Het gaat juist om de mensen die wilden gaan maar nog geen kaartje hadden gehaald inderdaad. Niet dat dat nu echt een vreselijk goed standpunt is. Als ik overal waar ik misschien heen wil kaartjes voor moet halen.. Komt gewoon mede door die opgefokte kaartverkopen waar je binnen een half uur een kaartje moet halen, die hebben sowieso voorrang en de rest wordt t.z.t. gehaald. Daar heb je m.i. bij een organisatie als deze veel last van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2015 13:11 
 
Hardtraxxer

Snap best dat het als natrappen voelt. Misschien had de organisatie ook beter kunnen communiceren door te zeggen dat ze er bij gebaat zijn als men direct een kaartje zou kopen ipv dit achteraf te doen (ik weet overigens niet of ze dit wel gedaan hebben). Het lijkt mij dat veel mensen (waaronder ik) niet stil staan bij het feit dat veel rekeningen al ruim voordat het feest begint betaald dient te worden. Dat men wacht op stuffi of salaris ed. lijkt me ook wat sterk aangezien het maar om 20 euro gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2015 15:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Inderdaad een waarschuwing vooraf had veel beter geholpen: Jongens op deze manier gaat het feest echt niet door, er zijn erg weinig kaarten verkocht dus kom op!!

Lukt het dan nog niet dan tja helaas pindakaas maar nu is het super random en dus meer balen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2015 15:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het ook wel erg veel grote namen voor een beginnend evenement, maar dat kan aan mij liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2015 17:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

J oey schreef:
Ik vind het ook wel erg veel grote namen voor een beginnend evenement, maar dat kan aan mij liggen.

Lijkt mij ook de beste manier om veel publiek te trekken.

Verder heeft de organisatie natuurlijk gelijk dat ze de mensen die nog geen kaartje hadden gekocht verwijten dat dit feest niet doorgaat, maar om dit zo openbaar te uiten vind ik een beetje lullig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2015 17:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind persoonlijk dat je je als organisatie/locatie/concept eerst moet presenteren als zijnde goed aansluitend bij je doelgroep (in dit geval de subground liefhebbers) voor je zo'n line-up neerzet. Doe dan 1 of 2 headliners en voor de rest wat talenten. Kost veel minder waardoor het risico op annulering veel kleiner is. Ondanks dat het aan kaartverkoop ligt zal men hier de organisatie op aankijken, waardoor de mogelijkheid op een nieuwe, goede start van het concept een stuk kleiner is. Zo help je eigenlijk een aantrekkelijk concept om zeep door de eerste keer véél te hoog in te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2015 17:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

J oey schreef:
Ik vind persoonlijk dat je je als organisatie/locatie/concept eerst moet presenteren als zijnde goed aansluitend bij je doelgroep (in dit geval de subground liefhebbers) voor je zo'n line-up neerzet. Doe dan 1 of 2 headliners en voor de rest wat talenten. Kost veel minder waardoor het risico op annulering veel kleiner is. Ondanks dat het aan kaartverkoop ligt zal men hier de organisatie op aankijken, waardoor de mogelijkheid op een nieuwe, goede start van het concept een stuk kleiner is. Zo help je eigenlijk een aantrekkelijk concept om zeep door de eerste keer véél te hoog in te zetten.

Ik denk dat jij overschat hoe veel mensen kijken naar de organisatie. Als er over een jaar nog zo'n concept wordt gelanceerd gaat echt niemand zeggen OH GOD NEE EVEN KIJKEN OF HET MISSCHIEN DE ZELFDE ORGANISATIE IS HOOR WANT DIE ZIJN NIET TE VERTROUWEN!!!1!!111!!!1!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2015 18:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
J oey schreef:
Ik vind persoonlijk dat je je als organisatie/locatie/concept eerst moet presenteren als zijnde goed aansluitend bij je doelgroep (in dit geval de subground liefhebbers) voor je zo'n line-up neerzet. Doe dan 1 of 2 headliners en voor de rest wat talenten. Kost veel minder waardoor het risico op annulering veel kleiner is. Ondanks dat het aan kaartverkoop ligt zal men hier de organisatie op aankijken, waardoor de mogelijkheid op een nieuwe, goede start van het concept een stuk kleiner is. Zo help je eigenlijk een aantrekkelijk concept om zeep door de eerste keer véél te hoog in te zetten.

