Rebirth Events schreef:
billieb15 schreef:
Hekzitter schreef:
Daarbij zie je dat bij jullie ook wel echt in de kwaliteit terug. Voor mij afgelopen jaar qua vibe en organisatie beter dan de meeste organisaties het aanpakken imo. Daarbij ook heel bewust bezig met het verbeteren van het festival.
ben het daar niet echt mee eens.
Bij Rebirth kon ik mn kont niet keren en het geluid was vaak ook minder.
Communicatie is echter wel fijn.
Wel eens met je opmerking, sommige zaken zijn lastig op te lossen andere wat makkelijker.
Voor wat betreft de drukte is het tegenwoordig een trend om met zijn alle tegelijk naar dezelfde artiest te gaan, vroeger ging je voor een stijl of area naar een feest, tegenwoordig loopt de menigte van act naar act. Het is logisch omdat de act waarschijnlijk bij een groot publiek heel populair is maar hoe zouden we dit ooit op moeten lossen? We kunnen niet 6 area's bouwen die allemaal groot genoeg zijn en waar iedereen in kan.
Dan het geluid, dat was voornamelijk bij de outdoor area wat minder en eigenlijk was dit het gevolg van en stevige wind en de drukte. Door de drukte worden mensen verplicht verder naar achter te staan maar de speakers komen maar tot 90% van de vloer. Dat is ook altijd genoeg geweest omdat publiek verdeeld stond en dus niet verplicht werd om zo ver naar achter te gaan staan. Daarnaast speelde de wind dus een grote rol en verwaaide het geluid wat.
Het klinkt allemaal makkelijk maar er zijn zoveel invloeden waar je afhankelijk van bent dat er soms de kans in zit dat het niet optimaal is. Dit kunnen we allemaal oplossen maar ergens is er ook een prijs/kwaliteit verhouding en elke verbetering heeft een prijs dus de vraag is of het publiek dat nog wil betalen. Je kan namelijk ook op een andere plek gaan staan, of wel verder naar achteren gaan staan maar zonder oordoppen (wat we niet adviseren maar als je meer beleving wilt een optie kan zijn) of je gaat even in een andere area kijken en pakt de volgende set van de betreffende artiest, vaak staan ze er toch meerdere keren.
Bedankt voor je reactie, heel duidelijk, en dit is ook zeker te begrijpen.
Kijk, iemand die naar de classics stage gaat, zal waarschijnlijk ruimte genoeg hebben, zulke stages zijn veel minder druk dan de raw stages.
Veel bezoekers zijn ook te vinden bij de populairste acts, dus dan zou de timetable hierin een grote rol spelen.
Dit jaar was in mijn ogen de main te klein met de komst die er was. Andere stages waren niet echt interessant, waardoor iedereen blijft hangen bij de main, waardoor het nog meer ophoopt.
Ik denk dat je dan beter sommige mensen moet teleurstellen als ze een paar populaire namen laten overlappen, maar dan is de ervaring wel beter door de ruimte en kwaliteit die de sets dan brengen.