Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 15:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Vorig jaar een van de beste festivals geweest qua geluid en nu is dat helemaal weg door een stel van die stink debielen die vroeger een kut jeugd hebben gehad.

Is gewoon een ongeschikte locatie, het ligt godverdomme tegen een woonwijk aan hè.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 15:34 
 
Hardtraxx Veteran

Repulze schreef:
Basshunterzz schreef:
Vorig jaar een van de beste festivals geweest qua geluid en nu is dat helemaal weg door een stel van die stink debielen die vroeger een kut jeugd hebben gehad.

Is gewoon een ongeschikte locatie, het ligt godverdomme tegen een woonwijk aan hè.


Hoe vaak per jaar wordt er een feest gehouden in dat park?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 15:41 
 

Basshunterzz schreef:
Repulze schreef:
Basshunterzz schreef:
Vorig jaar een van de beste festivals geweest qua geluid en nu is dat helemaal weg door een stel van die stink debielen die vroeger een kut jeugd hebben gehad.

Is gewoon een ongeschikte locatie, het ligt godverdomme tegen een woonwijk aan hè.


Hoe vaak per jaar wordt er een feest gehouden in dat park?

2

Megabase Outdoor · Digital Punk - Unleashed za 30 mei 2015
Dancetour Zwolle zo 5 jul 2015
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 15:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vorig jaar kaarten gewonnen en dus hier naartoe geweest. Was echt wel een mooi feestje, mede dankzij het geluid. We hadden de auto in de wijk geparkeerd (5 minuten lopen) en daar voelde we de bass al. xd

Kan dus wel begrijpen dat bewoners er last van hebben, maar ik weet zeker dat als dit een popconcert was, de mensen hier niet zo'n probleem van zouden maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 15:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik geloof drie of vier keer, pin me er niet op vast.
Feit is wel dat er rondom Zwolle vergelijkbare locaties zijn die stukken minder dichtbewoond zijn.
Stom van de High Energy Events dat ze niet uit zijn geweken naar (bijvoorbeeld) de locatie waar Hardshock ook werd gehouden.
Hier moest de muziek ook zachter, maar dat feest was ook stukken groter.
Wanneer er goed over na zou worden gedacht zou daar met harder geluid minder overlast worden veroorzaakt.

Desalniettemin een belachelijke beslissing om twee dagen voor het evenement uitspraak te doen dat het geluid zachter moet...


En-er-gy schreef:
Basshunterzz schreef:

Hoe vaak per jaar wordt er een feest gehouden in dat park?

2

Megabase Outdoor · Digital Punk - Unleashed za 30 mei 2015
Dancetour Zwolle zo 5 jul 2015


xd xd xd
Dat zijn alleen de evenementen die op Partyflock staan.
Je hebt onder andere nog het Bevrijdingsfestival Overijssel.

Chroman schreef:

Kan dus wel begrijpen dat bewoners er last van hebben, maar ik weet zeker dat als dit een popconcert was, de mensen hier niet zo'n probleem van zouden maken.


Dit dus.
Doordat er door het jaar heen nog meer activiteiten op dat terrein zijn waarbij veel geluid vrijkomt zijn het feesten als Megabase die er de dupe van worden.
Het is makkelijker om op dergelijke "radicale" muziek te klagen hè.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 15:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 22:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

85 dB(A) en 95 db(C) terug naar 75 dB(A) en 90 dB(C).

Zwaar klote natuurlijk, maar als je even kijkt naar hoe het vorig jaar was, in dit geval dus super hard, dan vermoed ik dat het gewoon nog als "hard" ervaren kan worden. (ik ken de 3db meer is al de helft harder wetenschap)

Nog een feitje die de meeste mensen schijnen te vergeten is dat die 90 dB (C) gemeten worden bij het dichtstbijzijnde gevel van een huis/geluidsmeting plek. Neem hier dus een zekere 100/300 meter afstand voor vanaf de geluidsbronnen.

Het geluid op het terrein is dus wel degelijk harder als die 75 en 90 dB. Het zal niet heel veel zijn, het ligt er echt aan hoe ver die meet apparatuur staat.

Ik wil het zeker niet goed praten, geluid moet gewoon goed hard staan. punt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 22:52 
 

:corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2015 23:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Repulze schreef:
Stom van de High Energy Events dat ze niet uit zijn geweken naar (bijvoorbeeld) de locatie waar Hardshock ook werd gehouden.
Hier moest de muziek ook zachter, maar dat feest was ook stukken groter.