Ik denk dat jij overschat hoe veel mensen kijken naar de organisatie. Als er over een jaar nog zo'n concept wordt gelanceerd gaat echt niemand zeggen OH GOD NEE EVEN KIJKEN OF HET MISSCHIEN DE ZELFDE ORGANISATIE IS HOOR WANT DIE ZIJN NIET TE VERTROUWEN!!!1!!111!!!1!!


Precies dit, organisatie van een (ik denk eerste) feest zal niemand verwijten omdat ze hun eerste feest hebben gecanceld door teleurstellende kaartverkoop.
Voor de mensen die van Subground houden is dit een enorm goede line-up, alleen voor een eerste editie is het nogal jammer dat de kaartverkoop tegenvalt. Nederlanders kijken denk vaak de kat uit de boom en gaan pas de 2e editie of als het enorm gehyped word zullen er vast wel genoeg mensen komen. 20 euro is niks voor een feest met deze line-up alleen je weet totaal niet wat je kan verwachten. Een groot of klein podium, wat is de aankleding, wat is de gehele show er achter, hoe word het geregeld, wat zal de sfeer zijn en is het geluid wel goed?

Als het een 10 euro feest zal zijn met een mindere line-up en goed aandringen op Facebook met: 'Heb jij al een kaartje gekocht?' zou het vast geholpen hebben, ik zie op de timeline echt enorm weinig aanspraak op de fans of interactie. Jammer maar helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2015 13:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik weet niet, ik lees op facebook vooral flames dat mensen dat zo niet vonden kunnen. Aan de andere kant snap ik de organisatie perfect dat je met 35 kaarten geen 10000 euros wil gaan uitgeven. Ik had mijn kaartje ook al gekocht, maar goed. Ik hoop vooral dat de volgende keer dit veel groter gepromoot kan worden, dan hebben is er misschien een kans. Er beginnen nu ook wat andere subground concepten te komen (Effenaar). Eens kijken hoe dat afloopt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2015 14:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zie hier mensen zeggen dat de organisatie vrijuit gaat, maar zo werkt dat natuurlijk niet. Blijkbaar is de organisatie er niet in geslaagd hun doelgroep goed te bereiken, hebben ze voor een eerste poging teveel hooi op de vork genomen (vooral als je veel eigen financieel risico loopt, is dat niet aan te raden) of hebben ze de markt totaal verkeerd ingeschat (je kunt jezelf natuurlijk niet gaan spiegelen aan een Qult bijvoorbeeld). De organisatie lijkt vooral het publiek de schuld te geven in combinatie met wat reacties over agencies, maar enigszins wat zelfreflectie zou niet misstaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 14:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Ik zie hier mensen zeggen dat de organisatie vrijuit gaat, maar zo werkt dat natuurlijk niet. Blijkbaar is de organisatie er niet in geslaagd hun doelgroep goed te bereiken, hebben ze voor een eerste poging teveel hooi op de vork genomen (vooral als je veel eigen financieel risico loopt, is dat niet aan te raden) of hebben ze de markt totaal verkeerd ingeschat (je kunt jezelf natuurlijk niet gaan spiegelen aan een Qult bijvoorbeeld). De organisatie lijkt vooral het publiek de schuld te geven in combinatie met wat reacties over agencies, maar enigszins wat zelfreflectie zou niet misstaan.


agree.

edoch jammer dat dit niet door kan gaan. Heb aantal vrienden incl. mezelf die wel gegaan waren!
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten