Zal maar eens een verslagje maken. Het wordt kritisch, helaas heb ik me aan iets teveel dingen gestoord.
Binnenkomst verliep snel en nadat er de vorige editie veel gezeik was met de muntjes konden we nu gelukkig na een paar minuten gelijk munten halen. Hier viel gelijk al het slechte geluid in de 2e zaal op. Het resoneerde als een malle en klonk heel dof. Dit verbeterde nauwelijks helaas de rest van de avond.
Doorgelopen naar de eerste zaal waar ik bijna de rest van de avond zou blijven staan.
Adaro sloot z'n laatste kwartier af met redelijk stevige platen. Haunter of the Dark, Kings Of The Underground en Under Attack. Niet te zuinig dus voor zo'n vroeg tijdstip haha. Toch vond ik het voor een opener niet slecht. Het tempo was nog vrij aangenaam ook.
Eigenlijk was de planning om naar JoS te gaan maar de rest wilde niet mee naar de 2e zaal, dus maar blijven staan voor
Activator. Was benieuwd of hij het concept een beetje zou snappen en wat oude knallers erop ging gooien. Begin beloofde wel goeds: Threat To Our Existence en Fuck You Marlene. Maar wat daarop volgde was een vrij teleurstellende mix van vrolijke hedendaagse Acti-deuntjes, wat Italian Hardstyle-spul en af en toe een oud knallertje zoals Freedom. Als hij wil kan hij met eigen nummers alle daken van de maassilo eraf blazen maar dit sloeg nergens op. Als je op zo'n feest staat, waarom draai je niet Back In The Days, Welcome To The Recordshop, Kick My Brain, Fucking Noise etc? En dan draait ie wel Dreamdust en een of ander kerstnummer... Jammer dan, t moest uiteindelijk toch maar weer gaan om het nieuwe spul van zijn label en bevriende collega's. Blegh. Wel vet dat ie Tonight-remix draaide.
Dan maar wat hoop vestigen op
B-Front. De laatste paar keer vond ik m tegenvallen, misschien ook omdat mn verwachtingen te hoog waren. Mn verwachtingen waren deze keer dus iets lager. Maar nadat Bob opende met Donkey Rollers - Ruff was voor mij al duidelijk dat hij serieuze pogingen ging ondernemen om z'n briljante set op Loudness 2010 te evenaren. Wat volgde: Outsiderz - Maneater (Wildstylez remix) (beter wordt hier ooit nog wat mee gedaan, wat een godsgruwelijke plaat!), Sonic Sabotage, Noisecontrollers - Aliens (een remix ofzo??), Revolution, Chemical, Scary Noises, Magic, Distorted-remix, Headshot, Everything Changes... Dit was meer dan Loudness-waardig! Enige kleine minpuntje vond ik de opbouw, maar dat was eigenlijk vooral Scary Noises en Magic die niet op het einde gedraaid werden maar vlak voor het einde. Je weet dat alles wat daarna gaat komen toch een stuk minder is haha. Maar wat was dit gruwelijk goed voor de rest! Een van de beste sets die ik dit jaar heb mogen horen. Helaas niet helemaal op kunnen beuken vanwege de drukte.
