Denk dat als men nu weet dat dit achter die LIVE set zit dat het wel anders ontvangen kan gaan worden. Van AVIO LIVE weet je dat er edits etc. inzitten en dat vind ik altijd echt mega dik
Vind dat ook vet, enige mindere is die edit van Low Frequenced Bass, die originele gaat 1000000000x harder, mooie beukplaat die je nooit meer hoort.
Maar best tof concept van FL ja, snap het anderzijds ook wel van artiesten, als je al 10 jaar dezelfde platen draait op classics concepten gaat dat ook misschien wat vervelen en ga je je wss toch elke keer nét wat meer ergere aan de dingetjes die je juist wil veranderen ofzo.
Misschien toch keer wat meer onbekendere platen draaien dan altijd dezelfde te horen op classic feesten. Edits zouden voor de afwisseling kunnen en leuk zijn, zolang het niet te veel over de top is.
Daarentegen, Muzyk Live edit is echt een meesterwerk
Ondanks dat het misschien niet meteen in de smaak viel, wel top dat er wordt nagedacht hoe een classic set toch een andere twist te geven.
Nu pas de kans gehad om dit te bekijken.
Ik vind het concept echt vet en is echt een toegevoegde waarde aan een liveact. De uitvoering is ook gewoon goed en je kan zien dat er veel werk in heeft gezeten. De upgrades en kick-edits sluiten prima aan bij de moderne standaarden. Tegelijkertijd snap ik de opmerkingen dat Reactivate misschien niet de meest geschikte plek is voor dit soort edits. De set voelt iets te modern aan, terwijl ik persoonlijk bij een classic-event juist de rauwe, oorspronkelijke kicks en het sound design verwacht. Dat gezegd hebbende, vind ik deze vernieuwde versies op zichzelf wel prima te luisteren en kan ik hier prima op los gaan!
Als ik het moet samenvatten: voor evenementen/stages zoals Decibel main ofzo zou dit echt goed zijn, maar voor een dedicated classic-event zou het originele werk misschien beter passen.
Ook even over kick-edits in het algemeen: vroeger werden deze vaak in een kortere periode gemaakt, waardoor de kicks en het sound design nog dicht bij het origineel bleven. Dat maakte de overgang minder opvallend en zorgde ervoor dat het meer als een natuurlijke evolutie aanvoelde.
Neem bijvoorbeeld On The Rise live-edit die voegt daar echt iets gaafs toe zonder het oorspronkelijke design volledig om te gooien. Hetzelfde geldt voor de Halos 2014 edit, waarin de tweede climax net even een andere twist geeft in de melodie en de break een stuk bombastischer wordt. Zelfs een track als Warphole 2010 is een prima voorbeeld dat je met een net wat schonere lead en aangepaste kicks nog steeds dicht bij het origineel kan klinken.
Kortom, een live-act op een classic-event kan zeker werken! Maar het zou nog sterker overkomen als de edits meer uit dezelfde periode komen, aangevuld met een paar herkenbare tools zoals vroeger (I Saw It, Godz Power Edit, Rollin, etc.) of een mash-up.
Persoonlijk kom ik naar een classic event om ook die klassieke kicks te horen. Zeker dat van Frontliner, die blijven live gewoon echt beuken.
Kan mij wel herinneren dat aan het einde van de set het geluid overstuurd / verstoord klonk, wellicht daar even goed naar kijken. Je bent wss een soort van live aan het programmeren zonder te masteren waarbij je wellicht even wat meer headroom moet houden op je output. (ik doe maar een gok )
Vind het concept wel leuk, had het alleen niet helemaal meegekregen.