Ook op deze locatie is men de hele tijd bezig geweest het geluid bij te stellen. Zelfs ondanks het constant balanceren met het geluid (wat zwaar merkbaar was, erg storend) is er weer een record hoeveelheid klachten binnen komen. Ik denk dat ook dat High Energy echt naar een andere locatie uit moet gaan wijken, verder van Zwolle af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2015 09:46 
 
Hardtraxx Newbie

Steffnov schreef:
Ik denk dat ook dat High Energy echt naar een andere locatie uit moet gaan wijken, verder van Zwolle af.


Ik denk dat dit wel een betere oplossing is. Mijn opa woont hemelsbreed 300 meter van Wezenlandepark af en bied zelfs altijd aan op me op te pikken na een feest en ergens af te zetten, hij zelf heeft er ook vrij weinig last van. Ik weet echter dat in dit zelfde buurtje veel senioren wonen die er gewoon super veel last van hebben, ongeacht kutjeugd of niet. Zo'n feest is gewoon super luid voor naast een woonwijk, niet te vergeten dat ze vorig jaar nog even een kwartier lang vuurwerken gingen afschieten rond 23:40.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2015 10:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Repulze schreef:
Stom van de High Energy Events dat ze niet uit zijn geweken naar (bijvoorbeeld) de locatie waar Hardshock ook werd gehouden.
Hier moest de muziek ook zachter, maar dat feest was ook stukken groter.


Ook op deze locatie is men de hele tijd bezig geweest het geluid bij te stellen. Zelfs ondanks het constant balanceren met het geluid (wat zwaar merkbaar was, erg storend) is er weer een record hoeveelheid klachten binnen komen. Ik denk dat ook dat High Energy echt naar een andere locatie uit moet gaan wijken, verder van Zwolle af.

Mee eens, maar dat waren verschillende stages.
Ik neem aan dat het met één stage wat gemakkelijker moet gaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2015 10:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ben toch maar even gaan kijken na werk. Heb nog iemand aan de deur blij kunnen maken met een gratis kaartje.
Verder was t weer de hele hitjes parade maar goed, dat kon ik verwachten. Enige 'verrassingen' die ik heb gehoord waren For The Girls en Pattern 2 (voor zover je dat al een verrassing kan noemen). Het geluid was minder slecht dan ik had verwacht, opzich prima te doen.
Strenge controles op de wc's, heb best wat mensen gezien die hun zakken moesten leegmaken. Verder was het ook ver van uitverkocht. Er liepen nog geen 5000 man op het terrein waar volgens de organisatie 7000 man op kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2015 10:46 
 

Megabase ging drie keer over de norm en leverde 29 klachten op

http://www.destentor.nl/regio/zwolle/megabase-ging-drie-keer-over-de-norm-en-leverde-29-klachten-op-1.4966086

xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2015 11:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kiloknaller schreef:


Man man man.. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2015 12:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Emnaon schreef:
Steffnov schreef:
Ik denk dat ook dat High Energy echt naar een andere locatie uit moet gaan wijken, verder van Zwolle af.


Ik denk dat dit wel een betere oplossing is. Mijn opa woont hemelsbreed 300 meter van Wezenlandepark af en bied zelfs altijd aan op me op te pikken na een feest en ergens af te zetten, hij zelf heeft er ook vrij weinig last van. Ik weet echter dat in dit zelfde buurtje veel senioren wonen die er gewoon super veel last van hebben, ongeacht kutjeugd of niet. Zo'n feest is gewoon super luid voor naast een woonwijk, niet te vergeten dat ze vorig jaar nog even een kwartier lang vuurwerken gingen afschieten rond 23:40.

Definieer eens 'super veel last hebben van'. Worden er 's nachts afters gehouden in bejaardentehuizen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2015 20:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Die feesten daar zijn maximaal tot 24.00 uur hoe triest zijn die mensen dan om zo te klagen. Ga dan een dagje weg als je weet dat je er last van hebt
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2015 22:34 
 
Hardtraxx Veteran

martieboy schreef:
Die feesten daar zijn maximaal tot 24.00 uur hoe triest zijn die mensen dan om zo te klagen. Ga dan een dagje weg als je weet dat je er last van hebt


1 reden --> Nederlanders.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten