Nou, ik ook nog maar een groter verslag(je) dan:
Het was de planning om 1 uur bij Dark-E te staan, maar door de lange reis, bezoekje langs de supermarkt en voor mij nog even ergens anders bracht de volvo ons uiteindelijk om 13:40 op een parkeerplaatjes naast het terrein. Klein stukje lopen, en toen was 't al 5 voor 2 en daar stonden we in de rij in de bloedhete zon. Nog geen 5 minuten later stroomde het zweet door mijn bilnaad, pfoe wat was 't warm zeg! Maargoed, ik ben uiteindelijk nog door de vip ingang naar binnen gegaan aangezien ik op de gastenlijst stond. Ging wat vlotter dan de normale ingang, en er stonden 2 heeeeeeele mooie dames met wat welkomsdrankjes

. Daarna direct maar een kluisje gehuurd, en gewacht op Stefan (SMH hier op HT) die zijn eerste festival/outdoorfeest/groot feestje gaat meemaken

. Dus, hem ook gevonden, alles in kluisje gestopt en daarna muntjes halen. Dit duurde nog wel even, maar uiteindelijk stonden we 3 uur eindelijk bij de mainstage.
Even 2 bavaria's gehaald (laatste 2 overigens, echt smerig) en
Coone legde net z'n laatste plaat er op. Nog even Audio attack gehoord en hierna begon
Isaac. Ik hoorde ''We Are Your Friends'', dus direct maar 's gaan kijken in de Scantraxx tent want dat was wel de laatste plaat die ik graag in 't begin wilde horen. Maargoed, naar de Scantraxx area waar de
Wasted Penguinz aan het draaien waren. Je vind ze vet of niet, ik vind alleen hun naam gewoon ronduit kut maar hun muziek is gewoon echt hun aparte stijltje. Niet dat ik die stijl direct goed vond, maar kon 't als opwarmertje wel best waarderen. Hier en daar nog wel wat lekkere reversjes en kickjes gehoord van hun eigen tracks, en Blame It On The Music kwam ook nog voorbij. Afsluiter weet ik niet meer, maar wat ik wel weet is dat het geluid hier niet echt goed was.
Goed, volgende act was
Second Identity Live. Kan de nummers van deze 2 heren over 't algemeen wel waarderen, en in 't half uurtje kwamen veel lekkere reverse basjes door de speakers! We stonden lekker vooraan, samen met de vriendin van A-Lusion en Scope & A-Lusion draaiden gewoon een lekkere liveset. Paar lekkere edits, met die God Of The Underworld (kick edit) als hoogtepunt, de tering wat gaat dat nummer lekker zeg! Was dus een iets beter opwarmer, maar het geluid was nog niet goed en we gingen terug naar de main aangezien
Bass Modulators ons niet echt interessant leek.
Op onze weg terug nog even bij de hardcore gekeken,
Tommyknocher draaide, maar Stefan vond 't niet zoveel aan dus direct maar door naar de main waar de
Psyko Punkz draaiden. Heb er hier en daar wat van meegekregen, maar ook nog veel met
The Prophet gepraat, die lekker van een grote waaier genoot bij een merchandise stand. We hebben 't over een aantal zaken gehad, best nog wel leuk om even met hem te praten

. Ook nog even wat wezen eten, een pizzapunt welteverstaan. Deze was opzich wel te eten, niet echt heet helaas. Maar weer terug gegaan naar de main om ons voor te bereiden op
AVIO Live en de HT meeting.
In eerste instantie niet veel HT'ers gezien, her en der verspreid wel maar op de meeting stond iedereen ergens anders denk ik. Niet heel erg, want ik verheugde me meer op AVIO live als ik eerlijk ben