Na zoiets weet je toch dat alles tegen gaat vallen, dus verwachtingen gaan weer omlaag bij
The R3belz. Hoewel het een van mijn favoriete producers is, vind ik zijn DJ-kunsten wat minder. Ook dit werd weer een onsamenhangende set waarbij de nummers puur willekeurig uitgekozen werden. Van opbouw heeft sowieso haast geen enkele Italiaan iets gehoord. Naast een aantal platen die me totaal niet konden boeien (zoals verwacht wat gare Zatox/IHS nummers) kwam er ook heel veel goud spul langs! Vet dat hij Temptation erop gooide, die ging ziekelijk hard op dat geweldige geluidssysteem vooraan! Ook genoten van Open Your Mind, Winter, Red Planet, Pattern 2, Bionicle... Vond het dus wel in orde, als dat soort platen langs komen ben ik gewoon een tevreden mens

Hup naar t midden naar voren om optimaal te kunnen genieten van
Zany. Benieuwd hoe hoog het beukgehalte van zijn set zou worden aangezien hij wel best veelzijdig kan draaien. Het werd uiteindelijk een hele vette set, maar de opbouw was het slechtste van de hele avond en dat was toch best jammer. Zany opende met Octavius Augustus en al vrij snel werd opgebouwd naar de snoeiharde platen. Ik geloof dat Psychedelic Trip al de 5e plaat ofzo was en Who Wants This kwam ook gelijk langs na een half uur. Vet dat je die draait, maar na zo'n plaat valt alles wat je daarna draait in het niet. Vooral als het World On Fire enzo is... Alles daarna was wel oké, maar soms gooide hij ineens een plaat erin die ik gewoon niet kon plaatsen. Nieuwe platen van het Toneshifterz-album ofzo? Ik miste ook de verrassende platen die normaal in elke Zany set wel terug komen. Die had B-Front helaas al voor z'n rekening genomen. De remixen van Night After Night en Revolution Is Here gaan gruwelijk hard overigens! Hij sloot af met een heel vaag nummer, volgens mij ook van Donkey Rollers. Conclusie van de avond: de leerling heeft de leermeester overtroffen. Maar Zany is en blijft toch een held, ondanks de vage opbouw.
We zijn vervolgens maar een half uur bij
Chris One geweest. Dat halve uur was wel erg vet! Weer een enorm sterke opener, deze keer Southstylers - Wraow!, Tatarola - Who's Calling en Max Enforcer - Loudness. Daarna kwam het bekende Tillt/Chris One-spul voorbij, o.a. Recruit en Never Fall Asleep. Mixwerk was helaas weer verre van boeiend, toch jammer als je zoveel hard spul draait op hoog tempo. Haalt voor mij iig wel veel van het energieke eraf.
Maar dan dit: als je het tot nu toe hebt gelezen zou je denken: woooow dat was vast een vet feest. Maar het viel flink tegen helaas. Want jezus christus wat was het DRUK! Niet te zuinig! Vooraan, achteraan, links rechts het maakte niet uit: overal was de ruimte te beperkt. En als er een keer ruimte was, kwamen er weer hele hordes mensen voor je poten lopen. Ik heb me op de meest vette soms helemaal stil moeten staan omdat mensen er langs wilden of voor mn voeten gingen staan. En dat heeft mijn feest voor een groot deel verpest. Ff ergens rustig zitten ofzo was er ook niet bij of je moest op de grond gaan, alles zat helemaal vol. En de 2e zaal had een goede toevoeging kunnen zijn voor het feest, maar ik overdrijf niet als ik zeg dat ik zelden zo'n gigantisch slecht geluid heb meegemaakt. Wat de fuck was er mis met de boxen en/of geluidsman? Een ziekelijk harde bass als je vooraan ging staan waar ik zelfs met oordoppen niet wilde verblijven, maar hoge tonen waren nauwelijks te bekennen. Dat is gewoon zwaar klote, zeker omdat ik vaak uit de eerste zaal kwam waar het geluid vrijwel perfect stond. Tuurlijk helpt de akoestiek van de locatie niet mee, maar dit sloeg helemaal nergens op.
Samenvattend:
+ B-Front met een heldige set
+ De rest ook goed gedraaid (beter dan de vorige editie)
+ Geluid in de grote zaal met name vooraan
+ Barren en munten
+ Goeie sfeer ondanks de drukte
- Veel te druk
- Geluid in de 2e zaal
- WC's
- te weinig echte zit-chill gelegenheden. Vorige editie was er zo'n ruimte, waar is die gebleven

Ben dus een beetje teleurgesteld want ik had me er echt op verheugd en veel van verwacht door de vorige editie.
Lieve mensen van B2S, als jullie dit lezen: willen jullie de volgende keer gewoon een paar honderd kaarten minder verkopen zodat we niet in een kippenhok moeten feesten. Dat had heel veel ergernis gescheeld. Ik moet nog maar eens zien of ik de volgende keer weer erbij ben. Loudness wordt een beetje de Qlimax van de raw-hardstyle...