Broken Balance schreef:
Wel een beetje raar dat ze maar 26 minuten kregen. Zeker als je in de timetable zet dat het 45 minuten is. De setjes zijn van te voren opgenomen, dan weet je toch wel hoe lang ze duren
De tijden op de timetable waren bedoeld als start tijden van de set en we hebben juist niet gecommuniceerd van/tot uiteindelijk was de opzet elke artiest krijgt 45 minuten en Gunz 30 omdat ze dit zelf prettig vinden. Het is heel lastig om vooraf alles 100% goed in te schatten we zijn hiervoor ook afhankelijk van de artiest en wanneer hij tijdens de opnames zijn set stopt. Op de timetable zetten 16:46 of 17:43 is ook niet overzichtelijk en nu heb je alleen 10 minuten van je leven vergooid door naar een interview of aftelkok te kijken maar je hebt iig niets van de set gemist.
Als organisatie wilde we graag wat meer setjes bieden dan in 2020 en daarom hebben we voor dit aantal en deze duur van sets gekozen omdat we meer of simpelweg langer niet op 1 dag gefilmd kregen. Tijdens de filmdag zijn we om 06:30 begonnen met bouwen van de set dat was om 14:00 klaar en dan komt de provincie nog om de FX en het vuurwerk te controleren.
Om 14:30 zijn we gestart met het opnemen, telkens 45 min met een pauze van 20 min tussen de sets vooral voor de cameramannen die constant met een camera lopen. We hebben 40 minuten gepauzeerd voor het eten en om 01:00 was het filmen van de laatste set klaar.
Dan moet alles wat brandbaar is nog uit het gebouw video’s goed opslaan en dan het is 02:00. We begrijpen jullie punt en wens voor langere sets (die hebben we zelf namelijk ook) maar we wilde toch even uitleggen dat we dus het maximale uit zo’n dag halen. Dan hebben we ook nagedacht over opnemen over 2 dagen maar dan kom je voor de keuze te staan wil je bijvoorbeeld €5 vragen voor de stream om dat allemaal te kunnen betalen of ben je tevreden met wat je kan bieden en laat je gratis, en voor die optie hebben wij gekozen