Wel paar leuke lui gesproken op de meeting, maar AVIO was echt vetter! Lekkere opener, en daarna Overdrive Your Woofers, echt ik ben verlieft op die plaat; wat een kicks, wat een energie, wat een aparte track! AVIO live is eigenlijk altijd wel prima, en deze keer zorgden ze weer voor een heerlijk half uurtje!
Na AVIO was het een beetje twijfelen, of
Deepack of
Bioweapon. We hebben voor 't laatste gekozen, mede omdat ik bang was dat 't 1 grote hitjesparade zou worden van Deepack met dan vooral hun eigen tracks waar ik niet zo'n fan van ben en al helemaal niet van Hardcopy. Dus naar Bioweapon. Weet niet meer zo goed wat ze draaiden, maar 't was niet zo heel erg denderend. Wel respect voor die kale gozer, op Rebirth ging die al lekker los en hij deed 't nu weer goed over! Het geluid was (nog steeds niet goed) HELAAS!
Na Bioweapon was 't aan
Crypsis de taak om met zijn liveset onze benen weer 's goed te laten bewegen. Maar hij begon, en het geluid denderde in 1 keer met ik weet niet hoeveel decibels naar beneden. En het geluid stond al zo zacht, en nu nog zachter. Echt heel erg vervelend en ik baalde er best wel van. Ook de set zelf vond ik echt niet zo heel erg denderend, ik had graag meer nieuwe platen willen horen! Op Rebirth was zijn liveset super dik, maar hier echt een heel stuk minder. "t geluid kan ook een oorzaak geweest zijn, maar ik stond toch echt 15 van de 30 minuten stil helaas. Nacht blijft trouwens echt een toppertje, mag wel snel uit komen!
Hierna was
Zatox aan de beurt, ik had een dikke hitparade verwacht maar dit viel me opzich nog best wel mee. De hits zaten er natuurlijk wel tussen, maar ook wel wat trackjes die ik niet echt had verwacht. Zo draaide hij ook nog Psycho en die Hard Bass dj-tool, die track waar de BPM steesd hoger gaat. Laatstgenoemde is erg goede track overigens! The nieuwe plaat van The R3bels is ook erg dik! Ook leuk om hier te melden is dat er van die vervelende groepjes vrouwen bij de main stonden die nog een theepot en wat kopjes nodig hadden. Sommigen zaten je echt aan te kijken alsof je gestoord was zoals je los ging.. Beetje jammer. Al met al best wel een leuk setje!
Hierna moest 't vol gas gaan met
B-Front, en dit deed hij! Wel weer dat Rebirth anthem, maar ik denk dat hij dat nummer elk komend festival waar hij draait wel gaat draaien. Ik vergeef 't 'm! Verder erg veel dikke nummers gehoord waaronder ook een mash up van wat oudere Fusion platen met een echte B-Front kick, heerlijk! Helaas geen Midnight Freaks, die ik wel had verwacht aangezien Jack Of Sound zelf ook op Intents was en hij die plaat de laatste paar kerel wel vaker draaide. Bij Feel My Fire moest er weer een Sit-Down moment komen. Ik zie er hier mensen over zeuren, maar ach.. het is maar 2 minuutjes, als de rest dat nou leuk vind dan doe ik wel mee en stiekem is het zelf ook best leuk. Wel moet ik zeggen dat t niet voor herhaling vatbaar is want vanaf die sitdown werd 't om ons heen echt druk en werd 't publiek echt strontvervelend. Soms wat duwen, dan weer stilstaan en niet om iemand anders denken op een vervelende manier, hele tijd van die lui die voor je of langs je liepen en mensen die zaten te schreewen van ''waar is dat feestje, hier is dat feestje'', echt om te huilen gewoon. Ga gewoon lekker los, en schreeuw zulk soort onzin 1 keer en de volgende keer weer in de aprés ski tent. Goed, verder dikke set die beter kon zijn als 't geluid beter stond.
Met het ''opgewarmde'' publiek was 't daarna tijd voor de
Donkey Rollers. Donkey rollers is per definitie gewoon vet, en dat was 't deze keer eigenlijk ook. Helaas moet ik wel zeggen dat dit voor de platen en geld, en niet echt voor Zany & DV8. Wel vet dat ze gewoon mee doen met de vocalen en 't publiek lekker los willen laten gaan, maar 't is echt een grote fail als je met 1 of ander brabants volksnummer het publiek wil laten losgaan. Echt, heb me doodgeërgerd, doe dit aub niet weer Zany & DV8! Dat gedoe met die cuphouders is dan wel leuk, maar echt los gaan heb ik niet kunnen doen omdat er net als bij 't laatste deel van B-Front teveel werd gedrukt.., erg jammer

!
Hierna direct uit die grote, woeste, dagjesmensachtige menigte gegaan om onze muntjes op te maken aan drinken, en nog even te kijken bij De profeet, nadat de Noisecontrollers openden met het geniale Give It up! De Profeet draaide net Recession, dit blijft echt een heerlijke plaat! Daarna die put your middle fingers up in the air plaat, weet de naam zo niet meer, wat een schijt vocals.., wel lekkere reverse bass! Wat ook opviel was 't geluid, dit stond in 1 keer een stuk harder! Was super geweest als dat de hele dag en overal zo was! Ook Bringing The Funk kwam langs, wel 2 x overigens! Gelukkig merkte hij 't op de 2e keer, dus mixte die snel het Intents festival Anthem d'r in, en dit was de tijd dat we terug gingen. Er was echt niks om nog voor te blijven en we hadden nog een lange reis voor de boeg naar Drenthe.
Bij de kluisje PNRMX nog even gesproken met z'n vriendin, daarna de spullen gehaald en terug naar de auto gegaan. Onderweg nog een leuke Groundzero poster (zo'n dikke van langs de weg) meegenomen, die hangt nu mooi aan de muur

! De terugweg voorliep voorspoedig, en rond 2 uur waren we weer in Hoogeveen

!
Al met al heb ik opzich best een leuk feestje meegemaakt. Helaas waren d'r een paar dingetjes die 't feest toch wat minder maakten, en dan was 't geluid echt de grootste boosdoener. Ook de sfeer vond ik niet echt geweldig, ik kon de sfeer niet echt beschrijven maar goed was die zeker niet.
Aantal + & - punten nogmaals:
+ Eten & Drinken
+ prijs van 1 muntje (5 voor 12 ipv 4 voor 10)
+ Het weer (in de middag wel wat TE warm!!)
+ AVIO live
+ B-Front
+ Paar lui die 't feest soms nog wel wat extra leuk maakten in de zin van ''die gaan gelukkig wel los''
+ Locatie is ook wel ok
+ Gratis wc's, maar geen water!
- Het Geluid (wel duidelijk denk ik, geld voor de main & de Scantraxx area, hardcore weet ik eerlijk gezegd niet)
- Toch echt Crypsis live (misschien wat teveel van verwacht maar hij heeft 't beter gedaan!)
- Dagjesvolk (echt teveel!!!!)
- Bavaria (gelukkig was ik bob!)
- Te lang bij de ingang wachten (had ook een gastenlijst plek, en er stond niet aangegeven dat ik ook bij de VIP ingang naar binnen moest..)
- En die MC bij Crypsis, vond 'm niet echt geweldig als ik eerlijk ben..
Goed, over 't algemeen dus gewoon een leuk festival gehad, maar wel met een donkere rand helaas. Kon me vooral erg irriteren aan dat dagjesvolk, maar het geluid was echt het meest waardeloze. Laatstgenoemde kan de organisatie iets aan doen, dus als ze dat doen voor volgend jaar dan ben ik er volgende jaar wellicht wel weer bij!
-